Casema gaat ook upgraden

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.707 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 21:43:
haha ik heb basic en ik haal gewoon 130 kb ps en dat wordt dus nog sneller:D
En je woont in?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Breda hebben wij op het moment gemiddeld 107kb/s.
Ik ben benieuwd of wij echt sneller gaan na de upgrade ;)

BTW: Reset Casema de modems na de update zelf ?!(lijkt mij wel |:( ) maar ja, je weet maar nooit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niks gemerkt (heb ook dat mailtje gehad) :( Ik heb nu geen tijd om het modem te resetten etc. dus dat doe ik vanavond wel. Ik lees dan jullie bevindingen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:08:
Ik heb nog niks gemerkt (heb ook dat mailtje gehad) :( Ik heb nu geen tijd om het modem te resetten etc. dus dat doe ik vanavond wel. Ik lees dan jullie bevindingen wel :)
hier in utrecht (postcode 3531) nog niets na een reset.. ook elders in utrecht geen upgrade, die persoon heeft zo'n motorola lt2p ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 10:31:
[...]

hier in utrecht (postcode 3531) nog niets na een reset.. ook elders in utrecht geen upgrade, die persoon heeft zo'n motorola lt2p ding.
Beverwijk, 1944, COM21, NOG NIETS

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op 09 maart 2004 @ 10:47:
[...]

Beverwijk, 1944, COM21, NOG NIETS
het zou inderdaad kunnen zijn van "nog niets", maar Casema heeft ook gezegt dat iedereen uiterlijk 15 april nieuwe snelheden zou hebben ;).
Ze kunnen dit natuurlijk ook niet allemaal gelijk in een keer (denk ik tenminste :*) )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 10:58:
[...]

het zou inderdaad kunnen zijn van "nog niets", maar Casema heeft ook gezegt dat iedereen uiterlijk 15 april nieuwe snelheden zou hebben ;).
Ze kunnen dit natuurlijk ook niet allemaal gelijk in een keer (denk ik tenminste :*) )
En dus blijven we hier tot 15 april posten ;)
Hier in Utrecht ook niks nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yojordi schreef op 03 maart 2004 @ 18:51:
[...]

Het was al wel langer bekend dat ze zouden upgraden, maar volgens mij nog niet met hoeveel (of ik loop achter)
Ik heb liever dat ze niet upgraden, maar dat ze eerst mijn 2048kbit gaan fixen :( :( (Nu haal ik amper 800kbit) :( :( :(
Ik wil nie veel zegge hoor, maar met een 2mbit lijn haalt ook maar max 220-250 kb/s (met download speeder)

ff dat je het weet. Alleen met een 8mbit lijn haal je de 800kb/s! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op 09 maart 2004 @ 11:01:
[...]

En dus blijven we hier tot 15 april posten ;)
Hier in Utrecht ook niks nog
U snapt hem :*) . Oke inderdaad misschien een beetje off-topic. ;).
Maar ik hoop dat de snelheid (en niet de prijs) er wat op vooruit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 11:11:
[...]

Ik wil nie veel zegge hoor, maar met een 2mbit lijn haalt ook maar max 220-250 kb/s (met download speeder)

ff dat je het weet. Alleen met een 8mbit lijn haal je de 800kb/s! :)
denk dat je bits en bytes verwart ;)
trouwens 2mbit is 256 kbyte max... dus met je 220-250 zit je daar niet ver vanaf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Correctie. In Utrecht wel een verhoging bij mij. Postcode 3526 (Kanaleneiland). Waarschijnlijk wilden ze als test eerst het Ghetto overzetten ofzo :). Download is nu 2 Mbit. Upload blijft nog wat achter (234 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Empror1 schreef op 08 maart 2004 @ 19:25:
Zul je zien, verhogen ze de prijs niet, stellen ze een datalimiet in :P.
Ik zou wel blij zijn als ze de Dataverkeer homepage: 50 Mb opkrikken, ik zit meestal al rond 16:00 á 18:00 tegen mijn limiet aan waardoor mensen m'n page niet meer kunnen bezoeken :| (En dan heb ik het hier dus over een hobby paginatje, ik heb geen zin om extra geld te moeten betalen om m'n page ergens anders te laten hosten)
Blindfold schreef op 09 maart 2004 @ 14:16:
Upload blijft nog wat achter (234 Mbit).
Ik denk dat de meeste mensen een moord doen voor zo'n upload :P

[ Voor 19% gewijzigd door Fear-factoR op 09-03-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Correctie. In Utrecht wel een verhoging bij mij. Postcode 3526 (Kanaleneiland). Waarschijnlijk wilden ze als test eerst het Ghetto overzetten ofzo :). Download is nu 2 Mbit. Upload blijft nog wat achter (234 Mbit).
hahahaha, geweldig.. hou wel van die grappen... de Ghetto !

ik hoorde wel weer enkele sirene's langs lombok die kant op scheren ... een een upgrade maakt t leven in die gebieden weer wat dragelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
[...]

