![]() |
Big Update |
Waarom deze kick? De reden van deze kick is het feit dat mijn kast nogal veel modificaties heeft gekregen en stond met deze kast van het weekend op de hardware.info dagen. Naar aanleiding van deze beurs ben ik bezig geweest met een aantal extra dingen toe te voegen aan mijn case en is er ook wat veranderd aan de hardware van deze case. De hardware wat er nu in zit is: • DFI LanParty UT NF4 Ultra-D • AMD Athlon 64 3500+ • 2X Twinmoss 512mb UTT mem • Sapphire X850XT VIVO • Antec 550 watt voeding • 2X 120 GB Maxtor DiamondMax Plus 9 in raid-0 s-ata • 200GB Maxtor DiamondMax Plus 10 s-ata • Sunflower fanmaster fancontroller Grafisch White on blue lcd is uitgevoerd. Dit is samen 1 geheel. • dvd speler van BTC • Nec 3500 dvd brandertje • PS One Sony LCD scherm op de video-out De Watercooling: • Eheim 1046 pomp (geschakeld via de voeding) • Evo Airplex 240 radiator • Eheim plexiglazen reservoir, gevonden na veel zoeken, worden niet meer gemaakt. • Cpu, Chipset en vga blokken zijn van Frigus engineering. • Tygon slang • Innovatek watertoevoeging • Uv Dye lite toegevoegt in het water • 2X 120MM UV blauwe fans • 5X 80MM UV blauwe fans • 1X 92MM UV Blauwe fans De verlichting: • 12x 30CM UV Ccfls • 10x 10CM UV Ccfls • 4x UV Rounded ccfls Voor de verlichting heb ik een printje gemaakt waar je zo de ccfls in kan pluggen. Dit gaat net zoals de aansluiting van de knoppen van je case op het moederbord en kan je er zo inschuiven. Verder heb ik de kast ook voorzien van wat extra stukken plexiglas en heb hier en daar de kast nog verder afgewerkt zodat het tot dit bijna eindresultaat is gekomen. Verder ben ik in de loop van jaren al heel vaak van moederbord veranderd waardoor soms de ATX kabels scheef zitten omdat elk moederbord weer anders is al de andere. Verder heb ik ook de voeding een modbeurt gegeven en heb hem uit elkaar gehaald en glanzend zwart gespoten en voorzien van UV fans en ccfls. Maar goed genoeg gelult, tijd voor pics: (klik voor de BIG-version) De illumili op de hardware.info dagen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cebit 2005 ![]() Zo zien jullie gelijk het gezicht achter de illumili ![]() ![]() ![]() ![]() Als je meer wilt lezen over cebit 2005 en mijn case moet je ff op de onderstaande link klikken: Cebit verslag door bit-tech.net :) |
Waarom Deze CaseMod
Ik was een aantal maanden geleden naar de hcc geweest waar ik de gemodde case van ap versteeg zag staan..
Ik vond hem prachtig, maar jammer genoeg ging toen net de hcc sluiten en moest ik verder lopen.
Maar nadat ik thuis was en ik een op tweakers ging kijken zag ik zijn kast weer staan.
Nadat ik al flink had bedacht hoe vet zo’n kast wel niet was wilde ik ook de lianli pc71.
En ik ging hem bestellen. Het was toen al in januari en duurde nogal lang voordat hij geleverd werd, maar toen ik op 3 februari de bel hoorde gaan van onze deur was het feest los!
De lianli pc71 was er en het werd een feit dat ik aan mijn casemod kon beginnen.
Ik wist zelf al dat mijn lianli niet in het groen werd uitgevoerd maar juist in het blauw.
Ik ben namelijk verzot op blauw, bijna alles bij moet blauw zijn. hahaha
Ik had al bedacht dat ik niet alles hetzelfde wilde. Maar bepaalde dingen die hij had uitgevoerd in zijn case wilde ik ook! Zoals de pompophanging en het gebruik van het uv acrylaat.
Ik wil ook zoveel mogelijk mijn kabels gaan wegwerken zodat ik die uit het zicht heb.
Maar goed genoeg gelult. Ik ga jullie alvast wat laten zien!
Sit back and relax!!
De spullen die ik ga gebruiken
De Specificaties
• Lianli pc71
• DFI Lanparty NFII Ultra rev B
• AMD Athlon XP 2400+
• 2x 256mb Mushkin PC3500 BH-5 geheugen
• Hercules ATI 9700pro
• 2x 120gb Maxtor 7200rpm s-ata
• 2x 80gb Maxtor 7200rpm p-ata
• Liteon 40/12/48 brandertje
• Bnc 16 speed dvd speelertje
• 3.5" Diskette station
• 450 watt Levicom voeding
De Koeling:
• Koperen Cpu, Gpu en Chipset waterkoelings blokjes van the mafkees
• Eheim 1048 pomp
• Evo Airplex 240 Radiator
• Innovatec Plexi Reservoir
• Tygon slang (3meter)
• RVS slangklemmenvoor om de slangen
• 2x 120mm UV blauwe coolers voor op de radiator
• 6x 80mm UV blauwe coolers voor in de kast en in de voeding
• UV Dye Lite Blue
• Zerex Super Coolant
• Artic Silver 5 thermal compount
Casemod stuff
• Sunflower Fanmaster fancontroller (nog niet binnen)
• 240x128 White on Blue grafisch lcd (nog niet binnen)
• 8x 30cm UV Ccfls
• 2x 10cm UV Ccfls
• 2x UV blauwe ATA kabels
• 2x 50cm UV Blauw S-ata kabels
• UV blauwe floppy kabel
• 10x UV Blauw ata stroom stekkertjes
• 2x Floppy stroom connectors
• UV Blauwe P4 en ATX Stekker
• zwarte Kabelmesh voor de stroomkabels en atx stekker
• UV Blauwe acryl plaat van 60 bij 60 cm
• PlexiPlaat voor de window (moet nog halen)
• Plexi Spiegel Plaat voor op de bodem van de kast.
• UV blauwe Voedings kap met 80mm hole
• 4 zwenkwieltjes ter vervanging van de voetjes
• 2x 5mm blauwe leds
UPDATE 15-03-04
UPDATE 15-03-04
Nou hier zijn de nieuwe foto's van mijn case!!![]()
hij is nog niet klaar. het lcd en fancontroller is nog niet binnen.
daar wacht ik nog op.
Opmerkingen
Update: 15-03-2004
er zijn nieuwe foto's geplaatst.. dus check ze
Update: 05-02-2004
nieuwe foto's geupload. binnenkort komt er een verhaal bij.
zit jammer genoeg met tijd tekort
Update: 03-02-2004
morgen ga ik de rest uitleggen. ik moet namelijk zo weg. dus daar komt nu even niks van.
trouwens ik vind naam nog niet alles dus als mensen nog een leukere naam voor casemod weten dan zou ik dat graag van jullie horen.
en nog meer ideeën zijn altijd welkom.
ps. heb toestemming van AcouSE voor Casemod in progress.
[ Voor 121% gewijzigd door mydogisgone op 03-11-2020 13:56 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O