Laser aansturen deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 25.665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Matched: laser
LiquidSmoke schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:23:
[...]

Hm, ik heb in mijn enthousiasme weer eens een boel onzin uitgespouwd;

Ik weet nu hoe het in elkaar steekt met de versterkers voor de motoren/galvos.

Ik ben (nog) niet van plan om proffessionele galvo's te gaan gebruiken of ze zelf maken.

Het DAC bordje is makkelijk te bouwen, dat stel tniet zo veel voor en Futurlec heeft alle onderdelen op voorraad.
Het bordje moet dan gevoed worden met 5v en een symmetrische 18v (voor de opamp). Nu vraa gik me af hoe Guido (die van laserpage) dit gedaan heeft; Pakt ie gewoon die symmetrische 18v (+18 en GND) en creert ie dan 5v door een 7812 en een 7805 achter elkaar te zetten?
Op die manier heb je dezelfde GND door het hele bordje (de op-amp heeft 18/0/-18 nodig).

Zou ik problemen krijgen als ik een losse 18/0/-18 voeding en een losse 5v voeding gebruik?
ja de NUL kun je gewoon aanelkaar knopen als je het goed doet, gewoon even naaar andere symetrische voedingen op internet kijken...
Jammer dat hij geen schema ervan heeft.

Verder waag ik mij nog niet aan galvo's en drivers, is er ergens een bepaalde mot1 te koop die het toch redelijk doet rechtstreeks op de DAC? (beamshows dan he), Uit de DAC komt 0-10v, maar de meeste stappenmotoren gebruiken 12v, kan ik dan gewoon 12v remspanning gebruiken?
nee die remspanning moet instelbaar zijn om precies goed te remmen.
Guido vraagt 150euro excl shipping voor zo'n starter kit, maar dat moet toch goedkoper kunnen; alle onderdelen voor het dacbordje met bovengenoemde lm7812/lm7805 voeding kost me 18 dollar, das 15 euro ofzo!

Stel dat 2 mot1 motoren heel duur gerekend 25 euro p/s zouden kosten, dna kost het totaal nog niet eens de helft! (gaat wel een hoop eigen tijd inzitten natuurlijk, maar dat is juist de hobby!)
zelfbouw is niet voor niets goedkoper (niet altijd, maar in dit geval wel)
/edit: heb trouwens een gegoten lasermodule, driver met blanking bouwen is dus niet mogelijk.
Is het schadelijk voor de laser als ik gewoon de stroomkring laat onderbreken door bijv. een opto?
ligt aan de driver, daar kun je dus eigenlijk niks over zeggen zonder dat je het schema van de driver hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
Geen matches
hilbren schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:27:
[...]

ja de NUL kun je gewoon aanelkaar knopen als je het goed doet, gewoon even naaar andere symetrische voedingen op internet kijken...

[...]

nee die remspanning moet instelbaar zijn om precies goed te remmen.

[...]

zelfbouw is niet voor niets goedkoper (niet altijd, maar in dit geval wel)

[...]

ligt aan de driver, daar kun je dus eigenlijk niks over zeggen zonder dat je het schema van de driver hebt.
Voeding ben ik al uit :P gewoon een 7812 en een 7805 doen wonderen; om de remspanning in de kunnen stellen ga ik een lm317 gebruiken denk ik.

Alleen nog goei mot1 steppers opduikelen en we kunnen bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:13
Ik wil niet flauw zijn en al jullie zelfbouw-ideeën in de goot duwen, maar ik ben op zoek naar een kant-en-klare set van een computergestuurde laser. Dus gewoon de laser zelf en een interfacekaart oid voor in de pc, zodat ik zelf mijn eigen figuren kan maken. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

trancesetter schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:35:
Ik wil niet flauw zijn en al jullie zelfbouw-ideeën in de goot duwen, maar ik ben op zoek naar een kant-en-klare set van een computergestuurde laser. Dus gewoon de laser zelf en een interfacekaart oid voor in de pc, zodat ik zelf mijn eigen figuren kan maken. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?
Medials heeft kant en klare setjes (niet spooky blue oid das DMX, maar het catweazle systeem bijvoorbeeld).
Een groot nadeel van die setjes die je op de computer kan aansluiten: het is duur.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

ey wat gebeurt er eigenlijk als je je vingers voor zon laser houd ? want als ie door tape heen brand.. >:)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Geen matches
ligt aan het aantal Watt per vierkante centimenter. hoe meer Watt hoe meer pijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:57:
ey wat gebeurt er eigenlijk als je je vingers voor zon laser houd ? want als ie door tape heen brand.. >:)
idd..nou vraag ik me af hoeveel (m) of (k) Watts je nodig hebt om een gat door bv een deur oid te branden... (mm doet me denken aan een lightsaber :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
Geen matches
Nou dat is zo ontzettend afhankelijk van het soort materiaal en de tijd waarin het moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik ben nu ook weer een beetje bezig met lasers (eindexamen bijna afgelopen ;) ), vooral aangezien ik 2 mot-1 steppertjes blijk te bezitten (zaten in een kassascanner). Wat ik dus eigenlijk wil is het mot-1 setje van guido nabouwen, maar ik vroeg mij af of iemand de schema's de nieuwe DAC versie en de voedingsprint heeft. Guido verstrekt deze blijkbaar niet meer vanwege de support waar mensen hem continue om vroegen.

