Precies wat je zegt ja. Gisteravond gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn die niet helemaal wist waar hij mee bezig was blijkbaar. Ik stond eerst nog niet aangemeld op de DHCP server en na m'n telefoontje gisteravond half, bleek na mijn telefoontje vanochtend. Daarna nog twee andere personen aan de lijn gehad omdat het even duurde voordat ik aangemeld was en toen het werkte ik op de verkeerde snelheid gezet was (basic ipv premium). Op m'n webspace kon ik al tijden niet meer komen; ik kon niet inloggen omdat ftp geen underscore ondersteunt (loginnaam was _cblablabla); die underscore hebben ze voor mij weggehaald en ik kan dus weer op mijn webspace.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:33:
[...]
Waarschijnlijk is je switch niet helemaal goed gegaan, komt wel vaker voor. Het modem staat hier dan nog niet goed overgezet wat voor wel verbinding-geen data problemen of trage verbindingen kan leiden. Bel maar efkes met de helpdesk, die kunnen je account hier en je pc configuratie ff checken.
Verwijderd
Ach t geldt niet voor alle collega's maar 's avonds zitten de part-time knurftjes hier vooral en die weten nog niet alles 
btw, je nieuwe snelheid zou je sowieso nu al moeten hebben als je verbinding hebt... reset zou weinig effect moeten hebben
Plemp je postcode/huisnummer ff hier neer als t nog niet zo is, check ik wel ff. Als enige uitzondering nu dus
btw, je nieuwe snelheid zou je sowieso nu al moeten hebben als je verbinding hebt... reset zou weinig effect moeten hebben
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 11:51 ]
Als de snelheid pas vanochtend is goed gezet en het modem nog niet is gereset staat de lagere snelheid er nog in.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:37:
Ik had de nieuwe snelheid ja, maar van een basic abo.Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 11:37:
btw, je nieuwe snelheid zou je sowieso nu al moeten hebben als je verbinding hebt... reset zou weinig effect moeten hebbenPlemp je postcode/huisnummer ff hier neer als t nog niet zo is, check ik wel ff. Als enige uitzondering nu dus

Toch wel relaxed nu, met DHCP. Scheelt weer een handeling.
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-05-2004 13:25 ]
Ik had 2 a 3 weken terug een mailtje gestuurd naar dat email adres voor als je je modem wilde laten ruilen voor een motorola modem. Nu kreeg ik een paar dagen geleden een brief binnen dat ze de 25e de modem komen brengen, maar dat ik die zelf moest installeren. Op zich lijkt mij dit niet zo'n probleem, kwestie van een paar kabeltjes pluggen. Maar er staan ook activatiegegevens in die brief. Waar dienen deze activatie gegevens voor want het princiepe van DHCP was toch dat je die niet hoefde te gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door Kid Buu op 21-05-2004 11:35 ]
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Je moet waarschijnlijk eerst aangemeld worden bij de DHCP-server van Casema voordat je een IP en dus internetverbinding krijgt (je krijgt immers ook een nieuw MAC-adres dat geregistreerd moet worden aangezien je modem vervangen wordt), maar je zegt niet wat de aard van de activatiegegevens zijn dus zoveel kan ik er niet over zeggen. Het doet me iig denken aan de activatie van de SIM-kaart van een mobieltje...
Mijn vriendin klaagde over traag internet. Ze wou toch een nieuwe computer dus heb ik dat ook maar even geregeld.
Even schoon XP geinstalleerd met mcAfee firewall erop. Zag gelijk de reden van haar trage internet...
Een paar 100 port 445 aanvallen per secondes wordt er richting haar verbinding gestuurd, meesten afkomstig van pcs op de wanadoo netwerk.
De logfile van mcAfee werd een paar gig groot in no time. Tja. dan heb je wel traag inet ja.
Gelijk maar casema opgezegd.
Even schoon XP geinstalleerd met mcAfee firewall erop. Zag gelijk de reden van haar trage internet...
Een paar 100 port 445 aanvallen per secondes wordt er richting haar verbinding gestuurd, meesten afkomstig van pcs op de wanadoo netwerk.
De logfile van mcAfee werd een paar gig groot in no time. Tja. dan heb je wel traag inet ja.

Gelijk maar casema opgezegd.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
In de brief staat:Aham brahmasmi schreef op 21 mei 2004 @ 12:25:
Je moet waarschijnlijk eerst aangemeld worden bij de DHCP-server van Casema voordat je een IP en dus internetverbinding krijgt (je krijgt immers ook een nieuw MAC-adres dat geregistreerd moet worden aangezien je modem vervangen wordt), maar je zegt niet wat de aard van de activatiegegevens zijn dus zoveel kan ik er niet over zeggen. Het doet me iig denken aan de activatie van de SIM-kaart van een mobieltje...
In deze brief staat de code waarmee u het modem kunt activeren en kunt inloggen op het internet.
Activatiegegevens
activatiecode: *******
Wacthwoord: *****
U maakt gebruik van de activatiecode met bijbehorend wachtwoord, om uw modem op het netwerk van Casema aan te melden. Na activatie kunt u met uw PC het internet op.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Ik ben nog een verse abonnee, en heb die exercitie dus minder dan een maand geleden uitgevoerd.
Het gaat erom dat je je modem aansluit, wacht tot alle lampjes branden, en dan met je browser naar een bepaald adres gaat.
Daar vul je je activatiecode en wachtwoord in. Dan wordt je modem geregistreerd op het netwerk en kun je hem gebruiken.
Maar als je je modem krijgt zal daar ook wel een handleiding bij zitten.
HTH.
Het gaat erom dat je je modem aansluit, wacht tot alle lampjes branden, en dan met je browser naar een bepaald adres gaat.
Daar vul je je activatiecode en wachtwoord in. Dan wordt je modem geregistreerd op het netwerk en kun je hem gebruiken.
Maar als je je modem krijgt zal daar ook wel een handleiding bij zitten.
HTH.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
hoihoi, een vriend van me zit in de problemen. hij heeft problemen met zijn motorola modem sinds een paar dagen. de installatie werd een paar weken geleden door een installateur gedaan, hij heeft uiteindelijk geen netwerkkaartje ingebouwd, maar de modem is uiteindelijk aangesloten op de pc via USB. volgens mij omdat de netwerkkabel te kort was. ik heb daarna een router ertussen gegooid en het werkte allemaal perfect. nu heeft hij dus al een aantal dagen problemen met zijn verbinding. niet alle lampjes vd modem blijken dus te branden werd me verteld. normaal branden de bovenste 4 en daaronder knippert er eentje. hoe kan hij zijn modem weer aan de gang krijgen? heeft het iets met de dhcp-migratie te maken wat op de casema site wordt vermeld?
Verwijderd
Als niet alle lampjes branden heeft hij simpelweg een signaal probleem. Het kan zijn dat ze even aan t werk zijn maar op zaterdag betwijfel ik dat 
Helpdesk is net een half uur open, laat hem maar bellen en informeren. Hoogstwaarschijnlijk kan hij gelijk even een monteursafspraak maken. Anders weet hij dat t een wijkstoring is. We hadden gisteren oa problemen in Z'meer, dus...
