zusje beklad tft-scherm met CDR-pen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.810 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Niet toevallig een digi-cam in de buurt?
Wil dat scherm wel een zien })

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-12 18:43

4VAlien

Intarweb!

Nieuw scherm halen, rekening droppen @ zusje -> problem solved :7 Ik zou het idd bij de pc boer proberen, die TFT zijn duidelijk gevoeliger dan de ontspiegeling van m'n crt

[ Voor 48% gewijzigd door 4VAlien op 04-03-2004 23:47 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
hier even een plaatje van het betreffende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0000X4E5O.03.LZZZZZZZ.jpg

linksonderin dus goed lekker blauwe lijntjes gekrabbeld, morgen zelf ook even een hartig woordje met haar spreken.

beklad door een blauwe nashua pen(zal wel alom bekend zijn, wit met blauwe dop ;) )

*Venxir start internet-bankieren op*

OW ze heeft geld genoeg :7

[ Voor 13% gewijzigd door Venxir op 04-03-2004 23:57 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:40

Klippy

Still Game

Ik heb net ff wat gespeeld ;)

Een CD doosje beklad met een Edding 8400 CD marker en een no-name CD marker van de Mediamarkt.

Als het droog is gaat de Edding er zeer makkelijk af door gewoon met je nagel erover te wrijven. De Mediamarkt stift is niet te verwijderen zo.
Met wasbenzine gaat het alletwee makkelijk af en doosje is niet aangetast.
Met brandspiritus (85% alcohol) vliegt het er gewoon vanaf.

Op een CD die 5 maanden geleden geschreven is:
Krassen helpt totaal niet.
Met wasbenzine gaat mediamarkt pen er ongeveer half af, wordt iig vager de letters. Edding stift: geen effect.
Met brandspiritus gaat Mediamarkt CD er heel snel af, net zo goed als van CD doosje. Edding stift gaat er redelijk af, wordt heel snel dunner de letters, maar je blijft altijd nog een beetje waas zien waar ooit letters stonden en je moet lang wrijven want je maakt grote donkerdere vlekken met de inktresten.

De CD ziet overigens onaangetast uit.

Ik kan niet zeggen wat het effect op je TFT coating is.
Ik zou zeggen probeer eens met diezelfde stift hoe je het het beste kan verwijderen en probeer daarna voorzicht in een hoekje op je scherm wat het effect is van bijv. spiritus. (Kijk dan wel met je scherm uitgeschakeld! En het liefst onder een lamp of in daglicht of je vlekken ziet onder een hoek van ongeveer 45 graden.)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Venxir
  • Nu online
cd lijkt me toch wel heel anders dan een tft(wat je al aangeeft), niet dat ik strax even test en dat ikzelf het tft scherm nog meer om zeep help. Want dan draaien de rollen toch wel een beetje om :X

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12 23:58
Venxir schreef op 04 maart 2004 @ 23:30:
Na haar een passende straf te hebben gegeven...
Wat was die passende straf? Toch niet haar 15" onderkladderen met een stift?

• Venxir
  • Nu online
Gody schreef op 05 maart 2004 @ 00:02:
[...]

Wat was die passende straf? Toch niet haar 15" onderkladderen met een stift?
Nee, aan vaders verteld(zijn scherm) en toen ben ik maar even buitenhuis gegaan :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Beter vaag vlekje dan marker strepen lijkt mij :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Hmmm weet niet hoe lang je hem al hebt maar misschien kan je hem even aan wat dode pixels helpen, cleanen met alcohol en zo via de garantie wat regelen... ;)

Whoop!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Venxir schreef op 04 maart 2004 @ 23:56:

*Venxir start internet-bankieren op*

OW ze heeft geld genoeg :7
Huh, kun jij zomaar bij haar bankrekeningen? :?

Nou dan kun je vast ook wel €500 overmaken naar jezelf indien je het scherm niet schoon te maken is :+

• Venxir
  • Nu online
precies 1 week en 1 dag

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:39
ik denk dat je weinig kans maakt. Zusjes zijn over het algemeen niet inbegrepen. Persoonlijk zou ik als ik je vader was mijn dochter dat scherm terug laten betalen mocht het niet goed eraf gaan.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Het kwam hier al een paar keer voorbij, maar ik heb nog niet gezien of het kan: whiteboard markers. Heb ik al eens getest op een whiteboard. Schrijf met een niet-verwijderbare stift op een whiteboard en laat het goed indrogen. Pak nu de whiteboard marker en kras over de ingedroogde lijntjes. Pak een doek en je vewijdert probleemloos alles van het bord. Vraag aan de lokale PC boer of hij een defect scherm heeft staan en vraag of je deze test op het defecte scherm mag doen. De resultaten horen we graag!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Misschien beetje off-topic, maar wat was de passende straf?
Ik weet dat als iemand aan mijn TFT komt is er maar 1 passende straf en dat is een lange pijnlijke dood :( (Graag figuurlijk lezen, niemand moet dood, zwaar letsel is genoeg :P )

[ Voor 18% gewijzigd door Erazzzer op 05-03-2004 00:13 ]

• Venxir
  • Nu online
zoalng de tft niet in orignele staat hersteld is(hoe dan ook) blijft de pc uit, basta. En zij betaald de kosten voor schoonmaak(als dat lukt)

Verwijderd

Ik had laatst op mn werk een plastic frontpaneel van een tft binnengehad. Mischien dat dit een oplossing is ? Het enige nadeel is (als je hem al kan bestellen bij samsung) dat je tft open moet maar daarna is hij dus wel weer als nieuw

<offtopic>Ik word al zwaar gek als iemand met zn vingers aan mn tft komt. Kan je nagaan waar ik wel niet toe in staat ben als iemand gaat krassen met cdpennen</offtopic>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 00:18 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Met watervaste stift op haar favoriete shirt schrijven dat ze een muts is?