De laser die ik gebruik is eens pointer, maar dan opgevoerd. Ik heb er nu een gestabiliseerde 3 volt voeding aanhangen ipv batterijen en aangezien ik gelezen had dat de output temperatuur gevoelig is wou ik nog een fannetje in de behuizing gooien die temp geregeld is. Probleem is alleen dat ik nog niet weet op welke temperatuur ik hem moet afstellen (suggesties iemand? O-) ).

En verder.... hoe zit het met jullie projecten??
Aangezien er toch wel wat setjes op IA.net besteld zijn moeten er toch wel mensen bezig zijn :P .

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:58
KICK

ik heb even een vraag aan de echte laser-tweakers.

ik ben opzoek naar een laser/laserdiode die nog een duidelijke stip op wit papier zet over een afstand van 1-2 km. in welke trant van vermogen zitten we dan? 50 - 100 - 1000 - 10.000 mW ?

de laser opschool haalt dat bij lange na niet. verder beschik ik wel over voldoende lenzen om de bundel weer bij elkaar te krijgen.

wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Wil je het met je blote oog zien vanaf 1-2KM afstand? of OP 2KM afstand de stip nog duidelijk kunnen zien op een wit papier? voor het laatste geval heb je namelijk niet eens zo een sterke laser nodig... als de lens maar van goede kwaliteit is en het een schone lucht betreft. Ik denk dat je dan aan 20mW genoeg zou moeten hebben. Voor het eerste geval hangt het ook af van jouw ogen en ik heb geen idee maar 100mW lijkt mij dan toch wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:58
ja, de laser moet die laserpunt dus 2km verder op nog kunnen zien. de straal zelf is niet van belang, en hij gaat inderdaad door 'schone' lucht.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/laser.GIF

*edit*

alleen zijn die 100mW diodes nergens te vinden :)
conrad gaat maar tot ~10mW

[ Voor 22% gewijzigd door Opperhoof op 17-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

is het voor metingen? is 2KM verderop een sensor? als een sensor dat ding meet, hangt het totaal van de specs daar vanaf.

of is er een sensor vanaf het punt vanaf waar de laser vetrekt? dan is de afstand namelijk 4KM!

[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 17-06-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kwam een leuke 35mW HeNe LASER incl. voeding tegen op marktplaats:

Deze Helium-Neon LASER kan direct worden aangesloten op de lichtnet (220V), zonder aanschaf van dure voedings-elementen.
  • afkomst: industriele
  • merk: Siemens
  • vermogen laserstraal: 35 mW
  • vermogen voeding: +/- 40W
  • golflengte: 632.8nm (lichtrood, maar beter zichtbaar dan straal uit rode 650nm laserdiodes)
  • goed geisoleerde voeding met status-LEDs
zie marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Geen matches
Misschien iemand die nog een complete (dmx) unit zoekt? Heb er -toevallig- een paar liggen voor nog geen 200 eur (35mW groen) (over marktplaats gesproken).

[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo op 23-08-2005 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Geen matches
ah, eindelijk weer eens iets nieuws in dit topic! :D

Klinkt goed MrOizo! Show eens wat pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
wil ook wel pix zien van die dingetjes,heb hier dit topic es vlug gelezen.

Vroeger had ik (tijdens mijn lego jaren) es een besturing gemaakt met een rode laser op het dak, en die scheen dan op de kerk,enkele 100meters verder, en dan kon ik mooi op en neer,links-rechts gaan op de kerk :D

dat was nog es een tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Goed, hier van de RGY versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.laserexpert.nl/dipper/fl01_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.laserexpert.nl/dipper/fl01.jpg

Goedkoopste (35mW groene standalone laser opgeluid 199,- ) Als je (snel) meer info wilt kan je beste direct mailen :) info(at)laserexpert(punt)nl

[ Voor 18% gewijzigd door MrOizo op 23-08-2005 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Geen matches
super mooi! O+ O+

Ik heb wel interesse, dus ik ga je mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien ben ik dan ook wel geïnteresseerd. Met een tweetal stappenmotortjes en een spiegel is daar heel mooi een laserscan van te bouwen :)

Edit: Stom. Paar posts verder omhoog lezen helpt...

