erm..... weet wat jou cpu fan doet maar de mijne blaast tog echt op me cpu en voert het niet af...
Verwijderd
ik heb even een vraagje... ik ben bezig met een Duron 800 in een Laptop tas te bouwen, is een dubbele tas ofzo, paste 2 laptops in
maar nou heb ik heb het verplaatsen van de voeding 1 klein busje iets verbogen, weer terug gebogen, nix aan de hand alles zit nog aan elkaar enzo... maar hij wil niet meer aan
de 'power-good LED' gaat we gewoon aan
maar doet verder nix
iemand een idee of dat daaraan kan liggen? helaas kan ik geen foto laten zien, heb hier geen digicam
alvast bedankt iig

alvast bedankt iig
Waarom ga je bovenin je kast lucht naar binnen zuigen? Dit druist tegen het principe van warmte stroming in...Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:24:
Fanduct blaast koude lucht van buiten over de CPU, CPU-koeler doet hetzelfde...
oh nee hoor, als je 't goed doet niet.oli4100 schreef op 12 april 2004 @ 15:17:
[...]
Waarom ga je bovenin je kast lucht naar binnen zuigen? Dit druist tegen het principe van warmte stroming in...
ik zie dat ie niet een complete airduct heeft gemaakt, omdat de onderkant ontbreekt, want anders zou de airflow nog beter zijn en zou je nog meer temp.winst. hebben.
heb er zelf eentje gemaakt van plexiglas die rondom 'precies' aansluit op de CPU, zodat je een rechtstreekse luchtstroom van koude lucht hebt...
en bij die standaard cooling blaast de fans op de CPU hoor, en niet er vanaf.
Verwijderd
ik heb hier een amd xp 2500+ met standaard koeler en mn idle temp is 40 graden en mn stressed 46 is dat verneukt of juist goed???
owjah ik las iets over overclock beveilegingen geld dat ook voor de xp 2500+ barton???
owjah ik las iets over overclock beveilegingen geld dat ook voor de xp 2500+ barton???
Dit is het: Post hier je kleine mods topic. Eigenlijk dus een vraagje voor in een ander topic.Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:39:
Ik heb hier een amd xp 2500+ met standaard koeler en mn idle temp is 40 graden en mn stressed 46 is dat verneukt of juist goed???
Temps zijn goed voor een Athlon XP.
Je bedoeld of ze gelockt zijn of niet, hangt er van af of jouw bathon van na week 40 (2003) is, als dat zo is is ie gelockt en als die van jou gelockt is kun je altijd nog wat L bruggen doorsnijden en verbinden. Daarvoor zijn verschillende guides te vinden.owjah ik las iets over overclock beveiligingen geld dat ook voor de xp 2500+ barton???
Lama, was vergeten dat het geheel 25 pagina's telde ipv 24, dus zag ik niet dat er mensen eerder warenVerwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:04:
Als ik het goed zie staat je fan bij de fanduct niet de goede kant op. Hij moet juist de warme lucht afvoeren omdat de cpu fan dat ook doet. Als je die fan omdraait zakt je cpu fan nog meer. !
Maar mooi gedaan !

[ Voor 19% gewijzigd door Mister I op 12-04-2004 20:00 ]
Verwijderd
aah fuck dat wordt dus bruggen doorsnijden (ofzow) hmmz daar mol je zeker snel je cpu mee ofniet?
*edit* ik lees net op casejunkies site dat barton cpu's niet gelockt zijn?? klopt dat
*edit* ik lees net op casejunkies site dat barton cpu's niet gelockt zijn?? klopt dat
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:18 ]
Verwijderd
Sinds ik Splinter Cell 2 heb, gebruik ik mijn gamer headset (met mic dus) weer.
Maar het geluid van die headset vond ik slecht, dus ik heb de microfoon (klein blokje/zit aan het rechteruiteinde van het buisje op de foto) eruit gesloopt en met een rietje, wat cable mesh, en krimpkous aan mijn betere sony headset gekunsteld.
Zie het resultaat op de foto.
Het zit btw tijdelijk met plakband vast. Ik moet namelijk eerst zeker weten of ik het zo wil houden, voordat ik het lijm.
+
= 
BIJ HET F*CKING TRIPOD PLAATJE. SAVE TARGET AS. Dank U
Maar het geluid van die headset vond ik slecht, dus ik heb de microfoon (klein blokje/zit aan het rechteruiteinde van het buisje op de foto) eruit gesloopt en met een rietje, wat cable mesh, en krimpkous aan mijn betere sony headset gekunsteld.
Zie het resultaat op de foto.
Het zit btw tijdelijk met plakband vast. Ik moet namelijk eerst zeker weten of ik het zo wil houden, voordat ik het lijm.

BIJ HET F*CKING TRIPOD PLAATJE. SAVE TARGET AS. Dank U
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:16 ]
Gelukkig zijn er altijd liever twiekers zoals N2O
Ioniq 5 P45
Verwijderd
ik las op casejunkies.com dat barton cpu's niet gelockt zijn klopt dat wel???
en waarom zie ik geen overclock settings in me BIOS want me mobo komt uit december 2003
en waarom zie ik geen overclock settings in me BIOS want me mobo komt uit december 2003
Kijk anders even in [rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml]Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:13:
aah fuck dat wordt dus bruggen doorsnijden (ofzow) hmmz daar mol je zeker snel je cpu mee ofniet?
Als je daar even zoekt vindt je vast wat meer info over je vraag.
edit:
Hoe komt mijn post ineens in dit topic ???
Aha, ik zat dus op de andere pagina en logischerwijs post ie mijn bericht toch maar aan het eind van het topic
Hoe komt mijn post ineens in dit topic ???

