Ik heb gisteren mn nieuwe pc gekregen, asus a7v + T-bird 1Ghz maar toen ik deze voor het eerst aanzette (alle settings gewoon nog op default, dus mobo jumpers disabled) kwam ie niet verder dan mn videokaart schermpje, en toen zat ie vast, er begon zelf een beetje rook van mn cpu af te komen, als ik hem nu aanzet dan springt mn beeld niet eens meer aan, en ik hoor ook geen piepje van mn bios, maar zonder ram erin piept mn bios wel. Ook heb ik er nog geen cooler opgezet, want ik dacht niet dat het echt zo nodig was als je hem niet overclocked ofzo, BTW: hij word binnen 8 seconde zo heet dat ik hem niet meer durf aan te raken, dus een cooler zal ook wel niet zoveel helpen. PLZ help me!
Je zou kunnen zeggen dat die cpu van jou wel naar de klote is ja.
dat je bord nog piept zonder ram erop is logisch want je bord is niet kapot maar je cpu wel degelijk.
Die is gewoon verbrand omdat die zonder koeling gedraaid heeft.
dat je bord nog piept zonder ram erop is logisch want je bord is niet kapot maar je cpu wel degelijk.
Die is gewoon verbrand omdat die zonder koeling gedraaid heeft.
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Het is algemeen bekend dat je een 1Ghz thunderbird niet langer dan 8 seconden
zonder enige koeling aan kunt laten staan. Nu heb je alleen nog maar een mooie sleutelhanger.
zonder enige koeling aan kunt laten staan. Nu heb je alleen nog maar een mooie sleutelhanger.
Het lijkt erop dat je er een sleutelhanger erbij heb. Sorry maar als je CPU begint met roken is ie meestal overleden. AMD CPU's zijn meestal overleden als ze na 8 sec ongekoeld (lees slecht gekoeld) aan gezet worden.
Sorry ik zal een minuut stilte nemen.
Sorry ik zal een minuut stilte nemen.
Meh ...
Verwijderd
Dit meen je toch niet serieus he? Welke
haalt het in z'n botte kop om zijn AMD chip zonder koeling te laten draaien. Nu is het dus
Verwijderd
dat is niet erg slim, je MOET een koeler hebben ook als je hem niet overclocked! Dat geld helemaal voor van die astronomische getalen als 1ghz!!!Ook heb ik er nog geen cooler opgezet, want ik dacht niet dat het echt zo nodig was als je hem niet overclocked ofzo
Je hebt heel veel kans dat je hem nu hebt doorgefikt, een cpu zonder koeling wordt echt HEET!
Ik zou zeker een cooler gaan halen en het dan nog eens proberen, maar ik ben erg bang dat hij niet meer te redden is.
En het klopt dat je mobo piept als er geen ram inzit, dat is een status indicatie, hij geeft dan dus aan dat er iets mis is!
Wel een beetje
suc6!
Wat bedoel je daarmee? Dat je er geen op je Processor hebt zitten? Dat is al sinds de snellere 486's nodig, omdat ze anders gewoon veel te heet worden.Ook heb ik er nog geen cooler opgezet, want ik dacht niet dat het echt zo nodig was als je hem niet overclocked ofzo,
Dus doe dit altijd, ook als je processortje niet is overgeklokt!
Als dat je probleem was, zou ik maar snel eens een boek over hardware gaan lezen!
Bestuh!!
Inderdaad, ik had een keertje een dondervogel 700@900 draaien terwijl mijn gromen orb er niet goed opzat, toen ging het stickertje helemaal smeulen en meteen alles uitgedaan en nu gaatie niet hoger dan 800, gelukkig doetie het nog wel maar een beetje minder....ik heb geluk jij waarschijnlijk niet.... :-)
go go go !!
Verwijderd
offtopic:
Damned wat zijn er veel mensen vrij op deze vrijdag middag
5 reply's in 3 minuten??
Damned wat zijn er veel mensen vrij op deze vrijdag middag
5 reply's in 3 minuten??
Nouja je weet in iedergeval wel dat het GOED MIS IS!
Studierichting: Informatica ???
Hoe krijg je het voor elkaar
anyhow..gecondoleerd
Hoe krijg je het voor elkaar
anyhow..gecondoleerd
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Pffff... Sorry hoor, maar hoe kan je ook zo stom zijn om een 1GHz ZONDER KOELING te draaien
Zou ik met een oude Pentium niet eens doen! Je zou haast denken dat dit bericht een geintje is
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
indiedee wel behoorlijk dom. Ook leuk, enige hobby is pc's en dan zo'n fout maken .. duh
Maar die proc is wel dood ja.
Maar die proc is wel dood ja.
I have usernames older than you.
welke mongool laat z'n PC nou zonder koeling lopen? je maakt toch alles eest klaar enzo voordat je em aanzet? maarja, dit is een goeie les. al vind ik het wel kut voor je hoor.
Even een geheugenopfrissertje: http://www.hardocp.com/articles/cooling/alpha&tbird/index.html
En het belangrijkste uit de inhoud:
AMD has told us in CERTAIN TERMS that the 1GHz TBird WILL BURN UP IN EIGHT SECONDS without proper cooling. Made SURE you don't goof like we did!!