Je had het over DMX? Wat voor DMX sturingen kun je daar dan mee uitrichten?

[ Voor 37% gewijzigd door Stoney3K op 23-08-2005 15:23 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Geen matches
Dat verschilt per type. Maar het beste kun je vragen over deze kant en klare projectoren mailen naar het adres van mijn eerdere post.

Verwijderd

Matched: aansturen, laser
Hallo ik heb een vraag ik heb namelijk een BOOST laser Hyper Dagon MKII gekocht het is wel een leuke laser maar kan ik daar nu een sterkere laser in zetten het moet een 60Mw laser zijn maar hij is niet echt super fel als ik al die laser pionters zie van 5 Mw is hij maar iets sterker.
Ik wil nu een 200Mw laser gaan kopen die ik via mijn computer wil aansturen en aangezien dat ik niet echt handig ben had ik deze op het oog http://chinesedepartments...12141731853129f49164dcc70 weet iemand of het iets is
mijn dank is groot Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik wil ook hiermee beginnen.

Alleen moet ik ergens een nederlandse tutorial vinden.

Alleen heb ik nog nergens iets gezien....

Kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Laatst online: 09:10

chromeeh

the Gnome

MrOizo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

Goedkoopste (35mW groene standalone laser opgeluid 199,- ) Als je (snel) meer info wilt kan je beste direct mailen :) info(at)laserexpert(punt)nl
Je hebt mail :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MrOizo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:57:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zat ook al op http://www.circuitsonline.net/forum/view/24363/2 te lezen. En is die FL-01 helemaal compleet?

Ik vond dit nog:
Big Dipper / Seven Stars F - 01 RGY LASER DISPLAY SYSTEM 200 mW Rot/Red Grün/Green Gelb/Yellow

Technische Daten:

Laserleistung: 1 x Rote DPSS Laserdiode: 120mW Laserleistung / 650nm Wellenlänge
1 x Grüne DPSS Laserdiode: 80mW Laserleistung / 532nm Wellenlänge lüftergekühlter DPSS Leistungslaser Laserschutzklasse: 3b DMX 512 ( 8 Kanäle ) Sound-to-Light und Master/Slave Steuerung
mehr als 50 Animierte Programme direkt abrufbar, z.B. Tunnel-, Flower-, Welleneffekte hochwertige Stepper-Motoren inkl. Zubehör: Montagebügel, Netzkabel, Bedienungsanleitung in Englisch. Stromversorgung: 220 Volt - 240 Volt AC Abmessungen: 350mm x 340mm x 210mm Gewicht: 5,3 Kg
Beim Betrieb eines Showlasers sind die in Deutschland gültigen Laserschutz Bestimmungen zu beachten !
ps: haal je ze hier vandaan? http://asymptech.com/Asymptech_products1.html

[ Voor 45% gewijzigd door n00bs op 08-09-2005 02:17 ]

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
MrOizo schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 02:33:
Misschien iemand die nog een complete (dmx) unit zoekt? Heb er -toevallig- een paar liggen voor nog geen 200 eur (35mW groen) (over marktplaats gesproken).
Ik ben zeer benieuwd naar de performace van deze units, ik hoop de mijne zat. te ontvangen :)
Maar waar ik alleen niet helemaal uit kom is dat ik op verschillende sites alleen units vind van 20,30 en 40 mW 532nm DPSS, terwijl je zegt dat er in deze een 35 mW 532nm DPSS zit.
Of snap ik het neit meer :? :?

Maar goed, ik wil in ieder geval de K100 gebruiken als een inspiratie bron om het zo maar te zeggen:)

[ Voor 9% gewijzigd door chromeeh op 08-09-2005 10:55 ]

Verwijderd

Geen matches
<!--Vanafnu is er een LCD AC op inkoopactiest .net http://www.inkoopacties.net/ia/1p1bwbh2 De LCD's worden ingekocht bij htvision en we kunnen PLED, Karakter en Grafische modules en kits voor gereduceerde prijzen aanbieden. Hoe meer animo hoe goedkoper het word!!-->Spam

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 09-09-2005 01:10 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

:?

WTF heeft dit met lasers te maken

ontopic:
Dit lijkt me wel een leuk dingetje gelijk klaar :) http://asymptech.com/Asymptech_products_K1000.html

[ Voor 47% gewijzigd door Sprite_tm op 09-09-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
n00bs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:21:
[...]

ontopic:
Dit lijkt me wel een leuk dingetje gelijk klaar :) http://asymptech.com/Asymptech_products_K1000.html
Die is nog niet eens zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Kom op jongens (of meisjes) niet gaan katten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
n00bs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:21:
[...]

ontopic:
staat nog meer mooi spul op die site :)

Die moving-head lasers :9 en die blauwe lasers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja vond ik ook, ik was laatst op zoek naar complete sets naar aanleiding wat er gepost was door een aantal tweakers op circuitsonline.