Heb je een Com21 modem?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 14:23:
[...]
Correctie. In Utrecht wel een verhoging bij mij. Postcode 3526 (Kanaleneiland). Waarschijnlijk wilden ze als test eerst het Ghetto overzetten ofzo . Download is nu 2 Mbit. Upload blijft nog wat achter (234 Mbit).
hahahaha, geweldig.. hou wel van die grappen... de Ghetto !

ik hoorde wel weer enkele sirene's langs lombok die kant op scheren ... een upgrade maakt t leven in die gebieden weer wat dragelijker ;)

edit:
de edit resulteerde in een dubbele post :?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Fear-factoR schreef op 09 maart 2004 @ 14:23:

Ik denk dat de meeste mensen een moord doen voor zo'n upload :P
Ja, maar het is nog niet de beloofde 384kbit, dus vandaar. En ik heb trouwens een wit Motorola modem.

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 09-03-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 08:46:
Hier in Breda hebben wij op het moment gemiddeld 107kb/s.
Ik ben benieuwd of wij echt sneller gaan na de upgrade ;)
Idem dito hier in Breda-Noord

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Hmmm...

Ik ben nog steeds niet geupgrade van 800kbit naar 1024kbit, had geloof ik al een paar maanden geleden moeten gebeuren ? Ik heb gemiddeld 100 kbyte/s down, en 15 kbyte up.

Z`meer - Premium

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wel mooi hoor die upgrade. Vandaag pakketje binnen, handel geïnstalleerd (doet het wel, maar hoef geen verbinding te maken :?) en het gaat rete snel (in verhouding met die verhalen die ik gehoord heb...)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Mar 9 2004 om 17:18:17 UTC+0100)

Download : 121.0 KByte/sec
Upload : 27.6 KByte/sec
Connection : 848.0 Conn/min
Ping test Nederland : 11.0 ms

grappig vind ik dat die upload nog niet door speedtest "ondersteund" word. Daarnaast is die hoger dan door de TS in de SP gemeld word... Ik vind het niet erg, ik baalde er juist van dat ik zo'n langzame upload zou krijgen via Casema.. Maar het is niet veel minder dan m'n vorige ADSL basic abbo :)
Bovendien is die ping ook allerminst slecht te noemen :). Beter dan bij die ADSL verbinding!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzit in leidscheveen (Den Haag) en haal nu (premuim) gem 110 down en 13 up |:( .. Ik hoop echt dat die upload richting de 48 kB/s ...
/edit: Hier trouwens ook nog geen update, ook na reset niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic:
Ik woon ook in utrecht postcode 3531 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Blindfold schreef op 09 maart 2004 @ 15:21:
[...]

Ja, maar het is nog niet de beloofde 384kbit, dus vandaar. En ik heb trouwens een wit Motorola modem.
Kijk nou nog ff naar je post :P je gebruikte M ipv K ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold: herlees je post hieronder en dan snap je wel wat fear-factor bedoelt dat men een moord zou doen voor zo een upload....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Ik woon ook in utrecht postcode 3531 :)
offtopic:
LOMBOK UNITED 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema Internet + Sitecom Dc202 (v1) Router

Zoals ik in de bovenstaande topic gemeldt had, had ik problemen met mijn router, omdat Casema met L2TP werkt.

Nu ben ik toch na enige pogingen, zie topic.
Toch overgezet, en met werkt de router nu wel >:) :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 19:49 . Reden: Omdat de aanhouder wint ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in waddinxveen postcode 2742 en iemand ook in waddinxveen maar die woont in andere wijk die haalt maar 60 ik woon denk gewoon in een goede wijk:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!

Wat is als laatste hoorde van de helpdesk is dat iedereeen met een Motorola modem (zwart of wit) en die al op DHCP staat (ipv L2tp) al die nieuwe snelheden heeft, dus alle nieuwe klanten hebben dus gelijk de nieuwe snelheden en iedereeen die zoals ik al eerder zei op DHCP staat (dit kun je zien doordat je niet meer hoeft in te loggen op het casema/Wanadoo netwerk met username and password

Ook vertelde de helpdesk dat iedereen met een Motorola modem binnenkort bericht krijgt , wanneer zijn modem word omgezet op het zgn DHCP netwerk.

Het werkt hier in Delft nog steeds perfect!! ;)

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 489.4 KByte/sec
(=3915 kbps)

dus geen klagen ...

G MIke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:50:
Ik woon in waddinxveen postcode 2742 en iemand ook in waddinxveen maar die woont in andere wijk die haalt maar 60 ik woon denk gewoon in een goede wijk:D
eh..... wat is je eigen snelheid dan? (HINT: let ook ff op je zinsbouw aub in je volgende post)
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:44:
... iedereeen met een Motorola modem (zwart of wit) en die al op DHCP staat (ipv L2tp) al die nieuwe snelheden heeft....

