Toon posts:

[xp]boot disk failure

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst kreeg ik het probleem dat de pc bij het opstarten bleef hangen. Ik kon wel in de bios komen en de hd werd wel gedetecteerd.
Maar na elke boot kreeg ik een zwart scherm.
Daarna de Hd in een ander systeem als slave geprobeerd te draaien maar dit wou maar niet lukken. Nu ik de hd weer terug hang krijg ik de melding BOOT DISK FAILURE.

Iemand enig idee wat te doen?

Zit wel een beetje haast bij, het systeem is namelijk van iemand die over een maandje gaat trouwen en al de gegevens nog nodig heeft!!!!!!!!!

HELLUP

Verwijderd

jumper weer terug op master gezet? ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als er haast bij zit dan zou ik is wat meer info geven en eventueel wat standaard oplossingen proberen die in de FAQ's staan ;) Schieten we aardig wat op :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ja de jumpers staan goed

Verwijderd

Heb je dan niet per ongeluk iets veranderd in de bios? En anders denk ik dat de bootmanager er af is gemieterd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios niks veranderd alles stond/staat op auto.
Stel dat de bootmaneger er af is, hoe kun je dit dan herstellen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 22:33 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde een keer gehad, toen was me hd een goner.. :)

Anders doe eens fdisk /mbr :)

Verwijderd

red eerst je data even voordat hdd verrot gaat, of er iets fout gaat met repareren. Dit kan je doen met t programma Norton Ghost. en, kijk of hij met de ghost wel wil opstarten. ALs dit het geval is, is je hdd verrot. Ken je de data nog wel lezen als je opstart met een bootflop, of ook niet meer? Type anders even fdisk /mbr in als je ghost gemaakt hebt. Dan zet je de data weer terug en kijk je of het wel werkt. Zo zijn er nog tal van manieren om te kijken wat er aan de hand is. in andere pc hangen en kijken of hij daar vandaan wel boot bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de hele hd niet meer lezen :(
Ik vrees het ergste.

Ghost maken heeft dus ook geen zin

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ideeen? Ik hoop dat er iemand met de juiste oplossing komt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dáág, dan ga je even het topic omhoogkicken. Niemand verdient hier een voorkeursbehandeling.

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en eventueel ook de daaropvolgende stuk "Hoe krijg ik verloren gaande data terug". Daar staat al het mogelijke in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.