De prijzen zijn idd erg laag en voor dat geld kan je het naar mijn idee niet eens zelf in elkaar zetten, nu is natuurlijk wel de vraag wat de invoerkosten zullen bedragen... maar misschien toch maar snel werk zoeken en wat leuke stuff kopen :p

En voor de freaks van sterke 532nm laserpointers (t/m 125mw!!!) http://www.wickedlasers.com/
Goedkope laserpointers: http://www.z-bolt.com/generic27.html

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 09-09-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik vraag mij echter wel af of je deze wel mag invoeren (die erg zware) aangezien laser pennen in nederland al niet echt meer zijn toegestaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die laserpointers mogen ook niet in NL, max klasse 2. Maar het is altijd mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Als het goed is komt begin van de week m'n K200 binnen :9 :9
Uiteraard volgen er pics + movies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Geen matches
chromeeh schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:30:
Als het goed is komt begin van de week m'n K200 binnen :9 :9
Uiteraard volgen er pics + movies :D
ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is het verschil met de K600?

Soms is die site onduidelijk:
K600 - Price: $229
TK600 - Price: $479

Maar je ziet bij de specs niets anders staan tussen de K600 en TK600.
Ik kan mij niet voorstellen dat de K600 dezelfde prijs is als de K200

Ik vind zelf de K800 zeer interessant voor de prijs
http://asymptech.com/Asymptech_products_K800.html
"Control Mode: DMX/Sound/Auto/Single Pattern"

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn via DMX voor dit soort lasers?

Deze lijkt mij ook erg interessant:
http://asymptech.com/Asymptech_products_K1000.html

Maar het is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen de verschillende K1000 modellen :? want de prijs is wel zeer verschillend.

[ Voor 56% gewijzigd door n00bs op 09-09-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
n00bs schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:19:
Wat is het verschil met de K600?

Soms is die site onduidelijk:
K600 - Price: $229
TK600 - Price: $479

Maar je ziet bij de specs niets anders staan tussen de K600 en TK600.
Ik kan mij niet voorstellen dat de K600 dezelfde prijs is als de K600, alleen 60mW

Ik vind zelf de K800 zeer interessant voor de prijs
http://asymptech.com/Asymptech_products_K800.html
"Control Mode: DMX/Sound/Auto/Single Pattern"

Weet iemand wat de mogelijkheden zijn via DMX voor dit soort lasers?

Deze lijkt mij ook erg interessant:

Maar het is mij niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen de verschillende K1000 modellen :? want de prijs is wel zeer verschillend.
ik zat ook naar beide lasers te kijken + ook nog naar de: F-01 RGY

Leuk spul, maar het onderlinge verschil ben ik ook benieuwd naar

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik quote een stukje van een andere site over de K1000:
Requires only sound activation to run through its range of beam patterns or use DMX for customized beam control. This is an example of a high value for money laser unit with significant performance advantages compared to other units of similar power output available in the market.
Het komt trouwens van deze site af :)

• addictive
Geen matches
chromeeh schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:36:
Ik quote een stukje van een andere site over de K1000:

[...]

Het komt trouwens van deze site af :)
op die site staat ook een helehoop moois :D

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Idd. ik krijg hier een spontane or.... :D

Anyway die K1000 hier: http://asymptech.com/Asymptech_products_K1000.html
Daar vind je dus de K1000/K1000+ en 3 verschillende prijsklasses je ziet ook dat er een blauwe laser gebruikt wordt in de specs en dat het mogelijk is om animaties te maken!!! MAAR welke versie heeft dit ;)?

• addictive
Geen matches
ja, is erg vervelend dat op iedere site iets anders staat en er niet bekend is welke specificaties nou precies waarbij horen :(

doe mij deze maar:
http://www.djtraximus.com...tail.asp?prod=F01&cat=111
http://asymptech.com/Asymptech_products_F01.html

die site's gebruiken beide t zelfde type nummer, maar de spepcs zijn heel anders
180mW tegenover 220-250mW
8 DMX kanalen tegenover 10 DMX kanalen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ze wegen ook totaal anders ;)

Heeft geen van de lasers trouwens blanking?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ik zal straks eens overleggen met MrOizo of we niet de specs van die BigDippers duidelijk kunnen krijgen :)

• addictive
Geen matches
chromeeh schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:42:
Ik zal straks eens overleggen met MrOizo of we niet de specs van die BigDippers duidelijk kunnen krijgen :)
was ik ook al van plan, maar hij is nu afwezig op msn. Maargoed, we hebben de tijd.
Eerder heb ik het er ook al met hem over gehad, maar waarom iedereen andee specs geeft was hem ook niet geheel duidelijk

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Klopt daar heb ik het ook al met hem over gehad, maar ik kan het volgende over de K200 zeggen:
Main specs (die op elke site met specs het zelfde zijn):
Cooling: air cooling
Power supply: 220V
Output power: 40 mW
Control: XY scanning module,saving scores of unit light beam effects, playable through sound control.
Functions: displaying various light beams and patterns,easy to operate.
Display effects: displaying laser patterns such as diffusing laser network, slowly rotating color fan,time and space tunnel and fairy flowers.
Dimensions: 235mmX145mmX70mm
Weight: 3Kg.