Aha, ik zat dus op de andere pagina en logischerwijs post ie mijn bericht toch maar aan het eind van het topic
[ Voor 123% gewijzigd door Pakjebakmeel op 12-04-2004 21:24 ]
Verwijderd
np joh
Hmm klinkt logischMaar het geluid van die headset vond ik slecht, dus ik heb de microfoon eruit gesloopt.
raampje in kast gezaagt met decoupeer 
http://members.chello.nl/gw.vanhuffelen/biohazard.jpg
nu nog vijlen en plexiglas halen
dan nog wachten op de inhoud van de kast
blaap
Ziet er netjes uit. En al helemaal voor een decoupeerzaag.blaatschaaap schreef op 13 april 2004 @ 09:59:
offtopic:
Effe hier erbij gezet en clickable
Effe hier erbij gezet en clickable
Edit: Waarom heb je dat gat zo klein gemaakt. Dat had toch veel groter gekund. Dat is wel mooier IMO.
[ Voor 18% gewijzigd door Mojo op 13-04-2004 10:02 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
khad zo een sticker geval bestelt omdat ik geen zin had in dat gepriegel met potlood enzo
kdacht dat ie wel groter zou zijn:/
tis trouwens pas me eerste casemod dus kga em nie zo super uitgebreid doen
mischien bovenin nog een raampje ofzo...
tis trouwens pas me eerste casemod dus kga em nie zo super uitgebreid doen
mischien bovenin nog een raampje ofzo...
blaap
Zeker mooi gedaan voor een decoupeerzaag! Ik was ook al een tijdje van plan om een biohazard logo te zagen/dremelen(mijn eerste mod). Heb al wel met potlood gepriegeld. Zit nu alleen midden in een toetsweek, heb ff geen tijd. Maar als ik klaar ben zal ik em ook ff posten. Natuurlijk wel wat groter 35x35 ofso.
Volgens mij is het best mooi met een ccfl erachter!
Succes met je verdere mod carriere
Volgens mij is het best mooi met een ccfl erachter!
Succes met je verdere mod carriere
Gasloos sinds 2018.
Verwijderd
ligt het aan de foto of is dat logo niet helemaal met de goede verhoudingenblaatschaaap schreef op 13 april 2004 @ 09:59:

tip voor de mensen die in de toekomst nog een biohazard willen maken:
haal gewoon van internet zo'n logo, meet em op, extrapoleer dat naar de juiste afmeting, en teken met een passer de lijntjes..
heb ik ook gedaan, en kreeg toch best een aardig groot logo eruit...
4 heldere ledjes erbij en je hebt ook wat sfeerlicht..
haal gewoon van internet zo'n logo, meet em op, extrapoleer dat naar de juiste afmeting, en teken met een passer de lijntjes..

[ Voor 11% gewijzigd door NewbieNeo op 13-04-2004 14:11 ]
misschien een domme vraag, maar wat is extrapoleren?NewbieNeo schreef op 13 april 2004 @ 14:09:
tip voor de mensen die in de toekomst nog een biohazard willen maken:
[afbeelding]
Verwijderd
blaatschaaap ik vind je logo wel mooi gedaan, maar een beetje aan de kleine kant, ik vind juist meer een cutout om doorheen te kijkenk oid. ( tenminste een klein beetje )

Zo heb ik het gedaan ( 1 jaar geleden ofzo
)

Zo heb ik het gedaan ( 1 jaar geleden ofzo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 16:07 ]
ex·tra·po´le·ren
overgankelijk werkwoord; extrapoleerde, heeft geëxtrapoleerd; afleiding: extrapolatie
1 <wiskunde> uit bekende termen van een reeks daarbuiten gelegen termen berekenen
2 doorberekenen
dus zeg maar van een logo dat 40x40mm is de verhoudingen berekenen en dan het logo als geheel vergroten naar bv. 300x300mm...
Van Dale Taalweb | On-linewoordenboek
[ Voor 31% gewijzigd door NewbieNeo op 13-04-2004 14:32 ]
lees en zie dat het mijn case is en hij em heeft ge quoteVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 14:28:
Mojo ik vind je logo wel mooi gedaan, maar een beetje aan de kleine kant, ik vind juist meer een cutout om doorheen te kijkenk oid. ( tenminste een klein beetje )
[afbeelding]
Zo heb ik het gedaan ( 1 jaar geleden ofzo)
tis ook meer de bedoeling dat ie oplicht
blaap
Verwijderd
ben net een beetje begonnen met dat casemodden en het bevalt me wel, ik wil nu zon toffe glowpad maken maar het leek me nogal gaar om er een lang snoer aan te hebben die me case in gaat of iets dergelijks. na wat nadenken kwam ik op dit uit:

ff testen of er echt 5v uit kwam:

morgen nog ff een schakelaartje halen en er bij zetten een een ledje om te checken of ie aan staat of niet
(sorry voor de bovenste foto en z'n kwaliteit
)

morgen nog ff een schakelaartje halen en er bij zetten een een ledje om te checken of ie aan staat of niet
(sorry voor de bovenste foto en z'n kwaliteit

Verwijderd
moet zon ledje nou op 5 volt???
ik weet dat echt nooit
ik heb er 1 n keer voor de gein in de 12Volt gestoke
ff een fel licht en toen alleen maar rook
maar ik heb hier een zooi ledjes uit een kapotte Linksys Wireless router liggen, maar ze zien er groen uit, doe ik ze in de 5Volt dan worden ze geel/oranje
weet iemand hoe dat kan? of zien de ledjes er gewoon anders uit dan dat ze zijn?

