Casema gaat ook upgraden

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.711 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 01:29:
Nou ik ben er dus een die morgen gaat EISEN dat ze me op de oude firmware/snelheid zetten, ik las al van een aantal mensen dat ze via hun router geen verbinding meer konden krijgen.. dit komt omdat die &($*&%*(&@%( hommels ook de firmware van de com21 modems hebben aangepast.

Ik draai een bedrijf die grotendeels afhankelijk is van internet met een win2000 server, na de reset van de modem werkt dat dus NIET MEER!

Ik gebruikte het pakket "raspppoe" om verbinding te krijgen met wanadoo, en omdat die ^$*&#@$^@ hommels de zooi aangepast hebben heb ik met m'n hele bedrijf geen internet meer.

Nooit meer wanadoo... ik ga MORGEN nog een demon account regelen.
%&*#(*&$@!# leijers...

(sorry voor m'n heftige reactie.. maar ben nogal pissig)

EDIT
Het heeft me 4,5 uur gekost... maar gelukkig... het werkt weer.. dit veranderd trouwens NIETS aan het feit dat ik ga naar demon.. ik ben het gezeik en gekloot van wanadoo helemaal zat..
/EDIT
Ja, gelukkig heb je een zakelijk abo 8)7

Ik heb me verhoging ook netjes gehad, en doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
hier ook zekers

download gaat erg lekker, in 13 uurtjes al 10 gig down, dat haalde ik niet eens met 105 kb/s op 1 dag en nu in 13 uurtjes :p

upload doet het ook erg lekker midden op de dag...
[13:29:32] Transferred 3 files totaling 10,69 MB in 04:20 (42,15 KBps) _/-\o_

stukken beter als dat gare 16 kb/s

[ Voor 8% gewijzigd door sjorremans op 14-04-2004 13:32 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

hm, die nieuwsgroepen zijn wel traag :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Mmm mijn premium was gister ook geupgrade maar down kom ik niet hoger uit de 200kb/sec wel een beetje sucky....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Lawtje.com schreef op 14 april 2004 @ 13:46:
Mmm mijn premium was gister ook geupgrade maar down kom ik niet hoger uit de 200kb/sec wel een beetje sucky....
zelf kom ik ook niet hoger als 213 kb/s van thrijswijk (255mbit.nl)
en als ik dan toch zie dat mensen 230 a 240 kb/s halen...

maar het is beter als een sucky 105 kb/s 8)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 14:16:03 UTC+0200)

Download : 237.5 KByte/sec
Upload : 36.0 KByte/sec
Connection : 510.0 Conn/min
Ping test Nederland : 25.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei. Kreeg net in de trein een telefoontje nav mijn mail naar de backoffice. Of ik mijn modem nog steeds wilde omwisselen van COM21 naar Motorola....

Nu word binnen twee weken het pakketje afgeleverd. Volgens die dame kan een kind de was doen en is een installatie door de monteur (a € 69,= |:( ) niet nodig...

/me is BLIJ!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 01:29:
Ik draai een bedrijf die grotendeels afhankelijk is van internet met een win2000 server
Tja, wanadoo is dan ook bedoeld voor particulieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 14:49:37 UTC+0200)

Download : 203.1 KByte/sec
Upload : 29.9 KByte/sec
Connection : 213.0 Conn/min

Upload is verdubbeld IPV verdrievoudigd.
Download was 120 dus 203 is ook niet verdubbeld.

Een gegeven paard ? of het is nog te vroeg voor de 15e april.

Klein beetje blij .... met ... mus.

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 14:22:
[...]

Tja, wanadoo is dan ook bedoeld voor particulieren...
Het was eerst ook een particuliere aansluiting, maar als het er al ligt en je kan het dan door de zaak laten betalen.. waarom niet.

de gewone ADSL is ook voor particulieren, maar denk jij dat een klein bedrijf een zakelijk account kan/wil betalen als het ook voor 1/3 van de prijs kan... nee dus.
En dat is mijn beweegreden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben ook geupgrade 2401MX Alphen aan den Rijn met een COM21 modem.
Ik heb wel gemerkt dat de Motorola wel wat sneller is en de hoge snelheden beter aankan.
Dus misschien wel makkelijk om net als radjuh te informeren of een omruil mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op 14 april 2004 @ 08:39:
[...]

Blablalba, ga maar naar demon. Er is helemaal niks veranderd aan protocol noch modem / firmware. Wat wel leuk is, is dat de komende maanden elke Casema klant wordt voorzien van een Motorola ipv COM21. Toch leuk :P
Jaa... leuk, kan ik WEER alles gaan omgooien. |:( niet dus, die monteur komt er niet in (als ik tegen die tijd nog bij wanadoo zit... wat ik niet hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:33:
Jaa... leuk, kan ik WEER alles gaan omgooien. |:( niet dus, die monteur komt er niet in (als ik tegen die tijd nog bij wanadoo zit... wat ik niet hoop
tis duidelijk dat je boos bent, maar waarom? had casema geen snelheidsverhoging moeten doorvoeren omdat je netwerk nu overnieuw aangepast moeten worden?

straks met dhcp(motorola dus) is alles volautomatisch, zet alles op dhcp en je hoeft er niet meer over na te denken wat voor veranderingen casema ook doorvoert......?

straks met demon moet je toch al 1 en ander veranderen en iedere provider moet toch wel met de tijd meegaan en dingen upgraden/veranderen dus......? waar je meer naar zou moeten kijken is de service die ze bieden tov klanten. bied demon betere service? komen ze gelijk de volgende dag na een klachttelefoontje? hebben ze een goede helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 10:55
Zeist is ook ge-upgrade 3705
Com21 Premium
(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 16:32:01 UTC+0200)

Download : 207.3 KByte/sec
Upload : 34.8 KByte/sec
Connection : 480.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms

hè, hè. :)

Computer says, noo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ben ik ook omgezet:

(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 17:19:31 UTC+0200)

Download : 117.5 KByte/sec
Upload : 14.1 KByte/sec
Connection : 791.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 19:02:55 UTC+0200)

Download : 209.8 KByte/sec
Upload : 26.3 KByte/sec
Connection : 150.0 Conn/min

zoetermeer is nog niet helemaal klaar.

de premium upload moet zeker nog gebeuren.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Nou, de verhoging heb ik (een dagje eerder dan verwacht ;) ) alleen doet mijn ping wat raar. Misschien omdat ik nog heb ingebeld. Straks maar eens die verbinding weggooien en kijken of het met DHCP werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Laatst online: 20-08 21:10
Hier in leidschendam. nog steeds geen verhoging. ik heb een premuim abbo. en een COM21 modem. Iemand al in leidschendam die het wel heeft? met een COM21 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Na restart van mijn modem bleef mijn speed dezelfde, daarna router gerestart en had ik ook eindelijk een vette speedupgrade ;)

