Toon posts:

chello nieuwe motorolla modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen maandag een nieuw modem gekregen(motorolla voor eurodocsis).. er zat een cdtje bij die je moest opstarten en dan zou het een kwestie zijn van de stappen te volgen en dan zou je moeten kunnen internetten.. ik heb de stappen gevolgd en dat duurde per stap ongeveer 5 minuten! dat leek me al niet goed... ik had alle stappen gevolgd en internet was echt heel traag.. zo traag dat op zich de paginas helemaal niet werden weergegeven!.. ik heb contact gehad met de helpdesk van chello.. zij hebben geprobeerd om te helpen maar dit moment heeft dat nog niet veel uitgemaakt.. ze hebben me een adres gegeven waar ik heen moet gaan (chello aanmeldt site) maar deze pagina is niet volledig te openen, het mist het benodigde Start knopje in het midden.. kga vandaag weer bellen met de helpdesk van chello hopelijk kunnen ze me verder helpen...

heeft iemand anders dit probleem ook gehad of kan mij iemand mij vertellen wat mogelijk het probleem is?

en er is nog iets wat ik wou vragen... ik heb altijd gewerkt met mijn edimax 6104 router.. geen probleem.. maar is het mogelijk om nog gebruik te maken van deze router zodra de modem volledig werkt? als ik inlog op mn router zie ik wel een optie om lp2tp (spelling) te gebruiken.. ik heb begrepen dat dat hiervoor nodig is toch? wat moet ik allemaal invullen dan? iemand die gebruik maakt van deze router zou die mij uit kunnen leggen wat er allemaal ingevuld moet worden?

ALVAST HEEL ERG BEDANKT!!

sidenote:
ik gebruik windows xp
norton internet security 2003

Verwijderd

Topicstarter
iemand misschien een idee?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:14

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Allereerst welkom op GoT

Je doet er verstandig aan om de FAQ en de FAQ Network Troubleshooting nog eens doorte lezen. Daarnaast is het zo dat je pas mag kicken na 24 uur.

Verder is het zo dat je met die router gewoon nog het internet op kan. Heb zelf ook Chello en de desbetreffende router en het gaat prima. Gewoon het MAC-Adres klonen en klaar is kees :)

En misschien is het verstandig om Norton tijdens de installatie even uit te schakelen. Norton heeft de nare gewoonte dingen te scannen die je download/installed. Vervolgens de software opnieuw installen en kijken of het geholpen heeft.

Succes :w

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 03-03-2004 13:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ight heel erg bedankt.. sorry van het kicken dt wist ik niet.. ik zal de dingen die je hebt gezegd doen.. hopelijk werkt het dan...

en wat betreft de router.. heb je ook de nieuwe motorolla modem van chello? en ik hoef dus niet gebruik te maken van de lp2tp (spelling) optie? gewoon via het clonen and thats it?

:)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.. het is mij inmiddels gelukt om internet weer aan de praat te krijgen door op een andere pc proberen in te loggen.. waarschijnlijk is de netwerkkaart uit mn andere pc kapoet!

maar internet werkt nog niet met mij router.. als ik voor "dynamic ip" kies en mn mac adres kloon dan ga ik naar internet connection status.. daar staat netjes mijn ip adres vermeld, 2 dns servers, mac adres.. maar ik mis mijn default gateway! mijn pcs krijgen wle een lokaal ip adres maar kunnen het internet niet op! iemand een ideetje?

bij voorbaat dank!

dominoo

ps: kheb de Edimax 6104W