Verwijderd
Groene ledjes moet je rond de 2 V voeren, het hangt nog af of je 3 of 5 mm leds hebt, blauwe moeten meer hebben net als rode.
of 't nou 3mm of 5mm leds van een bepaald type zijn, maakt niet uit voor de voltage hoor..
kleur is wel bepalend ja...
in de LED FAQ staat veel meer nuttige tips.
en allerlei info (en de mogelijkheid om ze te kopen) over verschillende soorten leds (kleur, felheid, zelfs luxeons) staat op World LED. winkeltje van een mede-tweaker geloof ik.
kleur is wel bepalend ja...
in de LED FAQ staat veel meer nuttige tips.
en allerlei info (en de mogelijkheid om ze te kopen) over verschillende soorten leds (kleur, felheid, zelfs luxeons) staat op World LED. winkeltje van een mede-tweaker geloof ik.
Verwijderd
ik heb 3mm maar doe krijg ik die dan t makkelijkst op 2Volt? :x heb wel erges een weerstandje liggen die maakt van 12V, 4 of 3V
iig gaat een fan er n stuk zachter van draaien
ik ga wel ff solderen en probere
thnx voor de reacties
Dat ligt aan het aantal ampere of je er 3 of 4 volt van maakt. R = I/U. Bovendien, hoeveel Ohm is dat weerstandje van je
Dat kan je zien aan de kleurcode. (Dat is ergens op te vinden op internet.)
BLauwe LED's moeten over het algemeen voor op 12 volt 470 Ohm weerstand hebben. Andere kleuren LED's een 1kOhm weerstand. (Zelf heb ik rode LED's met 700 ofzo, dat gaat ook nog wel. Dan branden ze wat feller
)
BLauwe LED's moeten over het algemeen voor op 12 volt 470 Ohm weerstand hebben. Andere kleuren LED's een 1kOhm weerstand. (Zelf heb ik rode LED's met 700 ofzo, dat gaat ook nog wel. Dan branden ze wat feller
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
mmm ik kan nerges die keurcodes vinden... ik heb geen digicam maar hier van links naar rechts de keure:
goud --- zwart --- zwart --- bruin
weet iemand misschien wat voor weerstandje dit is??
edit:
kan ik niet gewoon n paar ledjes serie schakelen op de 12Volt? dan zit je ook ni met weerstanden
edit:
kan ik niet gewoon n paar ledjes serie schakelen op de 12Volt? dan zit je ook ni met weerstanden

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 12:36 ]
serie schakelen = geen probleem!Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:32:
mmm ik kan nerges die keurcodes vinden... ik heb geen digicam maar hier van links naar rechts de keure:
edit:
while ( !$succeed ) { $try++ }
Verwijderd
kleurcodes: Frequently Asked Questions CMEVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:32:
edit:
enigzins eigen initiatief wordt wel gewaardeerd hoor op GoT...Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:32:

Google verricht ook vele wonderen.
en de tip om eens in de LED-faq te kijken heb je zeker ook niet opgevolgd
bruin-zwart-zwart-goud = 10 Ohm met 5% afwijking
bron
Verwijderd
thnx maar daar snap ik nix van

daar staan wel kleuren, maar nix over Ohm waardes
maar als serie schakelen ook goed gaat, doe ik dat liever, want dat weerstandje word HEET

edit:
thnx NewbieNeo
ik had ook zelf kunnen zoeken jah... ff niet aan gedacht, sorry
het gaat wel n beetje erg makkelijk om het hier ff snel te vragen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:05 ]
Verwijderd
Voeding van mijn oude comp beetje gemod, daar een scrobokitje eropgeplakt (met nieuwe componenten)
(behuizing bestond uit twee plastic voorkanten van jewel cases)

Teh inside

Beetje jammer, want het valt eerder tegen dan mee met het licht dat van de scrobo komt. Ik dacht veel feller licht te zien zodat de gehele draak van mijn side panel werd verlicht. Gelukkig heb ik nog een kitje en die plak ik dan ergens boven of in het midden. De kitje onder plaats ik hoger.
Teh inside
Beetje jammer, want het valt eerder tegen dan mee met het licht dat van de scrobo komt. Ik dacht veel feller licht te zien zodat de gehele draak van mijn side panel werd verlicht. Gelukkig heb ik nog een kitje en die plak ik dan ergens boven of in het midden. De kitje onder plaats ik hoger.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 13:01 ]
Niet op laatste pagina gekeken.....

