Korte review van de F-02:
Toen ik 'm binnenkreeg heb ik 'm uiteraard direct uit de doos gehaald om 'm te proberen.
In de doos zat ook een (korte) DMX kabel bijgeleverd, wat uiteraard wel zo handig is als je direct aan de slag wilt. Het nadeel is alleen de lengte van deze kabel, deze is namelijk maar 1,5 m.
Nu is een DMX kabel makkelijk te maken dus dat is geen punt.
Kwa aansluitingen zit het goed, de DMX aansluitingen en de adres selectie dip switches zitten stevig gemonteerd.
Wel handig om te vermelden is dat de er gebruik word gemaakt van de standaard DMX pin-out, zodat eigenlijk elke controller geschikt is.
(Ik heb 'm getest met een mini USB2DMX (dmx4all) van The Willows)
De effecten zijn goed, ik heb m'n eerste filmpje geschoten op de auto pattern mode, zodat er om een vaste tijd het effect gewisseld word.
Ik moet zeggen dat het er goed uitzag....
Vooral omdat veel effecten gebruik maken van het kleuren mengen, zodat elk effect er elke anders ziet (in de sound-controlled / auto run mode).
Via DMX is de
laser compleet te besturen....
Kleurmenging in de effecten, scansnelheid (waardoor soms nog mooiere effecten gemaakt kunnen worden).
Ook zijn er een aantal effecten die 100% aan te sturen zijn,
bijv. een stip die X,Y te richten is, een cirkel waarbij de size verandert kan worden.
Wat ik zelf weer een mooie vind, is een lijn (liquid sky) die over de Y as van hoogte kan veranderen.... Als je hierbij nog eens de kleur laat wisselen kun je een prachtig effect maken.....
Een effect wil ik even in het bijzonder vermelden aangezien deze wel een aparte vermelding waard is, namelijk de "Jumping Dots".
(DMX channel 2 waardes 205~209, 210~214, 215~219)
Er wordt steeds stippen getekent in verschillende kleuren op verschillende plekken. Tussen de stippen wordt geblanked dus het ziet er heel space-achtig uit, dit kan vooral mooi zijn bij langzamere trance intro's o.i.d
Ik zal vanavond eens proberen wat effecten los te filmen en kijken of ik een klein showtje in elkaar kan draaien