En het belangrijkste uit de inhoud:
AMD has told us in CERTAIN TERMS that the 1GHz TBird WILL BURN UP IN EIGHT SECONDS without proper cooling. Made SURE you don't goof like we did!!
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Zoiets stoms heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zou je niet met je studie stoppen en op een crematorium gaan werken ??
Verwijderd
Ik ben het er mee eens, dat het niet erg slim is, om een 1GHz zonder koeling te laten draaien, maar het feit, dat hij nog steeds warm wordt, betekent volgens mij, dat hij nog niet kapot is.
Ik had hetzelfde met een 1100 op een MSI K7T Pro2 bord. Daar het je van die status led's, bij het booten, gaf hij daar al een fout.
Het bleek, dat mijn koeler geen goed contact maakte met de CPU. Na het corrigeren van deze fout, is alle OK.
Er is dus nog hoop, controleer alleen even of je koeler goed zit en gebruik koelpasta ipv die standaard groene plak koelprut.
Ik had hetzelfde met een 1100 op een MSI K7T Pro2 bord. Daar het je van die status led's, bij het booten, gaf hij daar al een fout.
Het bleek, dat mijn koeler geen goed contact maakte met de CPU. Na het corrigeren van deze fout, is alle OK.
Er is dus nog hoop, controleer alleen even of je koeler goed zit en gebruik koelpasta ipv die standaard groene plak koelprut.
Verwijderd
Ik vind dit wel een beetje sneu.... 
Volgens mij is het gewoon RiP
Je hebt er hopelijk wel wat van geleerd!
Sterkte!
Volgens mij is het gewoon RiP
Je hebt er hopelijk wel wat van geleerd!
Sterkte!
Verwijderd
Weet niet iedereen dat AMD zijn cpu's al tijden mega veel te heet worden.
Sjees hoe haal je het in je botte kop om hem niet te koelen
ZWAK man echt fucking zwak...
Ben je al van school gekikt want als iemand
van je school dit leest ben je wel de L.U.L
Sjees hoe haal je het in je botte kop om hem niet te koelen
ZWAK man echt fucking zwak...
Ben je al van school gekikt want als iemand
van je school dit leest ben je wel de L.U.L
uch uch ....
Rook van je cpu?? Waarom zou je in ** naam er geen koeling op doen? dat je kan zien hoe ie rood wordt ofzo? Alleen het koelelement is al voldoende om hem ff te laten draaien.
Maar meende je dit nu serieus>??
dan vind het het wel zielig hoor....:'(
TRiest verhaal dit, alleen een koelblok pept dat dien al tot de 70 graden man, en dan spreek je over een oppervlak wat wel 1000x zo groot is......
Rook van je cpu?? Waarom zou je in ** naam er geen koeling op doen? dat je kan zien hoe ie rood wordt ofzo? Alleen het koelelement is al voldoende om hem ff te laten draaien.
Maar meende je dit nu serieus>??
dan vind het het wel zielig hoor....:'(
TRiest verhaal dit, alleen een koelblok pept dat dien al tot de 70 graden man, en dan spreek je over een oppervlak wat wel 1000x zo groot is......
Verwijderd
Ik heb ook een Duron800 gemold, zie topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/86658
Ok, grappig dat dit mij dus net is overkomen:
Een paar dagen gelden kreeg ik m'n shim uit de us. Pleur 'm d'r natuurlijk snel op en start de pc. Pc start op en ik wil het bios in, pc vast. Nog keer hetzelfde verhaal. Ik start nog een keer de pc op. Dood. Duron nog in een ander mobo getest maar hij was toch echt dood. Dus ik vanmiddag naar MyCom, kom ik daar, zeg "dat ie d'r ineens mee ophield" Die gast loopt naar een of andere technische gast en ik krijg te horen dat ik 'm heb doorgefikt!!!
Kreeg godzijdank nog wel een nieuwe...
Gasten van MyCom, als jullie dit lezen:
THNX!!!
Deze draait zelfs nog hoger: 1,1 Ghz!!
[update]
Misschien was ik een beetje onduidelijk: doordat die shim net 0,5 mm te hoog was maakte mijn heatsink geen contact meer met de core, daarom werd ie gefrituurd…
[/update]
Verwijderd
Sorry, maar deze posting neem ik niet serieus..
Als ie al zooo dom is hoe kan zo iemand zich dan uberhaupt een weg vinden naar dit forum?
Als ie al zooo dom is hoe kan zo iemand zich dan uberhaupt een weg vinden naar dit forum?
Verwijderd
Burn baby Burn.........CPU Inferno
Burn baby Burn......... CPU Inferno
Burn baby Burn......... CPU Inferno
Intel is dummyproof...Op vrijdag 15 december 2000 14:37 schreef Serum het volgende:
Een Intel was niet doorgefikt ...
Wie de schoen past....
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
Tsjonge jonge het is toch wel heel erg kansloos om je CPU zonder koeling te laten draaien . EEN DEBIEL WEET ZELFS NOG DAT DAT NIET KAN ....
Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.
Pagina: 1