Ook vertelde de helpdesk dat iedereen met een Motorola modem binnenkort bericht krijgt , wanneer zijn modem word omgezet op het zgn DHCP netwerk.
wilt dit nou zeggen dat mijn COM21 VOOR april wordt vervangen door zo een (zwarte) motorola? of dat ik gwoon met de COM21 de nieuwe snelheden ga krijgen maar veel later dan motorola bezitters? (ergens las ik dat ALLE com21 uiterlijk vervangen zou moeten zijn tegen het eind van dit jaar.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:57:
[...]

eh..... wat is je eigen snelheid dan? (HINT: let ook ff op je zinsbouw aub in je volgende post)

[...]

wilt dit nou zeggen dat mijn COM21 VOOR april wordt vervangen door zo een (zwarte) motorola? of dat ik gwoon met de COM21 de nieuwe snelheden ga krijgen maar veel later dan motorola bezitters? (ergens las ik dat ALLE com21 uiterlijk vervangen zou moeten zijn tegen het eind van dit jaar.....)
Dat zou best wel eens kunnen, toen ik laatst de helpdesk aan de lijn had werd mij verteld dat Casema/Wanadoo via de kabel nog extra diensten wil gaan leveren (o.a. telefonie).
Dit zou alleen mogelijk zijn met de Motorola modems, dus wie weet.... :) (zolang ze maar geen extra kosten gaan rekenen :|)
Wel waardeloos dat de oudere klanten (COM21) langer moeten wachten op hun update, maar ja vergelijkbare situaties had je ook al met de Demos modems :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 19:42:
[...]

offtopic:
LOMBOK UNITED 8)
offtopic:
maar ik ga ongeveer in de zomervakantie verhuizen naar leidsche rijn - eilandenrijk :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn snelheid is 130 kb ps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:01:
mijn snelheid is 130 kb ps :D
zozo! wat voor abo heb je? waar woon je? wat voor modem heb je?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een basic abbo en woon in waddinxveen postcode 2742 en heb een wit motorola modem:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 16:35
Den Haag 2563 = Nog geen upgrade.

Specs: Wit Motarola Modem
Sitecom DC 202 V3
L2TP verbinding. (Ik krijg het DHCP verhaal niet voorelkaar)

Word dit een opsom topic?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utbone schreef op 09 maart 2004 @ 22:21:
Den Haag 2563 = Nog geen upgrade.

Specs: Wit Motarola Modem
Sitecom DC 202 V3
L2TP verbinding. (Ik krijg het DHCP verhaal niet voorelkaar)

Word dit een opsom topic?
Heb jij al een bericht ontvangen van Casema dat je omgezet bent naar DHCP.

Zo niet, dan werkt dit inderdaad niet, zij moeten jou verbinding eerst veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Het is dus niet nodig om hier nietszeggende opsom-replies te posten. Bij deze het verzoek aan onder andere wowie en senjee om dat dus niet meer te doen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal proberen een beetje duidelijkheid te scheppen in deze chaos.

Wat de snelheidsverdubbelingen aangaat: Nieuwe abbonee 's zijn als eerste aan de beurt, de rest gebeurd gefaseerd, de complete database moet worden aangepast hiervoor, dit betekend een hoop werk.

Het l2tp protocol zal voor alle eurodocsis modems verdwijnen, deze worden overgezet op DHCP, voor Com21 blijft het hezelfde.

De motorola modems gaan er ook niet uit, wel wordt stukje bij beetje com 21 uitgefaseerd, dwz er worden iig geen nieuwe klanten meer aangesloten op com21, wel op eurodocsis.
Com 21 blijft voorlopig gehandhaaft naast eurodocsis.

De reden dat sommigen hier een motorola modem hebben gekregen in ruil voor hun oude com21 modem is om de capaciteit een beetje te verdelen over deze 2 platforms, door wat modems van de com-controllers (com 21) af te halen komt er capaciteit vrij voor meer bandbreedte, dus meer snelheid voor abonnee's.

Vergis je niet in com21, 2mbit is geen probleem voor com21, kijk maar naar sommige scholen met kennisnet, dat gaat ook allemaal over een com21 modem.

De reden dat Casema overgaat op eurodocsis is dat ten eerste docsis een standaard is en dat iedere fabrikant (dus niet per see motorola) een modem zou kunnen maken volgens deze standaard dat vervolgens gewoon zou werken op het kabelnet, met com21 kun je uitsluitend een com 21 modem gebruiken.

Ten 2e heeft een CMTS (eurodocsis) vele malen meer capaciteit dan een comcontroller (com21) dus uiteindelijk goedkoper voor Casema.

Hoe ik dit weet?
Don't ask. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58

Kid Buu

Huh, Pietje?

SgtStrider schreef op 09 maart 2004 @ 17:15:
Hmmm...

Ik ben nog steeds niet geupgrade van 800kbit naar 1024kbit, had geloof ik al een paar maanden geleden moeten gebeuren ? Ik heb gemiddeld 100 kbyte/s down, en 15 kbyte up.

Z`meer - Premium
Dat heb ik dus ook nog, ik hang nog steeds op 800kbit met premium. Woon in Bunnik bij Utrecht.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Perfect_Cell schreef op 09 maart 2004 @ 23:20:
[...]

Dat heb ik dus ook nog, ik hang nog steeds op 800kbit met premium. Woon in Bunnik bij Utrecht.
Het is al eerder gemeld, maar die 800kbit was zonder overhead dus precies 100kb/s
En de 1024kbit/s die je nu krijgt is met overhead, wat ongeveer neer komt op 110.
Dit hebben ze alleen maar gedaan om zo een "eerlijke" vergelijking te krijgen met ADSL abbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 02-08 20:54
enrico schreef op 09 maart 2004 @ 23:36:
[...]

Het is al eerder gemeld, maar die 800kbit was zonder overhead dus precies 100kb/s
En de 1024kbit/s die je nu krijgt is met overhead, wat ongeveer neer komt op 110.
Dit hebben ze alleen maar gedaan om zo een "eerlijke" vergelijking te krijgen met ADSL abbonementen.
Hij zegt dat hij premium heeft en, dus als het goed is, gaat van 1mbit/s naar 2mbit/s. De verhoging vorige verhoging van premium, van 800kbit/s naar 1mbit/s, is al van een hele tijd terug.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
argro schreef op 09 maart 2004 @ 23:42:
[...]

Hij zegt dat hij premium heeft en, dus als het goed is, gaat van 1mbit/s naar 2mbit/s. De verhoging vorige verhoging van premium, van 800kbit/s naar 1mbit/s, is al van een hele tijd terug.
Wat ik dus bedoelde te zeggen was: de vorige update van premium sloeg eigenlijk nergens op (800(zonder overhead)->1024(met overhead)).
Dus hoe weet hij zo zeker dat hij nog op 800kbit zit en niet op 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
..... bij 800 kbit kwam ik geloof ik wel ietsjes boven de 100 KB/s, maar nu zit ik toch echt altijd op 117~118 KB/s wat dus klopt met 1024 kbit - 10% overhead. M'n ping is nu wel lekker weer 12~13 ms. :P Het lijkt haast wel of die overhead niet geldt voor de m'n upload want ik haalde gisteren 15,7 en nu 16,3 KB/s. :)

Voor postcode 2496 nix te klagen over de snelheid iig, alleen afgelopen jaar een paar korte periodes gehad met wat downtime of slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:37:
Blindfold: herlees je post hieronder en dan snap je wel wat fear-factor bedoelt dat men een moord zou doen voor zo een upload....

[...]
8)7 Damn those drugs.
Maar even verder getest gisteren. Helaas zijn de nieuwsgroepen de laatste tijd niet zo fijn meer als voorheen. Ik haal ook niet de 200kByte hiermee, maar net iets boven de 120 (dus wel iets sneller, maar het houdt niet over.
Voor de rest gaat m'n Bittorrent wel sneller (maar dat komt waarschijnlijk omdat m'n upload ook hoger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Blindfold schreef op 10 maart 2004 @ 08:25:
[...]

8)7 Damn those drugs.
Maar even verder getest gisteren. Helaas zijn de nieuwsgroepen de laatste tijd niet zo fijn meer als voorheen. Ik haal ook niet de 200kByte hiermee, maar net iets boven de 120 (dus wel iets sneller, maar het houdt niet over.
Voor de rest gaat m'n Bittorrent wel sneller (maar dat komt waarschijnlijk omdat m'n upload ook hoger is geworden.
idd, die newsgroepen zijn ingekakt, maar dat was gisteren en die dagen daarvoor ook bij de ADSL gebruikers... Die wanadoo newsserver krijgt blijkbaar steeds meer en meer te verwerken. Vanaf een uur of 08.00-09.00u tot 12.00-14.00u haalde ik meestal wel de 210 kb/s (met Wanadoo ADSL basic). Nu trekt m'n verbinding het niet om hoger te komen dan 110 kb/s (cable broadband basic), met evenzoveel threads. Alleen 's avonds kakt de snelheid gigantisch en en switcht hij tussen 120 kb/s en de 140 met uitschieters tot de 160 kb/s.

Voorlopig ben ik te vreden, adh van bovenstaand verhaal wat ik gewent was bij ADSL zal ik niet snel lager dan m'n max down snelheid zitten op een newsserver :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

hier in Utrecht centrum (3512) helaas ook nog geen snelheidverhoging met een Com21 modem...
En voor L2TP heb ik afgelopen week net een Sweex router gekocht... gelukkig moest er toch een nieuwe router komen en is die Sweex maar 29 euro :) (niet te verwarren met de oude versie LB000020, die ondersteunt géén L2TP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

schaduw schreef op 10 maart 2004 @ 10:32:
hier in Utrecht centrum (3512) helaas ook nog geen snelheidverhoging met een Com21 modem...
En voor L2TP heb ik afgelopen week net een Sweex router gekocht... gelukkig moest er toch een nieuwe router komen en is die Sweex maar 29 euro :) (niet te verwarren met de oude versie LB000020, die ondersteunt géén L2TP)
Ik heb een tijdje zo'n Sitecom DC202 gehad, toen er maar geen zicht was op de problemen met open poorten etc, maar Die vond ik qua verdeling van bandbreedte tussen de PC's die eraan hingen toch een stuk slechter. Toen ik hoorde dat L2TP er op korte termijn uitging ben ik meteen terug naar m'n Draytek gegaan en dat draait toch een stuk fijner. Als 1 PC met volledige bandbreedte aan het downloaden is en de andere gaat surfen, dan gaat dit zonder problemen. Met de Sitecom kon ik helemaal niets online totdat ik die download uitzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.speedtest.nl

na en tel. gesprek met casema, werd ik terug gebelt

dl = 492.9 Kb/s (=3943 kbps)
ul = 57.1 Kb/s (= 457 kbps)
connection = 1,696.0 Conn/min
ping = 14.0 ms

screen capture available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik quote een waarschuwing (dat te lezen is op deze pagina) van moderator intoxicated nog een keer:
intoxicated schreef op 09 maart 2004 @ 22:31:
Het is dus niet nodig om hier nietszeggende opsom-replies te posten. Bij deze het verzoek aan onder andere wowie en senjee om dat dus niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:36:
ik quote een waarschuwing (dat te lezen is op deze pagina) van moderator intoxicated nog een keer:

[...]
Wordt een niets zeggende "opsom" interessant als er bijvoorbeeld een postcode bij staat? Abbo gegevens, Type modem, router etc..?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

utbone schreef op 10 maart 2004 @ 22:39:
[...]

Wordt een niets zeggende "opsom" interessant als er bijvoorbeeld een postcode bij staat? Abbo gegevens, Type modem, router etc..?
Nee, niet als er telkens gemeld wordt dat men geen verhoging heeft, 't gaat er om dat er juist een verhoging is (het is gewoon een open deur intrappen).
En voor degene die wel een verhoging hebben, die zijn juist weer onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 22:59:
Het l2tp protocol zal voor alle eurodocsis modems verdwijnen, deze worden overgezet op DHCP, voor Com21 blijft het hezelfde.
Welk protocol gaat er dan door die COM21 modems? En verandert dat nog of hoe zit het? Ik ben namelijk van plan mijn server (NT4) uit mijn netwerk te halen en alles rechtstreeks via mijn Linksys WRT54G te laten plaatsvinden..

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
Com21 gebruikt het PPPOE protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judgem

judgem

Lord of Metal

Dank.. Dan is er niks gebeurd waarvan ik het niet wist..

Maar dat blijft dus ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Mijn basic modem is vervangen op 23 februari door een zwart motorola modem, op basis van een premium abbo. Ik zie net dat ik al geupgrade ben naar een 2mbit 8)
Als het goed is krijg ik morgen een sweex routertje van 29,95 binnen, alsie werkt (wat volgens de website wel zou moeten) laat ik het nog wel even weten :*)

ff prutsen maar sweex routertje werkt perfect :*)
bij mordax nog steeds 216KB _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door NightHawk4 op 12-03-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Ben benieuwd naar de resultaten van speedtest.nl. Hoe is de upload? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Bij mij 58KB/sec up. Gister ff problemen gehad in Utrecht met snelheid en dhcp. M'n upload was 40, m'n download 20KB/sec. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Btw,voor degenen die het nog niet weten, de verhoging is voor de motorolie's al doorgevoerd, alleen ff je modem 20 sec. van de stroom afhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb dus een wit motorala modem en heb gereset en weer aan gedaan maar als ik naar speedtest ga is het precies het zelfde. Is er ook een andere manier om te kijken of je al bent upgegrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedtest.nl liegt niet, dus je moet ervanuitgaan dat je nog niet bent geupgraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 11 maart 2004 @ 14:55:
Btw,voor degenen die het nog niet weten, de verhoging is voor de motorolie's al doorgevoerd, alleen ff je modem 20 sec. van de stroom afhalen. :)
Klopt dus niet 8)7 Heb hier ook een wit Motorola modem staan (postcode 2552LH Den Haag) en nog geen nieuwe snelheden, ook niet na een modem reset. Dus wat jij zegt is niet waar hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wel minimaal basic abo?

Ik zit hier ondertussen niet blij te zijn. :( Allemaal mensen met basic die met 1 mbit kunnen downloaden, premiummensen die de volle 2 mbit hebben en ik met m'n power haal verdorie net aan de 50. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Broadband Premium, en haal nog geen 2 MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er überhaupt informatie over wanneer de COM21 klanten worden omgezet? Zover ik nu heb gelezen zijn alle klanten met een Motorola (L2TP?) overgezet naar de nieuwe snelheden, maar de COM21 klanten niet. Is het niet gewoon een kwestie van iets veranderen in het hoofdsysteem? Of moeten alle (plaats)afhankelijke systemen handmatig worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@happyman hieronder lees je wat meer info
Zal proberen een beetje duidelijkheid te scheppen in deze chaos.

Wat de snelheidsverdubbelingen aangaat: Nieuwe abbonee 's zijn als eerste aan de beurt, de rest gebeurd gefaseerd, de complete database moet worden aangepast hiervoor, dit betekend een hoop werk.

De motorola modems gaan er ook niet uit, wel wordt stukje bij beetje com 21 uitgefaseerd, dwz er worden iig geen nieuwe klanten meer aangesloten op com21, wel op eurodocsis.
Com 21 blijft voorlopig gehandhaaft naast eurodocsis.

De reden dat sommigen hier een motorola modem hebben gekregen in ruil voor hun oude com21 modem is om de capaciteit een beetje te verdelen over deze 2 platforms, door wat modems van de com-controllers (com 21) af te halen komt er capaciteit vrij voor meer bandbreedte, dus meer snelheid voor abonnee's.

Vergis je niet in com21, 2mbit is geen probleem voor com21, kijk maar naar sommige scholen met kennisnet, dat gaat ook allemaal over een com21 modem.

De reden dat Casema overgaat op eurodocsis is dat ten eerste docsis een standaard is en dat iedere fabrikant (dus niet per see motorola) een modem zou kunnen maken volgens deze standaard dat vervolgens gewoon zou werken op het kabelnet, met com21 kun je uitsluitend een com 21 modem gebruiken.

Ten 2e heeft een CMTS (eurodocsis) vele malen meer capaciteit dan een comcontroller (com21) dus uiteindelijk goedkoper voor Casema.

Hoe ik dit weet?
Don't ask. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik begrijp uit enkele berichten hier is dat ze pas worden geüpgrade na een telefoongesprek met Casema? Bellen jullie dan met de mededeling dat jullie die snelheidsverhoging willen enzo? Zijn er ook mensen die spontaan in snelheid omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

In principe wordt de verhoging gefaseerd ingevoerd, en dat per systeem. Als het goed is zouden de motorola modems hogere snelheden moeten halen na een reset (de nieuwe instellingen worden dan binnen gelepeld en actief) en de com21's worden binnenkort gedaan. Er zijn blijkbaar wat uitzonderingen bij mensen die nog steeds niet omhoog zijn gegaan maar na een aantal lange resets moet je toch wel de nieuwe snelheid hebben. De hogere snelheid heeft ook te maken met het afschaffen van l2tp waardoor er meer servercapactiteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als aanvulling op micha, als je gebruik maakt van l2tp moet je even bellen om je modem om te laten zetten naar dhcp. Door server capaciteit is het nu nog niet mogelijk die snelheden te halen op l2tp. Als je belt om je modem om te laten zetten zal je de snelheidsverhoging direct merken na reset......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geldt dat ook voor de com21 modems of alleen voor de motorola's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o rey schreef op 15 maart 2004 @ 09:39:
Geldt dat ook voor de com21 modems of alleen voor de motorola's?
Zie hieronder het bericht van Z3us:
Het l2tp protocol zal voor alle eurodocsis modems verdwijnen, deze worden overgezet op DHCP, voor Com21 blijft het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik net casema gebeld zeggen ze dat er een probleem is met het invoeren van de snelheden en dat je een email krijgt als je bent overgezet van l2tp naar dhcp dus bellen heeft geen zin en reseten van je modem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL meen je niet...
Als je nou je postcode en huisnummer ff opstuurd naar me, dan kijk ik het direct ff na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waddinxveen
berkengaarde 3
2742tx

Premium abbo en haal 130 kbps

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Zijn er uberhaupt mensen met een Com21 modem die al een snelheidsverhoging hebben gehad? Ik niet in ieder geval..

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 20:06
Ik helaas ook nog niet, maarja.. Wanadoo heeft nog tot vannacht 12 uur :P

edit:
Breda, 4834HJ, met een Com21

[ Voor 24% gewijzigd door SyS_ErroR op 15-03-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

is het al 15 april dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 11:48:
waddinxveen
berkengaarde 3
2742tx

Premium abbo en haal 130 kbps
Ik hem omgezet voor je, je moet alleen even je modem resetten (voor een minuut van de stroom af halen). check even of je een extern ip adres krijgt 83.x.x.x of 81.x.x.x iets in die richting. Mocht dit niet lukken (169.254.x.x) reset het modem even nog een keer. Heb je dan nog geen ip adres, dan moet je de coax kabel (de middelste even losdraaien) en weer resetten. check dan even zonder coax of je een ip adres krijgt (192.168.100.11). Krijg je dit ip adres, dan ligt het probleem bij ons, dan is je mac adres niet goed doorgekomen bij wanadoo. Mocht je hier ook een 169.254.x.x krijgen dan ligt het probleem bij jou, misschien firewall of utp kabel rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 22:22
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:01:
[...]

Ik hem omgezet voor je, je moet alleen even je modem resetten (voor een minuut van de stroom af halen). check even of je een extern ip adres krijgt 83.x.x.x of 81.x.x.x iets in die richting. Mocht dit niet lukken (169.254.x.x) reset het modem even nog een keer. Heb je dan nog geen ip adres, dan moet je de coax kabel (de middelste even losdraaien) en weer resetten. check dan even zonder coax of je een ip adres krijgt (192.168.100.11). Krijg je dit ip adres, dan ligt het probleem bij ons, dan is je mac adres niet goed doorgekomen bij wanadoo. Mocht je hier ook een 169.254.x.x krijgen dan ligt het probleem bij jou, misschien firewall of utp kabel rot.
Hmmm geld dit alleen voor Moterola's of ook voor Com21's ?
Anders mag je mijn verbinding ook wel ff upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 15 maart 2004 @ 13:14:
[...]

Hmmm geld dit alleen voor Moterola's of ook voor Com21's ?
Anders mag je mijn verbinding ook wel ff upgraden ;)
Helaas alleen motorola's, voor com21 zal je nog even moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Oh jammer, maare ken je ff kijken voor een maat van me, die heb een broadband basic abbo met een Motorola modem.
Hij zit nog steeds op 512/128, misschien dat je hem ff ken upgraden ?

Boekhorststraat 24B
2512 CR
Den Haag

Thx ;)

[ Voor 5% gewijzigd door OutSIdeR op 15-03-2004 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 13:01:
[...]

Tip voor de mensen die niet de kabel eraf willen schroeven. Je krijgt altijd eerst even het 192.168.100.11 adres (zolang de eerste 2 lampjes branden). Pas als alle lampjes branden krijg je of geen adres meer (als het dus niet werkt) en een 81... of 83... adres als het allemaal ok is.
Achter elkaar IPconfig en je ziet vanzelf die 192.168.100.11 langskomen en dan weet je meteen dat die verbinding goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch bezig bent met omzetten kan je mischien ook even bij mij kijken broadband basic abbo met een Motorola modem.

Conradkade 91
2517 CJ Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!ablo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 13:24
krijg je dan een vaste ip met dhcp?

doe dan ook ff voor mij aub :9

brusselstraat 780
4826NS Breda

motorola modem
premuim abbo

alvast bedank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik zit nu op school :| Maar hoe heb je dat gedaan dan maar als ik thuis ben zal ik kijken hopelijk werkt het :) bedankt alvast _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forza-u, wil je zo aardig zijn om mij ook ff te doen???

160
2541XT Den Haag....

Super!!! Thanx _/-\o_ _/-\o_

Ik wacht met spanning af... :) :) :)

Oja, heb een motorola modem (wit)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alsof die jongen niks beters te doen heeft...
Geduld is een schone zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 15 maart 2004 @ 13:19:
Oh jammer, maare ken je ff kijken voor een maat van me, die heb een broadband basic abbo met een Motorola modem.
Hij zit nog steeds op 512/128, misschien dat je hem ff ken upgraden ?

Boekhorststraat 24B
2512 CR
Den Haag

Thx ;)
hij is omgezet.
voor hem geld ook het bovenstaande bericht, dus ff checken of die een goed ip adres krijgt. Dit is bij hem vrij belangrijk, wacht in het systeem waar zijn modem aangemeld stond, was hij nog geregistreerd op zijn vorige adres.
Dit kan in sommige gevallen problemen opleveren.
Mocht het niet lukken laat hem zelf even met de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe al drie dagen problemen met mijn verbinding. Ik heb een premium abbo met een com21 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op 15 maart 2004 @ 15:56:
Alsof die jongen niks beters te doen heeft...
Geduld is een schone zaak...
hij vroeg er zelf om? anyways dit zou wel eens een opsomtopic kunnen worden met verzoekjes. ( niet onbegrijpelijk want iedereen wilt natuurlijk direct profiteren van de snelheidsverhoging )
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:11:
Ik heb tot nu toe al drie dagen problemen met mijn verbinding. Ik heb een premium abbo met een com21 modem.
ik heb geen premium maar basic en wel een com21 en ik heb de afgelopen 3 dagen ook last van snelheidschommelingen niet normaal meer soms is het 20 kb/s en soms weer me huidige snelheid 60 kb/s

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:12:
[...]

hij vroeg er zelf om? anyways dit zou wel eens een opsomtopic kunnen worden met verzoekjes. ( niet onbegrijpelijk want iedereen wilt natuurlijk direcht profiteren van de snelheidsverhoging )
Ja nouja het is mijn werk, maar als het te gortig wordt, dan moet ik er mee kappen, anders krijk ik ruzie met de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:13:
Ja nouja het is mijn werk, maar als het te gortig wordt, dan moet ik er mee kappen, anders krijk ik ruzie met de baas.
mij maakt het niet uit wat je doet, vind het wel tof van je dat je dit doet voor die mensen. zo is het leuk konnekties op te hebben via GoT, maar ik zie nu al 4 verzoekjes. denk je niet dat een boel mensen zullen zeggen IK WIL OOK!!!! waarom hij wel en ik niet GVD. wat ga je dan doen? ( dit is echt niet betweterig of flamend bedoelt )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:11:
Same here, ik kan met bijv IP 62.234.23.36 op GoT komen, maar niet op Fok!, als ik me eigen dan weer uitlog en weer opnieuw inbel, ken ik wel weer op Fok! komen maar niet op GoT :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
TuLPMaN schreef op 15 maart 2004 @ 12:18:
Zijn er uberhaupt mensen met een Com21 modem die al een snelheidsverhoging hebben gehad? Ik niet in ieder geval..
Neej ik ook niet. Ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben :|
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:12:
[...]ik heb geen premium maar basic en wel een com21 en ik heb de afgelopen 3 dagen ook last van snelheidschommelingen niet normaal meer soms is het 20 kb/s en soms weer me huidige snelheid 60 kb/s
Heb ik ook last van. Gister speedtest 18 KBps 8)7
Gelukkig nu weer even 55 :)

[ Voor 41% gewijzigd door Winnetou op 15-03-2004 16:29 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OutSIdeR schreef op 15 maart 2004 @ 16:24:
Same here, ik kan met bijv IP 62.234.23.36 op GoT komen, maar niet op Fok!, als ik me eigen dan weer uitlog en weer opnieuw inbel, ken ik wel weer op Fok! komen maar niet op GoT :|
heey das een vaag iets. gebruik je www. voor de gathering ? ff weghalen want dat werkt sinds een paar dagen niet meer ( is toeval ) en verder al de ctrl f5 geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:13:
[...]

Zit er misschien nog één adresje in ? O-)

2552LH Den Haag (huisnummer 36)

Als het je lukt ben ik je eeuwig dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brusselstraat 780
4826NS Breda

Maartensdijklaan 160
2541XT Den Haag

Deze zijn gedaan, zelfde verhaal als hierboven, resetten en ip adres checken.

Conradkade 91
2517 CJ Den Haag

deze is nog niet gedaan, omdat de naam niet helemaal overeen komt met het email account, ga ik zo nog even regelen.

wat betreft die website, dat kan kloppen, er zijn wat routeringsproblemen op het netwerk, hier zijn ze mee bezig

@ Mr TweaK
Dat is zo, maar zoals gezegd, als het te gortig wordt, houd het een keer op, en dan is het even pech voor iedereen die daarna nog komt.
In dat geval moeten ze gewoon even met de helpdesk bellen en vragen of ze het om kunnen zetten.
Als je mij aan de lijn krijgt maak ik er niet zo'n probleem van,
maar er zijn ook mensen die dit wel doen,
in dat geval kan je zeggen dat je router bijv geen l2tp ondersteund, misschien krijg je het dan wel voor elkaar
zoniet, ja dan moet je toch nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
ff een klein vraagje:

Kan deze upgrade iets te maken hebben dat ik bij een klant een probleem heb gekregen met een sitecom router?

Deze heeft het een aantal weken zeer goed gedaan en is er twee weken geleden spontaan mee gestopt. En ik krijg absoluut geen verbinding meer.
Alles doorgelopen. Alles gereset en opnieuw geconfigureerd.

Geen effect. Router omgeruild omdat sitecom dacht dat het een hardware probleem was. Heeft ook niks geholpen.

De foutmelding die ik krijg is:

Notice Network 20D PPPoE/PPTP: Connection terminated (unknown)
Info System 102 pppoe started
Debug Network 229 PPPOE: Found Service-Name: wanadoo
Debug Network 229 PPPOE: Found Access-Concentrator: wanadoo
Notice System 109 Respawning pppd

Het is overigens een Com21 modem

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeeds geen verhoging, Wanadoo basic Cable

Den Haag - Koningstraat
2515 JM

Btw, weeet iemand of ik mijn host adress kan laten veranderen? Ik wil liefst ook andere IP, IP van de premium bijv. :)
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 17:10:
[...]

Dan moet je me wel even je huisnummer geven, anders kan ik er niets mee.

Die hierboven staan pak ik nog mee
Voor de rest, ik hou er voor vandaag even mee op,
misschien morgen weer...
Oja sorry,

Koningstraat 499
2515 JM
Wanadoo basic cable

Ik weet niet welke modem ik heb ik denk Com21 (daar moet ik helaas op w8en :'( ) Btw kan jij dit allemaal upgraden>? >:) Ik wou ook graaaaaag mijn host laten veranderen :)

Toch erg bedankt Forza-u :P

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 16:58:
Ik heb nog steeeds geen verhoging, Wanadoo basic Cable

Den Haag - Koningstraat
2515 JM

Btw, weeet iemand of ik mijn host adress kan laten veranderen? Ik wil liefst ook andere IP, IP van de premium bijv. :)

misschien morgen weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

misschien morgen weer...
Onwijs bedankt man! Ik hoop dat het gaat lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
[...]

misschien morgen weer...
zeg forza, ik heb geen haast met mn premium ophoging, maar kan jij iets vertellen over de ophoging voor COM21 modems? Wordt dit pas op het laatst gedaan? Dan kan ik me voorbereiden op 's nachts wat newsservers te pompen :)...

overigens, bedank ene BERT of BERTUS even op de helpdesk als je die kent, hij heeft ervoor gezorgd dat er hier komende week een monteur komt kijken naar mn modem die erg veel ruis op de uitgaande lijn heeft :)

laters!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.