Twijfel specs:
- 9 polige connector aansluiting voor remote effecten wisselen :?
- 30 effecten, 40 effecten of meer als 40 effecten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
Geen matches
Die 9 poolige connector is om 2 of meer units samen synchroon te laten lopen, 1 unit is dan master, de andere zijn dan slave. Bij de K200 word dan ook een kabeltje bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Geen matches
MrOizo schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:39:
Die 9 poolige connector is om 2 of meer units samen synchroon te laten lopen, 1 unit is dan master, de andere zijn dan slave. Bij de K200 word dan ook een kabeltje bijgeleverd.
dat is erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Oooooeeeeee hoorde net van het thuisfront dat m'n K200 binnen is....
Hoop vanavond pics / movies te kunnen posten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom was je niet voor de k600 gegaan? (zelfde prijs maar sterkere laser).
Wat zijn de invoerkosten?

Weet iemand of met de K1000 nou bewegende animaties te maken zijn?
En ja ik ben een n00b op laser gebied, maar beschikken deze lasers over de mogelijkheid om te blanken?
ik bedoel dus dit effect Afbeeldingslocatie: http://asymptech.com/Effects/KSeries/15_KSeries.jpg
Vaak te zien op grote parties :)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 12-09-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 16:56
Hallo,

ik heb hier nu een laser 20 mw
Nu wil ik deze gaan aansturen
Hij komt boven op een kast te staan op mijn kamer
Wie heeft een schema waarmee ik de laser wat willekeurige ding op de grond kan laten tekenen

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Geen matches
chromeeh schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:02:
Oooooeeeeee hoorde net van het thuisfront dat m'n K200 binnen is....
Hoop vanavond pics / movies te kunnen posten :D
ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

roelke schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:32:
Hallo,

ik heb hier nu een laser 20 mw
Nu wil ik deze gaan aansturen
Hij komt boven op een kast te staan op mijn kamer
Wie heeft een schema waarmee ik de laser wat willekeurige ding op de grond kan laten tekenen
Ik zal je matsen.... (geen 3 threads door laten lezen)
Als je een simpele laser spirograph wilt maken zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.laserfx.com/Science/s-proj4.gif
Daar heeft Conrad dacht ik bouwpakketjes voor (Velleman ook ;))

Voor wat complexere figuren (lees tekenen) heb je een volgende opstelling nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.laserfx.com/Works/CTI-6800Scanners.jpg
Let wel dat dit een profi setup is, er zitten dus dure galvo's in ;)
Als je dit wilt raad ik je wel aan om bij deel 2 te beginnen (deel 1 is ooit eens verloren gegaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Geen matches
nee het hoeft niet complex te zijn het hoeft alleen maar te bewegen

Maar ik ga deel 2 eens lezen
Mij hoor je verlopig niet meer :+

[ Voor 64% gewijzigd door roelke op 12-09-2005 14:55 ]

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]chromeeh schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]

Bedoel je met Conrad www.conrad.nl, want ik heb daar eens gekeken maar vond geen bouwpakketjes.?

Als ik zoiets wil maken moet ik dan zo een laser kopen? -http://www1.nl2.conrad.co...1&area_f_infobox=402040~1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
[quote]Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:40:
chromeeh schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]

Bedoel je met Conrad www.conrad.nl, want ik heb daar eens gekeken maar vond geen bouwpakketjes.?

Als ik zoiets wil maken moet ik dan zo een laser kopen? -http://www1.nl2.conrad.co...1&area_f_infobox=402040~1
je link werkt niet, je linkt naar je winkelwagen ipv naar het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

[quote]Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:40:
[...]

[afbeelding]

Mail / msn / icq me ff heb nog wel zo'n printje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
je link werkt niet, je linkt naar je winkelwagen ipv naar het product
Wazig, nog een keer :).

http://www1.nl2.conrad.co...2/774238_BB_00_FB.EPS.jpg

Rare site, ik kan niet eens linkjes kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Geen matches
[...]

kun je een linkje geven vind hem namelijk nie?
de figuren hoeven trouwens nergens op te lijken er moet gewoon een lijnenspel op mijn vloer komen :Y)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Crash hoe zit het met je laser?

en: [rml]n00bs in "[ EL] Laser aansturen deel 4"[/rml] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Goed goed heb dit filmpje al gemaakt,
maar het moet ff donker worden dan ga ik buiten beamen :D

edit:
ja ik had wat ruzie met de microfoon.... je moet de muziek echt stervens hard zetten....