Wanadoo Broadband Premium powered by com21 @ Den Haag
(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 20:51:54 UTC+0200)

Download : 230.8 KByte/sec
Upload : 39.7 KByte/sec

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Dextourius schreef op 14 april 2004 @ 20:52:
Na restart van mijn modem bleef mijn speed dezelfde, daarna router gerestart en had ik ook eindelijk een vette speedupgrade ;)

Wanadoo Broadband Premium powered by com21 @ Den Haag
(Overgenomen op Wed Apr 14 2004 om 20:51:54 UTC+0200)

Upload : 39.7 KByte/sec
Ok even mij verbinding verbroken en opnieuw ingelogd mijn router. en ja hoor ook mijn update is er door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 10-09 16:08

R-B

Blokkert

werkt dat dhcp nu ook meteen?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
R-B schreef op 14 april 2004 @ 20:58:
werkt dat dhcp nu ook meteen?
Krijg DHCP van de router. weet niet of er iets met het modem gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Aham brahmasmi schreef op 14 april 2004 @ 19:56:
Nou, de verhoging heb ik (een dagje eerder dan verwacht ;) ) alleen doet mijn ping wat raar. Misschien omdat ik nog heb ingebeld. Straks maar eens die verbinding weggooien en kijken of het met DHCP werkt...
Com21 gaat _GEEN_ dhcp gebruiken, blijft dus PPPoE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere speed behalve op de nieuwsgroepen kom niet verder dan 20 KB/sec. Ach jah hopelijk tijdelijk dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 16:39:
[...]

tis duidelijk dat je boos bent, maar waarom? had casema geen snelheidsverhoging moeten doorvoeren omdat je netwerk nu overnieuw aangepast moeten worden?

straks met dhcp(motorola dus) is alles volautomatisch, zet alles op dhcp en je hoeft er niet meer over na te denken wat voor veranderingen casema ook doorvoert......?

straks met demon moet je toch al 1 en ander veranderen en iedere provider moet toch wel met de tijd meegaan en dingen upgraden/veranderen dus......? waar je meer naar zou moeten kijken is de service die ze bieden tov klanten. bied demon betere service? komen ze gelijk de volgende dag na een klachttelefoontje? hebben ze een goede helpdesk?
Ik vind de snelheids upgrade geen probleem(daar ben ik blij mee zelfs), maar wel dat ze (zonder even te melden) ook de firmware in de modems aangepast hebben
Dankzij die aanpassing kon ik m'n server opnieuw instellen..
En wat nu dus HELEMAAL balen is, m'n hele Active directory is gecrashed m.a.w. ik moet m'n server helemaal opnieuw installeren.

Op dit moment ben ik bezig om een linux server puur voor de verbinding in te stellen (om eerlijk te zijn wou ik dit al een dikke 6 maanden, maar had er de tijd niet voor)
Nu moet ik wel..
een 2e beweegreden om naar Demon over te stappen is.. static IP en het zelf kunnen hosten van mijn domeinen
de 3e reden.. 8mbit/1mbit, ondertussen had ik al door dat het allemaal te langzaam werd, en voorzie dat deze verbinding over 3-6 maanden ook niet meer genoeg is.

Anyway, ik baal als een stier, maar heb het maar geaccepteerd

Het overzetten van m'n netwerk als ik naar demon ga, je hebt helemaal gelijk maar als je doorhebt hoeveel werk het is als je win2k SBS met ISA server draait, dan begrijp je mijn gevoel, en als ik het TOCH nog een keer moet doen, dan doe ik het liever met de overstap naar Demon dan naar een Motorola modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

tja, als je pech heb loopt je contract nog een hele tijd door, dankzij de eenmaal per jaar opzeg regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 14 april 2004 @ 22:59:
tja, als je pech heb loopt je contract nog een hele tijd door, dankzij de eenmaal per jaar opzeg regel
Mijn contract loopt af op 1 juli..dus daar maak ik me geen zorgen over...
gewoon voor 1 mei opzeggen.. klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Zijn er veel mensen die de verhoging hebben gehad maar waarbij DHCP nog steeds niet werkt (ook na reset niet)? Ik moet dus nog steeds met L2TP inbellen maar de nieuwe down- en upload zijn zeker wel lekker. :)
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 09:42:
[...]

Ligt eraan welk modem je hebt :D
Met MOTOROLA modem uiteraard. Tot zover ben ik wel op de hoogte, ja. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-04-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 15 april 2004 @ 06:05:
Zijn er veel mensen die de verhoging hebben gehad maar waarbij DHCP nog steeds niet werkt (ook na reset niet)? Ik moet dus nog steeds met L2TP inbellen maar de nieuwe down- en upload zijn zeker wel lekker. :)
Bij mij ook, DHCP werkt (nog) niet, maar volgens mij heeft Casema dat ook nooit gezegd.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op 15 april 2004 @ 08:39:
[...]

Bij mij ook, DHCP werkt (nog) niet, maar volgens mij heeft Casema dat ook nooit gezegd.
Ligt eraan welk modem je hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:18:
[...]

Ik vind de snelheids upgrade geen probleem(daar ben ik blij mee zelfs), maar wel dat ze (zonder even te melden) ook de firmware in de modems aangepast hebben
Dankzij die aanpassing kon ik m'n server opnieuw instellen..
En wat nu dus HELEMAAL balen is, m'n hele Active directory is gecrashed m.a.w. ik moet m'n server helemaal opnieuw installeren.

Op dit moment ben ik bezig om een linux server puur voor de verbinding in te stellen (om eerlijk te zijn wou ik dit al een dikke 6 maanden, maar had er de tijd niet voor)
Nu moet ik wel..
een 2e beweegreden om naar Demon over te stappen is.. static IP en het zelf kunnen hosten van mijn domeinen
de 3e reden.. 8mbit/1mbit, ondertussen had ik al door dat het allemaal te langzaam werd, en voorzie dat deze verbinding over 3-6 maanden ook niet meer genoeg is.

