Een bedrijf wil mijn domein kopen. Hoeveel kan ik vragen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Polderdijk schreef op 29 april 2004 @ 15:16:
Grappig, post eens een scan van die cheque, ben wel benieuwd naar :)

Wat kost het eigenlijk om zo'n cheque te verzilveren bij de bank in NL?
Ik heb de cheque jammer genoeg al opgestuurd voordat ik de tijd had om hem te scannen (ben namelijk meteen naar de bank gerend :9 ). Hij zag er normaal wit uit, dikkig papier met op de achterkant watermarks in een patroon en een groene rand om het geheel.

Ik zit bij de Postbank en bij deze bank moest ik de cheque in een brief naar een Postbank filiaal in Arnhem (waarschijnlijk hun administratieve hoofdkantoor??) sturen. In deze brief ook nog een apart A4tje bijgeleverd, met het verzoek om het bedrag van de cheque op mijn rekening te storten, met verder nog wat persoonlijke gegevens eronder als m'n naam, adres, postbankrekeningnummer, handtekening, etc.

Dit heb ik dus via het postkantoor verzonden, en de envelop & inhoud laten verzekeren voor 12 euro. Ik kan nu de status van mijn verzending bekijken op tracktrace.nl en als de envelop zoek raakt krijg ik het voltallige bedrag terugbetaald.

En dat was het wel, de postbank is de komende paar dagen 'vrij', maar ik hoop dus dat ik het geld volgende week binnen zal hebben. Vraag me af of er belasting wordt afgetrokken. :/ Maar dat zie ik vanzelf wel.
En ja ik ben trouwens wel heel blij ja, dit betekent dat ik deze zomer toch nog op vakantie kan gaan. 8) *danst op tafel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Er wordt geen belasting van afgehouden. Dit moet jij zelf doen bij je aangifte over 2004, maar dat zou je ook kunnen vergeten natuurlijk >:)

Transactiekosten bij de Rabobank zijn iets van EUR 7.50 per check. Deze check breng ik dan wel zelf naar het Rabo-kantoor. Gezien de omslachtige postbank methode zal het wel een iets hoger bedrag zijn.

Het storten van het geld kan wel een week of langer duren (de check moet nog gevalideerd worden etc), gezien de feestdagen zal het wel 1,5 week worden.

Veel plezier met je extra zakcentje!

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49962

Mooiman!! :9

Gefeliciteerd met het verkopen van je domein...
Enne....geniet van die vakantie. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

istie over een half jaartje een miljoentje waard 8)7

2200 Euro, hmm kejje weer leuke dinge mee doen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Tripp op 30-04-2004 04:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 13:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

en toen bleek de check ongedekt :P

sorry, kon het niet laten, ik wens je veel plezier met je geld :) Mazzelaar!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
waarom staat nu op http://www.x-calibur.com/ gewoon standaard 'coming soon' van Go Daddy?
Zo moeilijk was het toch niet om een simpele pagina te maken 'X-calibur is coming soon', zonder reclame van Go Daddy? Wat hebben die er mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
gium schreef op 30 april 2004 @ 03:41:
[...]

Ik heb de cheque jammer genoeg al opgestuurd voordat ik de tijd had om hem te scannen (ben namelijk meteen naar de bank gerend :9 ). Hij zag er normaal wit uit, dikkig papier met op de achterkant watermarks in een patroon en een groene rand om het geheel.
Waarom heb je het dan niet meteen via 'wire' gedaan? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
rjongen schreef op 30 april 2004 @ 10:24:
waarom staat nu op http://www.x-calibur.com/ gewoon standaard 'coming soon' van Go Daddy?
Zo moeilijk was het toch niet om een simpele pagina te maken 'X-calibur is coming soon', zonder reclame van Go Daddy? Wat hebben die er mee te maken?
Zoals eerder in deze topic vermeld heeft het bedrijf me ook benaderd om het design voor hun toekomstige website te maken . Ik ben nu in onderhandeling daarover en in de tussentijd parkeren zij de site even op de free parking page van godaddy.com, omdat ze denk ik nog bezig zijn om hun eigen webserver "operationeel" te krijgen :? (ja ik gok ook maar wat :P ). Ik weet niet zeker of ze Godaddy als registrar blijven gebruiken, maar dat zijn hun zaken maar en ik ga me daar ook niet echt druk om maken. :)
U.F.O schreef op 30 april 2004 @ 19:01:
[...]