[ Voor 27% gewijzigd door chromeeh op 12-09-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

chromeeh schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:12:
Goed goed heb dit filmpje al gemaakt,
maar het moet ff donker worden dan ga ik buiten beamen :D

edit:
ja ik had wat ruzie met de microfoon.... je moet de muziek echt stervens hard zetten....
Ziet er trouwens wel vet uit! en aardig fel :)
Wat heb je aan kosten moeten betalen voor shippen naar NL etc.

Weet iemand of met de K1000 nou bewegende animaties te maken zijn?
En ja ik ben een n00b op laser gebied, maar beschikken deze lasers over de mogelijkheid om te blanken?
ik bedoel dus dit effect Afbeeldingslocatie: http://asymptech.com/Effects/KSeries/15_KSeries.jpg
Vaak te zien op grote parties :)

Verder twijfel ik op dit moment tussen:

http://asymptech.com/Asymptech_products_F01.html
http://asymptech.com/Asymptech_products_F02RGY.html

Ik weet echt niet welke en wat precies de verschillen zijn... aangezien die site nogal tegenstrijdig is met info

[ Voor 47% gewijzigd door n00bs op 12-09-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik heb zelf ook nog een vraag aan LaserExpert / MrOizo over de master/slave poort.
Misschien is deze ook wel te gebruiken als een soort remote :)

Update
- Er zitten wat ik toe nu aan toe gezien heb 32 patronen in.... :)
- De microfoon is wat hardhorig, heb 'm getest met een koptelefoon op de laser case :D
- more 2 come :D

Update 2
- Verwacht alleen niet te veel van de handleidingen.... 1 A4 _/-\o_ _/-\o_
(Nu valt er ook niet veel aan te regelen :P)

[ Voor 59% gewijzigd door chromeeh op 12-09-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Geen matches
* addictive wilt pics + filmpjes :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand wel eens een laserpointer gemod?
aangezien ik nog steeds niet snap hoe je de mod doet van het beter uitlijnen van de kristallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Het is helaas niet vochtig genoeg buiten, hopelijk van de week als het wat kouder wordt....
heb hier helaas geen hazer staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
chromeeh schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:26:
Het is helaas niet vochtig genoeg buiten, hopelijk van de week als het wat kouder wordt....
heb hier helaas geen hazer staan :/
ah helaas :(
In het donker zie je de stralen niet? Lukt met mijn 5mW pointer namelijk wel :)

heb trouwens laatst iets leuks gedaan met een vriend, hij heeft een nieuwe Canon EOS 350D, en besloten we om half 1 's nachts maar eens door de wijk te gaan lopen en wat foto's te gaan schieten.
Ik mn laserpointer meegenomen, en in combinatie met een lange sluitertijd krijg je leuke effecten, zal zo eens iets posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ik zie de stralen wel maar heb teveel tegenlicht o goede pcis te maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
Alle pics zijn gemaakt dmv een lange sluitertijd + statief + 5mW groene laserpointer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66295/full.jpg
radio toren hier in de buurt, waarop ik 'hoi' probeerde te schrijven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66296/full.jpg
GoT op het plafond geschreven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66297/full.jpg
evil smiley op de stoep

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66298/full.jpg
Mick (mijn naam) op het plafond geschreven

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66299/full.jpg
huisje op het plafond getekend

was wel grappig, we stonden zo dus een beetje te klooien komen er twee jongens langs (ron half 2 's nachts) helemaal stoned... "eey, weten jullie wat dat was, we zagen net een grote groene bol op de toen"
nee joh, sorry, geen idee :D _O-

offtopic:
hebben we toch nog laser plaatjes vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ik heb m'n pa gevraagd of hij van de week me ff wil ondersteunen tijdens een foto shoot :)
Hij kan goed foto's maken en vond het een cool idee dus..... (Hij moet alleen morgenavond werken dus wordt woensdag avond pas :'()

Updatetje:
Zie hier voor wat lange sluitertijd pics (binnen)

[ Voor 26% gewijzigd door chromeeh op 13-09-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een onnozele vraag :).
HOe doe je dat met de laser die figuren maken? Met je pc ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:00:
ff een onnozele vraag :).
HOe doe je dat met de laser die figuren maken? Met je pc ofzo?
Nee lange sluitertijd en dan met je hand die laserpointer heen en weer bewegen ;)
(heb ik zelf ook al zo vaak gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kod/temp/love.jpg

Is het nou mogelijk om met die big dippers zelf je eigen patronen weer te geven, eigen animaties etc?

