Ik probeer al een tijdje uit te zoeken wat het verschil is tussen BGA en "normaal" geheugen (heb ff de naam kwijt). Op verschillende sites en forums worden ook verschillende dingen gezegd dus dat is niet echt handig. De een zegt dat BGA sneller is, en stabieler, de ander zegt dat het niks uitmaakt. Nu is mijn vraag dus maakt dit wel degelijk iets uit of is het gewoon een andere "verpakking". Ik wil namelijk een 9800PRO hebben (het liefst met Samsung geheugen), de Club3D is met BGA, de Saphire niet.
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt. Het is gewoon de verpakking, de overklokbaarheid hangt in principe niet af van de verpakking voor zover ik weet.
Je hebt netjes op website's gezocht, maar nog niet op ons eigen GOT begrijp ik. Ik heb de tweakers Search even gebruikt en even simpelweg BGA ingetypt...En kwam op DIT en DIT topic. Lees ze maar even door als je zin hebt, daar staat dat het simpelweg de package betreft...
Je hebt netjes op website's gezocht, maar nog niet op ons eigen GOT begrijp ik. Ik heb de tweakers Search even gebruikt en even simpelweg BGA ingetypt...En kwam op DIT en DIT topic. Lees ze maar even door als je zin hebt, daar staat dat het simpelweg de package betreft...
De packagesoort (BGA) zegt niets over de snelheid of overklokbaarheid van het geheugen.
BGA = Ball Grid Array, dwz dat onder de chip allemaal balletjes soldeer zitten (zoals de pinnen van een processor). Daarvoor gebruikte men pinnetjes die uit de 4 zijkanten van de chips komen, die je dus hier niet ziet.
Tis dus BGA.
@ Althalus: BGA is niet noodzakelijk vierkant, je mag niet op de vorm voortgaan. Als er uit de zijkanten geen pinnen komen, is ie BGA (of PGA zoals procs natuurlijk)
Volgens mij hebben alle 9800PRO kaarten BGA geheugen erop zitten, ik ben er in ieder geval geen een tegen gekomen waar dat niet het geval was (Op die van Sapphire zitten ook BGA chips).
Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection
@kickname: Was dat niet omdat alle 9800pro's door ati worden gemaakt?
Thx, ik ga een Saphire bestellen, hier zit nml Samsung geheugen op (nagevraagd bij winkel). Ik had trouwens de GoT wel afgezocht naar BGA en kwam ook op die 2 topics, maar omdat ik ergens anders las dat het wel degelijk verschil uitmaakte wilde ik het zeker weten. Thx again, voldoende geinformeerd
.