Een bedrijf wil mijn domein kopen. Hoeveel kan ik vragen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb al sinds mei 2003 een .com domein bij Godaddy.com, en dit domein heb ik nog tot mei 2005. (voor maar $8.95 per jaar) :9 Ik gebruik dit domein gewoon voor mijn persoonlijke website met daarop wat informatie over mij, m'n hobbies en m'n studie.

Een paar dagen geleden heb ik een email ontvangen van een beginnend Amerikaans bedrijf met dezelfde naam als mijn domeinnaam. Zij vroegen zich af of ik geïnteresseerd was om het domein aan hun te verkopen.

Natuurlijk ben ik wel bereid om het domein te verkopen tegen een rationele prijs. Ik liet ze dus een bod doen, en ik ontvang net hun eerste reactie met daarin een bod van 2000 US Dollars. :/

Nu vraag ik me dus af wat ik precies moet doen?
Ik ben niet thuis in deze markt, en ik heb geen idee hoeveel ik moet / kan vragen voor mijn .com-domeinnaam. :? Ik weet dus ook niet of hun bod al heel goed is en of ik dus wel of niet moet onderhandelen met een tegenbod. Stel je voor dat dit echt een supergoed bod is en ik vraag toch $4000 of iets dergelijks, zal dat ze dan niet afschrikken?

Maar goed, ik hoop dat iemand hier op dit forum met wat adviezen kan komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 11:37
Het bod iig omzetten naar Euro's. Die zijn meer waard. :P.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39
Als ze dus gelijk al met 2000 euro beginnen, zou ik gewoon 4000 vragen, en kijken wat ze zeggen, dan gewoon 3500 ofzo als ze het niet doen, totdat je op 3000 ofzo zit...
ze hebben dus belang bij die domeinnaam anders bieden ze niet gelijk 2000 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
kevinp schreef op 05 maart 2004 @ 21:07:
Het bod iig omzetten naar Euro's. Die zijn meer waard. :P.
Lol. Veel weet ik er ook niet van. Wel dat populaire termen of korte termen (als afkortingen enz.) meer waard zijn. Ook domeinnamen in de erotisch zone leveren doorgaans een hoger bedrag op.
Ik zal even opzoek gaan naar een prijslijst van domein namen die reeds geregistreerd waren.
Niet netjes misschien maar mogen we weten om welke domeinnaam het gaat?

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31
2000 US $. Jemig dat is veel, zeker als jij er zelf maar $8.95 voor betaalt. Maar ik denk dat je eerst moet nagaan of ze wel betrouwbaar zijn. Als ze dat zijn, zou ik het als ik jou was gewoon doen, als je niet veel waarde hecht aan het domein, en het niet echt een super belangrijke website is in mijn ogen. Ik zou het iig wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Het ligt een beetje aan de naam! Op mijn werk hebben we vorig jaar het domein mab.com gekocht van een Amerikaans bedrijf voor 2000dollar. De directie heeft in een deuk gelegen want ze hadden er makkelijk +25000 dollar voor betaald. Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor bedrijf het is, en hoeveel geld erachter zit. Daarnaast is een domeinnaam als www.fietsenmakerdegroen.com minder waard als www.fietsenmaker.com bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Anoniem: 32714 schreef op 05 maart 2004 @ 21:12:
Het ligt een beetje aan de naam! Op mijn werk hebben we vorig jaar het domein mab.com gekocht van een Amerikaans bedrijf voor 2000dollar. De directie heeft in een deuk gelegen want ze hadden er makkelijk +25000 dollar voor betaald. Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor bedrijf het is, en hoeveel geld erachter zit. Daarnaast is een domeinnaam als www.fietsenmakerdegroen.com minder waard als www.fietsenmaker.com bijvoorbeeld.
That was my point :*)

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
hmm ik denk niet dat het erg is om de naam hier te zeggen..

www.x-calibur.com

zit nu mn site dus op.. mn site die ik nodig moet vernieuwen..
dit is niet bedoeld als spam btw..

Ik moet letten op betrouwbaarheid? :| Hoe gaat dat in z'n werking eigenlijk? Ik weet wel hoe ik dat domein moet doorgeven (tranfer of registrar/registrant), maar moet ik dat doen nadat ze het geld op mn rekening hebben gestort?

Ik denk niet dat het bedrijf zo naief is om te denken:"goh wat een aardige kerel, wij betalen en alles zal wel goed gaan".. Ik ben ook niet te naief om te denken van:"als ik hun het domein geef, dan krijg ik het geld later wel" ..

Dus enig idee of er een soort 'tussenmanier' is die zeg maar alles eerlijk kan doen verlopen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 05-03-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Je laat ze eerst een kleine aanbetaling doen voordat je het domein overhevelt? Dan heb je altijd winst ook al naaien ze je door de rest niet te betalen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48398

Zoek eens op "escrow-constructie"

Das een onafhankelijke 3e partij die zowel het geld als de goederen int en als beide check zijn dan geeft die het pas door. Ben je altijd zeker van je geld (kost natuurlijk wel provisie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm lastig geval... ik weet niet of ik meer zou durven vragen :D

In ieder geval gaat de transfer zo; jij vraagt na betaling aan GoDaddy of ze het domein overdraagbaar willen maken. Spreek hier een dag en tijd voor af en geef deze door. GoDaddy kan dan het domein 'unlocken', en het andere bedrijf kan een zone transfer uitvoeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 05-03-2004 21:27 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 14-05 21:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zorg ervoor dat je bijvoorbeeld in ieder geval 2500 euro netto eraan over houd, dus stel voor dat ze 2500 + belastingafdracht en alle transactie kosten betalen, zodat jij netto 2500 overhoudt na je belastingaanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Misschien is mijn gedachte wel erg vergezocht. Maar ik zat wel te twijfelen aan idd de betrouwbaarheid van dat bedrijf. GoDaddy is americaans als ik me niet vergis. Stel dat ze het spelletje vuil spelen samen met GoDaddy onder een hoedje, dan "verkoopt" GoDaddy dat domein bijv aan dat bedrijf.. Misschien is het handig/slim om het tussendoor naar een betrouwbare (NL) provider te laten verhuizen zodat je in probleem gevallen (rechtzaak) een hogere drempel op legt voor dat (americaanse) bedrijf.