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 13-09-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Nee maar ik heb MrOizo gevraagd of hij bij de producent de pin out wil opvragen van de master/slave poort om te proberen of tie via een soort remote handmatig aan te sturen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Ik heb nog steeds over 2 pagina's ene hoop vragen staan die niemand maar beantwoord :(
(was ook voor jou crash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

n00bs schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:32:
[...]

Ziet er trouwens wel vet uit! en aardig fel :)
Wat heb je aan kosten moeten betalen voor shippen naar NL etc.
*KNIP*
Ik heb €7.25 betaald en heb 'm via LaserExpert.nl gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

chromeeh schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:39:
[...]

Ik heb €7.25 betaald en heb 'm via LaserExpert.nl gekocht :)
Hoeveel kostte die daar dan? aangezien die op die site: 192,49 Euro kost, maar dat is dan ex. shipping etc. (overigens kost de K600 exact hetzelfde :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik heb er €269,- voor betaald bij LaserExpert, heb 'm donderdags besteld en geld overgemaakt, vrijdag is tie verstuurd en gister binnen gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoe kun je op die site bestellen? Door ze te emailen en te zeggen welk product je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ja, mail 'm maar, je krijgt altijd vrij vlot een antwoordt op je vraag :)

De muziek tijdens het filmpje is: 3 Steps Ahead - Flying High (Gothfathers of Techno mix)

[ Voor 41% gewijzigd door chromeeh op 13-09-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Geen matches
Bedankt

Niemand :
roelke schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:25:

Daar heeft Conrad dacht ik bouwpakketjes voor (Velleman ook ) :)

kun je een linkje geven vind hem namelijk nie?
de figuren hoeven trouwens nergens op te lijken er moet gewoon een lijnenspel op mijn vloer komen :Y)

[ Voor 80% gewijzigd door roelke op 13-09-2005 18:47 ]

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ik heb nog wel zo'n spirograph printje voor je, heb niet meer het bouwpakketje :)
Contact me ff via mail / msn / icq als je wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Geen matches
chromeeh schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:42:
Ik heb nog wel zo'n spirograph printje voor je, heb niet meer het bouwpakketje :)
Moet hij Kosten?
Zitten de motoren erbij?
waar woon je?

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nog steeds (af en toe) bezig met mijn SMPS laservoeding.

Dit is het eerste gedeelte. Er komt 315V uit en belastbaar tot 20A.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/Argon%20SMPS/DSC03956_small.JPG grote versie

Nu ben ik bezig met de power unit en heb nu de printplaat ontworpen. Mijn vraag is of jullie
hier eens naar willen kijken of er nog iets te verbeteren valt. Dit omdat dit mijn eerst echte HV project is.
En bijna ook mijn eerste printontwerp.

Schema van de power unit: (compleet schema onderaan)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/Argon%20SMPS/schema.JPG grote versie

De onderkant van de pint:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/Argon%20SMPS/print%20banen.JPG grote versie

De bovenkant: (blauw is aardvlak)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/Argon%20SMPS/print%20aardvlak.JPG grote versie

Compleet schema van de SMPS.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/Argon%20SMPS/schema%20totaal.JPG grote versie

Bedankt voor de moeite ;)

Meer informatie over deze SMPS voor argon lasers:
http://perso.wanadoo.fr/redlum.xohp/switchmode.html

Nog even over die zelfbouw DAC van mijn IA. Ik heb nog steeds de firmware er nog niet opgezet.
Is dit nou ondertussen bij iemand anders als wel gelukt? Ik hoorde iets van een win-xp driver!!
Hebben mensen dit al getest? Nog een foto va hoe mijn Dac geworden is:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/francesco/dac/DSC04429.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 21:48 ]

• MrOizo
Hoi,

Ik las dat er onzekerheid bestaat over wat T of TK nou betekend in de type nummers van de big dipper lasers. Nou zal ik duidelijkheid geven: TK betekend dat er een laser met TE-cooling in zit (peltier) en T is alleen air cooled.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MrOizo schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:42:
Hoi,

Ik las dat er onzekerheid bestaat over wat T of TK nou betekend in de type nummers van de big dipper lasers. Nou zal ik duidelijkheid geven: TK betekend dat er een laser met TE-cooling in zit (peltier) en T is alleen air cooled.
Ok weten we dat weer :)
Maar deze dan http://asymptech.com/Asymptech_products_K1000.html
Ze hebben een K1000 en K1000+, ze hebben het over: "Output Power: 50mW Blue, 100mW Green "

K1000 - Price: $509
K1000+ - Price: $609
K1000 - Price: $1690

Weer vreemd is dat er 2 K1000 modellen zijn, de ene zal wel de blauwe versie zijn en de ander groen. Maar wat is dan het verschil tussen de k1000 en k1000+?

