Toon posts:

3D prophet 7500 DDR 64MB werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn ati videokaart.
bij sommige spellen kan ik sommige opties niet selecteren ze zijn dan uitgevinkt.
bijv bij halo zijn specular en shadows uitgevinkt.denk mischien dat het komt doordat de agp oppervlakteversnelling niet aan staat maar die kan ik namenlijk ook niet aanzetten.

ik krijg ook vaak de foutmelding out of range, mijn videokaart werkt duidelijk niet goed 8)7

hiervoor had ik een geforce 4 mx 440 met dezelfde problemen alleen had toen geen problemen met out of range.

heb een amd athlon 1600 mhz
256 ddr
xp profesional

mischien hebben jullie een oplossing

alvast bedankt

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dan kan die kaart die functies niet aan, omdat het DirectX 8.1 of 9.0 functies zijn die simpelweg niet in je kaart zitten. Daar is niks aan te doen behalve een nieuwe DirectX 9.X enabled videokaart kopen.

LinkedIn
Instagram

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 11:05

Mark Lor

...

en out of range wil zeggen dat je je resolutie te hoog hebt gezet zodat je monitor dit niet kan weergeven waarschijnlijk, dit probleem ligt dus bij je monitor.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mark Lor schreef op 03 maart 2004 @ 21:05:
en out of range wil zeggen dat je je resolutie te hoog hebt gezet zodat je monitor dit niet kan weergeven waarschijnlijk, dit probleem ligt dus bij je monitor.
Volgens mij is dat niet altijd het geval, Bij mij was dat namelijk een keer SIgnaal verlies, Maar jah kan ook aan mijn monitor liggen. Of je stelt het aantal Hz te hoog in. Ik had dit probleem trouwens met een Hercules Radeon 8500LE :r

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat die agp versnelling het grootste probleem is die staat op niet aanwezig bij dxdiag maar agp versnelling zit wel op de videokaart

(ATI RADEON 3D prophet 7500 dDDR 64 MB)

weet iemand hoe ik die agp oppervlakte versnelling kan activeren??

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

drivers installeren.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 12:01

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik denk niet dat het probleem zit in het ontbreken van AGP oppervlakte versnelling, maar eerder in het probleem dat het systeem het simpelweg niet aan kan. De videokaart is niet echt een modernste of snelle kaart, en die twee spellen zijn wel heel erg nieuw.
Die opties die je niet kunt selecteren zijn dingen die gewoon niet ondersteund worden door je videokaart, of die niet ingeschakeld kunnen worden door een gebrek aan videogeheugen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
kun je dat out of range probleem eens nader beschrijven

- gewoon windows-venstertje
- alles zwart en midden in je scherm een vette melding

welke monitor gebruik je?

(en voor die andere vraag, wees blij dat je die spelen nog kunt draaien binnenkort zal ook de dx7 compatibiliteit weggelaten worden maar wees gerust binnen 2 maand kun je voor €90-€115 een superdegelijk deltachrome/radeon 9600 kaartje kopen en heb je alle opties tot uw beschikking)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een redelijk nieuwe hansol monitor

nog een vraagje hoe kan ik checken of mijn videokaart direct x 9.0 ondersteund
en waarom kan deze videokaart eigenlijk niet die opties weergeven |:(

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

dat kan je mooi in google uitvissen:)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Omdat het flink verouderde videokaart is, en voor dx9.x heb je een redelijk nieuwe kaart nodig

Verwijderd

Topicstarter
en weet iemand hoe ik mijn agp oppervlakte versnelling kan activeren heb echt al mijn drivers geinstaleerd maar ik kan hem wel verzetten maar hij blijft op of staan

alvast bedankt

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:14:
en weet iemand hoe ik mijn agp oppervlakte versnelling kan activeren heb echt al mijn drivers geinstaleerd maar ik kan hem wel verzetten maar hij blijft op of staan
Nieuwste drivers voor je chipset installeren (afhankelijk van je moederbord, waarschijnlijk VIA 4-in-1?).

PMG FAQ

[ Voor 14% gewijzigd door Dawai op 03-03-2004 22:20 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 22:02:
ik heb een redelijk nieuwe hansol monitor

nog een vraagje hoe kan ik checken of mijn videokaart direct x 9.0 ondersteund
en waarom kan deze videokaart eigenlijk niet die opties weergeven |:(
Daar heb je geen google voor nodig ;), En dat hij die opties niet ondersteunt komt omdat (Zoals al eerder gezegd) de kaart geen DX9 functies ondersteunt!. Dat van die AGP Oppervlakte versnelling heeft denk ik ook met je Chipset drivers te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 03-03-2004 22:34 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 12:01

E-Vix

Nu met sneeuw!

alvast bedankt
Gebruik de search eens. Deze vraag is al diverse malen voorbij gekomen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22

alvast bedankt
Ik weet niet zeker of de R1xx daar wel ondersteuning voor heeft.
AGP oppervlakteversnelling levert toch geen snelheidswinst op hoor, dus waarom de drang.
(om juist te zijn: in sommige gevallen wel(swapping) maar dan is de lag al zo groot dat het toch nie meer speelbaar is, ah misschien snellere laadtijden)
Pagina: 1