Toon posts:

Dit moet toch mogelijk zijn!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is my story:
2 computers
Hoofdcomputer, 2 netwerkkaarten (MSI onboard, PCI kaart). De MSI maakt contact met de kabelmodem, de PCI netwerkkaart is verbonden met de 2e computer d.m.v. een crosslink kabel.
De hoofdcomputer heeft Windows 98 en Windows XP Pro
De 2e computer heeft Windows 98, Windows 2000 (4in1 pack ofzo), Windows XP en Linux RedHat 9 :).
Nu zou het toch mogelijk moeten zijn om hier een netwerkje mee aan te leggen en het internet te gaan delen enzo, maar nix lukt |:(.
Ik heb al meerdere malen dingen gezocht en geprobeerd van dit forum, maar nog steeds geen resultaat 8)7.

Iemand een idee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat is er onduidelijk aan dit verhaal?

Het enige verschil is dat je het twee keer moet doen, namelijk op windows 98 en op windows xp op je "hoofdcomputer"
Lijkt me sterk dat dat niet lukt.
Wat gaat er fout?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 09:03:
Dit is my story:
2 computers
Hoofdcomputer, 2 netwerkkaarten (MSI onboard, PCI kaart). De MSI maakt contact met de kabelmodem, de PCI netwerkkaart is verbonden met de 2e computer d.m.v. een crosslink kabel.
De hoofdcomputer heeft Windows 98 en Windows XP Pro
De 2e computer heeft Windows 98, Windows 2000 (4in1 pack ofzo), Windows XP en Linux RedHat 9 :).
Nu zou het toch mogelijk moeten zijn om hier een netwerkje mee aan te leggen en het internet te gaan delen enzo, maar nix lukt |:(.
Ik heb al meerdere malen dingen gezocht en geprobeerd van dit forum, maar nog steeds geen resultaat 8)7.

Iemand een idee?
Wat heb je allemaal geprobeerd dan? En heb je dit gelezen?

They made me do it.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
Als je werkelijk zoveel posts gelezen hebt en search en faq'a gebruikt hebt had je vast kunnen weten dat je een fatsoenlijke subject moet maken, met dit subject kan niemand wat...

Anyway, wat heb je gebrobeert? Windows internet deling? Winroute? Sygate? Andere tools? Wat zijn je IP-gegevens? Kan je onderling tussen de pc's pingen of aan filesharing doen? Geef us wat meer info!

Verwijderd

Topicstarter
Nou allebei de computers herkennen elkaar niet, kan nix zien bij netwerken, terwijl toch alles gedeeld is en goed aangesloten. Werkgroepen aangemaakt domeinen, statische en dynamische IP adressen, gebruikers, pingen enzovoorts. Kabel is goed, en netwerkkaarten ook (nieuw).

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Je kunt wel pingen? Dan neem ik dus aan dat je crossed cables hebt gebruikt..

Ik denk dat er een conflict is met de 4 tegen over 2 besturingssystemen

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Als het pingen van de twee computers al niet lukt moet je het waarschijnlijk eerst fysiek zoeken. Dan checken of je NICs wel goed zijn installed.

Mag wel slotje op deze topic wat mij betreft. Zoveel hierover geschreven en de topic is niet echt je-van-het...... }:O

Verwijderd

Topicstarter
Nee pingen werkt niet en ik gebruik een crosslink kabel. Het moet toch niet uit maken hoeveel besturingssystemen er op staan? Je moet ze toch allemaal apart configureren voor het netwerk.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

-Cargo- schreef op 04 maart 2004 @ 09:18:
Je kunt wel pingen? Dan neem ik dus aan dat je crossed cables hebt gebruikt..

Ik denk dat er een conflict is met de 4 tegen over 2 besturingssystemen
zou in principe niet uit mogen maken. het zijn meerdere systemen op 1 computer als ik het ged begrijp dus daar mag geen conflict in zitten. ik denk dat er gewoon een foutje zit in je configiratie. kan je niet pingen? als dit niet lukt zit het gewoon in je drivers of in een brakke kabel of nic

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 09:23:
Nee pingen werkt niet en ik gebruik een crosslink kabel. Het moet toch niet uit maken hoeveel besturingssystemen er op staan? Je moet ze toch allemaal apart configureren voor het netwerk.
Als je niet kunt pingen moet je eerst naar het fysieke gedeelte kijken, nic's, kabels..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-Cargo- schreef op 04 maart 2004 @ 09:28:
[...]

Als je niet kunt pingen moet je eerst naar het fysieke gedeelte kijken, nic's, kabels..
en naar je instellingen, want je kan wel leuk proberen te pingen, maar als je drivers niet goed staan, de settings van je nic niet juist ingevuld zijn, tcp/ip niet geinstalleerd/verkeerd geconfigureerd, etc etc

Met de huidige info van toniz is het onmogelijk om een goede diagnose te stellen, toniz, kom eens echt met info, zoals beschreven staat in het eerste stuk van de faq (het stappenplan)

FAQ Network Troubleshooting - Wat te doen voordat ik een vraag stel?

en gebruik de troubleshooter: [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 04-03-2004 09:33 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
mja... als je al niet kan pingen in je interne netwerk hoef je aan internetdeling idd nog niet te denken...

Geef je 'host' pc (die met de 2 nics) eens op de interne nic 192.168.1.1 en die 2e geef je 192.168.1.2

Kijk eens of je dan kan pingen. Zo niet: heb je de snelheid van je nics vastgezet? Wanneer je een 10mbit en een 100mbit nic zou hebben bv, en die 100 zet je vast op 100, werkt het natuurlijk ook niet. Wellicht heb je ledjes op je nics zitten waaraan je kan zien of je uberhaubt link hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 09:23:
branden de netwerk lampjes wel op de nics?
zo nee:
• één van de nics werkt niet goed of
• je hebt geen cross/goed werkende utp kabel

branden de lampjes wel dan zou je ook moeten kunnen pingen mits je alle drivers goed hebt geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Lampjes branden, met de NIC's zit het wel goed. Ik ben nu aan het werk, dus ik moet er vanavond maar naar kijken, iig bedankt allemaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan kun je vanavond een fatsoenlijk topic maken, met een fatsoenlijke inhoud en topictitel. dit slaat helemaal nergens op zo.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.