Waarom heb je het dan niet meteen via 'wire' gedaan? :{
Dat zou inderdaad het handigste zijn :) , en daarom had ik de postbank al benaderd om erachter te komen wat hun 'routing number' is, zodat het geld gewoon meteen op mn rekening gestort zou worden. De Postbank ondersteunt jammer genoeg geen "US international wire transfers" en daarom dus ook geen routing number en daarom dus de omslachtigere methode van de cheque per Fed Ex. :| Het is dus iets langer wachten, en iets meer 'werk', maar ja, ik had niet echt haast met het geld te ontvangen dus ik heb er wel vrede mee. :>

[ Voor 6% gewijzigd door guillaumemay op 01-05-2004 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wel gaaf verhaal, man! Hopen dat je met de webdesign ook nog een flinke deal binnenhaalt! :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101527

Fulcrum2000 schreef op 30 april 2004 @ 04:12:
Er wordt geen belasting van afgehouden. Dit moet jij zelf doen bij je aangifte over 2004, maar dat zou je ook kunnen vergeten natuurlijk >:)
Als ik goed heb opgelet bij mijn belastingrechtcolleges hoef je er geen belasting over te betalen. Het domein was toch van jou prive? Zolang je er geen bedrijf van maakt hoef je over de verkoopwinst geen belasting te betalen dacht ik.

Als je bijv. een tweedehands auto koopt en die later met winst verkoopt (een leke oude ferrari of zo) hoef je daar geen belasting over te betalen. Maar zodra je autos gaat kopen om er winst op te maken wel. Waar die grens ligt is weer zo'n leuk vaag belastingbegrip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Als ik goed heb opgelet bij mijn belastingrechtcolleges hoef je er geen belasting over te betalen. Het domein was toch van jou prive? Zolang je er geen bedrijf van maakt hoef je over de verkoopwinst geen belasting te betalen dacht ik.
Op zich heb je gelijk, maar het bedrag moet je wel bij je inkomen optellen. Op die manier betaal je er dus wel degelijk belasting over...

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat zou inderdaad het handigste zijn :) , en daarom had ik de postbank al benaderd om erachter te komen wat hun 'routing number' is, zodat het geld gewoon meteen op mn rekening gestort zou worden. De Postbank ondersteunt jammer genoeg geen "US international wire transfers" en daarom dus ook geen routing number en daarom dus de omslachtigere methode van de cheque per Fed Ex. :| Het is dus iets langer wachten, en iets meer 'werk', maar ja, ik had niet echt haast met het geld te ontvangen dus ik heb er wel vrede mee. :>
Postbank ondersteunt geen wires vanuit de US. :? Dat wist ik niet. :{
In ieder geval veel plezier met het geld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
ben je er nog achter gekomen wat voor bedrijf het is? Of zoek je expres niet omdat je bang dat er ineens een grote onderneming uitrolt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87324

leuk verhaaltje voor na het slapen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101527

Fulcrum2000 schreef op 01 mei 2004 @ 15:15:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar het bedrag moet je wel bij je inkomen optellen. Op die manier betaal je er dus wel degelijk belasting over...
Leuk, je zegt dus dat ik gelijk heb en vervolgens beweer je het tegengestelde...

Als je een huis koopt en vervolgens met vette winst verkoopt hoef je die winst niet bij je inkomen op te tellen. Hetzelfde als je een auto met winst verkoopt (is wat lastiger). Verkoopwinst is onbelast zolang je er geen bedrijf/beroep van maakt, tenminste, zoals ik het begrepen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99804

Het geld uit het verkopen van het domein is niet ontstaan uit arbeid en is daarom ook geen inkomen uit arbeid en dus hoef je t njiet op te tellen bij je belasting aangifte...en betaal je er dus geen belasting over...lekker moeilijk hoor
Pagina: 1 2 Laatste