vandaag is het er toch van gekomen, ik heb de soldeerbout weer uit de la getrokken en ben begonnen met solderen.
een ding moet ik zeggen: WOW wat is dat een irritant werk... eens maar nooit meer.
ik heb een paar fotootjes gemaakt van het resultaat.
enne, reactie op koraks' bericht:
koraks schreef op 08 februari 2004 @ 11:36:
Toch wordt het een eindeloos gehannes met litze en desoldeerstations. Als je nou echt tijd teveel hebt kun je het proberen, maar het lijkt me persoonlijk niet zinnig er een dag (of 2) aan op te offeren.
een dag of twee is wel erg lang. ik heb et klaargespeeld in 5 uur, met 1 uur pause erin. valt dus toch nog wel redelijk mee.
verder heeft et ongeveer een halve meter litze gekost en een lading soldeer.
de pics (ong. 1MB totaal):
Zo zagen de er origineel uit (deze pic is pas genomen nadat ik aan het solderen ben geslagen. is dus niet de originele module, maar een vergelijkbare):
De lege EDO module ligt hier boven (is wel vanzelfsprekend

) en de (nu dus) 32MB module ligt onderen. De door mij gesoldeerde kant is zichtbaar (die C's zien er in het echt een stuk beter uit. de soldeer glanst nogal):
Hier met de originele kant zichtbaar (I know, stikkertje klopt nie):
Hier het onderaanzicht van de module. de bovenkant heb ik gesoldeerd (ja, ik weet het, ik ben geen soldeerkunstenaar, het ziet er nogal amateuristisch uit):
En nog een (bovenaanzicht deze keer):
de overblijfselen van de donor 16MB:
Morgen komt m'n nieuwe (/ouwe) pctje, en dan zal ik de module eens testen. als ie et doet maak ik wat screenshots van et beeld.