[ Voor 93% gewijzigd door allard_070 op 14-04-2004 13:42 ]
net mijn groene ccfl vervangen door een blauwe 
voor :
na :
edit: als ik het zo bekijk is groen misschien toch wel mooier, alle onderdelen komen met die kleur toch wat beter toch uit
voor :
na :
edit: als ik het zo bekijk is groen misschien toch wel mooier, alle onderdelen komen met die kleur toch wat beter toch uit
[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 14-04-2004 16:30 ]
het is altijd nog sTroboscoop dan.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:51:
[...]
Das gewoon een woord dat ik heb verzonnen. Een kitje voor een scroboscoop.
Verwijderd
Ik vind groene ook wat mooier staan met dat noppenschuim. En als je nou eens een combinatie maakt ? Gewoon ff om te kijken hoe dat staat.PilatuS schreef op 14 april 2004 @ 16:27:
net mijn groene ccfl vervangen door een blauwe
voor : [afbeelding]
na : [afbeelding]
goed ideeVerwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:32:
[...]
Ik vind groene ook wat mooier staan met dat noppenschuim. En als je nou eens een combinatie maakt ? Gewoon ff om te kijken hoe dat staat.
Ik vond het groen ook beter passen bij je slangen en je lcd... Ook het noppenschuim lijkt wat 'zachter'te zijn met het groene licht.
I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt
Verwijderd
Nieuw hier... tog ff vraagje: Wat moet een voeding met zoveel aardaansluitingen? Ze zijn doorverbonden met het omhulsel van de voeding dus in principe kun je bij een metalen kast toch al twee van de vier draden van je hdd's direct op de kast zetten en de rest met twee draden bedraden, +5 en +12?? (Misschien hele noob vraag maar hij staat niet in de FAQ
) als ik off topic ben geef me ervan langs

uit welke draden in je tobo trek je die 5V nu dan?Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 23:52:
ben net een beetje begonnen met dat casemodden en het bevalt me wel, ik wil nu zon toffe glowpad maken maar het leek me nogal gaar om er een lang snoer aan te hebben die me case in gaat of iets dergelijks. na wat nadenken kwam ik op dit uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
(sorry voor de bovenste foto en z'n kwaliteit)
Ik ben namelijk zelf ook bezig met een glowpad en je hebt me werkelijk op een geweldig idee gebracht
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Verwijderd
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:18:
Nieuw hier... tog ff vraagje: Wat moet een voeding met zoveel aardaansluitingen? Ze zijn doorverbonden met het omhulsel van de voeding dus in principe kun je bij een metalen kast toch al twee van de vier draden van je hdd's direct op de kast zetten en de rest met twee draden bedraden, +5 en +12?? (Misschien hele noob vraag maar hij staat niet in de FAQ) als ik off topic ben geef me ervan langs
edit:
*knip* dom zwart en geel/groen door elkaar gehaald *knip*
*knip* dom zwart en geel/groen door elkaar gehaald *knip*
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 09:16 ]
Volgens mij is de fasedraad (zwart) niet verbonden met het metalen omhulsel van je voeding, de aarde (geel/groen) daarentegen wel. Ik zou het dus ook zeker niet proberen, omdat je dan volgens mij dikke kortsluiting maakt... Je aardlekschakelaar vangt t wel op, maar t zou me niets verbazen als je apparatuur een dikke opdonder krijgt...
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
bij mij kwam er 4 draadjes in het stukje electronica in me tobo en daar was de - geel, en de + groen of andersom want heb de tobo nu niet bij de handGuuZ14 schreef op 14 april 2004 @ 22:25:
[...]
uit welke draden in je tobo trek je die 5V nu dan?
Ik ben namelijk zelf ook bezig met een glowpad en je hebt me werkelijk op een geweldig idee gebracht
Verwijderd
mmm, denk je dat dit zal lukken?Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:18:
Nieuw hier... tog ff vraagje: Wat moet een voeding met zoveel aardaansluitingen? Ze zijn doorverbonden met het omhulsel van de voeding dus in principe kun je bij een metalen kast toch al twee van de vier draden van je hdd's direct op de kast zetten en de rest met twee draden bedraden, +5 en +12?? (Misschien hele noob vraag maar hij staat niet in de FAQ) als ik off topic ben geef me ervan langs
Verwijderd
Ik heb geprobeerd (met een oude, niet ATX voeding) de rode en gele wel op de schijf aan te sluiten maar de twee zwarten op het omhulsel van de voeding, en dat werkte. Btw daar zit geen groene draad aan
Daar staat bij de rode +5, bij de gele +12 en bij de zwarte GND.
Nou was mijn vraag eigenlijk alleen of dat bij een atx voeding ook kon, maar jullie zeggen dat de aarde daar groen is en dat zwart fase is dus het zal dan wel niet...
Daar staat bij de rode +5, bij de gele +12 en bij de zwarte GND.
Nou was mijn vraag eigenlijk alleen of dat bij een atx voeding ook kon, maar jullie zeggen dat de aarde daar groen is en dat zwart fase is dus het zal dan wel niet...
Heftig ding hoor
gaan die Fan's er nog uit?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
en toch vind ik zon bak onder de case niet zo mooi... als je de bak ook van uluminium zou maken zou het in mijn ogen beter uit zien
maar de groene gloed bij de 5,25 bays is vet
ik vind die bak wel mooi, alleen jammer dat je dat niet zelf bed8 heb
owh wat wil ik graaag wc
ziet er vet uit met dat fluorspul
owh wat wil ik graaag wc
ziet er vet uit met dat fluorspul
Wat is dat voor spul rond je videokaart?Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:20:
[...]
Voorlopig blijven de fans nog zitten.![]()
nog een foto![]()
[afbeelding]
Lijkt mij kit om het geheel waterdicht te maken...
Tis maar een wilde gok
Tis maar een wilde gok