Anyway, ik baal als een stier, maar heb het maar geaccepteerd

Het overzetten van m'n netwerk als ik naar demon ga, je hebt helemaal gelijk maar als je doorhebt hoeveel werk het is als je win2k SBS met ISA server draait, dan begrijp je mijn gevoel, en als ik het TOCH nog een keer moet doen, dan doe ik het liever met de overstap naar Demon dan naar een Motorola modem.
Als je server al crashed omdat je firmware van je modem veranderd dan wil ik niet weten wat er gebeurt als je naar een andere provider gaat. Volgens mij kan je het probleem beter ergens anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 15 april 2004 @ 06:05:

[...]
Met MOTOROLA modem uiteraard. Tot zover ben ik wel op de hoogte, ja. ;)
Werkt het ook niet met het programma van casema? Mocht je het niet hebben ik zal straks dan wel de link geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

De snelheid is bij mij ook doorgevoerd en ben er tevreden mee alleen
dit is bij mij zo 8erlijk laag terwijl die bij anderen stukken hoger ligt :?

Connection - 64.0 Conn/min

Waar zou dat aan kunnen liggen, heb er btw een routertje tussen hangen en heb casema premium

[ Voor 5% gewijzigd door bAdmuTs op 15-04-2004 12:47 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Ik heb dus Casema Mega sinds een paar weken, ik had eerst Com21 Premium. Ik moet zeggen dat ik dat kan aanraden.

(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 12:57:47 UTC+0200)

Download : 478.3 KByte/sec
Upload : 64.7 KByte/sec
Connection : 946.0 Conn/min

Ohja, de binaries nieuwsgroepen via news.casema.nl lopen op dezelfde snelheid, zo rond de 450 ~ 500 Kbytes/sec.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhu schreef op 15 april 2004 @ 12:58:
Ik heb dus Casema Mega sinds een paar weken, ik had eerst Com21 Premium. Ik moet zeggen dat ik dat kan aanraden.

(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 12:57:47 UTC+0200)

Download : 478.3 KByte/sec
Upload : 64.7 KByte/sec
Connection : 946.0 Conn/min

Ohja, de binaries nieuwsgroepen via news.casema.nl lopen op dezelfde snelheid, zo rond de 450 ~ 500 Kbytes/sec.
vraagje betreft news.casema.nl moet jij je inlog gegevens invullen, om gebruik tekunnen maken van deze news server?

oh ja en dan nog iets mensen sinds vandaag upload snelheid is weer naar 25 KByte/sec, nog meer mensen dit opgemerkt?

heb com21 premium postcode 3534 >> Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 16:28:
[...]vraagje betreft news.casema.nl moet jij je inlog gegevens invullen, om gebruik tekunnen maken van deze news server?
Casema mega is Casema's eigen internet ipv voorheen alles via wanadoo wat ik ook nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

OMG deze upgrade is nog droeviger dan die van 800 naar 1024 :(
Ik zag net bij een download m'n snelheid even omhoog schieten, dus ik doe een test bij speedtest;
(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 21:49:57 UTC+0200)

Download : 184.4 KByte/sec
Upload : 34.4 KByte/sec
Connection : 49.0 Conn/min

Voor de duidelijkheid, gaat hier om Casema Premium (2048/384) op een com21, postcode 3524DS (Utrecht).
Daarna heb ik nog een modem reset gedaan (zou niet nodig moeten zijn), weer een test... zelfde resultaat, daarna heb ik nog een proef met een 100mb.bin gedaan. Resultaat, zoniet nog droeviger :(
Bovendien zie ik bij de resultaten van anderen (speedtest) dat de upgrade 3 dagen geleden als was, ík ben niet blij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Fear-factoR schreef op 15 april 2004 @ 22:03:
Ik zag net bij een download m'n snelheid even omhoog schieten, dus ik doe een test bij speedtest;
(Overgenomen op Thu Apr 15 2004 om 21:49:57 UTC+0200)

Download : 184.4 KByte/sec
Upload : 34.4 KByte/sec
Connection : 49.0 Conn/min

Voor de duidelijkheid, gaat hier om Casema Premium (2048/384) op een com21, postcode 3524DS (Utrecht).
Daarna heb ik nog een modem reset gedaan (zou niet nodig moeten zijn), weer een test... zelfde resultaat, daarna heb ik nog een proef met een 100mb.bin gedaan. Resultaat, zoniet nog droeviger :(
Bovendien zie ik bij de resultaten van anderen (speedtest) dat de upgrade 3 dagen geleden als was, ík ben niet blij :/
mijn download snelheid is ook bedroevend hoor :x

zoals ik al eerder zei, gemiddeld 205 - 210 kb/s (hiervoor was het 105 - 110 kb/s )

misschien als je de motorola modem hebt dat je hoger haalt, want ik wil eigenlijk toch ook wel zo rond de 230 kb/s uitkomen, anders stap ik alsnog over in augustes als dat klote contract een x afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 15 april 2004 @ 22:03:
ehm.... ik had ook een modemreset gedaan, de oude snelheid bleef, ik herhaalde dit 3 keren, het bleef ondanks dat iedereen in den haag geupgraded zou zijn. toen beschreef iemand die geupgraded was hoe hij het deed. hij haalde stroom van modem af 20 sec. wachtte 5 minuten met online komen en viola....

nou dat deed ik allemaal ook behalve die 5 minuten wachten en dat deed ik dit keer dus wel en toen had ik ineens de hogere snelheid, puur toeval of.........?

probeer jij het eens......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was net mijn snelheid aan het testen.... EN ik werd zwaar pissed op casema.

Ik haalde maar iets van 140 KB/sec Max. met Kazaa, grab-it en speedtest tegelijkertijd aan.
wat bleek, mijn broertje zit nu ook nog te internetten, via de router |:( :)

Maar sinds de verhonging kan ik maar met maximaal 3 lijntjes in nieuwsgroepen downloaden :| Eerst kon je nog met 8 downloaden, toen maar met 5 en nu nog maar met 3 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:42:
Ik was net mijn snelheid aan het testen.... EN ik werd zwaar pissed op casema.

