En hoe vaak gaat jouw hardware kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:12
Ik heb het idee dat computeronderdelen nogal gevoelig zijn en relatief vaak kapot gaan.

Mijn lijstje (waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten) sinds 1996:

-CTX 1785XE 17" monitor, 4 jaar oud (afgelopen week :()
-HP DeskJet 697C anderhalf jaar oud(anderhalf maand geleden of zo)
-Quantum Atlas II 2,3 GB, tweedehands, na ongeveer een half jaar.
-Plextor UltraPlex 32x, binnen een jaar (garantie)
-Ricoh 6200S, was niet écht kapot, maar kon bepaalde merken CD's niet lezen (garantie)
-Diamond Stealth 2400 3D, geheugenchip kapot (garantie)
-Maxtor HDD, weet niet precies wat er kapot is, maar kan er niet meer van booten sinds ik de bootpartitie verwijderd had en een nieuwe heb geinstalleerd. Gaf daarvoor vaak problemen bij de start (als computer eenmaal op gang was en hij deed het, bleef hij het doen). Vermoedelijk dus kapotte MBR of zo.. Gelukkig nog fabrieksgarantie.
-Quantum Fireball 3,2 TM, na 2 jaar of zo (viel nog binnen garantie)
-Iomega Zipdrive, na 2 jaar of zo (ook garantie, maar slechte afhandeling van DYME: kreeg interne IDE zipdrive i.p.v. externe SCSI, maar het hele verhaal is te lang om hier te posten)

Verder is in mijn omgeving nog kapot gegaan:
-Laser 15" monitor, na anderhalf jaar
-Samsung harddisk, binnen een jaar, maar was vervanging voor:
-Seagate harddisk, na anderhalf jaar of zo
-NEC geheugenmodule (vermoed echter dat de persoon te ruw was met het plaatsen, maar Chicon ruilde 'm in voor een nieuwe)

Er is best veel stukgegaan, vind ik. Hoe zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

jezus wat spook jij allemaal uit met je pc?

slechts 3 dingen wat ik zo ff snel kan bedenken.

*iiyama pro 510 ging niet meer aan! garantie
*hp720c een of andere irri lampje bleef branden waardoor ik niet meer kon printen. ook garantie
*western digital 18gig hdd. ook garantie naar duistland gestuurd. ik had binnen 3 dagen een nieuwe terug hele goede service dus

Verwijderd

Afgelopen 2 weken:
- GeForce Ultra
- Plextor Ultraplex 40x
- Intel P3 750 proc
- Logitech optisch muisje

En ik baal nogsteeds, heb alleen garantie nog op die GeForce.

Verwijderd

Naja een keer een noname 8x cd-rom speler. Kon gewoon geen normale cd's meer lezen. M'n Daewoo 17" kapte er na 3 dagen!!! Mee.
Garantie uiteraard. Ehh verder schiet me zo even niets te binnen.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

eh.. een 4gb 5.25 inch series quantum schijfje, en een paar dagen geleden begon m'n 1.0gb uit '96 een raar geluid te maken, om er later helemaal mee te stoppen.
Verder nog helemaal niks geloof ik. Oh nee, toetsenbord waar ik laatst een dijk water over liet flikkeren deed allemaal dubbele toetsen. Maarja, dat is niet echt noemenswaardig.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Een reepje geheugen dat raar begon te doen. Voor de rest vervang ik de hardware voordat het slijtageverschijnselen begint te vertonen.>:)

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Op vrijdag 15 december 2000 02:40 schreef ConZ het volgende:
Afgelopen 2 weken:

Zit er geen 5 jaar garantie op die muis?

Verwijderd

abit mamaplank
voeding
333 mhz P2
en 1 15" beeld geval

Moet toch eens de spanning gaan meten in huis:):)

Verwijderd

Slechts een versleten ventilator

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 12:12

Ozzi

??

Een WD 2.0 GB
en een WD 2.1 GB
en dan ook nog een WD 6.4 GB
:(:(
Geen WD meer voor mij

geen

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
wb 4.3 Gb na 1 dag (garantie)
40x ASUS cdrom 5 Stuks !!! (garantie)
1 duron 600 (core gebrokkeld... sponsor)
1 Abit BP6 (garantie na 2 jaar :) )
1 TnT2 (garantie)
2 Voodoo2 (garantie)

Neu sloop nie veel ;)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

2x voeding :)
en 1x Seagate schijfje versleten (4 jaar in trouwe dienst)

meer niet, dus ben ik nou zo goed of zijn jullie zo wazig? :)

Verwijderd

Geforce Annihilator 256 32MB SDR RAM gekocht in Aken (Mediamarkt). Thuis aangekomen was ie al kaduk :(

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

hier is in 5 jaar tijd alleen een cdrom stuk gegaan. hij doet het nog. Maar het hele systeem wordt instabiel als je er een cd instopt. Dan moet je opnieuw opstarten en dan werkt het.... soms.

Maar als ik dit zo lees hier, mag ik niet klagen :P

Geen inspiratie

• JSK
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

- Logitech Cordless, na 1 jaar + 2 weken, geen garantie dus, en NoRRod weet dan ook niet meer wat klantenservice inhoud.
- Maxtor HD 7200 rpm, na 6 maanden, dus binnen garantie, hier gaf NoRRod dagwaarde terug of een vergelijkbare schijf, en dat was volgens hun 5400 rpm ?! Koos dus eieren voor m'n geld en kocht ergens anders een Seagate Barracuda I.

Specs Casemod

Verwijderd

Nadat ik ze verkocht heb waarschijnlijk. Ik heb hardware nooit langer als een jaartje. Meeste zelfs maar 3 maanden.

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

SCSI kaart, chip opgeblazen (heel vreemd, wel garantie)
Voeding, Blikseminslag
56k modem, Ook bliksem
Isa paralelle poort kaart, zelfde bliksem
IBM 3.1 gig schijf, printplaat kapot ofzo (bios ziek niks meer, maar spint wel normaal op)

• McBoom
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Ehhhhh, effe denken...

O ja, eergister. Een stekkerverdeeldoos met aan/uit schakelaar. Nieuwe monitor plaatsen. Trek de oude uit de kast, flikkert er wat naar beneden PATS! Grote vonk, even voelen wat dat was... Krijg ik ook nog eens een klap|:( Doos overleden, snel naar de Gamma om een nieuwe te halen (Is de enige bij ons in de buurt die tot 8 uur open is:))
Is eigenlijk geen compueronderdeel, maar wel belangrijk om het spul van stroom te voorzien:D

The ramblings of an idiot

Verwijderd

2x een 8086 computer, (viel helaas wel buiten de garantie :+)

Een noname moederbord pasgeleden. Meer ook eigenlijk niet, wel nog wat reparatiegevalletjes.Maar ja is het niet goed dan ga ik gewoon terug naar de computerboer.

Verwijderd

Van m'n videokaart was de ventilator kapot, daarom werd hij steeds te heet en rebootte hij m'n computer elke keer als ik een spel deed. Nu een nieuwe op een geen problemen meer gehad :) M'n monitor is ook vreemd aan het doen, steeds af en toe dat het beeld verspringt, dat ie bijvoorbeeld de opgeslagen instellingen niet meer weer of zo, maar verder ben ik niet zo veel problemen tegengekomen met m'n hardware.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Sinds een week een kaduuk moederbord :(:(
terwijl het absoluut niet de bedoeling was deze te vervanging , nou ja .... als iemand anders wil betalen wel natuurlijk ,
maar goed nu maar een EPox 8kta+ + duron 800 besteld , het vorige epox mobo mvp3em heeft het 27 maanden volgehouden , en rebootte zich in de dood , om niet meer wakker te worden .
verder geen grote problemen ,
een keer een iiyama garantie geval .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb alleen een keer een voeding kapot gehad in een nieuwe Aopen HX-08 kast. Die had in gehaald bij CTW voor m'n eigenbouw systeempje. Ik vond het al vreemd dat ie niet wou opstarten :) (natuurlijk perfect afgehandeld door CTW) Verder heb ik een syquest 105MB die niet heel betrouwbaar meer is, maar wel nog werkt en een MO drive die ik heb gerepareerd (wou disc niet meer uitspugen). Verder werkt alles nog, zelfs na een aantal kortsluitingen mijnerzijds :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Eens denken...

Een PC voeding ging voor rookmachine spelen en heeft het daarna nooit meer gedaan :)
Netwerk kaartje, eigenlijk meer mijn eigen schuld
'k had er perongeluk 3KV opgezet >:)
Verder zijn er wel eens wat oude diskjes overleden en ook uit mijn handen gestuiterd :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

uit 2 pentium 133
die ik heb staan vorige maand
1 x mobo
2 x HDD 1,2 GB Quantum bigfoot
allen uit 1996 dus wel goed dienst gedaan :)

Verwijderd

Ik heb m'n computer nu bijna 3 jaar.
Ondertussen vervangen:
CD-Rom (2x)
Harde schijf (2x)
Diskdrive
Videokaart
Batterij'tje op het moederbord (2x)

Met m'n verjaardag (over 4 weken) koop ik een nieuwe, maar ik ben bang dat m'n moederbord het niet zolang meer volhoud:'(

Verwijderd

Toen ik nog een dynabyte 486sx 25 had, tot 3x toe een 13 inch ibm monitor. Geeft wel een mooi effect als er allerlei witte zooi uit komt gespoten samen met een hoop rook en stank. Na de 3e toch maar een 14 inch shitec monitor gekocht die het nog steeds doet.
En verder 1 of 2 3.5 drives en een i/o kaartje in the old days.

Duncan

Verwijderd

In de afgelopen 6 jaar alleen een Quantum HD (dood na een half jaar, dus garantie) en een ATI mach64 videokaartje. Dus ik reken mijzelf maar tot de gelukkigen onder ons :)

edit:

oops, ik vergeet een mobo (SIS) en voeding van een compleet systeem dat ik 2 jaar geleden kocht. Maar was ook garantie :)

• Daytona
  • Laatst online: 16-08 13:04

Daytona

Autoracen is voor watjes

Effe denken, sinds 96 zo'n beetje:

-15" monitor (bij installeren videokaart, te hoge default refresh!.. Poef!!)
-2x cd-writer (bigtower viel van m'n buro!)
-AT bigtower (zie boven)
-no name joystickie (gemold door broer)
-12x plextor cd-rom (las niks meer)
-Epson stylus color 600 (printkop definitief verstopt na 1,5 jaar)
-Aopen Mobo, (DAO)
-El Cheapo scanner
-El Cheapo geluidskaartje (gameport kaduuk)
-Aureal Vortex 1, DAO
-Aureal Vortex 2 (oeps, kortsluiting in kast)
-video bewerkingskaartje (uitgeleend, daarna DAO)

Hmm, dat was 't wel zo'n beetje. Op het Aopen mobo, en de Aureal geluidskaart na was er geen sprake van garantie, of was de garantie net verlopen. Gelukkig nog nooit HD's, geheugen of processoren kapot gehad.

Ohh, hoe kan ik 't vergeten, heb me toch een partij ellende gehad met Iomega rotzooi;
-Iomega Jaz drive scsi (lees en schrijffouten, omgeruild binnen garantie)
-Iomega Jaz drive #2 (zelfde ellende binnen een paar maanden, met een grote hamer gesloopt!)
-Iomega Zip drive scsi (lees en schrijffouten na een jaar, ook gesloopt met een grote hamer)
-8 Jaz disks (allemaal met Click Of Death syndroom, wederom grote hamer)
-20 Zip Disks (zie boven)

Verwijderd

Een keer een 100MB Kalok harddisk een jaar oud, had 700,- gekost op de HCC beurs :( KRAAAAAK zei die... en toen was er nog 40MB van de 100 enigszins bruikbaar.

Een IO kaartje dat overbelast werd (telefoondraad van 20m naar buurjongen op 115200 baud werd'em toch teveel).

En dat was het.

Trouwens, mijn 4x Yamaha brander is nu ruim 3 jaar oud, heeft duizenden CDRs gebrand en doet het nog steeds prima. Kopen iemand?

Verwijderd

Na 6 jaar computers...

Niks nopes Nada....

• BNX
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

1x A4 scannertje van 100 piek
1x Quantum Bigfoot 4,3 Gb HD-tje (garantie)
1x Quantum Fireball EX 12,7 Gb HD-tje (garantie)
1x GigaByte GA686 EX-chipset bios-kaputtt (garantie)
1x Trustmaster Racestuurtje van 100 piek
1x Philips 3610 2x2x6 ReWriter (garantie)
>50 CD-R's door de jaren heen (geen garantie |:(

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• BNX
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

Op vrijdag 15 december 2000 11:00 schreef Belgarion het volgende:

Trouwens, mijn 4x Yamaha brander is nu ruim 3 jaar oud, heeft duizenden CDRs gebrand en doet het nog steeds prima. Kopen iemand?
Guiness Book of Records!!! :)

Mijn branders leven +/- 1 jaar, en toch brand ik maximaal 10 CeeDeetjes/mnd :+

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Bij m'n amiga 1200 2x een voeding en 1 260mb quantum hd.
en verder:
2x Asus K7V-T (beiden rot al gelijk na aankoop, derde was goed)
SCSI kaart van scanner (garantie)
Epson stylus 500, 2 jaartjes
veel muizen, joysticks, sturen e.d. ;)
8gb WD (garantie)
64mb dimm (van kennis gelukkig) spontaan overleden.
1x 80mm fan (tweede (in voeding) is aan het overlijden, snel andere halen)

• Palomar
  • Niet online
es ff denken..

- fan van voeding 286 ratelde enorm
- laatje van ouwe 4x CD-rom speler wilde
alleen nog open als er een cd in zat.
- HP deskjet 520 pakte geen papier meer, moest je handmatig dr in duwen
- monitor van 286 flitste opeens (voorgoed) uit.
- 2 stuks cpu fan gingen irritant ratelen
- 2 stuks LG 17" monitor wilden niet meer aan(heb nu mn 3de exemplaar, garantie :))

verder nog een versleten keyboard en muis, valt allemaal wel mee dus, geen dingen waar ik echt van baalde :)

Verwijderd

Op vrijdag 15 december 2000 11:10 schreef BNX het volgende:

[..]
Mijn branders leven +/- 1 jaar, en toch brand ik maximaal 10 CeeDeetjes/mnd :+
Haha.

Ik heb zaterdagen gekend dattik 's morgens de brander aanzette, caddy erin en dan lekker Quake spelen. KLIK! CD klaar, even Quake op pause, nieuwe CD in caddy en erin kwakken. En zo door tot 23:00 's avonds.

CDtjes werden op den duur wel warm, ik moest ze eerst 5 minuten laten afkoelen voor ik ze kon lezen 8-)

Mijn brander is trouwens een CDR100 (4x4), nogal industriele uitvoering dus... Zoektijd >500ms B-) buffer 512kB (goed vor <1sec dus)

Strict genomen kun je stellen dattie kapot is. Hij kan namelijk geen CDs meer LEZEN, maar waarom zou ik een 4x lezer willen?

Verwijderd

- 16x LiteOn CDROM, crashte explorer
- Philips CDD3610, sloopte 1 op de 10 CDs
- Seagate 17GB 5400 HD, na 8 dagen liep ie helemaal vast, wilde gewoon niet meer opstarten
- En natuurlijk een verrotte casefan

Verwijderd

2 maanden geleden mijn WD6.4, dat was slikken toen ik net op de 2e partitie al mijn proggies zat in te delen op op CD te zetten...
En 4 maanden terug mijn LX bordje, alles omgeruild, LX werd BX en kreeg er nog een P-II 450 bij :)
Met mijn Atari STE mag ik het afkloppen, die doet het na ruim 10 jaar nog steeds en mijn 17" monitor is reeds 7 jaar oud en doet het ook nog steeds (Philips briliance). Ook mijn 3 jaar oude Yamaha 200t@400t doet het nog steeds. En ooit nog eens een 2e hands Quantum Bigfoot 2Gb in mijn PC gehad die na 1 jaar bad sectoren vertoonde.

Verwijderd

Bij mij gaat er eigenlijk nooit iets kapot.
Nadeel is wel dat ik steeds meer zooi heb waar ik eigenlijk nix mee doe maar wat ik niet dump omdat het nog werkt.

overzicht van mijn nog werkende zooi:
C64 staat bij mijn zusje van 6.
Amiga 500, 2000,600, 486dx2 compac prosignia, ericson bulkprinter,HP 50Mhz scoop, diverse penplotters, HP (oerdeskjet) ik koop geen nieuwe omdat deze niet kapot is te krijgen (voor F2400,- gekocht :(, wel traag).

Maar eigenlijk zou ik deze zooi moeten wegpleuren :'(. En om deze zooi nou te verkopen ik krijg er toch geen reet meer voor terug.

• yGiDoRp
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

een 2 gieg Quantum Bigfoot. Kreeg een nieuwe, was ook weer na een maand kapot, toen een Fireball gekregen en die doet het nog steeds in de pc van een vriend van me.

2 3,5" Stiffy drives.

Een Mickey Mouse Merk 16x CD-ROM

Een Sony 4/2/24 CDRW zelf gemold. ik was zo kwaad dat ie een cd verkloot had dat ik iets te hard het klepje naarbinnen sloeg. Toen was ie jammed.

Een 15" Proview monitortje zei pang toen ik een dual monitor setup wou uitproberen. verder een kapotte fan in mijn voeding.

Wat Logitech muizen en een toetsenbord.

En wel geheugen aangeschaft wat defect bleek te zijn. Uiteraard wel nieuw gekregen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Er is bij mij nog nooit wat kapot gegaan,

op het 3x inwisselen van mijn Ph 4100 scanner, de 4e deed het pas bij aankomst thuis...

• Booooe
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

alleen de philips 3610 (zoals bekend bij menigeen).
Na 2 maandjes, heb toen andere gekregen, doet 't al 1,5 jaar ofzo...
*D

Verwijderd

in 1996 tot 1998
5x Trident grafische kaart
2x Monitor 14" Dig.
1x Quantum 1,2GB HD
1x Quantum 2,1GB HD
3x Geluidskaarten
3x CRROMS (6x, 16x, 24x)
1x Viper 330
1x Mobo kapot geflashed.
in 1999/2000
3x 13,6 GB Quantum KX *D

Ik heb denk ik alles nog vervangen gekregen met de garantie. gelukkig ben ik nu wel wat meer ervaren en gaat er niet meer van alles kapot in m'n PC'tje. >:)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alleen de philips 3610 (zoals bekend bij menigeen).
Zelfde hier, alleen viel dat buiten de garantie (denk ik, had ik overgekocht).
Verder nog een harde schijf van een XT. Ik heb gedraaid aan iets waar op stond, hier niet aan draaien :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 20-08 16:39
Mn philips 40x CDrom, binnen garantie, voor de rest niks voor zover ik weet.
Afgelopen 2 weken:
- GeForce Ultra
- Plextor Ultraplex 40x
- Intel P3 750 proc
Was is hier gebeurt Conz??

Verwijderd

- Winfast LEadtech kappot gemaakt
- en een oudee 14 " een tijdhe terug
- verder nog een voeding mobo en cpu door het bekende rode knopje 10 jaar geleden:)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ooit eens te hard op de compute geslagen, ik was kwaad... en ja hoor, HD gecrashed... Garantie >:)
Was een 2,5 GB, kreeg een 3,2 GB terug >:)

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

M'n 40X Aopen cd-rom drive. Soms doet ie het wel en soms niet! dan spuugt ie soms in een keer de lade eruit en dan blijft dat motortje hard doordraaienn omdat ie denkt dat de lade er nog niet uit is.
nja, dacht ik laat maar zo, maar na een tijdje begaf de het motortje het en nu gaat de lade wel heel langszaam open :Z

Where is it?

Verwijderd

In de tien jaar dat ik me met PC's bezig houd:

NIETS NADA NOPPES NAK

:) :)

Nu even snel afkloppen
*D

• Balboa
  • Laatst online: 17-08 21:37
1* een T800 DOA:(
1* Asus A7V:( (Is nog bij Asus)
1* Dimmetje 128MB 133Mhz (garantie:))
1* 3Com nic (kortsluiting gemaakt)

en misschien mn HD Maxtor 20.4Gig 7200rpm:( Maar dat laat nog ff op zich wachten

En hopelijk blijft het hierbij!

Handtekening

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Eh....

* maartena denkt hard...

1 harde schijf Seagate 620 Mb
1 harde schijf Quantum Bigfoot 4 Gb
1 monitor, 14", 6 jaar oud dus gewoon versleten :)
1 cd rewriter HP7100i
1 386 moederbord overleden na overklokken

Geen van bovenstaande hardware is binnen
de garantie termijn kapot gegaan trouwens,
het meeste had jarenlang gedraaid.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Oh ja, ook nog een 8 speed CD-ROMspeler

paar weken geleden...

was me wel dierbaar, mijn eerste CD-ROMspeler ooit.... ;)

Verwijderd

Alleen flopydrive dooordat ik waarschijnlijk voedingskabel heb omgedraaid.:) Muis alleen door slijtage maar dat heeft iedereen.:)

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
Een oude 486 het moederbord is kapot gegaan het toetsenbord deed het daar niet meer op en een keer een netwerkkaart daar zat garantie op verder gelukkig nog niks :)

Verwijderd

Aangezien het hier gaat om dingen die kapot gingen en niet gemold zijn is mijn lijstje vrij kort:

+/- 50 floppies
2 muisjes
3x muismat
De compoorten van een oud moederboardje.

Best wel redelijk voor een periode van 10 jaar :)

Ik luister op dit moment nogsteeds naar die SB16 van 10 jaar oud.

Verwijderd

Bij mij zijn er al flink wat dingen kapot gegaan, maar alles binnen de garantieperiode :):
Plextor Ultraplex 40x (2 keer over)
Asus K7M
Asus V6600
Logitech Cordless Desktop
Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Spot Dynotak 6P
IIyama Vision Master Pro 451 (moet nog terug)
Thrustmaster Formula T2
Philips 5x cdrom
en verder weet ik het zo niet meer :)

• Vidra
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

1x voeding noname 250w(garantie)
2x CDRom (ASUS) (garantie)
1x WD 6,4 GB (geen garantie)
2x Quantum 13,5GB (garantie)
1x Creative SB Awe64 gold (geen garantie)
1x Diamond Viper770 Ultra (garantie)
1x 128MB Noname Pc-100 SGRAM
1x 64Mb Hyundia PC-100 SDRAM

Nou dat was het wel, is wel verdeeld gebeurt op diverse PC's

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Abbadon
  • Laatst online: 21-08 17:57
Afgezien van een 3610 die na 2 jaar kuurtjes begon te vertonen (prachtig excuus voor 'n Plex121032) gaat er bij mij nooit wat stuk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
8x CD-ROM drive
2x CD-ROM drive
36x CD-ROM drive
40X CD-Rom drive
Trusmaster sprint stuur
Trusmaster sprint stuur
toen nog een keer een Trusmaster sprint stuur, maar toen heb ik hem zelf gerepareerd
Packard Bell typplank.
Packard Bell muis
32MB EDO SIMM
486 Mammaplank
Floppy Drive
Toshiba 286 transportable
Atari joypad

en een seagate 630 MB HDD met 130 MB bad-sectors maar hij doet het verder nog wel

en ook nog een keer een 10Mb 3com ISA netwerkkaart

• Edgar wolf
  • Laatst online: 18-09-2020
Bij mij vooral geheugen

2x een 64 mb dimm
1x een 128mb dimm
1x een guillemot prophet geforce
1x creative cd speler
1x philips 4x2x24 brandertje
paar muizen en toetsenborden
paar elcheopo koelers (geen lagers enz die zijn gagarandeerd net na de garantie stuk)
En voor de rest viel het wel mee.

• Richard
  • Laatst online: 22:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nog nooit iets kapot gegaan bij mij, behalve een cd-rom van Philips die het na een jaar of 4-5 niet helemaal lekker meer doet met iedere cd.

Niet meteen boos worden ofzow hoor maar:

Zou dit misschien toch niet te maken hebben met het in jullie ogen dom lijkende polsbandje van 17,50???

20*350ZO45°

Verwijderd

tot nu toe alleen een seagate schijf :r van 8,6 gb. Na 1.5 dag was blij dat ik hem voor een IBM :) kon ruilen ( met bijbetaling) heb ik tenminste rust.

Verwijderd

een 14 inch monitor (laten vallen :P)
1.2 gieg hd (had nog 40 dagen gerantie erop..)
Aantal ventilatoren van P90 en P200 en P300 kast (gat in geboord voor ventilator :P)
Flightstick pro, veertje kapot :(
netwerkkaart, werkt niet meer.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 18:22 schreef RDK_NL het volgende:
Nog nooit iets kapot gegaan bij mij, behalve een cd-rom van Philips die het na een jaar of 4-5 niet helemaal lekker meer doet met iedere cd.

Niet meteen boos worden ofzow hoor maar:

Zou dit misschien toch niet te maken hebben met het in jullie ogen dom lijkende polsbandje van 17,50???
nee hoor ik gebruik ook polsbandjes en kijk maar eens naar mijn lijst

• Bigs
  • Niet online
Ik kwam er gisteren achter dat de ouwe Sony CDU-33A double-speed cd-rom speler uit mijn 486 is overleden ;'(.
Verder is hier op een 14" monitor na nooit iets kapot gegaan. Ik zal wel te voorzichtig zijn ofzo :)

Verwijderd

Zo'n half jaar geleden: netwerkkaartje opgeblazen |:( En hij was niet eens van mij >:)

En zo'n 2 jaar terug een muis :) maar die was al zo'n 5 a 6 jaartjes oud :)

Voor de rest kan ik nix bedenken eigenlijk
Ben g'loof ik een voorzichtige tweaker :)

Verwijderd

uhm heb een keer een buffer underrun gehad een hele cd van naamloos merkje naar de klote :( :( :(

en dan zegge dat ik een brokkenpiloot ben >:) :&

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Bij mij is naast een 8 jaar oude monitor nog niets kapot gegaan... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

2 voedingen (crosslink werkt niet), 1 voodoo2 (tever overgeklokt zonder koeling), diversen muizen (quake....B-)) setje speakertjes opgeblazen, 1 monitor (9 jaar oud, dus geen schuld), 2 keyboards, 2 cd-rom spelers, 3 hd's (3x1.6 gb), 2 floppydrives, en een CPU.

Lekker he!

Johny

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In 4 jaar tijd:

1 fannetje, geen lagers meer heel :)
1 seagate 1.6 GB met 400MB bad clusters
1 HP 210 DJ printer sloeg vast en noooooooit meer los >:)
1 floppydrive die zichzelf nu 5.25 inch durft te noemen :?

that's it. Echt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Gelukkig niet veel.... maar soms wel duur :'(
Aldi Laptop P2-333 MHz... HDD wordt niet meer aangesproken... is gewoon een slecht contact ergens... moek nog achteraan...
De fan van m'n Coolermasterheatsink ratelt teveel.... het toerental zakt dan ook af en toe van 4900 naar 3900 toeren ofzo...
HP 7100i Re-Writer. Wil nog wel lezen, maar niet meer fikken
en dan m'n opgeblazen HDD
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn/IC.JPG

• Kool
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tjonge, ik doe toch wel voorzichtig met m'n spullen.. Kan op dit moment niets verzinnen behalve een half gig hd'tje zo'n (gokje) 2 jaar terug en die crashte nog 2 weken nadat ik hem verpatst had!! HAhaha!! :)
voor de rest niks gestorven behalve op natuurlijke wijze.... Dus de computergoden zijn wel aan mijn kant denk hoewel ik ze behoorlijk tart :7

Verwijderd

Ik heb net mijn 24 uur oude ASUS CUV4X opgeblazen...

• DJSmiley
  • Laatst online: 21-08 17:55
The usual shit hiero naar de klote geholpen..

Philips 3610,
en volgens mij inmiddels ook mn Yamaha 400t, maar goed, da's just slijtage

Verder fannetjes f*cked up, 1 netwerkkaartje (winbond zuigt, 3com erin en lopen), en een voodoo rush kaart van mn broertje.

Rest werkt allemaal nog (4 systemen)
oh ja, en 1x hd naar de klote gehad, een quantum bigfoot :r

Verwijderd

Harddiskje van 110 MB in een 386 SX-16. Kop maakte contact met de schijf en toen deed 'ie het niet meer. Later zei iemand (in die tijd wist ik nog niks van Hardware) die 'm even had bekeken dat er een hele mooie diepe kras in de schijf zat.

6 jaar oud NE2000 ISA kaartje nadat één of andere mafkees (in huis gebracht door R3dbaron) hem op de grond had laten vallen.

9 jaar oude 13" Zwartwit monitor vergeten uit te zetten toen ik ging lunchen. (tosti bakken). Toen ik terug kwam rook het boven net zoals beneden >:)

Met de laatste twee PC's die in huis zijn gekomen (Compaq Presario P120 (zomer '96), Compaq Deskpro PII 300 (zomer '98) (die laatste is zo'n verschrikkelijk fijne machine, heb hem in 3 maanden niet vast gekregen...)) nooit problemen mee gehad.

Ohja wel heel veel problemen gehad met een HP Deskjet 510. Bekend probleem van papier niet pakken. Altijd te lui geweest om te repareren en toen m'n vader maar overgehaald om een Officejet G55 te kopen :9

R3dbaron: van jou weet ik nog een 15" monitor die het niet zo mooi deed en vorige week dat frontje van je kast >:) >:) >:)

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
M'n harddiskkoeler, maakt herrie en draait een stuk langzamer dan voorheen. Een geheugenreepje (128 MB:'() Een megaberg floppies: nee ma! niet op die box leggen!!!! Een toetsenbord met een glas cola, gaat heel makkelijk. Een compac 14' en een sony 17' en m'n huidige Iiyama 17' doet ook al raar...:(

• dextertje
  • Laatst online: 21-08 16:12
Op vrijdag 15 december 2000 02:37 schreef SuB het volgende:
jezus wat spook jij allemaal uit met je pc?
Nou, ik doe best veel met m'n pc en ben nogal chaotisch. B-)
Maar voor een paar dingen die van mij kapot zijn gegaan, heb ik wel een mogelijke verklaring:

-printer door schokken (alhoewel ik 'm niet heb laten vallen).
-Plextor door sectorsynchronisatie voor 23 sectors of zo in te stellen bij het rippen (ik weet het niet meer precies) met WinDac32
-Zipdrive door 'm te laten vallen

M'n monitor heeft last van kortsluiting (als ik er een nieuwe zekering in stop, brandt die gelijk door). Misschien door stof? Of zou het gewoon door ouderdom komen en doordat ik 'm een tijdje ook heb overgeklokt (dwz, te veel op z'n grenzen heb laten opereren -> 1280x1024@82Hz i.p.v. 75Hz, kon m'n monitor nog maar net aan)

• sabre18
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2022
Beste Tweakers,

Ik ben er voor afname van kapotte monitoren enz enz. Verkoop of gratis als het in de weg staat ben ik er in geinteresseerd.
Ben Electronica student.
Tevens voor reparaties.

Mail me: sabre@home.nl

Met vriendelijke groeten,

Joep Hogenhout

Verwijderd

Recentelijk een p166 mobotje :(
Wie weet sluiting gemaakt oid , geen idd eigelijk.

En muizen....heel veel >:)
Moet alleen beetje uitkijken met m'n mousman optical die wil ik liever niet echt mollen :)

Hmm....owjah...scsi is gloof ik niet echt hot plugable :) HPscanjet 5p welles leuk gemold. Maargoed...garantie >:)

• Loft
  • Laatst online: 20:22
Niets.... NIETS..
oja, een A50 Diamond kaartje dat niet lekker werkt op een AsusP2B, maar niet echt kapot.

en dat met:
3 1/2 PC's
1 laptop
en de nodige onderdelen hier nog liggen die stog happen :(
hmm
moet misschien maar iets meer doen... :) Tweak it up

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

een Diamand STeal II Dead on Arrivel
en een BTC 40 speed cdrom speler 2x binnen 2 weken. twee verschillende modellen. Heb toen maar gelijk een aopen gehaald en nooit problemen mee gehad.
[

Verwijderd

- Eicon Diva ISDN adapter (Postbank)
- 2400 baud modem (Postbank)
- Rodime SCSI HDD (150 MB voor f 1400 op HCC!) Geen garantie, Rodime ging failliet!
- WD 420 MB IDE HDD
- FIC 486 PCI mobo (een van de eerste PCI mobo's, is eigenlijk nooit goed geweest)
- 486/66 CPU (blower stopte)
- Monochrome (B/W) multisync monitor (merk?)
- paar floppydrives (3,5 en 5,25)
en nog véél meer

• Diablow
  • Laatst online: 19-08 21:20
Sinds kort eigen pc, pas moederbord na maandje kapot (garantie) en voodoo3 nooit goed gewerkt, is al opgestuurd. Bovendien is een Compaq Presario(cutding) naar twee jaartje kapot gegaan, alleen iets grafisch, maar zit allemaal geïntegreed, in dat is niet zo handig.
Hoop dat mijn 2 schijven het uithouden, n.a.v. furom erover, denk dat ik maar wat beter ga koelen.

Verwijderd

Doctor Who

Een nieuwe serie van een oudje :D Waarschijnlijk kennen alleen de oudere Tweakers onder ons deze door de BBC geproduceerde serie.

Het verhaal

Doctor Who was about ideas and pioneered the kind of sophisticated mixed-level storytelling. Its format was the key to its longevity: it is the simple story of the Doctor, a mysterious traveller in space and time, whose ship (the TARDIS, one of the icons of the series) can take him and his companions anywhere in any time. Inevitably he finds evil at work wherever he goes...

Geschiedenis

For the uninitiated, Doctor Who is the longest-running science fiction TV series in history, airing from 1963 to 1989 in its native United Kingdom (followed by occasional specials and a TV-movie revival attempt). Almost uniquely, its format was of a series of serials, usually lasting for either four or six episodes; there were the occasional two-parters, five-parters and seven-parters, and one one-parter, ten-parter and twelve-parter.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 00:33 ]

Verwijderd

Mijn muisje, een logitech trackball marble! garantie *gelukkig*

• AnotherFruitcake
  • Laatst online: 10-08 09:45
}:OIn ong. 6 jaar:

- mobo PC100, gelijk vervangen door ChaintechDOA (garantie)
- trident blade 8 mb 2x (garantie)
- ibm 64 mb dimm 2x DOA (garantie)
- voeding 250W
- koeler Celeron 466
- A-Open 40x cdrom
- Modem Motorola 56k6
- veel muizen (ook logitechs)
- Trust 17" monitor, net iets meer dan 1 jaar oud

• MDA
  • Laatst online: 20-10-2023

MDA

Bij mij overleden:

* ATX voeding, gewoon stuk na 1.5 jaar geen garantie dus.

* Laser toetsenbord, 0.5 liter warme thee met veel suiker op gemorst. Direct mee onder de douche genomen en dat heeft nog drie weken gewerkt, daarna was die toch echt stuk.

* Diamond Viper V550, foutje met flashen, garantie gelukkig.

>:)
MDA

Verwijderd

Heb maar een keer een echt defect gehad, en dat was aan mijn nogal gemodde Amiga 1200/68030/50Mhz/16Mb.

die begon beetje gelig beeld te geven.
DMV een twist-of-death(het heen en weer wiebelen van een zijde van je 'mobo' terwijl je de andere vasthoud)is dit opgelost!

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
mijn hardware gaat meestal maar 1x kapot :+

veel stukker dan stuk gaat niet >:)

heb het volgende wel eens (per ongeluk) gesloopt:

* Socket 7 mobo met sis :r chipset.
* modem gefikt door bliksem
* gecrashde conner schijf (shit merk)
* AMK K6-2-300
* Socketvoetje van een P1 mobo |:( nu blijft de koeler er niet meer stevig opzetten (mobo fungeert nog wel als proxy :P)

en verder nog wat oude afdank pc's.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik vervang de onderdelen altijd VOOR dat het de tijd heeft om kapot gegaan. :) :)

Maar eh... ik heb 1 x een defect ASUS A7V
bord gehad.

Maar ik vraag me toch echt af wat jij met je PC uitspookt! :)

• Rukapul
  • Laatst online: 00:24
1x Philips 3610 na ca 2 jaar
1x Mitsumi 4x CD-Rom speler na ca 3/4 jaar
1x AOpen 48x CD-Rom speler na ca 1.5 jaar(doet het nog wel, maar maakt hele vage geluiden bij veel cd's)

Behalve deze CD-ROM spelers is er nog nooit wat kapot gegaan uitgezonderd een paar bad sectors op een hd. Zelfs netwerkkaart en mobo die ik een keer 'ge-hot-swapt' hebt deden het nog perfect :)

M'n zusjes pc echter:
1x monitor (DOA)
1x no-name 6x CD-Rom speler
2x bad sectors op Quantum 5.25" HD (bood-sector :()
1x prut speakers
Zaak waar dit vandaan kwam was na een half jaar trouwens failliet >:) (En zo hoort het.)

Keyboards die plakken doordat er een lading bier/cola/cassis overheen gegaan is tel ik maar niet mee :)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06

Hoicks

Techno!

Jaja lekker oud topic..:)

En dan moet je eigenlijk nog weten hoe meneer Rukapul z'n voeding in een kast bouwt.. >:)

ff denken wat ik in de loop der jaren vernield heb :)

1 commodore 64 (tegen een muur gemept na het niet kunnen laden van een stukkie tape :)

4 cd-rom drives 2x 4x en 24x 48x (die 48 x kon niet tegen het constant afspelen van mp3's)

Fan versleten van m'n 486 server
ouwe ega monitor, laten vallen nadat ik op een hondje stond, 't was de monitor of de hond...

En verder...verder niks eigenlijk ..:)

• BYM
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Hmzzz, ik geloof dat als ik het hier zo lees wel geluk heb *stukjehoutklopklopklop*

Op een paar dagen geleden na dan, wou ff patsen met me UPS, zo van kijk eens wat ik heb, trek de stekker eruit (power failure toch :?) POEF & FLITS door me compkamer heen, is apc 2000 smart-ups doorgefikt, alles uit ineens:(:(
Gekeken later in eventlog, zat maar op een load van 33% :(:(

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier gaat niks kapot , hier sterfd alles .

Alle hardare die tot nu toe is overleden , overlijd na +/- 5 jaar .

Daarvan noem ik op :

Segate 500MB HDD
FDD 3,5" 1.44MB
SVGA 800*600 14"
32 MB DRAM ( Dimm )
286 20 MHz ( compleet , alleen de monitor doet het nog )
BTC stnd toetsenbord
segate 40MB

:'(

Het meeste is ouwe troep >:)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1