Ioniq 5 P45
Geldt bij kit ook niet: Less is more?Spiller schreef op 15 april 2004 @ 19:10:
Lijkt mij kit om het geheel waterdicht te maken...
Tis maar een wilde gok
Ik heb dit namelijk ook gedaan, en hoe meer ik er opdeed, hoe makkelijker het eraf ging. Ik heb uiteindelijk het koelblok eraf gehaald, kit eromheen en met een nat wattenstaafje de overtollige kit verwijderd, zodat er alleen in de randen nog kit zat (wat ook de bedoeling was)...dat lijkt mij beter, maar ik ben niet echt een kit-expert....
hee ik ben er wel over te sprekenVerwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:20:
[...]
nog een foto![]()
[afbeelding]
Is dat dat lan party mobo?
Nou, mijn Arthemis mod wordt ook alweer wat beter:

Zijkantje
Ter verduidelijking van de tekst:
Voor degenen die nog het raam dit keer goed willen zien
: Plaatje van Zijkant
Had geen zin om het te resizen, en anders vernaggel ik de lay-out.
Fotootje van alle draden:
Far-awaytje:
Trouwens: niet op mijn 15 inch CRT beauty letten hè, en ook niet op mijn speakers.

Zijkantje
Ter verduidelijking van de tekst:

Voor degenen die nog het raam dit keer goed willen zien
Had geen zin om het te resizen, en anders vernaggel ik de lay-out.
Fotootje van alle draden:

Far-awaytje:

Trouwens: niet op mijn 15 inch CRT beauty letten hè, en ook niet op mijn speakers.
whaha ik weet wa die troep isVerwijderd schreef op 15 april 2004 @ 18:20:
[...]
nog een foto![]()
[afbeelding]
asseton of choroform\plexie mix
*stinkt bes wel die troep

Heb je wat meer pics van inside? Ben wel erg benieuwd.Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 23:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
(sorry voor de bovenste foto en z'n kwaliteit)
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Euh !?Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:00:
Voeding van mijn oude comp beetje gemod, daar een scrobokitje eropgeplakt (met nieuwe componenten)
Teh inside
[afbeelding]
Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat je met je vingers uit de buurt van dat lipje van die thyristor moet blijven die je zo mooi uit dat doosje hebt steken ...

Hier staat namelijk 300+ V dc op (dat geldt ook voor de aansuitdraden naar je flitsbuis btw ...
Verwijderd
Moet nog een kapje maken voor het lipje en de condensator, maar zoiezo, het enige wat ik aanraak is de potmeter. that's all.
Neways, hier nog een minimodje. Powerled en HDD led zijn beide geel ipv rood en groen.
Neways, hier nog een minimodje. Powerled en HDD led zijn beide geel ipv rood en groen.
Verwijderd
Ik ben nou eindelijk na 4 weken dat me pc helemaal in 80 stukken op me buro ligt hem weer inelkaar aan het zetten. En nu wil ik hem ook eindelijk eens goed inelkaar, niet zoals eerst dat als je hem stoot er over water en sjit om je oren vliegt 
Wat ik heb gedaan... er zat al een 120mm gat in bovenkant van me kast, daar heb ik nu een 2e bij gedaan en een radiator aangehangen die uiteraard precies past
Daartussen zitten 2x120mm Thunderblade fans met multicolor leds
Het probleem was eerst dat de fans nogal wat lawaai maakte en dan kon je ze wel op 5v laten lopen alleen dan waren de ledjes ook @ 5v en dat was natuurlijk niet kewl. Dus nu na wat kloten heb ik de ledjes en fans apart stroom gegeven. De ledjes gewoon 12v en de fan 5v zodat ik een mooie kermis op me kamer heb en toch alles stil is

Moet uiteraard nog de fans erin zetten en cd-rom/dvd/dvdfikker e.d. maarjah hij doet het iig weer
Voor meer pics staat er ook een topic over op me eigen l33t forum
http://lauwtje.xs4all.nl/viewtopic.php?t=260 daar staat ook een filmpje van de fans bovenop alleen die is 23.6mb en me upload is te weinig om die hier te plaatsten 
[edit]
Thermaltakies
Filmpje kleiner gemaak met WMM
[edit]
Owja wat erin zit zijn de volgende dingen:
Eheim 1250 1200l/u aangesloten op
Criticool PowerPlant II PCI
3 meter 12/16mm Tygon slangen
Dangerden Maze 3-1 zonder peltier
Evo 240 Radiator met daarop dus
2x 120mm Thermaltake Thunderblade Multicolor @5v
Wat ik nog ga doen is een mooi reservoirtje zoeken die dan kom waar nu me hd zit, en me hd in 5.25 plaatsen en deze ook met water koelen.
Wat ik heb gedaan... er zat al een 120mm gat in bovenkant van me kast, daar heb ik nu een 2e bij gedaan en een radiator aangehangen die uiteraard precies past
Het probleem was eerst dat de fans nogal wat lawaai maakte en dan kon je ze wel op 5v laten lopen alleen dan waren de ledjes ook @ 5v en dat was natuurlijk niet kewl. Dus nu na wat kloten heb ik de ledjes en fans apart stroom gegeven. De ledjes gewoon 12v en de fan 5v zodat ik een mooie kermis op me kamer heb en toch alles stil is