Ik haalde maar iets van 140 KB/sec Max. met Kazaa, grab-it en speedtest tegelijkertijd aan.
wat bleek, mijn broertje zit nu ook nog te internetten, via de router |:( :)

Maar sinds de verhonging kan ik maar met maximaal 3 lijntjes in nieuwsgroepen downloaden :| Eerst kon je nog met 8 downloaden, toen maar met 5 en nu nog maar met 3 :|
Casema/Wanadoo nieuwsserver beperkingen

;)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

sjorremans schreef op 15 april 2004 @ 23:02:
[...]

zoals ik al eerder zei, gemiddeld 205 - 210 kb/s (hiervoor was het 105 - 110 kb/s )

misschien als je de motorola modem hebt dat je hoger haalt, want ik wil eigenlijk toch ook wel zo rond de 230 kb/s uitkomen, anders stap ik alsnog over in augustes als dat klote contract een x afloopt
De download snelheid boeit mij niet, het gaat me om de upload en de connection.
Ik zou liever waardes van 1000 á 1500 Conn/min zien dan 80 Conn/min of minder, het ophalen van de pagina gaat wel snel maar de tijd die hij nodig heeft om een keer te beginnen met het ophalen van die pagina duurt soms idioot lang.
Dan wordt dus de snelheid helemaal teniet gedaan door de connection :/
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:36:
[...]

ehm.... ik had ook een modemreset gedaan, de oude snelheid bleef, ik herhaalde dit 3 keren, het bleef ondanks dat iedereen in den haag geupgraded zou zijn. toen beschreef iemand die geupgraded was hoe hij het deed. hij haalde stroom van modem af 20 sec. wachtte 5 minuten met online komen en viola....
De stroom heeft er bij mij 2 min af gelegen, maar dat is het niet.
Zoals ik al eerder zei, de upgrade is er wel alleen is ie bij mij zwaar instabiel.
Bovendien zou een modemreset helemaal niet nodig moeten zijn, dat geldt alleen voor de Motorola's (voor zover ik gelezen heb).
Ik denk dat de com21's gewoon weggedrukt worden door de Motorola's, de overhead op de snelheid zou namelijk nooit zo hoog mogen zijn (Het voordeel van kabel tegenover telefoonlijn -adsl- is juist dat kabel geïsoleerd is en dus amper signaalverlies zou moeten hebben imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 16 april 2004 @ 10:31:
[...]

De download snelheid boeit mij niet, het gaat me om de upload en de connection.
Ik zou liever waardes van 1000 á 1500 Conn/min zien dan 80 Conn/min of minder, het ophalen van de pagina gaat wel snel maar de tijd die hij nodig heeft om een keer te beginnen met het ophalen van die pagina duurt soms idioot lang.
Dan wordt dus de snelheid helemaal teniet gedaan door de connection :/
Dat zegt niet zo veel.
Ik haalde een of ander windows (klik) geluidje weg en ik haalde ook 1000 tot 1500 conecties per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
sjorremans schreef op 15 april 2004 @ 23:02:
[...]

ik ben het hiermee eens. ik heb alleen geen inzicht hoe anderen marketeren met hun down/upload snelheid; moet je daar ook rekening houden met een "overhead (die er overigens plotseling sinds 800kbit werd ingesteld) van 10 procent".

Ik kreeg mailtje; u internet nu met 2048 down en 384 up.. dikke janlul; ik download niet sneller dan 200-205, en upload is ook bagger, maximaal 35 kbyte, speedsuite normaal 27 / 29, en ver weg van de aangegeven 28kbyte

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zeg, jullie kunnen wel allemaal zeuren... Maar contractueel zijn ze jullie niks verplicht... Tenminste, niks meer dan de overeengekomen 1024 kb... en zelfs dat is nog twijfelachtig, omdat we al een upgrade gehad hebben... Dus wees blij met wat je krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Kun je nog steeds makkelijk 'downgraden'? Momenteel heb ik al deze nieuwe snelheid niet nodig. 60kB/s vond ik toendertijd eigenlijk zat, die 15 euro/maand bespaar ik dan mooi.

Had een tijdje de Casema site al afgestruind, maar ze maken er nu weinig melding meer van. Ze voelen de bui al hangen, als al hun vaste klanten massaal naar een goedkoper abbo gaan.

Voel me nu bijna gedwongen om met Kaazaa te gaan beginnen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear-factoR schreef op 16 april 2004 @ 10:31:
De stroom heeft er bij mij 2 min af gelegen, maar dat is het niet.
je leest me quote niet goed, 20 sec stroom eraf EN LOS DAARVAN 5 minuten niet online komen, dus niet wanneer de modem aangaat bijna direkt online komen. dat deed ik de 1e 3 keren, en de 4e keer was de stroom eraf van de modem en ben ik gaan douchen ( 20 min of zo ) en toen zette ik de stroom aan en ben ik me gaan aankleden en eten en wat dingetjes gaan doen ( ong 10 min ) en toen pas zette ik me online en had ik me snelheid. is het toeval of moet het op die manier ik weet het niet!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een vreselijke email ontvangen van casema.

Beste klant,

Onlangs vertelden wij u dat de internetsnelheid van Broadband Premium vóór 15 april 2004 verdubbeld zou worden. Wij hebben goed nieuws voor u! De downloadsnelheid is inmiddels verdubbeld en de uploadsnelheid verdrievoudigd. Waarschijnlijk heeft u het al gemerkt tijdens het internetten de afgelopen dagen. Uw internetsnelheid is verhoogd naar 2048/384 kbit/s.

Nou dat heb ik gemeten geen van 2 down en up komen niet in de buurt van de spec's.

Ik kan een nog sneller abbo nemen ... maar wat ik daar mee moet?
nog minder in de buurt komen van de spec's nog meer "ergernis"
Een besparing per maand van 30 euro om uit te komen op waar ik 2 jaar geleden mee begon qua snelheid lijkt me een betere aanbieding

het gaat vast weer gezellig worden tot er actie commitee's komen tot zolang zal het wel weer wachten worden.

teleurgesteld. :| 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:10:
[...]

je leest me quote niet goed, 20 sec stroom eraf EN LOS DAARVAN 5 minuten niet online komen, dus niet wanneer de modem aangaat bijna direkt online komen. dat deed ik de 1e 3 keren, en de 4e keer was de stroom eraf van de modem en ben ik gaan douchen ( 20 min of zo ) en toen zette ik de stroom aan en ben ik me gaan aankleden en eten en wat dingetjes gaan doen ( ong 10 min ) en toen pas zette ik me online en had ik me snelheid. is het toeval of moet het op die manier ik weet het niet!
Ah, oké sorry... ik heb koppijn en ben nog niet zo wakker... :P
Anyway, zoals ik al zei, de upgrade is er wel alleen nog niet echt stabiel.
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 11:04:
[...]

Dat zegt niet zo veel.
Ik haalde een of ander windows (klik) geluidje weg en ik haalde ook 1000 tot 1500 conecties per minuut.
Idd speedtest is niet zaligmakend, maar feit is wel dat een 100mb.bin (zoals ik al eerder zei) ook niet echt bevredigende resultaten geeft en mijn pagina's soms een halve minuut nodig hebben om te beginnen met downloaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Fear-factoR op 16-04-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 12:19:
Net een vreselijke email ontvangen van casema.

