Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

controllerkabels CD-rom verlengen (Extern IDE)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 22:36
wil dus me PC gaan modden, heb ut idee om me Pc gewoon onder de tafel te zitten :+ en dan boven de tafel een kistje maken met mijn DVD+RW, CD-RW, diskette station, USB poortjes . ik heb al rond gezocht, maar nog niks echt bruikbaars gevonden, maar kan ik nu dus gewoon die brede grijze kabels gewoon verlengen? tot 1 a 2 meter? geeft dit problemen?

Hoi

Verwijderd

roelieboelie schreef op 04 maart 2004 @ 19:06:
wil dus me PC gaan modden, heb ut idee om me Pc gewoon onder de tafel te zitten :+ en dan boven de tafel een kistje maken met mijn DVD+RW, CD-RW, diskette station, USB poortjes . ik heb al rond gezocht, maar nog niks echt bruikbaars gevonden, maar kan ik nu dus gewoon die brede grijze kabels gewoon verlengen? tot 1 a 2 meter? geeft dit problemen?
90 cm is volgens mij de max van gewone ide kabels dus dan worden het usb 2.0 drives dan kan je tot 7 meter ofzo.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-11 15:07
De maximumlengte van een IDE kabel is 90CM, dat van een USB kabel 5 meter. En dan praat je over kwalitatief gezien (bijna) de beste/duurste die er zijn.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• roelieboelie
nou jah...USB kabel is dan geen probleem..maar 90 CM voor zo'n grijze kabel...das best wel jammer....maar ga ut toch wel proberen, dan maar de kastjes wat anders plaatsen ;) bedankt voor de antwoorden allemaal!

Hoi

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:22
USB naar extern powered apparaat is maximaal 25 meter. En anders moet je om de 5 meter een powered usb hub plaatsen.

Verwijderd

waarom plak je je cd-rom niet gewoon aan de rand onder de tafel? Kan je er nog altijd goed bij....

• roelieboelie
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 19:35:
waarom plak je je cd-rom niet gewoon aan de rand onder de tafel? Kan je er nog altijd goed bij....
uhm...nee...dan heb ik geen ''benen plek'' meer, als ik dat er allemaal onder mot hangen

Hoi

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
roelieboelie schreef op 04 maart 2004 @ 19:39:
[...]

uhm...nee...dan heb ik geen ''benen plek'' meer, als ik dat er allemaal onder mot hangen
Misschien dat je er mee geholpen bent als je weet dat er al zulke kant en klare kastjes voor usb 2.0 zijn. Kan gewoon een IDE apparaat in (hdd, dvd, cd, whatever). Ook de controllers zijn los te koop, zag ze laatst in de conrad gids geloof ik.

*gaat conrad.nl checken :)

edit: Het kastje Is er trouwens ook in nog andere kleuren en maten volgens mij.

De controller zelf kan ik even niet vinden, maar dat ie bestaat weet ik wel zeker :)

[ Voor 57% gewijzigd door Henk op 04-03-2004 19:57 ]

• brinkdinges
  • Laatst online: 14-10 11:03
Hey, linken naar conrad werkt ineens :P Zo'n kastje is dan wel een oplossing, maar die koop je dan natuurlijk niet bij conrad ;)

Casemod: Cubeleon

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50

World Citizen

FreeReef.nl

Waaaa ik heb mijn eigen dus ook helemaal het ********** in lopen zoeken naar een beetje te lange IDE kabel. en nee hoor het langst wat je kunt verkrijgen is 90 cm (xoals al gezegd) ik heb toen geprobeert om 2 kabels aan elkaar te verbinen (solderen veeeeeeel te veel werk) maar dat werkt voor geen meter want dan klapt je harde schijf er onder windows weer eens uit of in bios herkend hij ze nog niet eens meer.

nu maar gewoon een 90 cm door men kast lopen :'( en ja nou zie je hem :'( :'( :'( als iemand hier een oplossing voor heeft. zoiets als een versterkertje ertussen zoals bij een hub. dan zou zou ik je echt de held van de dag benoemen. ;)

FreeReef.nl

Pagina: 1