Ik heb de cheque jammer genoeg al opgestuurd voordat ik de tijd had om hem te scannen (ben namelijk meteen naar de bank gerendPolderdijk schreef op 29 april 2004 @ 15:16:
Grappig, post eens een scan van die cheque, ben wel benieuwd naar
Wat kost het eigenlijk om zo'n cheque te verzilveren bij de bank in NL?
Ik zit bij de Postbank en bij deze bank moest ik de cheque in een brief naar een Postbank filiaal in Arnhem (waarschijnlijk hun administratieve hoofdkantoor??) sturen. In deze brief ook nog een apart A4tje bijgeleverd, met het verzoek om het bedrag van de cheque op mijn rekening te storten, met verder nog wat persoonlijke gegevens eronder als m'n naam, adres, postbankrekeningnummer, handtekening, etc.
Dit heb ik dus via het postkantoor verzonden, en de envelop & inhoud laten verzekeren voor 12 euro. Ik kan nu de status van mijn verzending bekijken op tracktrace.nl en als de envelop zoek raakt krijg ik het voltallige bedrag terugbetaald.
En dat was het wel, de postbank is de komende paar dagen 'vrij', maar ik hoop dus dat ik het geld volgende week binnen zal hebben. Vraag me af of er belasting wordt afgetrokken.

En ja ik ben trouwens wel heel blij ja, dit betekent dat ik deze zomer toch nog op vakantie kan gaan.