Beste klant,

Onlangs vertelden wij u dat de internetsnelheid van Broadband Premium vóór 15 april 2004 verdubbeld zou worden. Wij hebben goed nieuws voor u! De downloadsnelheid is inmiddels verdubbeld en de uploadsnelheid verdrievoudigd. Waarschijnlijk heeft u het al gemerkt tijdens het internetten de afgelopen dagen. Uw internetsnelheid is verhoogd naar 2048/384 kbit/s.

Nou dat heb ik gemeten geen van 2 down en up komen niet in de buurt van de spec's.

Ik kan een nog sneller abbo nemen ... maar wat ik daar mee moet?
nog minder in de buurt komen van de spec's nog meer "ergernis"
Een besparing per maand van 30 euro om uit te komen op waar ik 2 jaar geleden mee begon qua snelheid lijkt me een betere aanbieding

het gaat vast weer gezellig worden tot er actie commitee's komen tot zolang zal het wel weer wachten worden.

teleurgesteld. :| 8)7 |:(
Wat zijn op dit moment jouw snelheden dan (gemeten dan hé :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
[quote]Ettepet schreef op 16 april 2004 @ 11:53:
Kun je nog steeds makkelijk 'downgraden'? Momenteel heb ik al deze nieuwe snelheid niet nodig. 60kB/s vond ik toendertijd eigenlijk zat, die 15 euro/maand bespaar ik dan mooi.

[quote]

ja dat wilde ik dus ook, ik neem genoegen in principe nu voor die 1024kbyte, omdat ik toch niet films enzo download, maar dan ben je weer een jaar verplicht bij die gasten te blijven... en dat is niet zo slim heb ik het idee

en die moraalridder die hier ergens sprak over "ze zijn niets verplicht", dat klopt, maar de prijzen waren huiverendwekkend voor wat je kreeg. Laters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Overgenomen op Fri Apr 16 2004 om 10:01:19 UTC+0200)

Download : 198.4 KByte/sec

Upload : 28.1 KByte/sec

Dit is een gemiddeld resultaat 160 om 18 heb ik ook gehad. 200 om 36 is het hoogste wat ik gezien heb. Ook emule+ laat over een tijd van een uur in de statistiek 28 Kb zien en dan komt er geen enkele download binnen .... geen ruimte.
zit ik de uploads naar 20 dan beginnen de downloads weer :O

Ik vind als ik er genoeg van heb 3 maanden al te lang om eraan vast te zitten en een vers abo is meteen voor een jaar.
niets verplicht ???? ze hebben zichzelf verplicht !
als je het niet kan leveren biedt het dan domweg niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
meelmark schreef op 16 april 2004 @ 11:33:
[...]

ik ben het hiermee eens. ik heb alleen geen inzicht hoe anderen marketeren met hun down/upload snelheid; moet je daar ook rekening houden met een "overhead (die er overigens plotseling sinds 800kbit werd ingesteld) van 10 procent".

Ik kreeg mailtje; u internet nu met 2048 down en 384 up.. dikke janlul; ik download niet sneller dan 200-205, en upload is ook bagger, maximaal 35 kbyte, speedsuite normaal 27 / 29, en ver weg van de aangegeven 28kbyte
maar ik zie veel andere mensen hier fokking 230 kb/s halen kan dit komen omdat zij misschien de motorola modem hebben en ik de com21

men upload snelheid is wel goed, 43 kb/s gemiddeld is geen probleem, alleen men download snelheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 12:43:
[...]

Werkt het ook niet met het programma van casema? Mocht je het niet hebben ik zal straks dan wel de link geven.
Dat programma'tje heb ik (had ik zelf ook al een link voor gepost dacht ik ;) ) en het enige wat het deed is wat registerveranderingen van de L2TP-installatie ongedaan maken en wat andere dingen goedzetten. Verbinding kreeg ik alleen niet met DHCP. Ik ga denk ik ook niet bellen of nog proberen DHCP aan de praat te krijgen aangezien mijn verbinding nu perfect werkt met de nieuwe snelheid... In de mail van Wanadoo die ik vandaag kreeg met de melding dat m'n snelheid verdubbeld was werd ook met geen woord gerept over DHCP (logisch ook omdat COM21'ers ook op PPoE blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Hey man ik kan sinds een paar dagen (lol na upgrade zeg maar) veel sites niet meer bezoeken.. het kan wel maar het gaat echt superlangzaam..

bv www.fok.nl

heeft iemand hier ook last van?

me speed enzo is wel goed check:

(Overgenomen op Fri Apr 16 2004 om 14:45:05 UTC+0200)

Upload : 43.1 KByte/sec
Connection : 549.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

sjorremans schreef op 16 april 2004 @ 14:06:
[...]

maar ik zie veel andere mensen hier fokking 230 kb/s halen kan dit komen omdat zij misschien de motorola modem hebben en ik de com21

men upload snelheid is wel goed, 43 kb/s gemiddeld is geen probleem, alleen men download snelheid |:(
com21, utreg centrum:
233 down, 36 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dextourius schreef op 16 april 2004 @ 14:45:
Hey man ik kan sinds een paar dagen (lol na upgrade zeg maar) veel sites niet meer bezoeken.. het kan wel maar het gaat echt superlangzaam..

bv www.fok.nl

heeft iemand hier ook last van?

me speed enzo is wel goed check:

(Overgenomen op Fri Apr 16 2004 om 14:45:05 UTC+0200)

Upload : 43.1 KByte/sec
Connection : 549.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms
Bekend probleem. Kan aan je IP-Reeks liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe betrouwbaar is speedtest ?

Als ik speedtest uitvoer, dan haal ik wel +/- rond de 200 kB/s, maar wanneer ik normaal download, dan is mijn gemiddelde snelheid 108 kB/s. Ik download NU UnrealIIXMPdemo en UT2004demo, beide met downloadaccelarator. Daarnaast is ook nog eens Kazaa aan en grab-it (full update's). Om te meten gebruik ik DU Meter. En ik zit ook nog eens achter een router (andere pc's zijn uit).

Ik zou dan toch gewoon met volledige snelheid moeten downloaden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt aan de FTP waarvan je leeched.... En bovenal, waar hij staat.... NL of USA p.e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Ik weet niet wanneer je het probeert, want bij mij is het ook wel eens lager (180kB/s op z'n slechtst). Tot nog toe heb ik van wat de afgelopen dagen hier is gemeld een van de allerhoogste scores met premium (en COM21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe tussendoor...

ik had in het begin na omzetting tot mijn grote vreugde met mijn basic abo een up van tegen de 256bps ipv de beloofde 128bps maar inmiddels lijkt dat voordeel
weer afgeknepen te zijn want ik kom niet meer boven de 14,5 k up

zijn er meer die daar last van hebben?
ps als iemand voor casema ook zo'n
programmaatje als Fuck-upc heeft waarmee
je je snelheid toch nog kan verhogen
dan hou ik me aanbevolen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 21:42:

zijn er meer die daar last van hebben?
ps als iemand voor casema ook zo'n
programmaatje als Fuck-upc heeft waarmee
je je snelheid toch nog kan verhogen
dan hou ik me aanbevolen >:)
Laten we dat maar niet doen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 16 april 2004 @ 23:15:
[...]

Laten we dat maar niet doen hier.
Al zou het, het werkt toch niet, heb het geprobeerd met een of ander modemcapper voor motorola's en het werkt niet, alles staat op slot of hoe je het ook wilt noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 01:30:
Al zou het, het werkt toch niet, heb het geprobeerd met een of ander modemcapper voor motorola's en het werkt niet, alles staat op slot of hoe je het ook wilt noemen.
hij heeft het over een hacktool, en het werkt WEL. maar wat heb je eraan? de provider ZIET het toch wel vroeg of laat dat je erboven schiet. een vriend van mij is dan ook gepakt hierop. voor de duidelijkheid, ik heb die hacktool niet en ik ga het ook niet regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

[...]

(Overgenomen op Sat Apr 17 2004 om 12:12:03 UTC+0200)

Download : 222.2 KByte/sec
Upload : 37.4 KByte/sec
Wanadoo BB Premium, Zeist. En ja, met een Com21-modem.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Motorola, DHCP, premium account.

(Overgenomen op Sat Apr 17 2004 om 16:21:03 UTC+0200)

Download : 248.4 KByte/sec
Upload : 36.3 KByte/sec

Deze waardes zijn niet incidenteel. heb 'm 10 keer gedraaid en elke keer deze waardes (tiende meer of minder).

Kennis met com21 zit zo rond de 220 down.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Den Haag met premium zogenaamd speed upgrade, de snelheid is nooit stabiel, speedtests lijken me wel te belazeren, soms wel 220kbps down en 35kbps up, maar welke ftp ik ook download en al is het met dap, of het nou in zweden, den haag, usa, canada, of tokyo is, nooit gaat ie boven de 110kbps down, nooit!. Bittorent, zelfde geval, maakt niet uit. Dit is gewoon fout, de enige reden dat ik mn abo niet heb opgezegd een paar maanden terug was dat ik deze upgrade zou krijgen, nu ik dit zie voel ik me heel heel heel erg diep genaaid. Oh ja, veel sites zijn vaak niet bereikbaar of heel langzaam met laden.... Graag iemand van casema/wanadoo hierover horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg a.s. Maandag 19 April dus mijn nieuwe Motorola SURFboard modem, en ik vraag me eigen af ofdat deze modems echt merkbaar beter zijn dan de Com21 modems.

Ik heb dus nu Premium met Com21, en ik merk dus wel dat die upload echt bagger wordt na 19:00. Overdags lekker rond de 42 kb/s en 's avonds ineens rond de 25 kb/s.

Heb je dit ook met EuroDOCSIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Ettepet schreef op 16 april 2004 @ 20:37:
[...]

Ik weet niet wanneer je het probeert, want bij mij is het ook wel eens lager (180kB/s op z'n slechtst). Tot nog toe heb ik van wat de afgelopen dagen hier is gemeld een van de allerhoogste scores met premium (en COM21).
Ik hier (4872) haal 175 kb/s max....
Ik heb al gebeld met de helpdesk, waar ze me vertelde dat ze van t weekend nog wat dingen gaan afronden (vraag me niet wat) en dat maandag alles oke moet zijn..... dus ik wacht nog 2 dagen en als t maandag nie hoger is dan minimaal 200kbps dan bel ik terug en zou ik een motorola modem krijgen.....

Ben er nie zo blij mee als ik da moet doen, maar als ik dan 250 haal, moet t maar.....maar ik hou liever de COM21.,....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Dafjedavid schreef op 17 april 2004 @ 23:54:
[...]

Ik hier (4872) haal 175 kb/s max....
Ik heb al gebeld met de helpdesk, waar ze me vertelde dat ze van t weekend nog wat dingen gaan afronden (vraag me niet wat) en dat maandag alles oke moet zijn..... dus ik wacht nog 2 dagen en als t maandag nie hoger is dan minimaal 200kbps dan bel ik terug en zou ik een motorola modem krijgen.....

Ben er nie zo blij mee als ik da moet doen, maar als ik dan 250 haal, moet t maar.....maar ik hou liever de COM21.,....
ze hebben het recht om maximaal 2048 * 0.9 = 1842Kbit te geven aan je, in verband met een of andere vage markering-technische term "overhead". (wie weet wat het is, ik laat me graag informeren ben niet zo technisch). Dat betekend dat je dus maximaal 230kByte op zn minst recht op hebt. Maar ja, ik kom niet hoger dan 210, en de upload is ook niet echt top. Ja, het is zeuren om 20 kbyte-jes, maar het gaat om het principe; adverteer dan niet met zulke waarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markering-technische term "overhead".

Zonder die overhead lees ACK, Adress, CRC, Hash zou er weinig gebeuren.

Ik blijf in zoetermeer rond de 180 Down 33 Up zitten met een com21.

toch maandag ook maar eens gaan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 11:47:

toch maandag ook maar eens gaan bellen
ik ook.. zit nu naar wanadoo accountje te uploaden, met 20 kbyte per seconde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

meelmark schreef op 18 april 2004 @ 00:07:
[...]

ze hebben het recht om maximaal 2048 * 0.9 = 1842Kbit te geven aan je, in verband met een of andere vage markering-technische term "overhead". (wie weet wat het is, ik laat me graag informeren ben niet zo technisch). Dat betekend dat je dus maximaal 230kByte op zn minst recht op hebt. Maar ja, ik kom niet hoger dan 210, en de upload is ook niet echt top. Ja, het is zeuren om 20 kbyte-jes, maar het gaat om het principe; adverteer dan niet met zulke waarden!
nogmaals; je hebt nergens 'recht' op, tenzij je nu een nieuwe abonnee bent... Als je al langer klant bent van casema heb je recht op 768kbit... (tenminste, dacht ik... voor de snelheidsverhogingen), dus gaan zeuren dat je ergens recht op hebt lijkt mij echt niet op z'n plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
MikeyMan schreef op 18 april 2004 @ 12:48:
[...]
Als je al langer klant bent van casema heb je recht op 768kbit... (tenminste, dacht ik... voor de snelheidsverhogingen), dus gaan zeuren dat je ergens recht op hebt lijkt mij echt niet op z'n plaats...
512 :+

toch heb je er recht op, aangezien ze schreven dat alle abbo's worden geupgrade, ongeacht de datum van aanmelding :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Het lijkt er trouwens op dat de opzegtermijn van Wanadoo nu ineens weer verlaagd is naar een maand.

Op de site van wanadoo staat namelijk het volgende: Opzegtermijn 1 kalendermaand.

Het lijkt erop dat alleen casema de opzegtermijn van een jaar hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

De waarden waarmee wordt geadverteerd zijn maximum snelheden, evenals bij adsl. De gegarandeerde snelheid ligt op de helft van de maximum waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik ben ook redelijk pissed gvd...niet vanwege snelheid (upload is uber, download wat minder) maargoed pc staat toch 24/7 aan.....

maar die mongolen hebben een fout gemaakt door middel van mij mail ook te blokken laat maar zeggen (we hadden 4 boxxen, maar waren van 3 pass kwijt dus men ma gemaild of ze die 3 zouden kunnen wissen zodat we 3 nieuwe konden aanmaken), en het hoofdaccount dus moesten laten staan (die van mij)....

maandag was mail verstuurd, ik ging dinsdag dus ff men mail checken, verkeerde pass, wtf
oude gegevens geprobeerd die in die brief zaten, neej hoor....

ik gebeld, uiteindelijk: ja meneer we sturen u een brief waar 4 nieuwe passes in staan zodat u die zelf kunt veranderen, deze heeft u binnen 2 dagen

het is nu freaky zondag en nog steeds geen brief met nieuwe wachtwoorden...dus vind het nie zo erg een week zonder mail maar het gaat om het idee, ( ZEG DAN GVD DAT HET NIET BINNEN 2 DAGEN KAN !! ) kortom het ZUIGT |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Er komen zoveel mensen rond de 230 kbps, dus als ik daarvoor mn COM21 in moet leveren, dan doe ik dat maar..... ik kijk morgenochtend eerst hoe t met de vb is, daarna toch maar bellen.....

Dan maar motorola......als ik die snelheid maar haal, anders kan ik net zo goed naar basic.....

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 18 april 2004 @ 17:53:
De waarden waarmee wordt geadverteerd zijn maximum snelheden, evenals bij adsl. De gegarandeerde snelheid ligt op de helft van de maximum waardes.
Dat is heel mooi als een jurist gesproken, maar als ik als klant wijs gemaakt word dat ik niet hoef te vertrekken naar een andere isp verschillende malen door zowel de technische dienst als de administratie omdat casema ook ging upgraden, en dan na de upgrade men snelheid niet verdubbelt, maar hooguit 10 tot 20% hoger ligt vind ik dat ik #@#@#@ dus echt wel het morele recht heb te klagen... Daarbij tal van sites die gewoon zo sloom laden dat je uit frustratie het maar laat zitten en die sites maar niet meer bezoekt. En dat van adsl, nou ik heb dus ook een jaar bbned gehad in m'n eigen flat, nu woon ik dan weer bij mn ouders waar ze al 4 jaar casema hebben , de snelheid was gewoon 95% van de tijd wat het zijn moest. Daarvoor had ik een jaar kpn adsl bij planet, snelheid was ook gewoon altijd stabiel op 90% van het geadverteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
hoop dat ze de upload nog beetje gaan fixen want zit nu met premium rond de 20 / 23.. dat schiet niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

* SgtStrider dacht dat het toch nog goed kwam

OEF ! Niet dus. Casema gaat er nu definitief uit. Zit meestal extreem VER onder de aangegeven snelheden, en om nu te zeggen dat een verhoging zonder garantie leuk is, nee.

Duidelijk is dus dat ik naar ADSL overstap, welke provider weet ik nog niet, maar Casema is er per 1 november 2004 uit. Ik voel me al een stuk beter :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
over de upload ben ik wel zeer te spreken:
[03:10:40] Transferred 1 file totaling 3,24 MB in 01:21 (40,98 KBps)
maar de download van 255mbit .nl:
[03:12:30] Transferred 1 file totaling 3,67 MB in 18,31 (207,10 KBps)

2048kbit = toch echt 256 kb/s, zou dus ca. zo rond de 230 kb/s moeten halen (dat halen de demon vrienden die ik ken ook)
en je gaat me niet zeggen dat de overhead een dikke 20 a 25 kb/s is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

seb_ schreef op 18 april 2004 @ 13:33:
Het lijkt er trouwens op dat de opzegtermijn van Wanadoo nu ineens weer verlaagd is naar een maand.

Op de site van wanadoo staat namelijk het volgende: Opzegtermijn 1 kalendermaand.

Het lijkt erop dat alleen casema de opzegtermijn van een jaar hanteert.
Je had altijd al een opzegtermijn van 1 kalendermaand, maar je hebt wel een jaar contract, dus 1 kalendermaand voor het verstrijken van je contractjaar moet je opgezegd hebben.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Renever schreef op 23 april 2004 @ 08:18:
[...]

Je had altijd al een opzegtermijn van 1 kalendermaand, maar je hebt wel een jaar contract, dus 1 kalendermaand voor het verstrijken van je contractjaar moet je opgezegd hebben.
je kan gewoon tussentijds opzeggen... het gaat erom dat je het eerste jaar alleen niet kan opzeggen...

zou mooie klantenbinding zijn zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
meelmark schreef op 23 april 2004 @ 11:04:
[...]

je kan gewoon tussentijds opzeggen... het gaat erom dat je het eerste jaar alleen niet kan opzeggen...

zou mooie klantenbinding zijn zeg ;)
euh ECHT NIET HE !!! je contract wordt elke keer met 1 jaar verlengd....dus ben je te laat zit je er weer voor 1 jaar aan vast...