En is het nou echt mogelijk om met dit model animaties te maken? ik bedoel het is erg verleidelijk om een kant en klare relatief goedkope laser set te kopen... (bouwen is leuk als je teveel tijd hebt en veel verstand hebt van electronica wat ik dus niet heb ;) ).

• addictive
Geen matches
wat bedoelen jullie precies met dat 'animaties maken' :?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
addictive schreef op woensdag 14 september 2005 @ 06:46:
wat bedoelen jullie precies met dat 'animaties maken' :?
Dit soort dingen tekenen:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/laserfreaks/1jurass.gif

• addictive
hoe word dat gedaan dan? Op een doorzichtig scherm oid?
En storen de laser-stralen dat dan niet?

Wel nice :)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

addictive schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:46:
[...]

hoe word dat gedaan dan? Op een doorzichtig scherm oid?
En storen de laser-stralen dat dan niet?

Wel nice :)
Als de laser voor het publiek staat wordt er vaak een transparant scherm gebruikt om de figuren op te projecteren. Als de laser achter het publiek staat kan een niet transparant scherm gebruikt wordt.
Vaak zijn het scherm van een heeeeeel fijn soort gaas om reflectie zoals bij een dia-scherm te voorkomen, dit ivm kleur menging etc ;)

• roelke
Geen matches
chromeeh schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:42:
bijna vergeten mail send ;)

I've GoT a solution

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Ontopic: K200 beam pics :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcbrummer/laser/M4110388t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/marcbrummer/laser/M4110389t.jpg

Pics zijn uit de hand genomen vandaar heel iets bewogen, en met een heeeeel klein beetje deo in de lucht :)
Zie hier en hier voor de fullsize pics :)

• addictive
Geen matches
van hoever af zijn de pics genomen?

Ziet er namelijk niet zo sterk uit. Heeft 'ie blanking? :)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Nee geen blanking en de pics zijn op 2m afstand genomen, maar hij is veel feller dan het lijkt want ik heb maar een klein beetje deo in de lucht gespoten en de beams zijn dan al fotografeerbaar :)
(En een beetje deo is dan minder dan een sec. spuiten :))

• addictive
jammer van dat blanking, maar wel beter dat ie wel fel is :)

MrOizo, heetf geen enkele Big Dipper/seven stars laser blanking :?

edit:
Net dat 'trucje' met de deo geprobeerd met mn 5mW laserpointer. Gaat leuk :)
In het donker zie ik de lijn niet erg goed, moet er ech overheen kijken, met deo zie ik m prima :)

[ Voor 42% gewijzigd door addictive op 14-09-2005 22:24 ]

Verwijderd

Heeft iemand tips waarop ik moet letten als ik een goede laserpointer wil kopen? Ik weet dat ik de el cheapo €9,95 dingen links moet laten liggen maar voor de rest? En waar te koop in Nederland, heb geen credit card..
Conrad heeft er een aantal maar zijn die goed? Ik hoef er niet persé een lasershow mee te maken, ik zoek gewoon een goede laserpointer met een heldere straal of punt zodat ik deze kan gebruiken icm mijn fotocamera voor het focussen in het pikkedonker.

• addictive
dan zou ik voor een 5mW groene laserpointer gaan. Heb ik zelf ook, overdag is 'ie nog lekker helder, en in het donker zie je ook de straal gaan + komt erg ver.

bestellen in Nederland kan bij een mede GoT-er; MrOizo. Zie: www.laserexpert.nl voor het mail adres :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geen matches
Over dat blanking heb ik ook al 2x eerder gevraagd en geen antwoord op gekregen... ik hoop dus dat de K1000 dit wel heeft en of Mr. Oizo mijn overige vragen die ik eerder heb gepost mbt de K1000 kan beantwoorden...

• MrOizo
Geen matches
Hmm Ok :

De K1000 heeft steppers en de K1000+ heeft galvos. De K1000+ kan inderdaad animaties maken maar dan niet te complex, al heb ik vernomen dat het wel mogelijk is om woorden te schrijven. Wel moet je als je zelf animaties wilt maken speciale software hebben die niet bij word geleverd en dat is erg duur, misschien heb ik binnenkort die software en kan ik voor mn klanten programmeren.

Over blanking: Ja er zijn modellen die blanking hebben! Vraag me ook af waarom er opeens gedacht zou worden of geen enkele big dipper model blanking heeft. De FL-01 heeft bijv ook blanking.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Geen matches
Wat voor aansturing heeft de K1000(+)? Usb?
En hoeveel kost deze?

[ Voor 12% gewijzigd door chromeeh op 15-09-2005 10:24 ]

Verwijderd

ffs, zeg het dan :/ Had ik tenminste het in het echt kunnen zien :+

Heb je naast de laserpointer ook nog andere dingen nodig om hem werkend te krijgen?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 12:54 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste