Ik heb het idee dat computeronderdelen nogal gevoelig zijn en relatief vaak kapot gaan.
Mijn lijstje (waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten) sinds 1996:
-CTX 1785XE 17" monitor, 4 jaar oud (afgelopen week
)
-HP DeskJet 697C anderhalf jaar oud(anderhalf maand geleden of zo)
-Quantum Atlas II 2,3 GB, tweedehands, na ongeveer een half jaar.
-Plextor UltraPlex 32x, binnen een jaar (garantie)
-Ricoh 6200S, was niet écht kapot, maar kon bepaalde merken CD's niet lezen (garantie)
-Diamond Stealth 2400 3D, geheugenchip kapot (garantie)
-Maxtor HDD, weet niet precies wat er kapot is, maar kan er niet meer van booten sinds ik de bootpartitie verwijderd had en een nieuwe heb geinstalleerd. Gaf daarvoor vaak problemen bij de start (als computer eenmaal op gang was en hij deed het, bleef hij het doen). Vermoedelijk dus kapotte MBR of zo.. Gelukkig nog fabrieksgarantie.
-Quantum Fireball 3,2 TM, na 2 jaar of zo (viel nog binnen garantie)
-Iomega Zipdrive, na 2 jaar of zo (ook garantie, maar slechte afhandeling van DYME: kreeg interne IDE zipdrive i.p.v. externe SCSI, maar het hele verhaal is te lang om hier te posten)
Verder is in mijn omgeving nog kapot gegaan:
-Laser 15" monitor, na anderhalf jaar
-Samsung harddisk, binnen een jaar, maar was vervanging voor:
-Seagate harddisk, na anderhalf jaar of zo
-NEC geheugenmodule (vermoed echter dat de persoon te ruw was met het plaatsen, maar Chicon ruilde 'm in voor een nieuwe)
Er is best veel stukgegaan, vind ik. Hoe zijn jullie ervaringen?
Mijn lijstje (waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten) sinds 1996:
-CTX 1785XE 17" monitor, 4 jaar oud (afgelopen week
-HP DeskJet 697C anderhalf jaar oud(anderhalf maand geleden of zo)
-Quantum Atlas II 2,3 GB, tweedehands, na ongeveer een half jaar.
-Plextor UltraPlex 32x, binnen een jaar (garantie)
-Ricoh 6200S, was niet écht kapot, maar kon bepaalde merken CD's niet lezen (garantie)
-Diamond Stealth 2400 3D, geheugenchip kapot (garantie)
-Maxtor HDD, weet niet precies wat er kapot is, maar kan er niet meer van booten sinds ik de bootpartitie verwijderd had en een nieuwe heb geinstalleerd. Gaf daarvoor vaak problemen bij de start (als computer eenmaal op gang was en hij deed het, bleef hij het doen). Vermoedelijk dus kapotte MBR of zo.. Gelukkig nog fabrieksgarantie.
-Quantum Fireball 3,2 TM, na 2 jaar of zo (viel nog binnen garantie)
-Iomega Zipdrive, na 2 jaar of zo (ook garantie, maar slechte afhandeling van DYME: kreeg interne IDE zipdrive i.p.v. externe SCSI, maar het hele verhaal is te lang om hier te posten)
Verder is in mijn omgeving nog kapot gegaan:
-Laser 15" monitor, na anderhalf jaar
-Samsung harddisk, binnen een jaar, maar was vervanging voor:
-Seagate harddisk, na anderhalf jaar of zo
-NEC geheugenmodule (vermoed echter dat de persoon te ruw was met het plaatsen, maar Chicon ruilde 'm in voor een nieuwe)
Er is best veel stukgegaan, vind ik. Hoe zijn jullie ervaringen?