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Venxir
  • Nu online
Er is dus echt op het beeld geschreven he, niet op de plastic rand, voor de mensen die het verkeerd begrijpen

Verwijderd

NBK schreef op 05 maart 2004 @ 00:17:
Met watervaste stift op haar favoriete shirt schrijven dat ze een muts is?
Dit is wel een leuk idee maar het herstelt het scherm van de TS niet!

Verwijderd

Venxir schreef op 05 maart 2004 @ 00:18:
Er is dus echt op het beeld geschreven he, niet op de plastic rand, voor de mensen die het verkeerd begrijpen
Ik begrijp hieruit dat je op mijn reactie doelt. Maar nee ik bedoel echt de plastic plaat van je tft zelf. Er zit namelijk een beschermlaag voor

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

TFT kapot slaan op je zusje en haar een nieuwe laten kope... Oh nee, beter andersom! >:)

• Venxir
  • Nu online
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 00:20:
[...]

Ik begrijp hieruit dat je op mijn reactie doelt. Maar nee ik bedoel echt de plastic plaat van je tft zelf. Er zit namelijk een beschermlaag voor
het is wel een omstreden methode die ik liever als laatste redmiddel zal gebruiken dan. :)

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 00:16:
Ik had laatst op mn werk een plastic frontpaneel van een tft binnengehad. Mischien dat dit een oplossing is ? Het enige nadeel is (als je hem al kan bestellen bij samsung) dat je tft open moet maar daarna is hij dus wel weer als nieuw

<offtopic>Ik word al zwaar gek als iemand met zn vingers aan mn tft komt. Kan je nagaan waar ik wel niet toe in staat ben als iemand gaat krassen met cdpennen</offtopic>
offtopic:
Ja op het aanraken van mijn TFT schermen staat hier al de doodstraf ;) >:)
ik heb nog geen rekening houden met die extreme vormen van TFT mishandeling ;) :+

Verwijderd

Venxir schreef op 05 maart 2004 @ 00:21:
[...]

het is wel een omstreden methode die ik liever als laatste redmiddel zal gebruiken dan. :)
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Ik hoop dat je het op een andere manier kan oplossen. Damn wat zal ik balen in jouw positie. Suc6 ermee dan maar

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22
je zou het misschien met 1 van deze producten kunnen proberen

http://silverapp1.mycom.n...=MIS&productGroupCode=CLE

• Venxir
  • Nu online
mja alleen voor vette vingers en maar 1 busje voor tft geschikt

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb het 19" model van dat scherm, en ik heb um al met glassex, spiritus en Screen-Clene schoongemaakt. Geen enkel probleem.

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:35
Een kennis van mij had ook een streep met zo'n stift op zijn TFT scherm, ik heb het toen schoon gemaakt met spiritus, dan veeg je het er zo af.
De meeste stiften zijn op alcohol basis, dus kun je het daar ook zo mee verwijderen, zonder dat je scherm verneukt.

Ik gebruik het namelijk ook als ik mijn scherm schoon maak :) dus het is getest.

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22
ik gebruik die screen 99 voor m'n tft

maar weet niet als je die stift ermee af krijgt

• TheBorg
  • Laatst online: 11:14

TheBorg

Resistance is futile.

Das nummer twee die het gewoon met spiritus doet :)

Eitje dus he, haal de spiritus :Y)

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 23:10
Er is eigenlijk maar 1 remedie......................... speeksel.
Probeer het maar, het werkt echt!!!

Die chemischetroep moet je niet gebruiken.

Groet

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
surface 95 (Conrad) werkt ook goed op (laptop) tft's

Verwijderd

TheDiver schreef op 05 maart 2004 @ 00:35:
Er is eigenlijk maar 1 remedie......................... speeksel.
Probeer het maar, het werkt echt!!!

Die chemischetroep moet je niet gebruiken.

Groet
lekker roggelen op je scherm :r haha

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12 17:15

P-ter

...

Offtopic:

Hoe het dat schuim/foam, kan niet meer op de naam komen
Is super spul om gele dingen weer originele kleur te laten geven :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Mja ik vind dit topic nogal offtopic gaan :+
Ik wil gewoon weten of het lukt en vooral wat de gevolgen zijn voor je scherm :) Hoeven wij het niet te proberen :+

Ik denk dat je gewoon aan de slag moet gaan ;)

Verwijderd

Wat je nog niet geprobeerd hebt: Maak met die marker wat vlekken op vergelijkbare oppervlakken.
Dan kun je van alles proberen, chemicaliën, schuurmethoden (nee!).

Chemicaliën zijn gevaarlijk voor het plastic, uiteraard. Waarschijnlijk is alcohol niet krachtig genoeg. Wasbenzine of terpentine zouden het scherm niet aan moeten tasten. Aceton wel :-) Maar het beste blijft die whiteboard-methode: Met een uitwisbare whiteboard-stift eroverheen. Dat is precies het juiste oplosmiddel.

Verwijderd

Heb het net hier even uitgetest op een stukje plastic, probeer het eens met een gum en daarna gewooon met die tft cleaner navrijven ging hier n.l. ook goed

suc6
;) ;)

• RolandWitvoet
  • Niet online
Ik ken een schuim dat gebruikt wordt om grafitie door 'permanent markers' te verwijderen. Dat spul werkt snel en makkelijk (opspuiten en zonder kracht afwrijven). Ik weet niet of het ook werkt voor cd-markers, maar het is een poging waard. Probeer de kantoorboekhandel eens, en anders professionele schoonmaakbedrijven, die zullen het standaard wel hebben.
Ik heb geen idee of je TFT er tegen kan, kijk op de verpakking zou ik zeggen.
Ik denk dat dat je beste optie is.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

ok, je bent echt zwaar gestoord als je met markers op een scherm gaat krassen, als ik dat had gedaan (pubertijd is geen excuus) zouden mijn ouders me meteen in een inrichting hebben gestopt denk. :9

suc6 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 00:49 ]

• BLN
  • Laatst online: 03-12 00:35

BLN

er is toch ook krassen verwijderaar voor tft;s? Dat spul polijst een stukje van je tft af en haalt zo krassen weg. Probeer t ns met turtle wax ofzo. Dat beschadigt je beeldscherm niet en laat n mooi beschermlaagje achter. Sterker, ik durf t aan dat als je goed turtlewaxed en daarna met die marker erover heengaat, dat je t gewoon met water t weg kan krijgen.

(waa ff de disclaimer: tis laat voor mij, ik ben moe dus ik ontken alle verantwoordelijkheid:P)

If it ain't broken, don't fix it

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:11

w0w

Na haar een passende straf te hebben gegeven ben ik op zoek gegaan naar een geschikt reiningsmiddel, maar ik kan niks geschikts vinden .
Als ze inderdaad een passende straf had gekregen, had jij nu niet op zoek moeten gaan naar een reinegings middel, maar had je zusje jou gewoon een nieuwe tft moeten doneren (en dan mag ze event. de jouwe hebben).
Ik vrees helaas dat je er niet zomaar vanaf krijgt, maar wat je ook doet, zowiezo niks met alcohol gebruiken! (maar dat wist je zelf eignelijk ook wel dus eigenlijk is dit een nutteloze post :p )

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb goeie ervaringen met het verwijderen van stift van plastic oppervlakken met luierdoekjes!!
Klinkt vaag, maar strepen die er niet afgingen met Glassex e.d. vlogen eraf met luierdoekjes.....en het ruikt nog lekker ook!!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:44
Poeh hee, kzou het niet 123 weten.

Had vroeger wel een brandstof wagentje met die kappen waar ik op de buitenkant met een Eding stift lijntjes en contouren had getrokken. Als ik daar het brandstof op morste (Nitro methanol) dan ging het gewoon drijven en kon je het eraf vegen ZONDER dat het plastic van de kap wit uitsloeg oid.

Misschien even testen op wat ander plastic voordat je het over zo'n scherm heen gooit om het eraf te krijgen :)

• MichelG
  • Nu online
Probeer het eens met een gum. Dat helpt ook bij watervaste-stift.

Verwijderd

ik heb mijn tft ook al vaak zat met spiritus op een stuk keuken papier schoongemaakt hoor. Niet te nat maken.
En zie echt niks geen beschadigingen hoor. Sipritus los echt niet zomaar kunststof op. Daar is het te soft voor en het vervliegt te snel. Dat lijkt mij iig.
Of ik heb gewoon een hufter proof tft?

• Occy74
  • Laatst online: 03-12 13:47
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 01:53:
ik heb mijn tft ook al vaak zat met spiritus op een stuk keuken papier schoongemaakt hoor. Niet te nat maken.
En zie echt niks geen beschadigingen hoor. Sipritus los echt niet zomaar kunststof op. Daar is het te soft voor en het vervliegt te snel. Dat lijkt mij iig.
Of ik heb gewoon een hufter proof tft?
Denk dat de meeste mensen spiritus verwisselen met terpentine die dus wel plastic in no time aantast en oplost..

Systeem Specs

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:53
Ik heb hier een liteon ''Litepanel 150'' Mijn zusje heeft is een keer met een stift erop gekalkt :( . Ik dus donders kwaad maar even wat spiritus erbij en hupaaaaa weg was het :) . (Gebruik ook altijd glassex om mijn tft scherm schoon te maken hoor nog nooit een probleem gehad,als je maar niet hard drukt he ;)).

Ps:Ik had het er gewoon afgehaald die stift was ook watervast en hoe langer je wacht hoe moeilijker het er af gaat he ;) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Verwijderd

Hmmm heb op mijn werk nog wel een oude laptop staan met kapot scherm. Misschien kan ik daar vanmiddag wel even op gaan kalken met een cd-stift en vervolgens met whiteboard marker er overheen. Ding wordt toch never meer gebruikt en hebben we gelijk dat ook weer getest :D

Verwijderd

Als mijn zusje ooit zoiets aan mijn TFT flikt...... dan integreer ik haar hoofd in haar eigen CRT ofzo, denk ik.