Moet uiteraard nog de fans erin zetten en cd-rom/dvd/dvdfikker e.d. maarjah hij doet het iig weer
[edit]
Thermaltakies
[edit]
Wat ik nog ga doen is een mooi reservoirtje zoeken die dan kom waar nu me hd zit, en me hd in 5.25 plaatsen en deze ook met water koelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 10:26 ]
Verwijderd
Heb gecheckt met multimeter... groen is niet verbonden met kast, maar alle zwarte geven een weerstand van 0 ohm met de kast... ga het proberen met een 4 gb hdd op mn atx voeding en als het werkt verbind ik de zwarten met de kast en bedraad ik mn hdd, fdd en dvdrw met twee draden ipv 4... misschien platte speakerkabel???
Ik heb een hdd aan het draaien gehad op 4 aders (enkele haardikke aders dus!!) van van den hul kabel (dat is hele goeie speakerkabel met hele lage weerstand)... ze werden niet warm! maarja hoe isoleer je haardikke aders van elkaar en van de kast
Ik heb een hdd aan het draaien gehad op 4 aders (enkele haardikke aders dus!!) van van den hul kabel (dat is hele goeie speakerkabel met hele lage weerstand)... ze werden niet warm! maarja hoe isoleer je haardikke aders van elkaar en van de kast
Wel knap je hoe je die kleuren "gescheiden" hebt gehouden.Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:11:
Ik ben nou eindelijk na 4 weken dat me pc helemaal in 80 stukken op me buro ligt hem weer inelkaar aan het zetten. En nu wil ik hem ook eindelijk eens goed inelkaar, niet zoals eerst dat als je hem stoot er over water en sjit om je oren vliegt
Wat ik heb gedaan... er zat al een 120mm gat in bovenkant van me kast, daar heb ik nu een 2e bij gedaan en een radiator aangehangen die uiteraard precies pastDaartussen zitten 2x120mm Thunderblade fans met multicolor leds
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet uiteraard nog de fans erin zetten en cd-rom/dvd/dvdfikker e.d. maarjah hij doet het iig weerVoor meer pics staat er ook een topic over op me eigen l33t forum
http://lauwtje.xs4all.nl/viewtopic.php?t=260 daar staat ook een filmpje van de fans bovenop alleen die is 23.6mb en me upload is te weinig om die hier te plaatsten
[edit]
Thermaltakies
[edit]
Jammer dat het zo'n kermis is,Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 10:11:
Wat ik heb gedaan... er zat al een 120mm gat in bovenkant van me kast, daar heb ik nu een 2e bij gedaan en een radiator aangehangen die uiteraard precies pastDaartussen zitten 2x120mm Thunderblade fans met multicolor leds
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet uiteraard nog de fans erin zetten en cd-rom/dvd/dvdfikker e.d. maarjah hij doet het iig weerVoor meer pics staat er ook een topic over op me eigen l33t forum
[edit]
Thermaltakies
[edit]
Ik had het op 1 kleur CCFL gehouden. Maar wel mooi gedaan hoor
Verwijderd
nou ik ben ook maar ff aan het modden geweest met mijn muisje.
op mijn muis zit een heel erg irritant scrollwiel. hij draait iig niet lekker soepeltjes dus ik haal ff dat ding open en zie tot mijn verbazing lekker wat stof. nou dat ff voorzigtig weggehaalt en ja hoor gewoon lekker stroef blijven scrollen. nou ik haal dta ding weer open en ik zie tegen het wieletje aan een ijzerenpinnetje zitten die em zeg maar tegenhoud. (die zeg maar zorgt voor die klikjes erin tijdens het scrollen) nou ik d8 als ik dat ding weghaal dan zit dat klikje er niet meer in. dusja hoor ff getest en ik kan nu weer lekker scrollen.
en wat ik ook nog ff wou doen aan mijn muis was een blauw ledje erin doen. dus ik naar boonstra electronica en vraag om een zo vel mogelijk blauw ledje. komt ie aan met eentje van 3000 mcd. ik zei tegen die vent van heb je niet hoger? tis namelijk voor in mijn muis en daar moet een zo hoog mogelijk in. nou zegt ie dat er geen hogere bestaan
. dus heeft die vent het nou verkeert? of zijn hier lui op het forum die allemaal onzin aan het praten zijn van blauwe ledjes van meer dan 3000 mcd? ben benieuwd. en hoe weten jullie dan zeker dat ie meer dan 3000 mcd is? wantja ik wil wel nog kunnen lekker blijven muisen op mijn leitzmapmat. en het liefst met meer dan 3000 mcd onder mijn handpalm 
op mijn muis zit een heel erg irritant scrollwiel. hij draait iig niet lekker soepeltjes dus ik haal ff dat ding open en zie tot mijn verbazing lekker wat stof. nou dat ff voorzigtig weggehaalt en ja hoor gewoon lekker stroef blijven scrollen. nou ik haal dta ding weer open en ik zie tegen het wieletje aan een ijzerenpinnetje zitten die em zeg maar tegenhoud. (die zeg maar zorgt voor die klikjes erin tijdens het scrollen) nou ik d8 als ik dat ding weghaal dan zit dat klikje er niet meer in. dusja hoor ff getest en ik kan nu weer lekker scrollen.
en wat ik ook nog ff wou doen aan mijn muis was een blauw ledje erin doen. dus ik naar boonstra electronica en vraag om een zo vel mogelijk blauw ledje. komt ie aan met eentje van 3000 mcd. ik zei tegen die vent van heb je niet hoger? tis namelijk voor in mijn muis en daar moet een zo hoog mogelijk in. nou zegt ie dat er geen hogere bestaan