Helpdesk is net een half uur open, laat hem maar bellen en informeren. Hoogstwaarschijnlijk kan hij gelijk even een monteursafspraak maken. Anders weet hij dat t een wijkstoring is. We hadden gisteren oa problemen in Z'meer, dus...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:40 ]
Verwijderd
En ik zal dat hier ook nog even posten
Dit zou op 1 juli gerealiseerd moeten worden...
Ik heb een verrassing voor de casema klantjes
Midi : eerste 6 maanden voor € 9,95, overige 6 maanden regulier
abonnementstarief + snelheidsverdubbeling
Multi : eerste 6 maanden voor € 19,95, overige 6 maanden regulier
abonnementstarief + snelheidsverhoging
Maxi : prijs blijft ongewijzigd, snelheidsverhoging
Mega : prijs blijft ongewijzigd, snelheidsverhoging
Midi: 256 > 512 ( down ) 64 > 128 ( up )
Multi: 1024 > 1536 ( down ) 128 > 192 ( up )
Maxi: 2048 > 3072 ( down ) 384 > 576 ( up )
Mega: 4096 > 6144 ( down ) 512 > 768 ( up )
Dit zullen waarschijnlijk opnieuw verhoogde snelheden worden! En het leuke is, Casema only
Tel daarbij een gratis nieuwe full install actieperiode op en ik denk dat mensen die willen switchen nu wel overgehaald zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 10:39 ]
Verwijderd
op wat is je quote gebaseerd? hoe waar is dit?Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:38:
En ik zal dat hier ook nog even postenDit zou op 1 juli gerealiseerd moeten worden...
verder nog 1 vraagje over die 12 maanden opzeggen. als je plots verhuisd naar een gebied waar geen wanadoo is. wattan? ff door dokken tot het afgelopen is voor een verbinding die je niet hebt?
en als ik nou van wanadoo overloopt naar casema dan moet ik dus wachten tot ik wanadoo kan opzeggen? ergens las ik dat wanadoo en casema bij elkaar horen en dus simpel overstappen is ( abbo is bevestigd op 5-11-01 en com21 kreeg ik op 15-11-01, nergens staat duidelijk wanneer me abbo officieel begon)
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 13:55 ]
Noem het maar leuk. Ik ben nog niet zo lang abonnee van Wanadoo. Moest kiezen: Casema of Wanadoo. Abonnementen waren vrijwel gelijk.Ik heb een verrassing voor de casema klantjes
[...]
Dit zullen waarschijnlijk opnieuw verhoogde snelheden worden! En het leuke is, Casema only
Heb ik Wanadoo gekozen omdat Casema geen newsserver zou hebben. (Degenen die de telefoon bedienen weten echt helemaal niets: "Nee hoor, geen nieuwe servers. Nieuws-surfers? Nee dat zegt me niets")
Nu blijken ze die wel te hebben, schijnt bovendien beter te zijn dan die van Wanadoo. En nu dit. Waarom krijgt Casema wel snelheidsverhoging en Wanadoo op hetzelfde netwerk niet?
Is er een manier om over te stappen van Wanadoo naar Casema? Voor het eind van mijn contract bedoel ik.
Heb ik me begrepen?
Verwijderd
Ach, die klantenservice dozen weer. Beter eerst even hier kunnen vragenbartware schreef op 20 juni 2004 @ 16:52:
[...]
Noem het maar leuk. Ik ben nog niet zo lang abonnee van Wanadoo. Moest kiezen: Casema of Wanadoo. Abonnementen waren vrijwel gelijk.
Heb ik Wanadoo gekozen omdat Casema geen newsserver zou hebben. (Degenen die de telefoon bedienen weten echt helemaal niets: "Nee hoor, geen nieuwe servers. Nieuws-surfers? Nee dat zegt me niets")
Nu blijken ze die wel te hebben, schijnt bovendien beter te zijn dan die van Wanadoo. En nu dit. Waarom krijgt Casema wel snelheidsverhoging en Wanadoo op hetzelfde netwerk niet?
Is er een manier om over te stappen van Wanadoo naar Casema? Voor het eind van mijn contract bedoel ik.
En nee, je zit waarschijnlijk nu voor een jaar aan Wanadoo vast...
???bartware schreef op 20 juni 2004 @ 16:52:
[...]
Noem het maar leuk. Ik ben nog niet zo lang abonnee van Wanadoo. Moest kiezen: Casema of Wanadoo. Abonnementen waren vrijwel gelijk.
Ik snap het niet, de Wanadoo Cable producten zijn als het goed is nu overgenomen door Casema.
Casema gaat nu weer kabel aanbieden.
Wanadoo blijft ook nog internet aanbieden, maar dit gaat via ADSL en niet via de Kabel.
Waar heb je deze info vandaan ? Werk je bij Casema of zijn het puur geruchten ?Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 10:38:
En ik zal dat hier ook nog even postenDit zou op 1 juli gerealiseerd moeten worden...
[...]
Verwijderd
Interne communicatie CasemaOutSIdeR schreef op 20 juni 2004 @ 18:25:
[...]
???
Ik snap het niet, de Wanadoo Cable producten zijn als het goed is nu overgenomen door Casema.
Casema gaat nu weer kabel aanbieden.
Wanadoo blijft ook nog internet aanbieden, maar dit gaat via ADSL en niet via de Kabel.
[...]
Waar heb je deze info vandaan ? Werk je bij Casema of zijn het puur geruchten ?
dus ja, ik werk er ja.
Voor de rest: Er bestaan nu twee kabelaanbieders op Casema netwerk, Wanadoo en Casema. Casema doet helpdesk ondersteuning voor beide maar Wanadoo is verder een onafhankelijk bedrijf, dus er zijn nu mensen met Wanadoo Cable en Casema Cable. Casema gaat nu upgraden, Wanadoo niet.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 23:01 ]
Misschien een domme vraag dan, maar hoe kan je zien of je Casema of Wanadoo heb ?
Verwijderd
Als je nog nooit geswitched bent en je hebt van voor 1 april cable, heb je hoogstwaarschijnlijk Wanadoo. Heb je een Com21, zeker wanadoo net als bij een witte Motorola. Heb je een zwarte Motorola, read on 
Check je loginbrief, staan daar de mailservers van wanadoo op is t simpel. Heb je nooit een loginbrief ontvangen, alleen maar een activatiebrief waarmee je je e-mail account heb moeten aanmaken heb je Casema.
En ben je er dan nog niet uit, plemp je postcode + huisnummer maar neer dan check ik t morgen wel
Check je loginbrief, staan daar de mailservers van wanadoo op is t simpel. Heb je nooit een loginbrief ontvangen, alleen maar een activatiebrief waarmee je je e-mail account heb moeten aanmaken heb je Casema.
