Toon posts:

[XP] tijdens setup geen toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer op de pc van een vriendin van mij Windows XP te installeren
alleen mijn toetsenbord werkt hier niet bij.

Als ik laat maar zeggen door het stuk heen ben waar de setup alles naar de hdd kopieerd dan start windows en dan moet je op enter drukken om verder te gaan.
Dit werkt echter niet. als windows start kan ik mijn lampje van numlock ook niet meer aan en uit zetten.

Het gaat hier om een PS2 toetensenbord en geen USB

Ik heb GoT al doorgenomen maar ik kan alleen halve topic's vinden die nooit volledig met een antwoord beantwoord zijn.

Nog wat spec's

Pentium III 450 Mhz - 256 MB SD

Wat voor type bord erin zit weet ik zo nog niet het is in iedergeval een Intel chipset.

Ik heb de pc nu al helemaal los liggen met alleen hdd vga cd-speler en vga.
want ik dacht eerst dat er misschien een conflict was maar dat is volgens mij niet zo.

Verwijderd

Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik nog vergeten te vermelden ik heb al meerdere toetsenborden gebruikt.
Alleen wel allemaal ps/2 ik heb namelijk geen usb toetsenbord.

Het toetsenbord werk wel in de setup alleen zodra windows start en je op enter moet drukken werkt hij niet meer. In het bios werkt hij ook gewoon.

Ik heb net windows 2000 pro erop geprobeerd te zetten maar daar heb ik hetzelfde probleem :(

Verwijderd

dat klinkt alsof er iets mis gaat in je ps\2 poort. als je het zeker wil weten moet je ff ergens een usb toetsenbord regelen. en dan kun je testen of t aan je ps\2 ligt.
er zijn btw ook van die omvormertjes waarmee je een ps\2 op usb aan kunt sluiten, dan kun je het iig testen

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik had vroeger ook wel eens problemen qua dat maar toen bleek de NumLock in de Bios uit te staan.
Ik bedoel dus of hij moet opstarten met Numlock aan/uit ... die stond toen op uit en toen deed mijn t-bord het niet. Best wazig maar als ik die NumLock daar aan zette dan was alles in orde

Verwijderd

Ik had dat ook met me Logitech Internet Navigator, toen moest ik op F8 (geloof ik) drukken en toen deed ie het niet.

Maar dat had denk ik te maken met de drivers, ik pakte toen dus een ander toestenbord, een oudje. En met dat toetsenbord deed tie het wel :?

Verwijderd

Topicstarter
MaXXeR schreef op 04 maart 2004 @ 19:45:
Ik had vroeger ook wel eens problemen qua dat maar toen bleek de NumLock in de Bios uit te staan.
Ik bedoel dus of hij moet opstarten met Numlock aan/uit ... die stond toen op uit en toen deed mijn t-bord het niet. Best wazig maar als ik die NumLock daar aan zette dan was alles in orde
Ik heb numlock aan en uitgezet in mijn bios maar bij alle twee de opties veranderde er niks :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:47:
Ik had dat ook met me Logitech Internet Navigator, toen moest ik op F8 (geloof ik) drukken en toen deed ie het niet.

Maar dat had denk ik te maken met de drivers, ik pakte toen dus een ander toestenbord, een oudje. En met dat toetsenbord deed tie het wel :?
Ik heb er nu dus ook een oudje van een P1 133 pc erop zitten maar die doet het oo niks, ik heb dat bord al vaker gebruikt om op pc's windows xp te zetten en heb daar nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu dus wat voor bord het is :) het is een

GIGABYTE GA-6BXC

Zou het kunnen dat het een bios instelling is??

Ik heb nu echt alles anders eral in gehad zoals geheugen andere voeding.
Alleen geen processor.

Als ik op de hdd windows xp install in mijn eigen pc werkt enter overgens wel

Heeft iemand ook dit bord ?? en welke bios instellingen gebruikje

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:52

Acheron

updatepack.nl

Probleem heb ik ook als ik een muis aansluit op m'n PS2 poort. De oplossing kwam toen ik een nieuwe USB muis aanschafte. Probeer je computer eens op te starten zonder muis :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeert de volgende mogelijkheden

Keybord / Muis

PS2 - USB
PS2 - Geen

Alleen heb ik geen USB toetsbord dus dat kan ik niet proberen ik zou het misschien nog wel kunnen doen met een PS2 muis maar die zou ik dan ergens uit een oude doos moeten opzoeken :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu windows XP erop staan :) :)

Ik heb dit gedaan door eerst een kale versie van windows 98 SE te installen en daarna een upgrade te doen naar XP

Dit is perfect gelopen want daaronder deeden mijn muis en toetsenbord het wel
Nu zit ik in het scherm bij windows XP dat je de gebruiker moet opgeven en nu doet mijn toetsenbord het niet meer :( ik wordt hier helemaal gek waar zou dit aan kunnen liggen tijdens 98 had ik er helemaal geen last van.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
msschien eventjes een bios update doen... kan zijn dat hij iets niet snapt uit het bios... je weet het maar nooit ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:08

Jimbolino

troep.com

misschien denkt windows xp dat er een usb toetsenboard aanhangt?

ff je usb uitschakelen in de bios?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een usb toetsenbord aangehangen en dat is helemaal geen probleem dan doet hij het gelijk :( Ik snap er echt niks van waarom een PS2 toetsenbord het niet doet

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het bios ziet welk besturing systeem erop staat en hij dan kan zeggen nu doen die poorten het niet meer :?

Verwijderd

usb key-board support in de bios ff uitzetten

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:26:
Ik heb er nu een usb toetsenbord aangehangen en dat is helemaal geen probleem dan doet hij het gelijk :( Ik snap er echt niks van waarom een PS2 toetsenbord het niet doet

Ik kan me ook haast niet voorstellen dat het bios ziet welk besturing systeem erop staat en hij dan kan zeggen nu doen die poorten het niet meer :?
het bios "ziet" ok niet wat er draait, maar kan wel foutieve informatie doorgeven.
Het is dan aan het besturingssysteem hoe er omgegaan wordt met deze foutive informatie.

Heb je al een bios update geprobeert, of uitschakelen van de usb poorten ?

Verwijderd

toevallig een asus bordje ?

Probeer het volgende eens.

start de pc op zonder dat er een TB. en muis wacht tot hij de bios voorbij is. zet hem daarna uit. stop tb erin en start hem daarna gewoon op kijk dan eens wat ie doet

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 16:18:
toevallig een asus bordje ?
Moeilijk he LEZEN:
GIGABYTE GA-6BXC

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:46

Maasluip

Kabbelend watertje

Je doet toch niet toevallig iets met de landinstelling van het toetsenbord? Ik had bij de installatie van Windows 2000 een keer dat het toetsenbord niet werkte nadat ik tijdens de installatie de standaard landinstelling van het toetsenbord had verwijderd (ja, ik had een andere toegevoegd).

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
* Ik heb nog geen bios update gedaan

* Ik kan niet eens bij mijn toetsenbord instellingen komen omdat ik niet door de setup kan dat ik daar bij kan komen zover kom ik niet.

* USB support voor USB keybord heb ik aan en uitgehad dat maakt niks uit

Ik heb nu mijn keybord werkend maar er moet dan een PS2 muis aanzitten |:( ik kan gewoon USB keybord en muis das geen probleem of PS2 muis met USB keybord maar geen PS2 keybord met USB muis dan moet er een PS2 muis ook aangesloten worden en dan werkt het keybord wel gewoon |:(

Verwijderd

PROBEER dan eens een BIOS-update, zoals eerder gezegd...
Pagina: 1