Freeler Lite / Zon Family > Datalimiet

Pagina: 1
Acties:

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 13:47
Freeler Lite en Zon family hebben allebei een FUP m.b.t datalimiet. Echter heeft elke provider wel een eigen grens.

IK HEB ECHT ALLES AFGEZOCHT ! En ook mailtjes gestuurd....zonder respons.

Weet iemand de Datalimieten van beiden ?

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik las in een ander topic van je, dat je zo rond de 15 GB per maand verstookt.

Over dat FUP, het is een vaag begrip. Er zit dus geen harde limiet aan. Zeker weten doe je het nooit.

Maar een waarschuwing kost niets ;)

Dit staat op de site van Freeler over FUP:
De Fair Use Policy (FUP) omschrijft activiteiten die niet door Freeler geaccepteerd worden omdat zij in strijd zijn met de Algemene Voorwaarden van Freeler, de wet, de goede zeden of de openbare orde ofwel de beschikbaarheid of bruikbaarheid van het Freeler netwerk verminderen.
Bron: Klik

Dit staat op de site van Zonnet over FUP:
Voor Zon ADSL Lite, Basis, Budget, Family, Plus en Extra geldt de
zogenaamde "Fair Use Policy". Deze houdt in dat het dataverkeer per
gebruiker per maand niet gelimiteerd wordt tot een bepaalde vaste
waarde maar dat als limiet een bepaalde gemiddelde
waarde over een specifieke gebruikersgroep wordt gehanteerd. Wanneer een
gebruiker echter voor een langere periode het netwerk extreem belast en
andere Zon ADSL-gebruikers ondervinden hiervan last, dan zal Zon de
gebruiker hierop wijzen.
Bron: Site van Zonnet bij vraag en antwoord (kan geen link plaatsen direct naar hun uitleg over FUP)

offtopic:
Freeler gaat over het netwerk van KPN en Family over de van Versatel (en niet mogelijk met ISDN)

[ Voor 72% gewijzigd door _Rayman_ op 06-03-2004 10:18 ]

Verwijderd

Bij Zon is er in de praktijk geen datalimiet voor Family, er is nog nooit iemand op aangesproken. Voor Budget is die er wel en als je daar tegenaan loopt wordt aangeraden te upgraden naar Family omdat je dan geen datalimiet hebt.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 11:21:
Bij Zon is er in de praktijk geen datalimiet voor Family, er is nog nooit iemand op aangesproken. Voor Budget is die er wel en als je daar tegenaan loopt wordt aangeraden te upgraden naar Family omdat je dan geen datalimiet hebt.
Welke bron heb jij? Dit omdat je zegt, dat er nooit iemand op aangesproken is.

offtopic:
TS:
Wil je overstappen? Want in dit draadje zeg je dat je tevreden bent met je chello classic abo.

[ Voor 16% gewijzigd door _Rayman_ op 06-03-2004 16:18 ]

• verytallman
Dennis2925 schreef op 06 maart 2004 @ 13:04:
TS:
Wil je overstappen? Want in dit draadje zeg je dat je tevreden bent met je chello classic abo.
[/offtopic]
Ik ga verhuizen en daar wil ik een nieuw abbo. Hier heb ik nog Chello Classic wat goed is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je geeft al aan dat je geen reponce krijgt op je email... Zegt dat niet genoeg dat je dan niet met zo'n ISP in zee moet gaan? Lijkt me vrij onhandig dat ze geen antwoord geven als jij een probleem/storing/vraag hebt....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• verytallman
*Schopje*

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Tuurlijk is er met een FUP ook een grens, maar geen harde grens. De vraag die jij stelt kunnen we daarom wat moeilijk beantwoorden. Zeg eerst eens hoeveel dataverkeer je denkt te gaan gebruiken per maand. Is het de bovengenoemde 15 GB, dan zit je bij zonnet iig goed (freeler weet ik niets van).

Ik heb zelf zonnet bb+ en downloadde soms 100+ gb per maand, ze zeiden er niets van :)

Verwijderd

Van Zon weet ik dat er NIET wordt gezeurd over traffic.

Pas met Budget wel op, heb al veel klanten gezien met een gepeperd "DSL-Bytes"-bedrag op de factuur;)
Pagina: 1