En ben je er dan nog niet uit, plemp je postcode + huisnummer maar neer dan check ik t morgen wel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 01:18 ]
IK ben al vanaf het begin klant van casema (toen nog met dat hele trage systeem) maar dat is vanzelf blijkbaar overgezet in Wanadoo, kheb nu ook die com21 modem al heel lang.
Maar hoe kan ik dan terugswitchen naar casema? zou wel lekker zijn ivm. die snelheidsverhoging.
Maar hoe kan ik dan terugswitchen naar casema? zou wel lekker zijn ivm. die snelheidsverhoging.
Plemp,Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 01:18:
Als je nog nooit geswitched bent en je hebt van voor 1 april cable, heb je hoogstwaarschijnlijk Wanadoo. Heb je een Com21, zeker wanadoo net als bij een witte Motorola. Heb je een zwarte Motorola, read on
Hondsdrafveld 2, (omgeving Leidschenveen)
2492 LW Den Haag
Ik wil ook gaan switchen naar casema mede doordat ik een goedkoper abbo moet nemen. maar nu is het me niet duidelijk of je kan switchen of dat je moet wachten totdat je contract afloopt...
Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
volgens mij kan je kosteloos switchen naar casema, maar of je dan van de aanbieding gebruik kan maken weet ik niet. Wel weet ik dat je dan weer een contract van minstens 1 jaar opnieuw aangaat (en in dat eerste jaar dus niet kan opzeggen)J_Velsink schreef op 21 juni 2004 @ 09:34:
Ik wil ook gaan switchen naar casema mede doordat ik een goedkoper abbo moet nemen. maar nu is het me niet duidelijk of je kan switchen of dat je moet wachten totdat je contract afloopt...
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik heb nu ongeveer een week een Casema Maxi lijntje, en letterlijk 1 dag nadat het modem was aangesloten kwam er een mooie brief binnen dat je gratis tvkaartjes bij een vers abo krijgt... Iemand een idee of ik alsnog zo'n ding kan krijgen? 
Die upgrade naar 3Mbit zou best blij zijn... Het is nu al een stuk sneller dan ik eigenlijk verwacht had
(bijna alleen verhalen over de oude casema sneltraagheden gehoord
)
Die upgrade naar 3Mbit zou best blij zijn... Het is nu al een stuk sneller dan ik eigenlijk verwacht had
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Meneer Hoogenband is de gelukkige(?) eigenaar van een Wanadoo abboOutSIdeR schreef op 21 juni 2004 @ 09:23:
[...]
Plemp,
Hondsdrafveld 2, (omgeving Leidschenveen)
2492 LW Den Haag
Das wel kut dan...Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 14:20:
[...]
Meneer Hoogenband is de gelukkige(?) eigenaar van een Wanadoo abbo
Kheb wel een zwarte Moterola modem, maargoed hoe ken ik dit abbo omzetten naar een Casema abbo dan ?
Verwijderd
Voor zover ik weet is dat helemaal correct, met een addendum dat je pas kunt switchen bij het einde van je jaarcontract.meelmark schreef op 21 juni 2004 @ 11:54:
[...]
volgens mij kan je kosteloos switchen naar casema, maar of je dan van de aanbieding gebruik kan maken weet ik niet. Wel weet ik dat je dan weer een contract van minstens 1 jaar opnieuw aangaat (en in dat eerste jaar dus niet kan opzeggen)
Maar voor absolute zekerheid toch even 0900-8896 bellen voor de klantenservice -die weten dat iig echt zeker.
Zoneseek, kan je iets zeggen over die tvkaart, of kan ik daarvoor beter even een admin-helpdesker bellen?
Verwijderd
Nee, een klantenservice helpdeskerChakotay schreef op 21 juni 2004 @ 15:07:
Zoneseek, kan je iets zeggen over die tvkaart, of kan ik daarvoor beter even een admin-helpdesker bellen?
Ik weet verder nog niet eens of we dat ding uberhaupt gaan ondersteunen.... De managers zullen t wel weer willen maar dan mogen ze ook mijn training gaan betalen
Je kan kosteloos switchen van Wanadoo Easy, Basic, Premium en Power naar Midi, Multi, Maxi en Mega als je abonnement gelijkwaardig blijft of hoger wordt. Dit kan je via de website regelen of via de Klantenservice. De tv-kaart geldt helaas alleen als je nu, in de actieperiode, een abonnement afsluit, je moet toch een beetje een grens trekken.
De tv-kaart wordt trouwens _niet_ ondersteund door ons maar door de fabrikant/importeur.
Verwijderd
als ik het goed gelezen hebt loopt mijn contract af per november maar ik kan NU al switchen naar casema? ik wil dus mijn huidige abbo blijven houden (broadband basic) en als ik switch krijg ik dan zo een tvkaart? en mijn mail adressen verdwijnen? (ik wil toch al nieuwe mailadressen maken) behoud ik dan mijn com21?ik ben namelijk niet zo blij met die fokkin DHCPmicha schreef op 21 juni 2004 @ 21:21:
Je kan kosteloos switchen van Wanadoo Easy, Basic, Premium en Power naar Midi, Multi, Maxi en Mega als je abonnement gelijkwaardig blijft of hoger wordt. Dit kan je via de website regelen of via de Klantenservice. De tv-kaart geldt helaas alleen als je nu, in de actieperiode, een abonnement afsluit, je moet toch een beetje een grens trekken.De tv-kaart wordt trouwens _niet_ ondersteund door ons maar door de fabrikant/importeur.
en het is al tientallen keren gezegd dat je 1 jaar contract heb maar hoe zit dat als je gaat verhuizen naar een gebied waar geen wanadoo/casema is? ik vind die 1 jaar binding maar nix
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 23:07 ]
Verwijderd
Micha en ik zijn internethelpdeskers. Jouw vragen zijn echt meer voor Klantenservice en aangezien dat allemaal domme modedozen zijnVerwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:05:
[...]
als ik het goed gelezen hebt loopt mijn contract af per november maar ik kan NU al switchen naar casema? ik wil dus mijn huidige abbo blijven houden (broadband basic) en als ik switch krijg ik dan zo een tvkaart? en mijn mail adressen verdwijnen? (ik wil toch al nieuwe mailadressen maken) behoud ik dan mijn com21?ik ben namelijk niet zo blij met die fokkin DHCPik wil niet altijd online zijn als me pc aanstaat.
en het is al tientallen keren gezegd dat je 1 jaar contract heb maar hoe zit dat als je gaat verhuizen naar een gebied waar geen wanadoo/casema is? ik vind die 1 jaar binding maar nixgaat het zo bij elk internetprovider?
Ja, je mailadressen gaan de pijp uit, je kan zo'n mooi @casema.nl adres krijgen van ons, met een zooi aliassen drbij
De TV kaart is echt voor NIEUWE kabelabbonnees, dus nee als je switcht krijg je m niet. Als je aan t eind van je Wanadoo contract opzegt en dan een nieuwe abbo bij Casema opvraagt bijv weer wel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2004 00:37 ]
Waar doe je dat? ik kan het niet vinden...micha schreef op 21 juni 2004 @ 21:21:
Je kan kosteloos switchen van Wanadoo Easy, Basic, Premium en Power naar Midi, Multi, Maxi en Mega als je abonnement gelijkwaardig blijft of hoger wordt. Dit kan je via de website regelen of via de Klantenservice. De tv-kaart geldt helaas alleen als je nu, in de actieperiode, een abonnement afsluit, je moet toch een beetje een grens trekken.De tv-kaart wordt trouwens _niet_ ondersteund door ons maar door de fabrikant/importeur.
Heb ik me begrepen?
Verwijderd
Je wilt niet _weten_ hoeveel van die zeiksnorren en klaagwijven ik DAAR over aan de telefoon krijg...
Das blijkbaar eng want dan komen er hackertjes op jouw pc! Lui zien t echt alsof je je voordeur open laat staan zeg maar.
Verwijderd
Even zoeken op casema.nl, Klantenservice:Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:05:
[...]
als ik het goed gelezen hebt loopt mijn contract af per november maar ik kan NU al switchen naar casema? ik wil dus mijn huidige abbo blijven houden (broadband basic) en als ik switch krijg ik dan zo een tvkaart? en mijn mail adressen verdwijnen? (ik wil toch al nieuwe mailadressen maken) behoud ik dan mijn com21?ik ben namelijk niet zo blij met die fokkin DHCPik wil niet altijd online zijn als me pc aanstaat.
en het is al tientallen keren gezegd dat je 1 jaar contract heb maar hoe zit dat als je gaat verhuizen naar een gebied waar geen wanadoo/casema is? ik vind die 1 jaar binding maar nixgaat het zo bij elk internetprovider?
Nieuws 15 juni 2004:
Kabel TV op je PC! pakket actie:
Wie zich nu aanmeldt voor één van onze internet-producten Multi, Maxi of Mega krijgt u een "Kabel TV op je PC! pakket" t.w.v. € 75,- cadeau.
Daarmee kunnen mensen op hun PC televisie kijken én tegelijkertijd internetten. De speciale actie (gratis tv-kijken op je PC) geldt niet alleen voor nieuwe abonnees, maar ook voor bestaande abonnees die hun huidige internet-product upgraden naar Multi, Maxi, Mega, of Basic, Premium of Power.
Verwijderd
Probeer dit eens in te vullen?
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
Wellicht niet echt het switch form maar zo maak je iig duidelijk aan ons dat je wilt overschakelen en het _zou_ zo maar kunnen dat ze je dr erover mailen of bellen.
is dit het niet?Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:09:
[...]
Probeer dit eens in te vullen?
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL
Wellicht niet echt het switch form maar zo maak je iig duidelijk aan ons dat je wilt overschakelen en het _zou_ zo maar kunnen dat ze je dr erover mailen of bellen.
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=portal
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Hmm, ik had die eerste gedaan, maar dan kom je volgens mij vanzelf bij die 2e uit... Ben benieuwd wat er gebeurt, mijn contract met wanadoo is pas een paar maanden oud.
Ik heb de 2de gedaan maar nu vraag ik me af als mn contract toch over 1/2 maanden afloopt dan kan ik net zo goed wachten maar waar kan ik zien hoelang mn contract nog duurt op de bankafschriften van mn pa staat het iig niet...?
Verwijderd
zo zie ik het ook ja: voordeur openlaten. ON-BE-GRIJ-PE-LIJK he? als je firewall wordt besmet kan je niet eens ff je pc aanzetten zonder dat je alweer op internet zit en je pc verder wordt verneukt. of eeb hackertje die weet dat we ons niet kunnen afmelden? of een Ddos aktie? of besmet met die fokkin ingebouwde spyware(msn plus of zo). "nee meneer, dan is het uw eigen schuld meneer, wij laten alleen maar uw voordeur open en u zorgt zelf voor een waakhond meneer.... "Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 10:00:
Je wilt niet _weten_ hoeveel van die zeiksnorren en klaagwijven ik DAAR over aan de telefoon krijg...
Das blijkbaar eng want dan komen er hackertjes op jouw pc! Lui zien t echt alsof je je voordeur open laat staan zeg maar.
ik vind de huidige systeem wat ik heb echt prima en lekker werken. wil ik op internet dan ben ik binnen 2 seconden online. wil ik eraf dan is dat zo gebeurd.
dat van die knoppie OP de motorola; die com21 die ik nu heb is helemaal aan de andere kant van de kamer bij de casema aansluiting. daar zal de motorola waarschijnlijk ook komen. die zal ik heel vaak moeten in en uit drukken elke dag weer, als ik het al niet vergeet. handig hoor....
ah wat zijn we weer eens paranoide en wat zijn we weer eens aan het zeuren. het ligt gwoon aan ons. "maak u niet druk meneer, wij noemen het vooruitgang, zo moet u het ook zien meneer..." of nee om gwoon een user te quoten: que en dan een onbegrijpelijk gezichtje erbij in 3voud. tis te moeilijk ons te begrijpen en makkelijker om te zeggen: ah zeiksnorren en klaagwijven, zeur niet, tis safe hoor....
of je nic uitschakelen als je niet online wilt zijn (rechtermuis op je connectie in systray -> disable)
Verwijderd
er zijn natuurlijk maniertjes om je internet te verhinderen zoals de noodstop knoppie van zone alarm, nic disablen( alhoewel dat kan pas als windows helemaal opgestart is en je hebt dus al verbinding met internet door de dhcp), utp kabel druit trekken, modem zonder stroom zetten enz enz enz. en toch blijf ik erbij dat ik niet blij ben met de dhcpbureno schreef op 22 juni 2004 @ 18:57:
of je nic uitschakelen als je niet online wilt zijn (rechtermuis op je connectie in systray -> disable)
kweedet ik ben een ouwehoer.....
Inderdaad ja, dat heeft hetzelfde effect... 2x klikken en je verbinding is helemaal weg 
Aanzetten is maar 2 klikken extra, strart -> settings -> network connections -> [NIC] en er is weer internet
Aanzetten is maar 2 klikken extra, strart -> settings -> network connections -> [NIC] en er is weer internet
Verwijderd
Troost je -volgens onze klachtenmailbox ben je niet de enige
Ik zit overigens al zeker 10 jaar op verschillende DHCP connecties, nu al 4 jaar op een Surfnet cnx, nooit gezeik gehad. Als je de goede netwerkonderdelen uitzet (netbios, file- & printersharing), Windows update netjes draait en geen vage grappige programmaatjes of mailtjes opent ben je echt al veilig genoeg hoor.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 11:29 ]
Heb een aantal uur geleden zon Helpdeskvrouwtje aan de lijn gehad.
Ik vroeg of ik me abbo kon omzetten van Wanadoo naar Casema, zei zegt, "tuurlijk meneer, komt in orde".
Vraagt ze daarna, "Wat is de reden van de wijziging ?".
Ik zeg, "nou vanwege een nieuwe snelheidsverhoging die er aankomt die alleen voor Casema gebruikers geldt".
Zegt ze "hmmm, ik maak ervan, dat U wilt overschakelen wegens betere service van Casema".
Ik zeg, "Yeah right"
, "vind alles best zolang het maar binnen 2 weken in orde is".
Zei zegt, "Komt voor elkaar meneer !".
Maar wat krijg ik nu, ik heb een aantal weken geleden een nieuwe Moterola modem gekregen omdat ik van die com21 afwou, maar nu krijg ik weer zon Broadband Box gratis afgeleverd.
Maargoed, wijzigen van Wanadoo naar Casema is dus gratis voor degenen die het nog niet weten
Ik vroeg of ik me abbo kon omzetten van Wanadoo naar Casema, zei zegt, "tuurlijk meneer, komt in orde".
Ik zeg, "nou vanwege een nieuwe snelheidsverhoging die er aankomt die alleen voor Casema gebruikers geldt".
Zegt ze "hmmm, ik maak ervan, dat U wilt overschakelen wegens betere service van Casema".
Ik zeg, "Yeah right"
Maar wat krijg ik nu, ik heb een aantal weken geleden een nieuwe Moterola modem gekregen omdat ik van die com21 afwou, maar nu krijg ik weer zon Broadband Box gratis afgeleverd.
Maargoed, wijzigen van Wanadoo naar Casema is dus gratis voor degenen die het nog niet weten
Maarre even alles op een rijtje:
Als ik overga naar Casema, dan wordt m'n snelheid dus hoger en zijn m'n nieuwsgroepen beter?
Als ik bij Wanadoo blijf gebeurt er dus geen drol (geen verhoging en k*tusenet).
Nadelen: Ik raak m'n mailadressen kwijt en moet nieuwe aanmaken met @casema.nl
Heb ik nog iets gemist? Ik zou het graag weten als er nog nadelen kleven aan Casema (ik las ergens iets over een hogere ping), want anders is het makkelijk bekeken en ga ik vlug naar Casema.
Als ik overga naar Casema, dan wordt m'n snelheid dus hoger en zijn m'n nieuwsgroepen beter?
Als ik bij Wanadoo blijf gebeurt er dus geen drol (geen verhoging en k*tusenet).
Heb ik nog iets gemist? Ik zou het graag weten als er nog nadelen kleven aan Casema (ik las ergens iets over een hogere ping), want anders is het makkelijk bekeken en ga ik vlug naar Casema.
Welke helpdesk bel je dan? Die van Wanadoo of die van Casema?OutSIdeR schreef op 22 juni 2004 @ 23:38:
Heb een aantal uur geleden zon Helpdeskvrouwtje aan de lijn gehad.
Ik zeg, "Yeah right", "vind alles best zolang het maar binnen 2 weken in orde is".
Verwijderd
Casema, 0900-8896Lawtje.com schreef op 23 juni 2004 @ 16:39:
[...]
Welke helpdesk bel je dan? Die van Wanadoo of die van Casema?
Verwijderd
En een jaarcontractBlindfold schreef op 23 juni 2004 @ 14:47:
Maarre even alles op een rijtje:
De ping van casema (maxi) hier in amersfoort valt me heel erg mee, tussen de 10 en 15 ms ongeveer.
Bedankt voor de reacties.
Jaarcontract heb ik nu ook bij Wanadoo, dus dat maakt niet echt uit.
Weet iemand hoe het zit met de ip-toewijzing? Nu krijg ik een ip adres en die blijf ik elke keer verlengen, dus ik heb als het ware een "vast" ip adres. Is dit bij Casema hetzelfde?
Dit is namelijk wel handig om te hebben.
Jaarcontract heb ik nu ook bij Wanadoo, dus dat maakt niet echt uit.
Weet iemand hoe het zit met de ip-toewijzing? Nu krijg ik een ip adres en die blijf ik elke keer verlengen, dus ik heb als het ware een "vast" ip adres. Is dit bij Casema hetzelfde?
Dit is namelijk wel handig om te hebben.
Ik kreeg maandag mail van Casema, getiteld "Duidelijkheid over uw internetabonnement". Voor de duidelijkheid: ik heb een Wanadoo Broadband Basic abo (1024/128).
Een paar quotes:
Een paar quotes:
Per 6 oktober 2003 is deze contractduur namelijk gelijk voor alle abonnees. Dit is dus ook van toepassing op uw abonnement. Het betreft een abonnement met een duur van 12 maanden, met een automatische verlenging van 12 maanden, waarbij het mogelijk is om met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal één maand voor het verstrijken van de 12 maanden op te zeggen.
Ook willen wij u er op attenderen dat Casema momenteel grote investeringen in haar dienstverlening doet om u nog beter te kunnen laten genieten van uw internetaansluiting.
Vooral die laatste vind ik interessant, want dat zou betekenen dat het bericht van Zoneseek ook voor Wanadoo abonnees geldt.En in het najaar hebben we voor u nog meer (prettige) verrassingen in petto.
Eén van de zaken waar we voor het najaar aan werken is onder andere een snelheidsverhoging. Over deze verhoging ontvangt u in juli bericht.
Heb ik me begrepen?
Verwijderd
Bekijk je laatste twee quotes nou nog es goed en kijk dan welke naam je alleen nog maar tegenkomt?bartware schreef op 23 juni 2004 @ 22:11:
Ik kreeg maandag mail van Casema, getiteld "Duidelijkheid over uw internetabonnement". Voor de duidelijkheid: ik heb een Wanadoo Broadband Basic abo (1024/128).
Een paar quotes:
[...]
[...]
[...]
Vooral die laatste vind ik interessant, want dat zou betekenen dat het bericht van Zoneseek ook voor Wanadoo abonnees geldt.![]()
Voor zover ik het heb begrepen wil Wanadoo van Cable af, maar ze hebben met Casema afgesproken dat niet alles klakkeloos wordt overgezet omdat je dan beeeeetje capaciteitsprobleem zou krijgen bij Casema.
Ergo: verbaast me niets dat Wanadoo zichzelf zo onaantrekkelijk mogelijk wil maken.
Zou wel leuk zijn als ze alsnog meegaan hoor, maar ik denk dat ze gewoon nog niet duidelijk genoeg in dit mailtje geweest zijn
Maar weet jij hoe het zit met de IP adressen van Casema? Als je continu je modem aan laat staan; behoud je dan je ip adres?Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 00:16:
[...]
Voor zover ik het heb begrepen wil Wanadoo van Cable af, maar ze hebben met Casema afgesproken dat niet alles klakkeloos wordt overgezet omdat je dan beeeeetje capaciteitsprobleem zou krijgen bij Casema.
Ergo: verbaast me niets dat Wanadoo zichzelf zo onaantrekkelijk mogelijk wil maken.
Zou wel leuk zijn als ze alsnog meegaan hoor, maar ik denk dat ze gewoon nog niet duidelijk genoeg in dit mailtje geweest zijn
Nu het DHCP geworden is heb ik steeds hetzelfde IP...Blindfold schreef op 24 juni 2004 @ 10:10:
[...]
Maar weet jij hoe het zit met de IP adressen van Casema? Als je continu je modem aan laat staan; behoud je dan je ip adres?
(net als bij @home welke ook hetzelfde IP hebben maar als je een netwerkkaart veranderd oid dan heb je ineens een ander ip. Het is dus aardig statisch maar niet 100%)
Het is idd dynamisch en het _kan_ veranderen maar ik heb al heel wat gekloot met m'n modem (Casema -> Wanadoo -> Casema etc) en nog steeds/weer het zelfde ip.
Zelfs als je een andere nic/router er achter zet blijft ie het zelfde.
[ Voor 22% gewijzigd door sjaak op 24-06-2004 11:09 ]
Als ik m'n router laat verbinden via l2tp en daarna weer op DHCP zet, heb ik weer een vers ip. Op zich vind ik dat ook niet erg, het gebeurt hier in de buurt nog wel eens dat sommige sites onbereikbaar zijn. Dan wil m'n ip veranderen nog wel eens uitkomst bieden
.
Edit: Lekker hoor, msn doet het hier nu niet op het dhcp netwerk maar via l2tp is alles perfect. Casema's netwerk is vaag
Edit: Lekker hoor, msn doet het hier nu niet op het dhcp netwerk maar via l2tp is alles perfect. Casema's netwerk is vaag

[ Voor 22% gewijzigd door Bas_S op 24-06-2004 12:39 . Reden: Toevoeging ]
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
Hele alinea dan:Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 00:16:
Bekijk je laatste twee quotes nou nog es goed en kijk dan welke naam je alleen nog maar tegenkomt?
[...]
Het hele woord wanadoo komt niet in de mail voor, alleen in het To: veld (ik@wanadoo.nl). De vetgedrukte abo's zijn wel van Wanadoo. Het is duidelijk een mail van de kabelprovider aan de aangesloten abonnees. Vergelijk het met een mail van KPN (adsl-provider) aan de abonnees van bijv. XS4ALL om ze melding te doen van snelheidsverhogingen.Ook willen wij u er op attenderen dat Casema momenteel grote investeringen in haar dienstverlening doet om u nog beter te kunnen laten genieten van uw internetaansluiting. Enkele recente voorbeelden hiervan zijn: in het voorjaar is de snelheid van Broadband Basic, Premium en Power verdubbeld. Zonder prijsverhoging of invoering van een datalimiet. Ook is de bezetting van de helpdesk fors uitgebreid waardoor we u sneller en beter te woord staan. En in het najaar hebben we voor u nog meer (prettige) verrassingen in petto.
* bartware heeft gewoon goede hoop
En anders stappen we alsnog over.
Heb ik me begrepen?
0900-8896Lawtje.com schreef op 23 juni 2004 @ 16:39:
[...]
Welke helpdesk bel je dan? Die van Wanadoo of die van Casema?
Casema dus
Verwijderd
hebben er meer last van dat de com21 plat ligt? wordt dit nog snel opgelost? omgeving den haag.....
Verwijderd
Ja, Ja en Dat KloptVerwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 12:27:
hebben er meer last van dat de com21 plat ligt? wordt dit nog snel opgelost? omgeving den haag.....
Er zijn toch hopelijk geen plannen van Casema om eerst iedereen te lokken met een snelheidsverhoging en dan binnen een korte tijd de prijs te verhogen?
Misschien wat offtopic, maar ik las het net in de newgroups plus dat ik er zelf ook veel last van heb, namelijk dat sommige sites niet te bereiken zijn. Dat was gisteren zo en vandaag weer hetzelfde liedje. Als ik dan weer reconnect met modem (COM21) doen weer een paar andere sites et niet. Ontiegelijk irritant. Wordt er nou wat aan gedaan? Want er is voor gebeld door meerderen, maar niks is er veranderd / gezegd
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Verwijderd
Nee we zitten hier voor de grap af en toe de stekker eruit te halen om jullie hier te pesten
Even serieus, storing is weer terug, sommige pagina's kunnen niet doorgerouterd worden omdat er weer een bak bij Wanadoo naar ze grootje is. Ook aanlogproblemen met com21 en soms niet kunnen bereiken van e-mail zijn al bekend.
PLEASE STOP CALLING
Even serieus, storing is weer terug, sommige pagina's kunnen niet doorgerouterd worden omdat er weer een bak bij Wanadoo naar ze grootje is. Ook aanlogproblemen met com21 en soms niet kunnen bereiken van e-mail zijn al bekend.
PLEASE STOP CALLING
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 16:58 ]
SnorryVerwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 16:54:
Nee we zitten hier voor de grap af en toe de stekker eruit te halen om jullie hier te pesten
PLEASE STOP CALLING
Maarjah dr kwam ook geen announce van, dus ik denk dat dat ook wel scheelt. Weet ik iig een heeeel klein beetje wat er wel speelt
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
met die pagina's meot je opnieuw verbinding maken, weetniet of er diverse IP's van casema ergens geband zijn?
van een webshop voor nwe case konik gister bereiken, ff router reset ( ander ip)
geen contact meer, weer router reset
doet het weer
van een webshop voor nwe case konik gister bereiken, ff router reset ( ander ip)
geen contact meer, weer router reset
doet het weer

Met Vriendelijke Groet,
Verwijderd
ok ik bel wel nog een paar keertjes....Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 16:54:
PLEASE STOP CALLING
Verwijderd
Nja ik zat te Snelhelpen dus zit toch niet aan de telefoon 
Maar mijn collega's werden er beetje eng van zo onderahdn
halen die sukkels van Wanadoo t bandje dr ook nog es af omdat het nog "bevestigd" moet worden....
Maar mijn collega's werden er beetje eng van zo onderahdn
halen die sukkels van Wanadoo t bandje dr ook nog es af omdat het nog "bevestigd" moet worden....
Is casema eigenlijk een beetje snel met het upgraden van iedereen, of gaat hier een aantal maanden overheen?
Als men een upgrade gaat doen is dat meteen voor alle klanten, voordeel is dat Casema alles in-house heeft dus dat zou stuk sneller moeten gaan.
Ben benieuwd wanneer ze het aan gaan kondigen.
Allebei hebben ze nadelen. Ik verwacht niet dat de casema wel, en de wanadoo niet verhoogd. Zeker niet als je simpel kan switchen. Ik heb me bij de news perikelen al neergelegd en een payaccount vast. Ik heb de hoop al opgegeven.
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Waarom niet, Casema is een ander bedrijf los van Wanadoo, het kan best zijn dat Wanadoo mee gaat maar het hoeft niet.Haaguit schreef op 28 juni 2004 @ 14:17:
Allebei hebben ze nadelen. Ik verwacht niet dat de casema wel, en de wanadoo niet verhoogd. Zeker niet als je simpel kan switchen. Ik heb me bij de news perikelen al neergelegd en een payaccount vast. Ik heb de hoop al opgegeven.
Verwijderd
als ik verhuis naar waar geen casemaaansluiting is moet ik dan die ene jaar nog doorbetalen? is het bij andere providers ook zo dat je per jaar vast zit aan hun?micha schreef op 28 juni 2004 @ 23:11:
Waarom niet, Casema is een ander bedrijf los van Wanadoo, het kan best zijn dat Wanadoo mee gaat maar het hoeft niet.
Bij veel andere providers zit je er ook een jaar aan vast echter is het per provider verschillend of je na dat jaar per maand kunt opzeggen of niet.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 00:31:
[...]
als ik verhuis naar waar geen casemaaansluiting is moet ik dan die ene jaar nog doorbetalen? is het bij andere providers ook zo dat je per jaar vast zit aan hun?
Voor motorola modems zou dat kunnen maar denk dat dat sowieso schriftelijk met kopie legitimatie aangevraagd moet worden.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 01:22:
Is het mogelijk om je IP te mogen veranderen door aan te vragen voor Wanadoo basic?
Verwijderd
Euh, ik denk niet dat ze zulke aanvragen in behandeling nemen. Maar proberen is gratis I suppose...micha schreef op 29 juni 2004 @ 07:55:
[...]
Voor motorola modems zou dat kunnen maar denk dat dat sowieso schriftelijk met kopie legitimatie aangevraagd moet worden.
Zal er allicht vanaf hangen waarom je dat zou willen, heb je een goed onderbouwde reden..Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:10:
[...]
Euh, ik denk niet dat ze zulke aanvragen in behandeling nemen. Maar proberen is gratis I suppose...
Verwijderd
jij moet gwoon op zoek gaan naar een kabel-abbo ZONDER dhcp.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 01:22:
Is het mogelijk om je IP te mogen veranderen door aan te vragen voor Wanadoo basic?
als je NU een wanadoo basic abbo neem wil ik donder op tegen zeggen dat je een motorola erbij krijgt plus dhcp. volgens mij zijn alle kabel-abbos van nu allemaal dhcp....
er zijn trouwens ook andere wegen die naar rome gaan. zoals je IP spoofen, een andere netwerkkaart nemen of een modempje 56K inbouwen of het goedkoopste oplossing is je excuses aanbieden aan diegene die je bande?
Verwijderd
ik heb er net met mijn buurman overgehad, we hebben allemaal wanadoointernet hier in de straat. hij is net als ik stomverbaasd over die 1 jaar opzegtermijn (ja ja in de laatste maand opzeggen weettik, het komt toch op 1 jaar opzegtermijn neer)micha schreef op 29 juni 2004 @ 07:54:
Bij veel andere providers zit je er ook een jaar aan vast echter is het per provider verschillend of je na dat jaar per maand kunt opzeggen of niet.
we zijn er beiden over eens dat dit niet klopt en voor ons een movitatie alvast naar een betere provider uit te kijken. dat je in de 1e jaar er vast aan zit kan ik nog begrip voor opbrengen maar ik zit al ruim 3 jaar bij casema (sinds 15-11-01) en als ik dan plots verhuis of ander abbo wil of weet ik veel wat ik nog lekker 1 jaar moet doorbetalen. dit klopt niet hoor...
heeft casema zoiets als een klachtenmailadres?
trouwens..... wanadoo is lekker aan het kloten he? vanaf donderdagavond tot en met nu heb ik een brakke internet verbinding, gisteren was de enige dag waarbij ik probleemloos kon internetten en vandaag de hele ochtend plus middag kon ik internet niet eens op.
ik ga het ook opzeggen, ik haal max 210 kb/s down (2048kbit = 256 kb/s)
maar om nou dik 50 kb/s te verliezen, nee
ik ga voor demon 8mbit, maar 15 euro duurder, maar wel 4x zo hard
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Je hebt eigenlijk een Dynamisch IP adres, maar elke keer wordt hetzelfde IP adres weer toegekend. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar ik heb gelezen dat als je je modem een week uitzet, je lease verloopt en je Ip adres dan aan iemand anders wordt toegekend.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 01:22:
Een andere manier die ik hier ergens las, was dat als je eerst weer een keer via L2TP connect en dan weer teruggaat naar DHCP, je IP adres ook weer verandert.
Ik heb beide methodes niet uitgetest, maar wellicht heb je er iets aan.
Demon heeft wel goede newsgroups, maar de snelheid hiervan is ook beperkt. Als je dus voornamelijk newsgroups gebruikt (waarom zeg ik eigenlijk niet gewoon nieuwsgroepen; die verengelsing van nederlandse woorden ook altijdsjorremans schreef op 29 juni 2004 @ 18:30:
ik ga het ook opzeggen, ik haal max 210 kb/s down (2048kbit = 256 kb/s)
Goed dat ik dit nu lees hier want was bijna van plan mn router uit t raam te smijten. Dit ligt dus aan een server van wanadoo begrijp ik. Zal niet anders zijn als je motorola modem hebt in cmbi met DHCP? Want anders ga ik dat heel snel aanvragen.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 16:54:
PLEASE STOP CALLING
Verwijderd
die storing treft alleen de com21 gebruikers. als je nu overstapt op motorola en dus dhcp dan ben je van deze storing verlost maar er komt vast nog wel een storing dat alleen de dhcp gebruikers treft.STN schreef op 30 juni 2004 @ 15:58:
Goed dat ik dit nu lees hier want was bijna van plan mn router uit t raam te smijten. Dit ligt dus aan een server van wanadoo begrijp ik. Zal niet anders zijn als je motorola modem hebt in cmbi met DHCP? Want anders ga ik dat heel snel aanvragen.
Eerste, met een dosis geluk misschien maar ik zou er niet zeker van zijn, tweede, nee. Als je nl via l2tp verbinding maakt heb je al een publiek ip toegewezen gekregen die niet veranderd, enige wat er gebeurd is dat je een vpn tunnel opzet met de server van Wanadoo. Qua ip veranderd er niets. Is de meeste gevallen is het zelfs zo dat als je modem opnieuw geactiveerd wordt je het zelfde ip terug krijgt, helaas dus niet zo makkelijk.Blindfold schreef op 30 juni 2004 @ 08:33:
[...]
Je hebt eigenlijk een Dynamisch IP adres, maar elke keer wordt hetzelfde IP adres weer toegekend. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar ik heb gelezen dat als je je modem een week uitzet, je lease verloopt en je Ip adres dan aan iemand anders wordt toegekend.
Een andere manier die ik hier ergens las, was dat als je eerst weer een keer via L2TP connect en dan weer teruggaat naar DHCP, je IP adres ook weer verandert.
Ik heb beide methodes niet uitgetest, maar wellicht heb je er iets aan.
Verwijderd
ik heb er net met mijn buurman overgehad, we hebben allemaal wanadoointernet hier in de straat. hij is net als ik stomverbaasd over die 1 jaar opzegtermijn (ja ja in de laatste maand opzeggen weettik, het komt toch op 1 jaar opzegtermijn neer)micha schreef op 29 juni 2004 @ 07:54:
Bij veel andere providers zit je er ook een jaar aan vast echter is het per provider verschillend of je na dat jaar per maand kunt opzeggen of niet.
we zijn er beiden over eens dat dit niet klopt en voor ons een movitatie alvast naar een betere provider uit te kijken. dat je in de 1e jaar er vast aan zit kan ik nog begrip voor opbrengen maar ik zit al ruim 3 jaar bij casema (sinds 15-11-01) en als ik dan plots verhuis of ander abbo wil of weet ik veel wat ik nog lekker 1 jaar moet doorbetalen. dit klopt niet hoor...
heeft casema zoiets als een klachtenmailadres?
trouwens..... wanadoo is lekker aan het kloten he? vanaf donderdagavond tot en met nu heb ik een brakke internet verbinding, gisteren was de enige dag waarbij ik probleemloos kon internetten en vandaag de hele ochtend plus middag kon ik internet niet eens op.
ik weet ut nu zeker ik ga over op adsl
ten 1e: snelheden zijn slecht ( en nee nieuwsgroepen sucken, kheb veel betere dingen, maar max 210 kb/s
)
ten 2e: mijn mail is fucked up, 8 weken geleden gebeld, na 4 weken nog niks, weer gebeld, toen zouden ze het maken, nopes niks, en kga niet weer bellen en dokken
ten 3e: mijn verbinding valt als het ware elke dag wel een paar x weg, de verbinding blijft tot stand maar kan geen ene fuck, net of modem zichzelf reset
kortom, 3 dingen teveel om 50 euro te betalen, ik ga lekker over op adsl, ik denk xs4all, weet ik tenminste zeker dat ik kwaliteit heb
ten 1e: snelheden zijn slecht ( en nee nieuwsgroepen sucken, kheb veel betere dingen, maar max 210 kb/s
ten 2e: mijn mail is fucked up, 8 weken geleden gebeld, na 4 weken nog niks, weer gebeld, toen zouden ze het maken, nopes niks, en kga niet weer bellen en dokken
ten 3e: mijn verbinding valt als het ware elke dag wel een paar x weg, de verbinding blijft tot stand maar kan geen ene fuck, net of modem zichzelf reset
kortom, 3 dingen teveel om 50 euro te betalen, ik ga lekker over op adsl, ik denk xs4all, weet ik tenminste zeker dat ik kwaliteit heb
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Verwijderd
ligt het nu aan mij of lees je selectief micha?
affijn ik las net een mail van casema
ben blij dat me upload ook omhoog gaat. dat van de download boeit me niet zo erg omdat ik er nooit echt gebruik van kan maken.....Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhogen Casema en Wanadoo tussen 1 juli en 30 september nogmaals de snelheid van Wanadoo Cable Broadband Basic. De snelheid wordt met 50% verhoogd en gaat van 1024/128 kbit/s naar 1536/192 kbit/s.
Uhm, sorry hoor, maar mag ik asjeblieft op een vrije dag ook vrij zijn?Verwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 01:57:
ligt het nu aan mij of lees je selectief micha?
[...]
ben blij dat me upload ook omhoog gaat. dat van de download boeit me niet zo erg omdat ik er nooit echt gebruik van kan maken.....
Iig, Casema heeft op de site onder klantenservice een link naar een form staan die je in kan vullen met allerhande vragen of een klacht.
Com21 modems hebben idd ff wat probleempjes gehad, status weet ik niet, ga zo weer eens kijken.
En! Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden verhoogt Casema tussen 1 juli en 30 september de snelheid van het internetproduct Mega met 50% van 4096/512 kbit/s naar 6144/768 kbit/s. U hoeft verder niets te doen en uiteraard blijft de prijs gelijk. Zo zit u voor nu én in de toekomst goed bij Casema.

Sjorremans, probeer dan iig komende tijd nic op 10mbit/half duplex te zetten, ms helpt het. (iig voor disconnects maar ik heb er zelfs eens mail en snelheidsproblemen mee op gelost.
)
Sjorremans, probeer dan iig komende tijd nic op 10mbit/half duplex te zetten, ms helpt het. (iig voor disconnects maar ik heb er zelfs eens mail en snelheidsproblemen mee op gelost.
Ik heb wel eens gehad dat iemand anders op het netwerk hetzelfde MAC adres bleek te hebben als ik (ik dacht dat dit niet eens kon, maar misschien was er ergens een Com21 modem met hetzelfde Mac adres als m'n Motorola). M'n verbinding knalde er toen ook regelmatig uit.sjorremans schreef op 01 juli 2004 @ 23:32:
ik weet ut nu zeker ik ga over op adsl
ten 1e: snelheden zijn slecht ( en nee nieuwsgroepen sucken, kheb veel betere dingen, maar max 210 kb/s)
ik lees wel net dat ze de snelheid omhoog gooien, maar pas iedereen eind september klaar is ? dat duurt wel heel erg lang, dat is nog 3 maanden

Ik heb nu inderdaad gelezen dat Wanadoo toch wel meegaat met de snelheidsverhoging.sjorremans schreef op 02 juli 2004 @ 10:19:
ik lees wel net dat ze de snelheid omhoog gooien, maar pas iedereen eind september klaar is ? dat duurt wel heel erg lang, dat is nog 3 maanden
Hmm, hmm, nu is mijn hoofdreden om naar Casema te gaan ook weg.... Toch nog even over nadenken dan.
/offtopic
Micha, of Zoneseek. Zou één van jullie mijn c.... inlognaam kunnen achterhalen. Ik ben alles een beetje kwijt en vroeger stond het nog in m'n router, maar sinds de DHCP omzetting dus ook niet meer.
Ik heb nog wel het wachtwoord, dus als ik m'n inlognaam heb kan ik eindelijk weer eens aan m'n mailboxen gaan knutselen.
Alvast bedankt
/offtopic
[ Voor 4% gewijzigd door Blindfold op 02-07-2004 13:02 ]
Verwijderd
als je terug leest zie je mijn post 2 keer staan en op geen van beide heb je gereageerd. affijn bedankt voor het alsnog beantwoorden.micha schreef op 02 juli 2004 @ 06:19:
Uhm, sorry hoor, maar mag ik asjeblieft op een vrije dag ook vrij zijn?
Iig, Casema heeft op de site onder klantenservice een link naar een form staan die je in kan vullen met allerhande vragen of een klacht.
Com21 modems hebben idd ff wat probleempjes gehad, status weet ik niet, ga zo weer eens kijken.
status kan ik je wel vertellen qua me ervaring, inloggen gaat sinds gisteren weer prima, maar sommige paginas willen gwoon niet open( en nee ik gebruik geen NIS ) maar ik geraak zonder problemen op alle belangrijke fora's en dus hoor je me niet klagen
kijk dan lijm je iemand 3 maanden aan je heh.sjorremans schreef op 02 juli 2004 @ 10:19:
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 11:53 ]
Dit topic is gesloten.