Mijn stats BTW (com21, den haag ypenburg)

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 202.2 KByte/sec
(=1618 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 37.3 KByte/sec
(=298 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 746.0 Conn/min

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hassanjassan schreef op 23 april 2004 @ 12:02:

euh ECHT NIET HE !!! je contract wordt elke keer met 1 jaar verlengd....dus ben je te laat zit je er weer voor 1 jaar aan vast...
Als je inderdaad de voorwaarde leest, dan zit je weer voor een jaar vast aan ze.
Gewoon op tijd opzeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
hassanjassan schreef op 23 april 2004 @ 12:02:
[...]

kan me niet voorstellen :)...
lui-modus- wil iemand dit opzoeken en citeren... /lui-modus

ff gezocht:

Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden. Na afloop van de minimumduur wordt, behoudens opzegging conform dit artikel 13.2, het Internet Abonnement telkens automatisch verlengd met twaalf (12) kalendermaanden. De Klant kan het Internet Abonnement schriftelijk opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de termijn van twaalf (12) kalendermaanden.
De Klant kan het Internet Abonnement tussentijds schriftelijk opzeggen per de eerste dag van de maand, met inachtneming van een opzegtermijn van één (1) kalendermaand, voor de afloop van de minimumduur van het Internet Abonnement

mijn minimumduur was gezet op 12 maanden... klaar :)

[ Voor 54% gewijzigd door meelmark op 23-04-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan406
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08-2006
snags gaat het ietsjes sneller:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 216.9 KByte/sec
(=1735 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 37.2 KByte/sec
(=298 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 750.0 Conn/min

[ Voor 3% gewijzigd door hassanjassan406 op 24-04-2004 00:40 ]

go go go !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een com 21 en ik heb een verbinding van 230 ongeveer alleen op de newsgroepen is het helemaal 3x niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 15:41
OK, we hebben hier na een belletje met de helpdesk ook DHCP. Echter nu wordt de verbinding telkens verbroken (om het uur ofzo). Waar kan dit aan liggen? We hebben een Motorola modem met een Sitecom DC202 modem.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gokje: 1 keer per uur wordt nieuwe ipadres toegekend? en daar kan de sitecom niet mee onderweg omdat ie niet op DHCP is ingesteld? ( ik neem ff aan dat die sitecom geen modem is maar een router )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 26 april 2004 @ 17:16:
OK, we hebben hier na een belletje met de helpdesk ook DHCP. Echter nu wordt de verbinding telkens verbroken (om het uur ofzo). Waar kan dit aan liggen? We hebben een Motorola modem met een Sitecom DC202 modem.
Zoals MrTweak al zegt.. DC-202 is een router en waarschijnlijk heb je foute instellingen. Als je op de site van Sitecom had gekeken had je gevonden hoe het je moet omzetten van LT2P naar DHCP :) By the way..na 7 dagen wordt je IP gereleased etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg hebben jullie er ook last van dat je bij de nieuwsgroepen gewoonweg niet boven de 20 a 30 KB/sec komt? Sinds dit er is haal ik gewoonweg niet meer, voorheen wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Laatst online: 15:41
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:29:
gokje: 1 keer per uur wordt nieuwe ipadres toegekend? en daar kan de sitecom niet mee onderweg omdat ie niet op DHCP is ingesteld? ( ik neem ff aan dat die sitecom geen modem is maar een router )
Die sitecom is idd een router en wordt door casema aanbevolen.
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:56:
[...]
Zoals MrTweak al zegt.. DC-202 is een router en waarschijnlijk heb je foute instellingen. Als je op de site van Sitecom had gekeken had je gevonden hoe het je moet omzetten van LT2P naar DHCP :) By the way..na 7 dagen wordt je IP gereleased etc.
Sorry, ik had er bij moeten vermelden dat de router ingesteld staat op DHCP (had die faq ook al gezien ;) ). Ik kan dus ook het IP-adres releasen en renewen. Als ik dit doe werkt alles weer gewoon. Zit er misschien in de nieuwe firmware iets waardoor het beter werkt? (Dit is de v2 versie). Op de site staat iig niks over verbeteringen icm. DHCP

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:40:
Zeg hebben jullie er ook last van dat je bij de nieuwsgroepen gewoonweg niet boven de 20 a 30 KB/sec komt? Sinds dit er is haal ik gewoonweg niet meer, voorheen wel. 8)7
Wanadoo nieuwsserver beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 19 April het nieuwe EuroDOCSIS modem (Motorola SB5100E) en ben zeer tevreden. De snelheid is constant, de pingtijd ook, en vergeleken met ADSL Basic (2048/320) is dit veel sneller, en heeft opzich dezelfde stabiliteit in mijn wijk.

(Overgenomen op Wed Apr 28 2004 om 12:47:15 UTC+0200)

Download : 241.2 KByte/sec
Upload : 42.2 KByte/sec
Connection : 691.0 Conn/min

Ik heb een Wanadoo Cable Broadband Premium (2048/384) abonnement in Utrecht (3552)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Sinds donderdag 22 april heb ik Wanadoo Cable Broadband Basic. Sinds gisteren werkt het ook (schakelaartje in het kastje buiten vergeten).

Ik vind het best aardig dit resultaat (Speedtest.nl):
Download 120.9 KByte/sec (=967 kbps)
Upload 14.3 KByte/sec (=114 kbps)
Connection 496.0 Conn/min

(Waarom werkt dat Copy To Clipboard niet in FireFox??)

Amersfoort Nieuwland (Het ADSL windstiltegebied van de randstad)

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Shit. :( Ik heb problemen met het overschakelen naar DHCP. Ik heb een tijdje op de nieuwe snelheid nog op L2TP gezeten, wat perfect werkte, maar nu zie ik in de e-mail van Casema dat L2TP er binnenkort echt uit gaat. Ik krijg DHCP echter niet werkend en mijn download en upload zijn nu gecapped respectievelijk 30 KB/s en 7 KB/s. :(

Ik heb het programma'tje dhcpswitch.exe gebruikt en ook naar de handmatige omzetting gekeken maar verbinding krijg ik niet. De stroom is al van m'n modem (Motorola SB5100) geweest. Iemand een suggestie? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik het netwerkkaartje dat bij het installatiepakket zat niet gebruik (ik gebruik de onboard NIC van m'n moederbord)??

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-05-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 17 mei 2004 @ 20:47:
Shit. :( Ik heb problemen met het overschakelen naar DHCP. Ik heb een tijdje op de nieuwe snelheid nog op L2TP gezeten, wat perfect werkte, maar nu zie ik in de e-mail van Casema dat L2TP er binnenkort echt uit gaat. Ik krijg DHCP echter niet werkend en mijn download en upload zijn nu gecapped respectievelijk 30 KB/s en 7 KB/s. :(

Ik heb het programma'tje dhcpswitch.exe gebruikt en ook naar de handmatige omzetting gekeken maar verbinding krijg ik niet. De stroom is al van m'n modem (Motorola SB5100) geweest. Iemand een suggestie? Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik het netwerkkaartje dat bij het installatiepakket zat niet gebruik (ik gebruik de onboard NIC van m'n moederbord)??
Waarschijnlijk is je switch niet helemaal goed gegaan, komt wel vaker voor. Het modem staat hier dan nog niet goed overgezet wat voor wel verbinding-geen data problemen of trage verbindingen kan leiden. Bel maar efkes met de helpdesk, die kunnen je account hier en je pc configuratie ff checken.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.