Misschien een idee om bij een goede opticien langs te gaan. Ik haal daar altijd flacons met reinigingsmiddel voor brillen. Op brilglazen zit ook een soort van plastic-achtige beschermlaag. En dat spul tast deze absoluut niet aan. (Wat sommige van die goedkope voorverpakte brillendoekjes dus wel doen.) Het spul is geschikt voor kunstof "glazen" en voor echt glas.

• Dark Master
  • Laatst online: 06:53
Dark Master schreef op 05 maart 2004 @ 07:57:
Ik heb hier een liteon ''Litepanel 150'' Mijn zusje heeft is een keer met een stift erop gekalkt :( . Ik dus donders kwaad maar even wat spiritus erbij en hupaaaaa weg was het :) . (Gebruik ook altijd glassex om mijn tft scherm schoon te maken hoor nog nooit een probleem gehad,als je maar niet hard drukt he ;)).

Ps:Ik had het er gewoon afgehaald die stift was ook watervast en hoe langer je wacht hoe moeilijker het er af gaat he ;) .
Ow jah vergeten te zeggen mijn zusje leeft trouwens niet meer >:) >:) >:) .

Muahahahahahahahaha }) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 13:01

Pubbert

random gestoord

Laten we het niet te HK-achtig gaan houden hier.

Inmiddels al besloten wat je gaat proberen Venxir?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
marccom schreef op 05 maart 2004 @ 00:05:
Hmmm weet niet hoe lang je hem al hebt maar misschien kan je hem even aan wat dode pixels helpen, cleanen met alcohol en zo via de garantie wat regelen... ;)
Mag ik aannemen dat je dit als grapje bedoelde? Het claimen van garantie bij een winkelier van een product dat door eigen toedoen defect is geraakt betuigd van een dieptrieste en slechte persoonlijkheid. Jij bent naar mijn mening net zo slecht als een winkeldief/draaideur crimineel.

TS: Quick-n-Brite? Zij zeggen tenminste dat het niet schadelijk is :)

• Buzz-01
  • Nu online
Dat schuim waar iedereen het over heeft wordt hier in de buurt verkocht onder de naam "PRF Booster". Het is een groene spuitbus met een zwarte dop, iets kleiner dan zo'n hoge bus haarlak. Kost ongeveer 10 eypo en is TFT-veilig volgens de opdruk. Of het ook die inkt oplost weet ik niet zeker, maar als al het andere niet werkt, en je zusje betaalt.... ;)

Flickr

• Venxir
  • Nu online
Hoi, ik ga het eerst met groene zeep proberen omdat dat nog wel eens een wondermiddel kan zijn.

Daarna probeer ik het met spiritus.

Verwijderd

Gebruik een whiteboard marker en veeg het daarna meteen af met een zacht doekje.
Werkt ook met permanent markers. Al diverse malen met goed gevolg gedaan. Het zijn niet alleen zusjes die dit doen maar ook collega's die niet nadenken !

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 10:36 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aceton is ook een wonderschoonmaakmiddel. Maar ik weet niet of het goed is voor het scherm.
Ik neem aan dat je zusje wel een flesje nagellakremover heeft staan.

Maar spiritus lijkt mij het beste, omdat stiften meestal op alcoholbasis zijn gaat dat het beste.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12 17:15

P-ter

...

Basje2001 schreef op 05 maart 2004 @ 10:07:
Dat schuim waar iedereen het over heeft wordt hier in de buurt verkocht onder de naam "PRF Booster". Het is een groene spuitbus met een zwarte dop, iets kleiner dan zo'n hoge bus haarlak. Kost ongeveer 10 eypo en is TFT-veilig volgens de opdruk. Of het ook die inkt oplost weet ik niet zeker, maar als al het andere niet werkt, en je zusje betaalt.... ;)
Bij de kantoorvakhandel of gewoon in de drogisterij?

Dan ga ik even zo'n busje halen.

Verwijderd

Resistor schreef op 05 maart 2004 @ 10:43:
Aceton is ook een wonderschoonmaakmiddel. Maar ik weet niet of het goed is voor het scherm.

Maar spiritus lijkt mij het beste, omdat stiften meestal op alcoholbasis zijn gaat dat het beste.
Volgens mij (correct me if I'm wrong) zijn CD-markers juist niet op alcoholbasis.

• Buzz-01
  • Nu online
p-ter schreef op 05 maart 2004 @ 10:54:
[...]

Bij de kantoorvakhandel of gewoon in de drogisterij?

Dan ga ik even zo'n busje halen.
Euhm... Bij de elektronicavakhandel... Ze hebben het niet overal, maar je moet een soort zaakje als Display Electronics proberen denk ik, of de betere radio/tv/witgoedzaak.

Flickr

• marccom
  • Nu online
barto018 schreef op 05 maart 2004 @ 10:06:
[...]

Mag ik aannemen dat je dit als grapje bedoelde? Het claimen van garantie bij een winkelier van een product dat door eigen toedoen defect is geraakt betuigd van een dieptrieste en slechte persoonlijkheid. Jij bent naar mijn mening net zo slecht als een winkeldief/draaideur crimineel.

TS: Quick-n-Brite? Zij zeggen tenminste dat het niet schadelijk is :)
Hmm, heb wel eens iets omgeruild wat niet helemaal werkte, was heel vaag, een moederbord deed het met Win98 wel maar met 2000 hele vage foutmeldingen. na ruilen van onderdelen bleek de enige oplossing een ander moederbord. Op verantwoordelijkheid van mn stagebegeleider het moederbord wat "geholpen" ;)

Leverancier deed nogal moeilijk omdat het de pc met Win98 geleverd was en hiermee werkte, dus wou hij geen nieuwe leveren. Uiteindelijk een nieuwe gekregen...

Zelf heb ik wel zoiets van ja dat is toch wel lullig, als het door eigen toedoen veroorzaakt is, heb het dus voor prive zaken nooit gedaan, maar heb ook nooit echt zoiets gehad. Alleen een harde schijf van 7 jaar oud... Hmm na die tijd mag die toch wel kapot gaan :) Denk dat de leverancier/fabrikant in tranen uitbarst als je met zoiets aankomt!

Probeer idd quick-n-bright eens, ik heb de onderkant van mijn boot er mee schoongemaakt en dat werkte goed hoor!

Whoop!

• Venxir
  • Nu online
Resistor schreef op 05 maart 2004 @ 10:43:

nou ik hoop voor je dat je nooit aceton gebruikt want dan kan je misvormde tft naar de dump. :X

MAAR ik heb goed nieuws, ik heb de blauwe lijnen weggekregen met groene zeep(vloeibaar). _/-\o_

Werkelijk een wondermiddel en niet giftig of bijtend en bestaat alleen maar uit natuurlijke producten 8) (lang leve natuur)

Verwijderd

Ik zou Instanet aanraden en ik heb dat al meermaals gebruikt om mijn TFT schoon te maken. Maar als ik bovenstaande antwoorden lees begin ik te twijfelen of dat wel goed is. Iemand anders ervaringen met Instanet en TFT 's???

Iep,
FraG

• marccom
  • Nu online
Mooi!

En nu? Je zusje een heel end uit de buurt houden van je computer!

Let iig op met CD-r pennen ;)

Whoop!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Venxir schreef op 05 maart 2004 @ 12:13:
[...]

nou ik hoop voor je dat je nooit aceton gebruikt want dan kan je misvormde tft naar de dump. :X

MAAR ik heb goed nieuws, ik heb de blauwe lijnen weggekregen met groene zeep(vloeibaar). _/-\o_

Werkelijk een wondermiddel en niet giftig of bijtend en bestaat alleen maar uit natuurlijke producten 8) (lang leve natuur)
:X de vlekken gaan wel weg van aceton :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

http://www.safeclean.nl/Algemeen/SafeClean.jpg

Ik gebruik dit spul voor mn scherm

• marccom
  • Nu online
Ja maar met dat spul haal je alleen vette vingers en stof van je scherm... denk niet dat dat inkt er af krijgt.

edit:
Is dat zo'n spuitbusje onder druk? Op sommige staat dat je dat absoluut NIET op TFT schermen mag gebruiken dacht ik.

[ Voor 19% gewijzigd door marccom op 05-03-2004 12:31 ]

Whoop!

• BLN
  • Laatst online: 03-12 00:35

BLN

Dat schoonmaak schuim kan nooit t echte reparatie schuim zijn wat de monteurs van sony gebruiken. Dat is schuim in een groene grote bus, kost 80 euro en verwijdert gegarandeerd alle rommel van je scherm zonder zelfs maar je ontspieglingslaag te beschadigen.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Ik heb mijn TFT's al 100'en keren schoongemaakt met wasbenzine. Je stopt natuurlijk niet de wasbenzine direct op het scherm, maar gewoon op een keukenpapiertje. Zelfde manier als dat je een CPU schoonmaakt.

De wasbenzine verdampt meteen en wordt zo dun aangebracht dat het echt geen kwaad kan. Je moet niet flink gaan zitten wrijven ofzo, gewoon net doen alsof je het afstoft.

Wel mooi dat het er nu af is, maar ik zou toch liever wasbenzine als groene zeep gebruiken.

Enne je zusje:
Let the biatch die >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 12:49 ]

Verwijderd

Venxir schreef op 05 maart 2004 @ 12:13:
[...]

Heb je nog gecheckt op dode pixels na deze grondige wasbeurt? Ik vraag me dan ook af of je met groene zeep die lastige en vettige vinger afdrukken van je tft scherm kan laten verwijderen.

• mjl
  • Laatst online: 07-12 22:09

mjl

Ugh

Ik heb laatst m'n TFT nog met alcohol 96% schoon gemaakt, niks aan het handje hoor.Ben eindelijk van de vette vingers af. Als je Alcohol niet durft: gebruik eens Dreft of CIF cream (niet de gewone CIF die krast !!) en water.

-------

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
Venxir

offtopid: jij hebt nog 'geluk" dat het "alleen" om een cd-schrijf pennetje gaat. mijn zusje dacht een keer leuk te zijn door net te doen alsof ze op mijn gloednieuwe lcd-scherm ging gooien met dart-pijltjes. En voor dat ik kon ingrijpen was het al te laat, tsjakka vol erin. (ze heeft het maar net overleeft). Gelukkig vonden mijn ouders het zo zielig dat ze een nieuwe hebben gehaald. En die met dat gat erin is voor mijn zusje als ze ernogeens een nodig heeft })

suc6 iig

[ Voor 22% gewijzigd door Bent op 05-03-2004 12:59 ]

• Venxir
  • Nu online
scherm werkt perfect en vinger zijn er ook gelijk af en natuurlijk geen dode pixels :)

Verwijderd

Je zus koopt een nieuwe (minstens even goeie) TFT-scherm voor je en zij krijgt het bekladde scherm voor in haar kamer.

Probleem opgelost.

Kan ze het niet betalen? Dan gaat het maar van haar spaarrekening af. Moet ze maar respect hebben voor anderman's eigendom.

Een TFT-scherm bekladden met een marker... :X

• MoNo79
  • Laatst online: 15-09 12:35
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 10:58:
[...]

Volgens mij (correct me if I'm wrong) zijn CD-markers juist niet op alcoholbasis.
Ja hoor staat er meestal wel op net als op mijn marker.
Alcohol is niet bijten en is gewoon veilig, aceton of iets op terpitine basis zou ik niet proberen, dat gaat fout.

Verwijderd

Voor elke keer dat ze je scherm weer aanrakt een vinger eraf hakken :o
Na 10 x eraanzitten heb je nooit meer last van vieze vingers of erger :o

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:09
de algemene regel is dat je niet met acohol mag werken op TFT's....
So WHAT? :P
Gewoon schoonmaak spul pakken en voor 1 keertje zo schoonmaken ;)
Kan zo'n ding best hebben voor n keertje :P (ervaring :) )

Verwijderd

is ze blond }) :+

Laat dit soort nutteloze posts voortaan achterwege ajb :)

[ Voor 70% gewijzigd door Pollewob op 05-03-2004 22:04 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Venxir schreef op 04 maart 2004 @ 23:30:
Zusjes kunnen zo irritant zijn vooral in hun puberteit, en ik ook moet soms de pijnlijke gevolgen ervan ondergaan.

Ze heeft onlangs met een cd-marker(stift waarmee je op cd's schrijft) op het tft scherm lopen krassen, waardoor we nu allemaal blauwe strepen op het scherm hebben.
Na haar een passende straf te hebben gegeven ben ik op zoek gegaan naar een geschikt reiningsmiddel, maar ik kan niks geschikts vinden :/.

Alcohol kan niet met een tft scherm en dat geld voor alle alcoholhoudende middelen, en cd-marker is best hardnekkig.

Wat kan ik gebruiken om ons nieuwe schermpje weer schoon te maken?
Je had (kan ik me herinneren van vroeger) van dat spul (een soort stift) waarmee je vulpen en stift inkt weer mee kon verwijderen van papier.

Heb echt geen flauw idee of dat nu nog bestaat, maar mocht je het kunnen vinden.........
Volgens mij was het ook niet echt agressief spul, alleen een soort quick 'n' brite spul achtig iets, maar het werkte wel fantastisch.
Maar jah,

of je er je scherm permanent mee beschadigd.... echt geen idee.

Mischien ff proberen op een stuk plexi ofzo :?

Wel knap klote btw.
Hoop dat je met die passende straf wel een paar doodschoppen bedoelde oid (dat vind ik in dit geval wel redelijk passend ;) )

Suc6 iig.

Edit: Bruna had dat vroeger, schiet me ineens te binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 05-03-2004 22:04 ]

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

fijn dat groenezeep helpte :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Uiteindelijk moet je je bij plastic idd altijd afvragen of iets goed is of niet. Indien iets vies is, is zeep (groene zeep) iig de eerste poging, want schadelijk is het spul nooit en het kan uitstekend overweg met onverwachte vlekken. De volgende stap is dat je overstapt op alcoholhoudende dingen, je kan spiritus proberen, maar je kan uiteraard ook langzaam proberen op te bouwen met Wodka of wijn desnoods, zolang de ethanol maar werkt.
Indien het dan nog niet werkt zul je met andere rommel aan de gang moeten gaan, zoals wasbenzine of andere markers (die laten naast inkt ook het juiste oplosmiddel los zodat je alsnog de boel ervan af kan vegen).
Coatings houden iig niet van Glassex en aceton is voor plastic zelf de dooddoener, aceton is de laatste stof die je kan gebruiken.

Het is me overigens een raadsel dat mensen met dartpijlen of markers een TFT-scherm lastigvallen.
* Delerium zou er korte metten mee maken

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:24

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ecteinascidin schreef op 05 maart 2004 @ 23:29:
[goed advies met betrekking tot verschillende oplosmiddelen]
Ik mis in de hele opsomming eigenlijk maar één oplosmiddel dat vrij goed werkt en over het algemeen weinig problemen oplevert: ammonia. Het is een uitstekend oplosmiddel en tast plastic over het algemeen niet aan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• jaapbrandhof
  • Laatst online: 03-12 21:28
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 23:46:
Niet toevallig een digi-cam in de buurt?
Wil dat scherm wel een zien })
Nu ik dat duivels poppetje zie, misschien is het wat om het er af te branden, heel voorzichtig natuurlijk (water bij de hand houden. :9

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

• Venxir
  • Nu online
Ammonia is zwaar agressief, volgensm ij brand ik daarmee door de printplaat zowat :)

• Rugbotje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12 23:59
Ethanol (en dan het liefst zo puur mogelijk, liever geen spiritus) of isopropanol (isopropylalcohol) gebruiken. Deze twee stoffen doen niks met plastics (ook coating op crt's wordt er niet door aangetast.) Al het andere, met name de organische oplosmiddelen (aceton, wasbenzine) zijn funest voor plastics. Amoniak is geen oplosmiddel, maar een base en haalt dus niks uit bij inkt op alcoholbasis.

Verwijderd

Even een heel erg simpele (en criminele) oplossing... Bij ons hier in de buurt is zo'n milieupark. Daar staat een container waar ze oa computer-shit in gooien. Misschien is het eens aan te raden er naartoe te gaan, een oude afstandbediening erin te gooien, ffe wat stift op dat ding en de volgende dag terug komen om nog iets te dumpen, en dan alcohol etc. er overheen gaan smijten...
Je bent wel bezig de kringloopwinkel van haar inkomen te beroven, en ik sta niet in voor welke vorm dan ook van vervolging door justitie.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om met een plakbandje de inkt er van af te trekken? De folie van de meeste TFT's willen er meestal wel tegen kunnen., maar het beste kun je even kijken of er bij jou wel een folie laagje over zit.

Soort plakband maakt in principe ook niets uit, mits het maar eentje is die je overal voor kunt gebruiken en geen lijmresten achterlaat. Je plakt het plakbandje op de inktstreep of -vlek ZONDER hem los te laten. Het beste kun je dan ook nog even met een gummetje of zo er over wrijven en dan van ZO DICHT MOGELIJK langzaam langs het scherm er van af te trekken...bij voorkeur in een richting loodrecht op het plakbandje.

Ik heb me vroeger om die manier nog wel eens tipppex bespaard toen de PC nog typmachine heette en je op die manier je rapportcijfers nog kon verwisselen...Dat heeft me nog wel eens wat preken bespaard O-)

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-11 15:00
Venxir schreef op 04 maart 2004 @ 23:35:
water vast is het ja en droogt echt in 2 seconden.

Ik ken alleen deo en alcohol als tegenmiddel maar ga geen zooi op een €500 tft gooien.

Ze deed het 'per ongeluk'' :( , yea right, ze kan soms gewoon achterlijk doen en dit gebeurd er dan :X
Persoonlijk zou ik haar de keuze geven tussen lappen of lappen(ie. schoonmaken of betalen)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Heb het topic even snel doorgelezen, als dit eerder al genoemd is sorry :)

Er zijn voor cd's toch ook speciale uitwispennen? (http://shop.cdfreaks.com/index/1/1/7)

Ik weet niet of dat je scherm aantast, maar je zou het daarmee kunnen proberen.

Verwijderd

aceton of alcohol zijn echte plastic killers.gooi maar eens een pen in een potje met die zooi.dan heb je een plastic-brij.
ook andere stoffen als spiritus zijn uit den boze.Gebruik je spiritus bijv in een video recorder dan kan je de capstan rollen na een jaar gaan vernieuwen.Dat droogt de rubber uit.Zoiets kan ook gebeuren met de tft scherm.
Quick &brite is ook al zo agressief als de pest.M,n moeder heeft al eens haar alu gasfornuispitjes ermme schoongemaakt en per ongeluk te lang laten weken is dat spul.die krengen waren helemaal grijs geworden.
Wat mij het beste lijkt is gewoon groene zeep of een afwasmiddel.
Ik heb hier 3 schermen waarvan 1 compaq.Het mooie van deze scherm is dat zij een plexiglas plaat voor de tft hebben als bescherming.
Volgens mij 1 van de weinige tft's die dat hebben.kras op het scherm,gewoon nieuwe plaat ervoor en klaar.
Dat ga ik ook voor de eizo's maken.stel je voor dat m'n zusje op bezoek komt :P

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou het gewoon met alcohol doen, maar dan wel eerst verdunnen. Plastic lost niet meteen op, dus als je daarna je TFT met een schone doek afneemt moet het kunnen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Probleem is al opgelost mensen. Reageren op wat ie moet doen heeft dus geen zin meer. Ervaringen zijn nu wel handig :)

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Bij ons op school had een leraar ook een keer per ongeluk met een watervaste stift op een whiteboard geschreven.

Deze keer werd het niet met een spuitbus eraf gehaald maar met een soort smurry, bruinachtig spul soort vetachtig iets. Moest je het boord mee insmeren en dat spul was zo van dat bord af.

Dat vettige spul leek mij niet schadelijk integendeel, ik ben bang dat je TFT er ff niet mooier op word. Maybe kan je het met zulk spul eraf halen, en jah dat vet eraf halen is volgens mij makkelijker.

[edit las laatste post niet :X iedergeval nog een tip voor de volgende irritante zusjes]

[ Voor 9% gewijzigd door CycloneX op 06-03-2004 13:37 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:35
Rugbotje schreef op 06 maart 2004 @ 00:01:
Ethanol (en dan het liefst zo puur mogelijk, liever geen spiritus) of isopropanol (isopropylalcohol) gebruiken. Deze twee stoffen doen niks met plastics (ook coating op crt's wordt er niet door aangetast.) Al het andere, met name de organische oplosmiddelen (aceton, wasbenzine) zijn funest voor plastics. Amoniak is geen oplosmiddel, maar een base en haalt dus niks uit bij inkt op alcoholbasis.
Isopropanol werkt super, je kunt het gewoon gebruiken voor je tft (net effe geprobeerd).

