SMBFS met Large File Support, welke patch/kernel?

Pagina: 1
Acties:

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
Ik wil graag een backup maken naar een gemounte netwerkshare. Aangezien het een tar-file van 80 GB zou worden heb ik uiteraard LFS (Large File Support) op smbfs nodig. Ik gebruik RedHat 8.0, met kernel 2.4.20-27.8 en samba 2.28a. Hiermee kan ik nog geen files groter dan 2 GB maken op de gemounte share.

Volgens mij heeft smbmount in samba 2.28a al wel LFS support, maar 2.4.20-27.8 nog niet. Ik heb al gezocht naar patches hiervoor of een indicatie of LFS support voor smbfs al is opgenomen in 2.6 kernels, maar kan hier niks over vinden. De enige patch die ik kan vinden is voor Debian Woody, maar ik weet niet of ik die zomaar kan toepassen.

Hoe krijg ik LFS support voor smbfs?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Samba is toch al bij versie 3.00 ofzo zelfs ietsje verder :? Probeer die is zou ik zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30
laat maar.. doordat Woody onderstreept stond dacht ik dat je debian had...

[ Voor 222% gewijzigd door Jelmer op 05-03-2004 21:46 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Jelmer schreef op 05 maart 2004 @ 21:17:
[edit] oops, link had je zelf al wel gevonden

maar waarom probeer je die patch niet gewoon?
De howto van die site beschrijft de debian-manier.

Echter. De patches kun je natuurlijk eigenhandig toepassen. En dat is -geen- probleem. Zoals je kunt zien is die patchfile door de maker zelf gemaakt, uitgaande van een kernel vanaf www.kernel.org.

De patch is dus gewoon toe te passen. En na de patch gewoon een kernel bakken. Stap 2 hoef je al niet meer uit te voeren, omdat je zegt dat smbmount al lfs ondersteund.

[ Voor 18% gewijzigd door mOrPhie op 05-03-2004 21:42 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Raafz0r
Ok, dan ga ik dat eens proberen. Let wel, ik dénk dat smbmount bij 2.2.8a al lfs ondersteunt, weet het niet zeker. En nog geen samba 3.0 omdat ik nog geen zin heb gehad om de configs weer aan te passen, d'r schijnt vanalles veranderd te zijn voor domains.
Weet iemand toevallig of die support dan ook al standaard in 2.6 zit? Want dan kan ik natuurlijk beter meteen upgraden daar naar toe.

[ Voor 22% gewijzigd door Raafz0r op 05-03-2004 23:30 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Raafz0r schreef op 05 maart 2004 @ 23:27:
Ok, dan ga ik dat eens proberen. Let wel, ik dénk dat smbmount bij 2.2.8a al lfs ondersteunt, weet het niet zeker. En nog geen samba 3.0 omdat ik nog geen zin heb gehad om de configs weer aan te passen, d'r schijnt vanalles veranderd te zijn voor domains.
Weet iemand toevallig of die support dan ook al standaard in 2.6 zit? Want dan kan ik natuurlijk beter meteen upgraden daar naar toe.
Als je nou eerst eens uitzoekt of 2.2.8a al lfs ondersteunt? En aan ons vragen of de lfs support al standaard in 2.6 zit, tja dat kan je zelf ook opzoeken. Dus probeer een beetje de "ik vraag, jullie zoeken" houding in dit topic te laten varen, anders gaat die straks dicht.... M.a.w. een deel van de vragen die je hier stelt kan je zelf opzoeken imho!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is het splitten van de tarball geen optie (tar -L) ?

• Raafz0r
Zwerver schreef op 05 maart 2004 @ 23:39:
[...]

Als je nou eerst eens uitzoekt of 2.2.8a al lfs ondersteunt? En aan ons vragen of de lfs support al standaard in 2.6 zit, tja dat kan je zelf ook opzoeken. Dus probeer een beetje de "ik vraag, jullie zoeken" houding in dit topic te laten varen, anders gaat die straks dicht.... M.a.w. een deel van de vragen die je hier stelt kan je zelf opzoeken imho!
Ik wil het best proberen op te zoeken, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik nu kan zien of sommige features al wel of niet in een kernel zitten. Die changelogs zijn zo verrekte uitgebreid dat ik er nauwelijks uit kom, maar ok, ik zoek wel effe.

En tarball splitten is misschien ook een goed idee.

//edit:

OK, net alle changelogs van 2.6 en 2.5 doorgezocht en LFS voor smbfs zit in de kernel sinds 2.5.6.

[ Voor 8% gewijzigd door Raafz0r op 06-03-2004 12:48 ]

Pagina: 1