Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AGP-kaart] Zelf DVI erop solderen ?

Pagina: 1
Acties:

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 20:46
Ik heb deze kaart een tijdje geleden gekocht. (ben niet een gamer ofzo, vandaar 8) )
Nu zit hierop een tv-out en natuurlijk de normale D-Sub (VGA) aansluiting, maar helaas geen DVI-aansluiting. Ik zeg helaas, omdat ik nu een extra monitor in huis heb, die ik graag als verlengde van mijn 1ste wil gebruiken.
Nu kan/kon je deze kaart ook met DVI kopen en de soldeerpunten zitten dan ook op de pcb. Is het mogelijk om zo'n aansluiting er zelf op te solderen ? En, zoja, iemand enig idee hoe ik aan zo'n aansluiting (los dus) kan komen ?

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk het niet. Dat ze dezelfde pcb hebben betekent nog niet dat ie meteen werkt als je er ff een DVI-aansluiting op soldeert (anders zou je voor 1 euro extra meteen DVI hebben :P ). Waarschijnlijk is de hele chipset anders.

Verwijderd

whatever :) je moet gewoon een paar weerstandjes omgooien dat was iig zo bij de mijne heb er zelf ook een dvi op gemod :)

• MichielioZ
Pastasaus schreef op 05 maart 2004 @ 14:48:
Ik denk het niet. Dat ze dezelfde pcb hebben betekent nog niet dat ie meteen werkt als je er ff een DVI-aansluiting op soldeert (anders zou je voor 1 euro extra meteen DVI hebben :P ). Waarschijnlijk is de hele chipset anders.
Echt ? Op de pagina die ik gaf staat namelijk "RamDAC : Dual 350 Mhz", en dat is niet optioneel ofzo... Op dit moment kan ik mijn beeldscherm ook al verlengen naar mijn TV, maar misschien is dat iets anders ?!
Wel jammer iig als het echt niet kan ;)

• MichielioZ
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:51:
whatever :) je moet gewoon een paar weerstandjes omgooien dat was iig zo bij de mijne heb er zelf ook een dvi op gemod :)
Klinkt veelbelovend... enig idee hoe ik aan zo'n aansluiting kan komen dan ? En indien je 't bij dezelfde kaart hebt gedaan, welke weerstandjes ?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

DaWaN

'r you wicked ??

Kan iemand dit topic ff moven naar Videoplanken & Beeldkanonnen?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:06

ADH_ED

Hoogbevaagd

hoezo, het is toch meer modden van de beeldplank :)

• MichielioZ
Leek mij dat solderen op een pcb hier hoort , maar als dit niet zo is , verplaats 'm dan maar :+

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je voor de prijs van een paar weerstandjes en een DVI-connector een videokaart kan ombouwen die normaal een paar tientjes (?) duurder is...

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:28
Pastasaus schreef op 05 maart 2004 @ 15:25:
Lijkt me sterk dat je voor de prijs van een paar weerstandjes en een DVI-connector een videokaart kan ombouwen die normaal een paar tientjes (?) duurder is...
Commercie heet dat =)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik denk dat er ook een paar ic's enzo ontbreken, niet alleen een paar weerstanden.
Gewoon het gedeelte van het schema van de videokaart voor de DVI uitgang is weggelaten.

Zitten er lege plekken op de kaart waar chips kunnen zitten in de buurt van die dvi uitgang?

Last.fm

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Pastasaus schreef op 05 maart 2004 @ 15:25:
Waarom zijn anders np videokaarten te flashen naar pro kaarten
en processors te overklokken :)
Iets disablen is goedkoper dan een hele nieuwe productie
Zo groot is het percentage 'tweakers' dat dit soort geintjes uithaald namelijk niet

Maar even ontopic:
Probeer het eens
denk dat je locale electroboer wel zon plugje heeft
en anders conrad misschien ?

Proberen kan nooit kwaad :)
Herrinner je die kerel nog die van twee maal zestien geheugen er 1 maakte _/-\o_

offtopic:
Hoe schakel ik webicon in :X

[ Voor 4% gewijzigd door JBplap op 05-03-2004 15:45 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JBplap schreef op 05 maart 2004 @ 15:45:
[...]