Ik gebruik het altijd om mijn cd's schoon te maken. (vuil verwijderen en de bekende zwarte merkstiftstreep verwijderen i.v.m. maken van MP3's)

mcb1

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Niels99 schreef op 06 maart 2004 @ 13:36:
Bij ons op school had een leraar ook een keer per ongeluk met een watervaste stift op een whiteboard geschreven.
Standaard oplossing is om de tekst te overschrijven met een wel uitwisbare stift (die daarmee dus verziekt is). Dan is het vaak wel uit te wissen. Wellicht dat dit overschrijven met een whitebordmarker ook bij de TS kan werken?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Appelsap
  • Niet online
bombadil schreef op 06 maart 2004 @ 15:38:
[...]
Standaard oplossing is om de tekst te overschrijven met een wel uitwisbare stift (die daarmee dus verziekt is). Dan is het vaak wel uit te wissen. Wellicht dat dit overschrijven met een whitebordmarker ook bij de TS kan werken?
Ik heb precies hetzelfde op mn werk laatst gedaan... De watervaste stift zat er bovendien al een half jaar op. Het werkte prima, maar je kan met je neus erop nog een lichte rode waas zien waar de watervaste stift zat.

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb een ouwe kapotte laptop met een beeldscherm wat ook aan gort is. Ook heb ik wel van die watervaste cd-pennen. Ik zal zo eens wat uit gaan proberen... Mijn cd-pennen zijn trouwens Mmore Discpen dingen. Die inkt is ook na 1 seconde superdroog, ook op 't laptopglas. Dan krijg ik 't er met m'n vinger iig niet meer vanaf. Verzoekjes zijn welkom. :) Ik heb vanalles in huis, maar geen zware chemische goederen zoals aceton. Ook geen Quick'n'Brite in huis, ik bestel niet bij TelSell. :P

1. Adidas Dynamic Pulse Deo
Zo, da's snel gefixt! Deo werkt SUPER. Het was meteen weg, je zag 't gewoon oplossen. Klein beetje, op 't streepje, geen grote hoeveelheden. Wel meteen weggeveegd, er leek een beetje een grijze waas achter te blijven maar als je wat naveegt met een doek lijkt ie weer 100% in orde.

2. Dreft Afwasmiddel
Toen ik 't erop deed zag ik 't niet meteen oplossen, net als bij de deo. Toen ik er met m'n vinger over wreef gebeurde er ook weinig dus 't leek niet te helpen, maar toen ik 't er weer met een doek (ruwe handdoek) afhaalde liet 't wel los. Geen waas/strepen meer na lang wrijven.

3. Comete allesreiniger (citroen)
Zie afwasmiddel. Precies 't zelfde.

4. Sel schoonmaakazijn
Lost gedeeltelijk op. Na 2 keer is 't wel weg. Voelt ruwer (niet goehooeeed!) aan bij 't vegen dan andere middelen, maar kan aan mij liggen. Raad ik af iig.

5. Glassex
Werkt voor geen meter. Alles blijft zitten. Met deo weer verwijderd.

6. De Parel Ammoniakoplossing - ik kon 't niet laten ;)
Damn wat stinkt m'n badkamer weer heerlijk. Werkt ook niet goed, blijft ook maar half zitten. Restje maar weer met deo verwijderd. Geen strepen overigens. Misschien bijt het pas als 't er voor langere duur op zit?

7. Water
Yep, werkt gedeeltelijk... minuutje of zo zitten wrijven met een stuk nat keukenpapier en 't is bijna helemaal weg, maar die inkt is redelijk vast, het laatste wil er niet af met water. Ik zal 't ook even een uurtje laten intrekken en dan nog eens proberen. (Als dat überhaupt verschil uitmaakt...)

[ Voor 255% gewijzigd door Bergen op 06-03-2004 19:26 ]

Verwijderd

klinkt mischien heel gek maar ga er nog eens met de pen overheen en direct er na met een licht vochtige doek heb het niet geprobeerd maar bij veel dingen wil het wel helpen wat je namenlijk doet is je maakt het opnieuw vochtig met de pen de opgedroogde laag word nu ook weer vochtig heeft zelfde samenstelling dus gaat met elkaar mengen

weet niet of het helpt maar als niks meer werkt kan je het proberen

• Bergen
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 19:09:
klinkt mischien heel gek maar ga er nog eens met de pen overheen en direct er na met een licht vochtige doek heb het niet geprobeerd maar bij veel dingen wil het wel helpen wat je namenlijk doet is je maakt het opnieuw vochtig met de pen de opgedroogde laag word nu ook weer vochtig heeft zelfde samenstelling dus gaat met elkaar mengen

weet niet of het helpt maar als niks meer werkt kan je het proberen
Done.

Verwijderd

ik denk dat je het met een schuur papiertje er wel vanaf krijgt >:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Goed.. het aantal niet serieuze posts is dermate hoog geworden dat langer openhouden van dit topic erg veel werk blijft kosten.

Blijkbaar is normaal reageren voor bepaalde mensen (je voelt je aangesproken als dat nodig is ;)) niet erg makkelijk.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.