Trouwens, ga zelf even na ofdat er nog andere .org of .net achtervoegsels vrij zijn op die naam. Zo ja, kan je denk ik niet zo veel vragen, omdat ze immers nog "uitwijk" mogelijkheden hebben.

[edit]
Ik heb snel ff een check gedaan bij wanadoo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Uw domeinnaam is beschikbaar voor de volgende extensies:

x-calibur.info  Beschikbaar
    x-calibur.biz   Beschikbaar

Uw domeinnaam is NIET beschikbaar voor de volgende extensies:

x-calibur.net   Niet beschikbaar
    x-calibur.com   Niet beschikbaar
    x-calibur.nl    Niet beschikbaar
    x-calibur.org   Niet beschikbaar

[ Voor 33% gewijzigd door jules op 05-03-2004 21:33 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
kan je geen percentage van het jaaromzet vragen :)

zeg 0,1 procent

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 14-05 21:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

49% van de aandelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Zowieso is de eerste bieder altijd de verliezer.

-Check even de voorwaarden van je host en kijk of het mogelijk is om mbh van de domeinnaam te gaan switchen naar een nederlands bedrijf.
-maak een rekensom van wat je nu kwijt bent aan je abbonnement.
-Laat merken dat je 'verdient' met je website. En dat zij voor de loses on income moeten gaan betalen.
-Kijk even wie al die andere sites heeft gekocht.
-Raadpleeg een ander host en uiteraard in een anonieme sfeer.
-Zeg aub niet hoeveel je ervoor zal krijgen maar geef een indicatie.
-Houd je mond verder over dicht en post nergens anders meer.
-Als jij er zeker van bent dat men je site wilt kopen wees dan op je hoede en be paranoide. 2000 dollar is natuurlijk mooi maar kijk wat voor waarde het heeft voor de bieder.
-Niet te overhaast je naam verkopen want misschien is je site na een tijdje meer waard geworden. Kan liggen in wat voor branche het bedrijf zit. Dus als de .com meer waarde heeft voor het bedrijf dan de andere . domeinnamen. Dit kan betekenen voor meer klanten als bv de .com een hogere waarde heeft.

*

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
De site komt in eerste instantie niet over als een site waar geldt mee wordt verdient dus het kan eenigzins moelijk worden om deze als zo zijnde te profileren, maar niet geschoten is altijd mis.
Verder, inderdaad ben niet overhaast. Check de voorwaarden en goed de manier van de overdracht en misschien zoals eerder gezegt, overweeg inschakeling van een derde (tussen)persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 07:10

Donnie

AKA DonCorleone

OOPS>.....verkeerde reply sorry...

[ Voor 93% gewijzigd door Donnie op 05-03-2004 22:36 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Verhuizen naar een NL-se provider is momenteel de beste optie.
Juridisch kunnen ze het ook nog hard spelen, dus probeer eerst uit hoe hoog je kunt gaan. 4000€ is veel te weinig voor een domeinnaam waar naar gevraagd wordt! Stel als tegenbod €10.000 voor en laat ze maar reageren. Laat merken dat je in principe wél wilt overdragen, maar gezien de commerciele achtergrond dit niet zomaar doet. Waar vraag is... stijgt de prijs.
Kom je rond de 7500 uit heb je een leuke prijs. Daar zou ik het wel voor doen. Bedrijf blij, jij blij. en van dat geld kun je een leuk autootje kopen of zo. (grappig idee, een auto voor 8,95 :) )

offtopic:
[quote]Anoniem: 32714 schreef op 05 maart 2004 @ 21:12:
Het ligt een beetje aan de naam! Op mijn werk hebben we vorig jaar het domein mab.com gekocht van een Amerikaans bedrijf voor 2000dollar. De directie heeft in een deuk gelegen want ze hadden er makkelijk +25000 dollar voor betaald. Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor bedrijf het is, en hoeveel geld erachter zit. Daarnaast is een domeinnaam als www.fietsenmakerdegroen.com minder waard als www.fietsenmaker.com bijvoorbeeld.[/quote]

Leuk MAB, weet wel een leuk projectje van ze waar ik momenteel aan meewerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:54
een simpele zoekopdracht op google levert 2 bedrijven op die xcalibur heten, ik weet niet welke van de 2 het is, maar de ene heeft al het domein xcalibur.com, is het dat bedrijf, dan denk ik dat ze vooral jouw domein willen voor potentieele klanten die het domein verkeerd tikken. ik weet niet hoe dat de prijs beinvloed want ik ben eigenlijk maar n00b op dit gebied. maar lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

Daarnaast is er nog een bedrijf / dienst, xcalibur internet, als hun het domein willen is dit hun eerste domein voor die dienst, lijkt me dat je dan meer kan vragen ofzo

dit is dus volgens mij, maar ik zal er wel erg naast zitten
http://www.xcalibur.com/default.asp
http://www.iinc.com/court/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Laat ze eerst maar eens met bedrijf gegeven komen waar voor ze dit domein willen gebruiken. En licht ze even door o.a. bij de Kamer van koophandel in de VS.
En mocht je dan alsnog besluiten om dit te doen neem dan een soort van advocaat in de arm pro deo of zo. Er lopen namelijk net iets te veel oplichters rond op deze planeet en zou zonde zijn dat je straks het dupe wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Laatst online: 23:35

TMC

Anders zeg je gewoon dat je het liever niet verkoopt, met als smoes dat je rijke ouders hebt ofzo. Kijken met hoeveel zij hun bedrag dan verhogen. Bovendien weet je dan meteen hoe graag zij het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
conroleer inderdaad deze gasten, dan pas naar € kijken en verdere stappen ondernemen.
een bedrijf kost het altijd een vermogen om een rechtzaak te beginnen, jou de tijd geven om te controleren en advies te vragen geven ze wel (anders geef je het gewoon niet, koste het hun nog meer( via de rechter dan))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08

TheBorg

Resistance is futile.

Ten eerste is GoDaddy de meest onbetrouwbare domain registrar die ik ken. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat domeinen zomaar "verdwenen" waren uit hun account... Sindsdien zit ik bij registerfly.com

Ik koop/verkoop regelmatig domeinen, gebruikelijk is om eerst te betalen. Dan kun je de domain pushen naar een andere account, en is de domain binnen enkele seconden in handen van de koper. Een transfer kan ook, maar duurt enkele dagen.

x-calibur.com is IMHO geen $2000 waard, maar ik zou zeker het dubbele vragen, en kijken waar je op uit komt. Maak je bod niet te hoog, want gezien jij geen commercieel belang hebt bij het domein, en zij een geregistreerd bedrijf zijn, heb je de kans dat ze het juridisch aanvechten. Al is de kans klein gezien het een internationaal geschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik wil je niet al te para maken maar jouw reactie op hun eerste bod kan als bewijs tegen je gebruikt worden mocht het een rechtzaak worden (zie hiervoor de berichtgeving rond mike rowe soft etc. etc.). Uiteraard is dat alleen een probleem als zij een schijn van kans maken zo'n zaak te winnen (trademark ouder dan het domein of zo). De gebruiken jouw vraag naar maar geld dan als bewijs voor "malicious intent".

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Hm...inderdaad een idee om wat meer info over het bedrijf te vergaren...

Stel dat het een pr0n bedrijf is; de naam zou zomaar kunnen :9 ...dan weet je 2 dingen:

1. Als ze je .com domain willen hebben zullen ze vast meer kunnen missen
(vraag een X-box >:))
2. de kans bestaat dat het bedrijf niet echt bestaat en je naar je eurootje/dollars kunt fluiten...

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Zpottr schreef op 05 maart 2004 @ 23:17:
Ik wil je niet al te para maken maar jouw reactie op hun eerste bod kan als bewijs tegen je gebruikt worden mocht het een rechtzaak worden (zie hiervoor de berichtgeving rond mike rowe soft etc. etc.). Uiteraard is dat alleen een probleem als zij een schijn van kans maken zo'n zaak te winnen (trademark ouder dan het domein of zo). De gebruiken jouw vraag naar maar geld dan als bewijs voor "malicious intent".
Precies dat was ook mijn eerste idee toen ik het verhaal en het openingsbod zag.
Ik zou inderdaad proberen eerst het domein naar NL te verhuizen.
Ik weet alleen niet hoe het gaat met een domeintransfer. Als ik het uit de text hierboven begrepen heb, dan moet je het domein unlocken en meteen verhuizen.
Als GoDiddy inderdaad niet zo geweldig te vertrouwen is, dan heb je kans dat die andere partij ernaast zit bij het unlocken en de boel meteen zelf overneemt, hebben ze gratis een domein.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 16:08

TheBorg

Resistance is futile.

TD-er schreef op 05 maart 2004 @ 23:30:
Als GoDiddy inderdaad niet zo geweldig te vertrouwen is, dan heb je kans dat die andere partij ernaast zit bij het unlocken en de boel meteen zelf overneemt, hebben ze gratis een domein.
Zo werkt het niet helemaal.

Een domain transfer gaat zo in z'n werk:

Stel jij hebt een domain bij GoDaddy, en ik een account bij Registerfly en wil jouw domain graag overnemen. Bij Registerfly vul ik een formuliertje in, een "Domain Transfer Request". Als het domain gelocked is, zal er niks gebeuren. Is het domain niet gelocked, dan krijg jij een mail van GoDaddy met de vraag of je de transfer goedkeurt. Dat locken kun je helemaal zelf regelen. Ze kunnen de domain dus niet zomaar wegkapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 09:36
Wat ik zou doen is een hoger bedrag vragen en kijken hoe ze er op reageren plus dat alle kosten voor hun zijn die jij oploopt. Ook moet je rekening houden met de wisselkoers dollars - euro's

2000 dollars is een hoop geld voor een beginnend bedrijf in mijn ogen maar met die amerikanen weet je het maar nooit! Aan de andere kant je krijgt 2000 dollars voor een domein die je anders prive gebruikt nou dan wist ik het wel!

succes met het verkopen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Maak je bod niet te hoog, want gezien jij geen commercieel belang hebt bij het domein, en zij een geregistreerd bedrijf zijn, heb je de kans dat ze het juridisch aanvechten.
Als de topicstarter de domeinnaam eerder registreerde dan het Amerikaanse bedrijf oud is dan maken ze geen schijn van kans lijkt mij.

