Toon posts:

Speedlinq ADSL + Snelheid (ping + download)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met de ADSL diensten van Speedlinq? (www.speedlinq.nl) De prijzen zijn ontzettend laag dus ik vroeg me af of er misschien een addertje onder het gras zit. Als iemand ervaring heeft met de Ping tijdens online gamen en download snelheden hoor ik dat graag.

Verwijderd

ik heb zelf geen ervaring met Speedlinq maar een vriend van mij moest meerdere maanden wachten voor het gratis modem, terwijl de adsl lijn was snel aangesloten.
ik zou hem kunnen vragen of hij nu wel online is, maar hij is geen gamer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info,

zonder het modem werkt het ook niet, dus dat zou zwaar balen zijn :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je ping hangt af van de server waar je gamed + de routeringen van je ISP + ADSL leverancier dus ik denk dat het niet alleen maar van Speedlinq afhangt ;)

Over het algemeen zijn de ADSL pings/routeringen wel goed altijd (tenzij het een server in Amerika is dan zit je bij niks doen al aan de 150 :O ) dus zolang het maar ADSL is zou ik zeggen :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ping hangt af van netwerk van de dsl-leverancier. KPN heeft ongeveer 10 a 15ms BBned 15 a 20 en babyxl (tiscali-wholesale) 10 a 15ms.

(bbned is de apparatuur aan het vervangen waardoor het ook 10 a 15ms wordt)

Je ping is afhankelijk van welk abbo je neemt natuurlijk ook. Laagste snelheid heeft hogere ping dan hoogste abbo.

Verder is het netwerk van je ISP die dus jou dsl lijn aan het internet koppelt. Waar kopen ze de bandbreedte in? Hebben ze een eigen AMS-IX peering? Peeren ze met veel mensen op de AMS-IX?

Dat bepaald je ping op het internet.

Maar wat vooral belangrijk is (omdat adsl een overboekte dienst is) is hoe streng en welke policy hanteert je isp kwa dataverbruik. Laat het bijvoorlbeeld de grootverbruikers hun gang gaan krijg je last van hogere ping / lagere snelheid / packetloss op het netwerk omdat lijnen vol kunnen raken.

Mijn mening, kies een ISP waar je een duidelijk beeld en ervaringen van hebt. Kies voor een bekende naam en kies niet voor een 'onbekende'. Probeer ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Als je hier vele threads leest blijkt dat dat niet lukt.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-03-2004 16:42 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik er achterkomen in welke mate ze gebruik maken van AMS-IX peering (en wat houdt dit in)? Ik heb gezocht welke modems bruikbaar zijn op het Tiscali netwerk maar kan daar niet zoveel over vinden. Als ik gewoon het Etech adsl/modem/router analoog voor 50 eurotjes kan gebruiken hoef ik niet lang te wachten op dat gratis modem en ben ik zo up and running.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
bjck schreef op 06 maart 2004 @ 16:40:
Je ping is afhankelijk van welk abbo je neemt natuurlijk ook. Laagste snelheid heeft hogere ping dan hoogste abbo.
Niet helemaal mee eens. Je ping is niet afhankelijk van de snelheid van je verbinding. Met isdn kan je ook pings halen van 15ms. Het zou hooguit kunnen liggen aan wat voor modem je bij een bepaald abo bijgeleverd krijgt.

edit
Hm ik heb net een adsl upgrade gehad en mn ping ging toch een 4ms naar beneden, misschien heb je toch wel gelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Superstudent op 08-03-2004 14:59 ]

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 19:34:
Hoe kan ik er achterkomen in welke mate ze gebruik maken van AMS-IX peering (en wat houdt dit in)? Ik heb gezocht welke modems bruikbaar zijn op het Tiscali netwerk maar kan daar niet zoveel over vinden. Als ik gewoon het Etech adsl/modem/router analoog voor 50 eurotjes kan gebruiken hoef ik niet lang te wachten op dat gratis modem en ben ik zo up and running.
Als je een adsl abo aanvraagt, is het meestal verstandig om daar meteen een modem inclusief bij aan te vragen. Je hebt dan 100% een gesupport modem, en het voordeel als je problemen hebt met je modem, dat je dan de helpdesk kan bellen van je isp.

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week woensdag ter vervanging van mijn DSL Metro acc. van DEMON een 2048/1024 van SpeedLinq. Ervaring tot nu toe:

- Snelle levering hardware en software
- Eenvoudige installatie & activatie
- Snel, errug snel..... :9~
- Stabiel
- Goede service (Alhoewel € 0,70 voor de helpdesk wel flink is)
- GRATIS alcatel 510 Multi-user modem
- GEEN aansluitkosten
- 1 maand GRATIS abbo

OK, 1 nadeel (waar wat heet nadeel) is dat er wel een FUP op het abbo zit.
Maar goed, voor je 25 Gb verbruikt hebt.... :Y)

Kortom; prima en een aanrader.
Pagina: 1