edit:
hier op word-led.com staat er eentje van 8000 mcd
.
hier op word-led.com staat er eentje van 8000 mcd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 15:10 ]
c-xl, 3000mcd is meer dan genoeg voor een optische muis, kheb 't zelf ook gedaan met een 3000mcd sterke blauwe led.
je hebt ze wel van 8000mcd, maar is helemaal niet nodig.
ik weet niet hoe duur ze bij die winkel waren, maar ik weet dat ze bij normale winkels (stuut&bruijn bv.) woekerprijzen ervoor vragen. 4 euro per heldere led ofzo.
check de site van World-led maar, daar zijn ze veel goedkoper.
je hebt ze wel van 8000mcd, maar is helemaal niet nodig.
ik weet niet hoe duur ze bij die winkel waren, maar ik weet dat ze bij normale winkels (stuut&bruijn bv.) woekerprijzen ervoor vragen. 4 euro per heldere led ofzo.
check de site van World-led maar, daar zijn ze veel goedkoper.
edit:
lol, je hebt 't al gevonden zie ik...
nogmaals 3000mcd is meer dan voldoende
lol, je hebt 't al gevonden zie ik...
nogmaals 3000mcd is meer dan voldoende
[ Voor 11% gewijzigd door NewbieNeo op 16-04-2004 15:15 ]
Verwijderd
nou bij die winkel die ik zei kosten ze 5 euro pst. dus ik denk dat ik maar mooi eentje haal bij word-led. maar ik moet echt zeker weten dat ik met 3000 mcd goed zit. maar dan bestel ik em nu nog
Verwijderd
Ik ben nu ook bezig een soort klein houten kastje te maken wat ik dan in mn tas kan stoppen. Een monitor heeft bijna iedereen die k ken wel staan, dus k heb alleen systeem nodig..
Ik ben bezig met alle onderdelen te zoeken, ik heb nu alles behalve een voeding. Er komt een P2 233 in met 192MB RAM, een LAN-kaartje en een 2GB HD. Dit alles op een gewoon ATX-plankje. Er komen dus geen drives in (CD/diskette), die LAN-kaart moet voldoende zijn als alles geconfigureerd is..
Ik heb al een paar spijlen uit zo'n rekje voor PCI-kaarten geramd met de dremel zodat ik er een fan in kan zetten. Voor de rest al wat dingen doordacht. De maten zijn ongeveer 23*35*16cm.
Maar zolang ik nog geen voeding heb, kan ik niet verder. De voeding bepaalt nl. de precieze maten..
K zal jullie op de hoogte houden
Ik ben bezig met alle onderdelen te zoeken, ik heb nu alles behalve een voeding. Er komt een P2 233 in met 192MB RAM, een LAN-kaartje en een 2GB HD. Dit alles op een gewoon ATX-plankje. Er komen dus geen drives in (CD/diskette), die LAN-kaart moet voldoende zijn als alles geconfigureerd is..
Ik heb al een paar spijlen uit zo'n rekje voor PCI-kaarten geramd met de dremel zodat ik er een fan in kan zetten. Voor de rest al wat dingen doordacht. De maten zijn ongeveer 23*35*16cm.
Maar zolang ik nog geen voeding heb, kan ik niet verder. De voeding bepaalt nl. de precieze maten..
K zal jullie op de hoogte houden
dubbelpost... zal ik dan maar even mijn eigen minimodje plaatsen?

nog niet helemaal af, moet er nog een luchtfilter + fanguard voor zetten. Liefst een mooie afsluitende, dan hoef ik de rand niet te polijsten..
koeler is in elk geval een 120mm, draait met 5000 rpm en produceert een bak herrie en een forse tocht door mijn kamer (En belangrijker: mijn pc).
Is momenteel wel gevaarlijk, stak mijn teen er laatst per ongeluk al in tijdens een nachtelijke computersessie
zie overigens mijn systeemspecs op tweakers voor meer specs..
nog niet helemaal af, moet er nog een luchtfilter + fanguard voor zetten. Liefst een mooie afsluitende, dan hoef ik de rand niet te polijsten..
koeler is in elk geval een 120mm, draait met 5000 rpm en produceert een bak herrie en een forse tocht door mijn kamer (En belangrijker: mijn pc).
Is momenteel wel gevaarlijk, stak mijn teen er laatst per ongeluk al in tijdens een nachtelijke computersessie
zie overigens mijn systeemspecs op tweakers voor meer specs..
[ Voor 175% gewijzigd door kakanox op 16-04-2004 15:56 . Reden: dubbelpost... ]
Ga toch fietsen.
Verwijderd
Kan het ook zo zijn dat je muis juist slechter gaat muizen door een te sterke led? ik kan het me nauwelijks voorstellen, maar je weet het niet he
Verwijderd
jammer van die scheur. of lijkt dat alleen zo? wat voor kast is het? chieftec? ik zelf zit ook nog aan te denken een raam erin te maken maja ik twijfel er nog over omdat die kast zo duur is

Verwijderd
Niet echt een mod, maar ik vind mijn nieuwe case wel tof zo (ook al raadt iedereen je af om een plexicase te kopen). Klik op de url voor een grote afbeelding.
http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/case.JPG
ONdanks dat je 3 kleuren hebt, wat normaal beetje veel van het goede is
vind ik hem toch erg mooi
alleen waarom je in je onderste fan bay aan de achterkant geen fan hebt,
maar wel een ccfl snap ik niet echt
Vind et er beetje raar uitzien
vind ik hem toch erg mooi
alleen waarom je in je onderste fan bay aan de achterkant geen fan hebt,
maar wel een ccfl snap ik niet echt
Vind et er beetje raar uitzien
Dat is een Chieftec ja, bigtower. Het is geen scheur, mijn telefoon ging in mijn broekzak terwijl ik aan het dremelen was en toen kraste ik over mijn lak heenVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:08:
[...]
jammer van die scheur. of lijkt dat alleen zo? wat voor kast is het? chieftec? ik zelf zit ook nog aan te denken een raam erin te maken maja ik twijfel er nog over omdat die kast zo duur is.

Is trouwens dik materiaal, die behuizing.. moest de dremel er fors ophouden zeg..
Ga toch fietsen.
Uhm.. ben ik nou scheel of heb jij geen HDD?Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:23:
Niet echt een mod, maar ik vind mijn nieuwe case wel tof zo (ook al raadt iedereen je af om een plexicase te kopen). Klik op de url voor een grote afbeelding.
[afbeelding]
Ga toch fietsen.
Mooi, alleen waarom zit die Aerogate II niet direct onder de dvd? Je kan em ook bovenaan zetten en daaronder je dvd, heb ik ook gedaan:Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:23:
[afbeelding]

offtopic:
Waarom raadt men af een plexiglas case te kopen? ( Het is k*tmateriaal om mee te werken, okee, maar als em toch koopt niet
Waarom raadt men af een plexiglas case te kopen? ( Het is k*tmateriaal om mee te werken, okee, maar als em toch koopt niet
[ Voor 17% gewijzigd door oli4100 op 16-04-2004 16:57 ]
Verwijderd
LoL. maar ga je die kras dan ook wegwerken? of laat je em zo?
iig weet ik al wel nu dat ik mijn tel uit zet als ik ge dremelen voor mijn raampie.
iig weet ik al wel nu dat ik mijn tel uit zet als ik ge dremelen voor mijn raampie.
volgende keer vanaf de binnenkant dremelen he kakanox...
volgens mij doet iedereen dat als ie voor 't eerst dremelt..

Verwijderd
Die zit onderaan aan de voorkant net achter de intake.Uhm.. ben ik nou scheel of heb jij geen HDD?
Beetje vanuit een slechte positie gefotografeerd.
Daar zat ie eerst, maar dat vond ik niet echt mooi staan, vandaar maar zo..Mooi, alleen waarom zit die Aerogate II niet direct onder de dvd? Je kan em ook bovenaan zetten en daaronder je dvd, heb ik ook gedaan
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 17:08 ]
Mjah, best verstandigVerwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:55:
LoL. maar ga je die kras dan ook wegwerken? of laat je em zo?
Mjah, dat heb ik bij mijn laatste klusje maar wel gedaan jah..NewbieNeo schreef op 16 april 2004 @ 16:57:
volgende keer vanaf de binnenkant dremelen he kakanox...![]()
Ga toch fietsen.
Verwijderd
ook casemod klusje? zoja wat heb je er nog meer aangedaan dan?kakanox schreef op 16 april 2004 @ 17:52:
*knip*
Mjah, dat heb ik bij mijn laatste klusje maar wel gedaan jah..
Je bedoelt deze:kakanox schreef op 16 april 2004 @ 17:52:
[knip]
, de 4 Opteron's, het juiste moederbordje...![]()
[knip]

Als ik nu 30000 euro zou winnen....dit plankje, volgetjokt met Opterons, geheugen, 4 proms erop (voor de lol, niet voor de overklok), etc...
Het is een klein detail, maar toch erg grapig. Het kost een hoop tijd om ervoor te zorgen dat alles netjes recht zit, maar het is het waard. Op de foto moeilijk te zien, maar irl zou je niet zeggen dat dit allemaal met een zaagje, vijltje en een stukje schuurpapier is gedaan
Aangestuurd door Smartie
hmm ik zie dat je intern IP 192.168.2.1 is, maar die 8 wordt niet goed weergegeven zie ik?
Dit topic is gesloten.