Ik zou ff proberen uit te zoeken hoe groot het bedrijf is en wat hun omzet is. Als het een serieus bedrijf is waar aardig wat dollars in omgaan dan is je naampie al snel ten grant waard, zo niet meer. :9

edit:
Zou het hier om kunnen gaan? http://www.teamf1.com/X-Calibur.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 06-03-2004 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Is het een naam waar je later verder mee wil gaan in een eigen bedrijf ofzo?
Ik heb jarenlang gezweerd bij Ch!pY-J. Maar toen het op een domein aanvraag aankwam, heb ik toch gekozen voor m'n "veiligere" achternaam. Mijn eigen domein wil ik namelijk gaan gebruiken voor het hosten van m'n portefolio en dergelijke.

Wil je er dus later ook iets mee gaan doen met dat domein, dan zou ik het veilig stellen in NL. Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook meer zekerheid dat je dat domein zelf houd. (interconentiele geschillen/rechtzaken liggen voor mijn gevoel wat moeilijker om te starten)

Voor de rest is er ook al een hoop gezegt wat ik ook zou willen zeggen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou het overigens ook zeker niet te hoog gaan spelen. Het is imho een domeinnaam die 'niks bijzonders' is en ik zou er ook van uit gaan dat dit de enige partij is die er ooit een bod op uit brengt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:45
Heel veel Nederlandse hosts hebben ook gewoon bv. een Enom-reseller-accountje ofzo, dus dan blijft je domein toch bij een Amerikaanse registrar geregistreerd. Als je het domein bij een niet-Amerikaanse registrar wil vastleggen, dan kan je eens kijken naar www.gandi.net, dus zijn Frans en zijn zelf ICANN-accredited registrar.

En let er ook op wanneer je het domein naar een andere partij over kan dragen, want er staat me iets van bij dat dit pas kan nadat het domein X dagen bij de huidige registrar heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 13:38

Brons

Fail!

Je moet zowiezo niet een prijs geven maar laat dat bedrijf maar met een prijs komen. En zorg dat je het met een escrow constructie doet, kan er niets fout gaan.
Ik denk zelf dat het domein wat meer waard is.

Laat ze ook alle kosten betalen, bv de verhuis kosten ed.

[ Voor 13% gewijzigd door Brons op 06-03-2004 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Danneman

www.anoniemsms.nl

Heel veel factoren spelen een rol. Wat voor bedrijf is het? Wat weet je van het bedrijf?

$2000 is te weinig. Veel te weinig. Mik op minimaal EUR 5000,-. Als ze écht geïnteresseerd zijn, dan komen ze met een openingsbod die (mogelijk vér) onder hun budget zit. Jouw eerste stap is dus vér boven wat JIJ minimaal wilt vangen te gaan zitten. Iemand riep dat je een tegenbod kunt doen van €10.000,-. Ik ben het met hem eens.

Groetjuz,
Danny

[[ the key to all my answers, are her eyes ]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Danneman schreef op 06 maart 2004 @ 20:02:
Heel veel factoren spelen een rol. Wat voor bedrijf is het? Wat weet je van het bedrijf?

$2000 is te weinig. Veel te weinig. Mik op minimaal EUR 5000,-. Als ze écht geïnteresseerd zijn, dan komen ze met een openingsbod die (mogelijk vér) onder hun budget zit. Jouw eerste stap is dus vér boven wat JIJ minimaal wilt vangen te gaan zitten. Iemand riep dat je een tegenbod kunt doen van €10.000,-. Ik ben het met hem eens.

Groetjuz,
Danny
Dat is wel heel makkelijk om te roepen; vooral als het om een domeintje gaat waar je 8,95 per maand uit trekt ;)

offtopic:
[q=http://gathering.tweakers.net/forum/faq/6]• Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Danneman schreef op 06 maart 2004 @ 20:02:
Ja ik weet het niet hoor maar bij mijn weten is er een tijdje geleden een of andere zeepbel geknapt ;)
Een bedrag van € 10.000 slaat naar mijn idee helemaal nergens op. Hangt natuurlijk van veel dingen af die we absoluut niet weten maar het is gewoon geen domein dat je 'zomaar' intikt of dat iets verteld over het product/bedrijf/dienst die er achter hangt. Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb waarom dit bedrijf zo nodig het domein wil hebben.
En zoals ik al gezegd heb, ik zou er niet van uit gaan dat er naast deze toko ooit nog iemand je domein wil hebben dus ik zou voorzichtig zijn (maar uiteraard wel proberen er zo veel mogelijk uit te halen ;)). Aannemende dat het domein voor jou geen waarde heeft is alles meegenomen.

Ik zou zelf beginnen met te mailen dat je het aanbod in overweging neemt en kijkt welke waarde het voor jou heeft, als ze het domein graag willen hebben zullen ze meteen een nieuw bod doen (waar je dan nog wel wat op kan leggen gok ik) en anders moet je op een gegeven moment zelf met een wat hoger bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dit is wel intressant; houd je ons wel op de hoogte hoe het verder verloopt?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Maestro.mosjuh schreef op 09 maart 2004 @ 17:52:
dit is wel intressant; houd je ons wel op de hoogte hoe het verder verloopt?
Ja hoor. Ik heb gister nog teruggemailed dat ik teleurgesteld was in het bod en dat ik veel, veel meer had verwacht.. ook heb ik geprobeerd informatie op te zoeken over het beginnende bedrijf, maar heb niks kunnen vinden (wist ook niet precies waar te zoeken, dus heb maar wat afgegoogled). Heb daarom ook meer info over hun bedrijf gevraagd, een profiel bijvoorbeeld.

Ik wacht nu nog steeds op antwoord.. komt morgen wel denk ik :)
thx voor al de reacties trouwens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Denk vast na over de transactie. Gelijk oversteken wordt wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Ik kick deze thread even om te horen of er nog nieuws is.

Ik bevind me namelijk in een gelijkaardige situatie: Ik bezit een domeinnaam waar ik een simpele site op host. Dit domein wordt niet echt intensief gebruikt. Nu kreeg ik onlangs een mail van een ander (groot) Europees IT bedrijf dat meldt dat ik de domeinnaam in de huidige vorm mag behouden, maar dat ik via deze domeinnaam geen andere activiteiten mag uitvoeren dan diegene die ik nu al uitvoer. Uitbreiding van de activiteiten zou als een overtreding beschouwd worden.

Enig idee hoe je dit best aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Een betaling voor een domein zou ik met een bankgarantie oplossen.

Bedrijf X stort geld op een bank, welke dit garandeerd (bevriest).

Vervolgens draag je de domeinnaam over, en als dat rond is, zal de bank het tegoed naar jou overmaken.

1) Wel duidelijk van te voren zwart op wit zetten wat exact gebeurt moet zijn voor de bank om het tegoed te transfereren.
2) aangeven wie de kosten van de bankgarantie betaalt.

Tevens zou ik voor een jaar eisen/vragen dat er een link naar jouw nieuwe site op hun homepage geplaatst wordt, zodat mensen je nog steeds kunnen vinden.

[ Voor 79% gewijzigd door Emmeau op 12-03-2004 12:27 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Maar ik wil niet het risico lopen dat het bedrijf in kwestie zegt dat ik geld probeer te slaan uit hun naamsbekendheid, want dat is helemaal niet het geval. Pas geruime tijd nadat ik het domein geregistreerd had en in gebruik genomen had, ontdekte ik dat er een groot (maar relatief onbekend) IT bedrijf dezelfde naam draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Brynnie schreef op 12 maart 2004 @ 12:20:
Maar ik wil niet het risico lopen dat het bedrijf in kwestie zegt dat ik geld probeer te slaan uit hun naamsbekendheid, want dat is helemaal niet het geval. Pas geruime tijd nadat ik het domein geregistreerd had en in gebruik genomen had, ontdekte ik dat er een groot (maar relatief onbekend) IT bedrijf dezelfde naam draagt.
Dit is weer het eeuwige touwtrekken tussen de domeineigenaar, en een bedrijf dat dezelfde naam heeft.

Als ik jou was, zou ik kijken of je het domein aan hen kan verkopen, dan ben je van alle eventuele toekomstige problemen af.
Tuurlijk kunnen we een discussie aangaan wat je exact wel en niet mag gaan doen met je domein, maar dat wordt een vrij zinloze discussie.
Mocht het ooit zover komen dat je voor de rechter komt te staan, dan is het veel geld van het bedrijf voor advocaten tegenover jouw persoon.

Regeren is vooruitzien
Voorkomen is beter dan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Je kunt het ook gewoon zien als:

Ik heb een domeinnaam die wel leuk is maar waar ik niets aan verdien en heen commerciele bedoelingen mee heb.

Iemand wil daar 2000$ voor bieden.

Ik vraag lekker 3 of 4000 en heb toch maar ff een mooi extraatje, had ik meer kunnen krijgen... tja... evengoed was er geen bedrijf met interesse in m'n domeinnaam geweest...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:17
om niet in de fout te gaan kun je ook gewoon zeggen dat je 2000 piek veels te weinig vind voor de naam.

en bekijk dan hun 2e bod.
wat anderen hebben gezegd klopt die 2000 dollar is waarschijnlijk ver onder hun max bedrag want ze zouden dom zijn als ze meteen het max mogelijke bedrag aanbieden.

is de kans dat ze al veel geld aan de naam hebben uitgegeven en nu [as de addy willen.
en de naam veranderen enz zal wel duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 19:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Brynnie schreef op 12 maart 2004 @ 12:12:
Ik kick deze thread even om te horen of er nog nieuws is.

Ik bevind me namelijk in een gelijkaardige situatie: Ik bezit een domeinnaam waar ik een simpele site op host. Dit domein wordt niet echt intensief gebruikt. Nu kreeg ik onlangs een mail van een ander (groot) Europees IT bedrijf dat meldt dat ik de domeinnaam in de huidige vorm mag behouden, maar dat ik via deze domeinnaam geen andere activiteiten mag uitvoeren dan diegene die ik nu al uitvoer. Uitbreiding van de activiteiten zou als een overtreding beschouwd worden.

Enig idee hoe je dit best aanpakt?
Je kunt ze zeggen dat ze tegen een geringe vergoeding (bv alleen jouw kosten, of een X-Box :P) het domein kunnen overnemen. Als je bedragen gaat noemen, ga dan zeker niet te hoog, of zeg dat er over te onderhandelen valt.

Je kunt ook natuurlijk niks doen, want ze hebben al aangegeven dat wat je er nu mee doet mag.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Bestaat er een website waar je kan nakijken welke tld's allemaal voor een bepaalde domeinnaam in gebruik zijn? In hun brief zeggen ze immers dat ze reeds talrijke tld's op hun naam hebben staan. Ik bedoel dus een site waar je bijvoorbeeld het volgende kan zien:

tweakers.nl -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.be -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.com -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.net -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.org -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.fr -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.co.uk -> bezet / beschikbaar (evt whois)
...

[Edit]

In mijn geval hebben ze dus inderdaad gezegd dat ik de domeinnaam in zijn huidge 'toestand' mag gebruiken (dat heb ik schriftelijk bevestigd gekregen), maar ze hebben zelf geen bod gedaan om de domeinnaam van me over te kopen.

Daarom vraag ik me ook af of het wel zo'n goed idee zou zijn om hen zelf voor te stellen de domeinnaam af te kopen, aangezien ik dan geld wil slaan uit hun naamsbekendheid in plaats van zoals nu gewoon een domein met dezelfde naam runnen.

[ Voor 30% gewijzigd door Brynnie op 12-03-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Bigbot schreef op 12 maart 2004 @ 12:27:
om niet in de fout te gaan kun je ook gewoon zeggen dat je 2000 piek veels te weinig vind voor de naam.

en bekijk dan hun 2e bod.
wat anderen hebben gezegd klopt die 2000 dollar is waarschijnlijk ver onder hun max bedrag want ze zouden dom zijn als ze meteen het max mogelijke bedrag aanbieden.

is de kans dat ze al veel geld aan de naam hebben uitgegeven en nu [as de addy willen.
en de naam veranderen enz zal wel duur zijn.
Ik denk dat dit de meest veilige oplossing is. Ga echter niet te ver in het opdrijven van de prijs, als ze de 3e keer bv 4000 bieden kan dat wel hun hoogste bod zijn, als jij dan zegt dat je het te laag vindt kunnen ze ook zeiken.
Brynnie schreef op 12 maart 2004 @ 12:29:
Bestaat er een website waar je kan nakijken welke tld's allemaal voor een bepaalde domeinnaam in gebruik zijn? In hun brief zeggen ze immers dat ze reeds talrijke tld's op hun naam hebben staan. Ik bedoel dus een site waar je bijvoorbeeld het volgende kan zien:

tweakers.nl -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.be -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.com -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.net -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.org -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.fr -> bezet / beschikbaar (evt whois)
tweakers.co.uk -> bezet / beschikbaar (evt whois)
...
Whois is 1 optie.
Op www.freerider.nl kun je bovenin voor nl, com, net, org, biz, info en be wel kijken of het domein nog vrij is.
In mijn geval hebben ze dus inderdaad gezegd dat ik de domeinnaam in zijn huidge 'toestand' mag gebruiken (dat heb ik schriftelijk bevestigd gekregen), maar ze hebben zelf geen bod gedaan om de domeinnaam van me over te kopen.

Daarom vraag ik me ook af of het wel zo'n goed idee zou zijn om hen zelf voor te stellen de domeinnaam af te kopen, aangezien ik dan geld wil slaan uit hun naamsbekendheid in plaats van zoals nu gewoon een domein met dezelfde naam runnen.
Je kan aangeven dat zij het mogen hebben omdat zij er toch belang bij hebben (anders hadden ze niet gedreigd met stappen als je meer deed). Dan kunnen zij er wel of niet op ingaan.
Maar daarom zei ik dus ook dat je niet te hoog moet gaan vragen; hen met een bod laten komen is dan beter.

[ Voor 55% gewijzigd door Robtimus op 12-03-2004 12:37 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
ik wacht nog steeds op een 2e reactie.. :( .. dat is dan al 4 dagen. :/ Ik hoor wel om me heen dat ik gewoon nog wat meer geduld moet hebben, want misschien is hun directie bezig met onderhandelen of misschien wachten ze dat ik helemaal para wordt, omdat de deal misschien niet door zou kunnen gaan, en dat ik dan uit wanhoop akkoord ga met hun eerste bod of iets wat tegen dat eerste bod aanligt..

Maar goed.. als ik na 10 dagen nog niks heb gehoord mail ik wel terug. Hopelijk was hun interesse echt concreet, anders wordt ik hier lekker in de zeik genomen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gium schreef op 12 maart 2004 @ 15:45:
ik wacht nog steeds op een 2e reactie.. :( .. dat is dan al 4 dagen. :/ Ik hoor wel om me heen dat ik gewoon nog wat meer geduld moet hebben, want misschien is hun directie bezig met onderhandelen of misschien wachten ze dat ik helemaal para wordt, omdat de deal misschien niet door zou kunnen gaan, en dat ik dan uit wanhoop akkoord ga met hun eerste bod of iets wat tegen dat eerste bod aanligt..

Maar goed.. als ik na 10 dagen nog niks heb gehoord mail ik wel terug. Hopelijk was hun interesse echt concreet, anders wordt ik hier lekker in de zeik genomen. :(
hahaha.. rustig aan man! Het gaat om een domeintje waar je 8,95 per jaar voor betaald :D Als je er serieus vanuit gaat dat je hieraan plots een miljoen kunt verdienen kan het alleen maar tegenvallen :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

gium schreef op 12 maart 2004 @ 15:45:

Waarom zou je daar para van worden? Je bent met niks begonnen, dus het maakt ook niet uit als je met niks eindigt ;)
Zij willen dat domein graag hebben, dus laat hun het initiatief maar nemen. Maak je nog niet blij, je hebt nog niks. En ga niet zomaar op het eerste/tweede bod in, denk er goed over na. Hoeveel zou jij over hebben voor een domein voor je bedrijf waar je denkt een omzet van zoveel duizenden dollars mee te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Ik heb er met iemand die de wetgeving redelijk kent over gesproken en denk dat ik het volgende ga doen:

Ik ga hen mailen dat ze de domeinnaam kunnen overkopen indien ze dat willen, maar dat ze me niet kunnen verplichten tot het beperkt gebruiken van de domeinnaam in kwestie. Ik zie het immers zo:
- Ofwel hebben ze geen interesse in de domeinnaam en mogen ze me geen beperkingen opleggen,
- ofwel hebben ze wel degelijk concrete interesse in het domein en dan kunnen ze dat voor een nader te bepalen bedrag overkopen.

Momenteel staat één van mijn sites op die domeinnaam, en ik heb de domeinnaam dus niet geregistreerd met het oog op een latere overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat ik ook maar eens goedkoop wat domeinnamen ga inslaan ofzo en dan hopen dat er commerciële bedrijven op af komen, want zo te horen kun je er nogal wat meer verdienen! :P

Toen ik de TS las had ik al zoiets van, 'WOW, f****n $2000,-- voor een simpel domeintje!!!', maar dan lees ik die overige posts hier, en dan schijnt zoiets nog wel mee te vallen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Nadat ik 4 dagen geleden terug had gemailed dat ik erg teleurgesteld was in hun eerste bod (en dus geen tegenbod deed), kreeg ik vandaag een reactie binnen met de volgende inhoud:

------------------------------------------------------------------------

The offer of $2000 is just for the purchase of the domain name and does not include any website design. I'm sorry that it is disappointing. Please feel free to make a counter offer. There is some room for negotiation - however keep in mind that our alternative is to purchase a less desirable but unregistered domain name for $35.
------------------------------------------------------------------------

Ze komen dus niet, zoals ik had gehoopt, met een hoger bod. Ik denk dat ik dus zelf maar een tegenbod ga doen, ik weet alleen niet hoeveel.
"There is some room for negotiation", en ik neem aan dat 'some' dus geen verdubbeling op het bestaande bod kan zijn.
Ik begin echt te denken dat het beginnende bedrijf, waar ik mee te maken heb, erg klein is en dus financieel nog niet sterk in zijn schoenen staat. Wat zou dan wel een redelijk tegenbod zijn?

Ik neem aan dat ze gewoon een ander domein zullen registreren als ik te hoog bied. Zoals ik het nu zie hebben ze nog wel wat andere opties, zoals x-calibur.ws, x-calibur.info, x-calibur.biz of iets als x-caliburinc.com. Zal ik die ook maar snel zelf registreren? >:)

Nog iets waardoor ik denk dat het bedrijf niet al te veel poen heeft: Ze hebben mij (=een simpele 2e jaars student) ook bij hun eerste e-mail al gevraagd om een website voor hun te designen als het eventueel tot een deal komt met de verkoop van mijn domein. Een simpele website met 5 pagina's, zonder achterliggende database, zou voldoende zijn om mee te beginnen. Hoeveel zou ik daar in hemelsnaam voor kunnen vragen? :?

[ Voor 7% gewijzigd door guillaumemay op 12-03-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ze stellen je nu min of meer voor het blok: vraag teveel en je zoekt het maar uit, je krijgt niks.

Stel 3000 voor, maar wees bereid naar 2500 te gaan. Liever 2500 dan 0 he?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:13

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volgens mij heb je gelijk dat er geen verdubbeling in zit. Zeker als ze je ook nog vragen om hun website te bouwen. Ik zou dan wel ervoor zorgen dat in de deal zowel de domain transfer zit als de deal voor het bouwen van de website. Dan kunnen ze je niet achteraf naaien door toch ineens een groot bedrijf te zijn wat zich rotlacht bij een dergelijk meeltje. En ik zou gewoon 500 dollar er boven op vragen ofzo en dan nog een leuke deal voor die website. Ik heb eigenlijk alleen geen id hoeveel dergelijke mensen voor het bouwen van een website krijgen. Maar volgens mij is dat ook nog best een prijzig verhaal als je dat professioneel wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

gium schreef op 12 maart 2004 @ 20:35:
Ze komen dus niet, zoals ik had gehoopt, met een hoger bod. Ik denk dat ik dus zelf maar een tegenbod ga doen, ik weet alleen niet hoeveel.
"There is some room for negotiation", en ik neem aan dat 'some' dus geen verdubbeling op het bestaande bod kan zijn.
Doe hen een eenmalig tegenbod.
wees duidelijk wat het bod precies in houdt.

Ik zou gaan voor
* 2500 euro netto.
* alle kosten voor het overdragen van de domainnaam komen voor hun rekening.

2500 euro is bijna 3000 dollar. "room for negotiation" is een rekbaar begrip.
Hun bod is niet al te slecht, maar zij zullen echt niet meteen het achterste van hun tanden laten zien.

Gewoon een goed, duidelijk redelijk tegenbod geven, waarin je jezelf kunt vinden.

In Handel is alles mogelijk, zolang het op een redelijke manier gebeurt.

Ik zou het bouwen van hun website niet gaan vermengen met het transferen van de domein naam.
Start het bouwen van de website als apart project op. De belangrijkste reden, als ze lastig willen gaan doen, blijf je bezig met hun website voor je je geld hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Emmeau op 12-03-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20784

Ik heb niet het idee dat ze hem een design willen laten maken ik heb eerder het idee dat hun willen aangeven dat $2000 best veel is voor alleen een domein naam waar verder nog helemaal niets bij zit.
Wat hun dus bedoelen is dat er geen website bij zit, tis puur en alleen de domeinnaam waar ze die $2000 voor willen betalen en dat lijken ze dus veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Anoniem: 20784 schreef op 12 maart 2004 @ 21:17:
Ik heb niet het idee dat ze hem een design willen laten maken ik heb eerder het idee dat hun willen aangeven dat $2000 best veel is voor alleen een domein naam waar verder nog helemaal niets bij zit.
Wat hun dus bedoelen is dat er geen website bij zit, tis puur en alleen de domeinnaam waar ze die $2000 voor willen betalen en dat lijken ze dus veel te vinden.
Dat hangt er maar vanaf, hoeveel traffic genereert de website op dit moment voor de TS, verdient hij op een of andere manier aan de website ja of nee.

Als zij een bedrag X roepen, en meteen roepen dat er ruimte is voor onderhandeling, dan denk ik dat je de boel nog wel wat kan oprekken.
Zij doen een bod, TS doet een tegenbod. Vanafdaar wordt het waarschijnlijk koehandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Anoniem: 20784 schreef op 12 maart 2004 @ 21:17:
Ze hadden me al bij hun eerste email gevraagd of ik misschien ook geïnteresseerd was om voor hun een website te designen. Ik geef die informatie nu pas vrij, omdat ik dacht dat het niet relevant was voor deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Niet online
Brynnie schreef op 12 maart 2004 @ 17:23:
Ik heb er met iemand die de wetgeving redelijk kent over gesproken en denk dat ik het volgende ga doen:

Ik ga hen mailen dat ze de domeinnaam kunnen overkopen indien ze dat willen, maar dat ze me niet kunnen verplichten tot het beperkt gebruiken van de domeinnaam in kwestie. Ik zie het immers zo:
- Ofwel hebben ze geen interesse in de domeinnaam en mogen ze me geen beperkingen opleggen,
- ofwel hebben ze wel degelijk concrete interesse in het domein en dan kunnen ze dat voor een nader te bepalen bedrag overkopen.

Momenteel staat één van mijn sites op die domeinnaam, en ik heb de domeinnaam dus niet geregistreerd met het oog op een latere overname.
Ben benieuwd naar andere Tweakers hun mening hieromtrent.

[Bericht voor de TS] Ik wil je topic niet 'vervuilen' met posts die voor jou niet relevant zijn, maar aangezien het hier om hetzelfde principe gaat, postte ik mijn bericht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Told you so. Ga voor 2000-2500 euro netto om het maar zo te zeggen. Wat ze zeggen met met 'however keep in mind that our alternative is to purchase a less desirable but unregistered domain name for $35' is gewoon waar. Als ze hun product/bedrijf/whatever gewoon 'calibur-x' gaan noemen (ja ik verzien het ter plekke :P) dan heb jij gewoon pech en dan komt er NOOIT meer iemand voor je domein :).
Brynnie schreef op 12 maart 2004 @ 22:53:
Ben benieuwd naar andere Tweakers hun mening hieromtrent.
Ik zou voorzichtig zijn met grote IT bedrijven fokken om het maar zo te zeggen. Ik zou idd heel simpel zeggen, jongens, willen jullie het domein niet gewoon kopen?. Zonder bedrag, gewoon kijken wat ze zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door IceStorm op 13-03-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 15-05 11:48
gium schreef op 12 maart 2004 @ 20:35:

Ik neem aan dat ze gewoon een ander domein zullen registreren als ik te hoog bied. Zoals ik het nu zie hebben ze nog wel wat andere opties, zoals x-calibur.ws, x-calibur.info, x-calibur.biz of iets als x-caliburinc.com. Zal ik die ook maar snel zelf registreren? >:)
Dat noemen we domein kaping, niet echt heel erg sportief, daarnaast zal je daar niet mee kunnen verdienen en kunnen ze die heel makkelijk van je afpakken. (Valt wel heel erg op dat jij die domeinen registreert NADAT ze in onderhandeling zijn gegaan). Dan zal waarschijnlijk ook je originele domein aan de beurt zijn.

Beetje kinderachtig als je dat werkelijk zou doen, normaal spugen we bij Tweakers op dat soort lui, maarja :S

Ben ik nou echt de enige die dat denkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Volgens mij maakt hij een grapje... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
sorted.bits schreef op 13 maart 2004 @ 09:01:
[...]

Dat noemen we domein kaping, niet echt heel erg sportief, daarnaast zal je daar niet mee kunnen verdienen en kunnen ze die heel makkelijk van je afpakken. (Valt wel heel erg op dat jij die domeinen registreert NADAT ze in onderhandeling zijn gegaan). Dan zal waarschijnlijk ook je originele domein aan de beurt zijn.

Beetje kinderachtig als je dat werkelijk zou doen, normaal spugen we bij Tweakers op dat soort lui, maarja :S

Ben ik nou echt de enige die dat denkt ?
De domeinnamen die ik opnoemde zijn meer een indicatie dat het bedrijf echt voor een andere optie zou kunnen kiezen als ze er met mij niet uit zouden komen. De vraag of ik ze zelf nu niet snel zou kapen was als ondeugende grap bedoelt (zie de >:) ) en ik zou het natuurlijk echt nooit in mn normale hoofd halen om zoiets écht te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door guillaumemay op 13-03-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 15-05 11:48
Heh ok, je moet het allemaal maar uit elkaar weten te houden met die smilies. Hoe weet je nou ooit of iemand het meent of helemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Ga voor die 2000 man. Je zit je nu in bochten te wringen om er wat euro's meer uit te halen, terwijl 2000 euro voor die naam gewoon een heel net bod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik zou voor de $2500 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Imperium schreef op 13 maart 2004 @ 20:40:
ik zou voor de $2500 gaan.
Idd, aangezien dit rond de 2000 euro is.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je hebt dus de kans dat als je 2500 vraagt ze zeggen "sorry, we hebben net dat andere domein al gekocht, jammer". Maar als je nu gewoon zegt "ok, 2000 dollar is goed" heb je wel mooi 2000 dollar. Moeilijke keuze? Voor mij niet :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Laat ze in ieder geval in euro's betalen, 2000 euro lijkt me best aardig :)