Iets disablen is goedkoper dan een hele nieuwe productie
Correct. Ik heb eens bij een printer en copier fabrikant in het zuiden des lands gewerkt en bij een bepaalde serie printers (30, 45 en 60 ppm) was het verschil in snelheid bepaald door... welke wachtwoordfloppy je installeerde.
Een 30ppm machine was dus met een passwordinstallatie geupgrade naar een 60 ppm machine. Zelfde verhaaltje gold voor de softwareopties.

M.a.w.: alle printers van dat type werden met full capabilities naar de klant gestuurd. Je hoefde het alleen maar te unlocken.

Maar in het geval van de videokaart kan ik me best indenken dat er wat meer dan alleen weerstandjes missen. In een PCB productielijn zijn er namelijk nauwelijks kosten verbonden aan het niet plaatsen van een IC.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Het is zeer waarschijnlijk dat je met een kleine mod een DVI erop kunt solderen.
Iedereen die beweert dat je daar een totaal andere chipset voor nodig zou hebben heeft niet goed opgelet in de les over massaproductie. Het is simpelweg goedkoper om veel van één chip te maken dan een heleboel verschillende chips.
Het maakt in ruw materiaal of productieproces niet uit of je videochip veel kan of weinig kan. Daarom maakt de fabrikant (Nvidea of ATI) één chip die alles kan; de kaartproducenten kunnen met die ene chip verschillende configuraties maken en die voor verschillende prijzen aanbieden.
Daarom zie je op videokaarten ook zo vaak lege plekken zitten; daar kan in een andere configuratie meer RAM of extra chips geplaatst worden. De kaartfabrikant probeert ook met maar één kaartdesign te werken omdat dat goedkoper is.

Je chip kan het dus al, maar DVI is mogelijk gedisabled door een weerstand, draadbrug (of ontbreken daarvan) of door de firmware.
Enig onderzoek zal dus vereist zijn. Als je je kaart zover krijgt dat je driver je toegang biedt tot die DVI (bijvoorbeeld om hem aan of uit te zetten, of te switchen naar het DVI display) kun je die plug erop solderen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

JBplap schreef op 05 maart 2004 @ 15:45:
Proberen kan nooit kwaad :)
Herrinner je die kerel nog die van twee maal zestien geheugen er 1 maakte _/-\o_
Nee :? Vertel?!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Hier had iemand 2 latjes samen gevoegt tot eentje :)

Last.fm

• MichielioZ
Het raakt geloof ik een beetje offtopic :P
Op zich wil ik best gaan proberen, maar ik heb dus niet zo'n connector en de enige die ik gevonden had via google, was bij een bedrijf in Amerika...
(bij http://www.cypressindustries.com/products/dvi.html)
Verder heb ik niet kunnen vinden hoe ik de weerstandjes zou moeten aanpassen, maar aangezien iemand hier het al gedaan had, weet misschien iemand hier dat ?

Verwijderd

Het zou best eens kunnen dat er vrij eenvoudig een dvi erop gezet kan worden.
Ik heb al eens een soundblaster live 1024(4.1) omgebouwd naar een SB 5.1
Dus waarom zou dat niet kunnen met een videokaartje.Handig zou zijn als je een kaartje kan lenen of een foto hebt van dezelfde videokaart maar dan een met dvi.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 17:48:
Handig zou zijn als je een kaartje kan lenen of een foto hebt van dezelfde videokaart maar dan een met dvi.
De meeste videokaarten met dezelfde videochip zullen ook werken.
PCB's worden namelijk ook klakkeloos van het referencedesign overgenomen...

offtopic:
Daarom vind ik het niet gek dat hercules stopt met vga..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:58
De TMDS zit in de GPU zelf, dus dat scheelt. Als de traces naar de punten waar normaal geproken de DVI connector zit allemaal aanwezig zijn in het PCB en verbonden (meet ze eens door, er moet er sowieso eentje van +5V tussen zitten) zijn met de GPU zou het best wel eens kunnen werken wanneer je er ook nog eens het juiste BIOS in flashed, althans, ik zou niet stomverbaasd staan te kijken :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap