Toon posts:

BGA of niet ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik aan dit plaatje zien of er BGA memory in de Radeon 9600PRO zit ?

http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/j9gu10.html

Mij is namelijk verteld dat degene met BGA de gewone versie is .
De andere zijn allemaal LITE , ook is mij verteld dat die van CLUB-3D geen lite's zijn omdat CLUB-3D die niet maakt .
Kmoet dat dus ff zeker weten , is dit lite of niet ?

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Er staat toch bij dat het een 9600 PRO is :? Bovendien zou ik niet al te veel vertrouwen op plaatjes van webshops.

edit: Het lijkt mij dus geen lite en als dat wel zo is kan je hem altijd nog terugsturen naar alternate omdat ze een lite verkopen als een pro versie.
Of mis ik iets :?

[ Voor 43% gewijzigd door Herr Muller op 04-01-2004 17:33 ]

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:27
Volgens het plaatje (mail de verkoper even voor de zekerheid) is dit BGA memory. Ik heb me laten vertellen dat BGA vierkant is.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Stuur ze anders even een mailtje, zo moeilijk is dat toch niet?
Herr Muller schreef op 04 januari 2004 @ 17:30:
Er staat toch bij dat het een 9600 PRO is :? Bovendien zou ik niet al te veel vertrouwen op plaatjes van webshops.

edit: Het lijkt mij dus geen lite en als dat wel zo is kan je hem altijd nog terugsturen naar alternate omdat ze een lite verkopen als een pro versie.
Of mis ik iets :?
Je hebt ook een Pro Lite versie 400 mhz ddr ipv 600. Die wil je ook niet maar er staat nooit bij dat het de pro lite is.

[ Voor 81% gewijzigd door Mojo op 04-01-2004 17:33 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

lite is een Pro, maar met maar 400mhz geheugen ipv 600mhz geheugen, maar ze mogen hem verkopen als een PRO, omdat er een 9600PRO chip opzit.

En volgens mij is dit de 9600PRO lite versie, want er staat RAMDAC 400mhz

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
BGA = Ball Grid Array, dwz dat onder de chip allemaal balletjes soldeer zitten (zoals de pinnen van een processor). Daarvoor gebruikte men pinnetjes die uit de 4 zijkanten van de chips komen, die je dus hier niet ziet.
Tis dus BGA.

@ Althalus: BGA is niet noodzakelijk vierkant, je mag niet op de vorm voortgaan. Als er uit de zijkanten geen pinnen komen, is ie BGA (of PGA zoals procs natuurlijk)

Edit: Kben laatst op bedrijfsbezoek geweest in Barco, veel bijgeleerd daar over printjes industrieel maken. En kmoet er wel wat van kennen, kzit in m'n 2e jaar graduaat electronica (kweetniet hoe het zit in Nederland, graduaat word bachelor niveau, hoger onderwijs in 3 jaar :7 .

[ Voor 54% gewijzigd door naftebakje op 04-01-2004 17:59 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Zeus
wauw naftebakje, weer wat geleerd! _/-\o_

Koentje iemand reply'de al eens:
naps schreef op 04 januari 2004 @ 11:38:
Naar mijn weten zijn er geen lite versies van de club3d kaart, aleen die dinge waar niets bij staat: ATI Radeon 9600PRO, en de dinge zijn van madview en lopen op een mem snelheid van 400 mhz.
En als je het gewoon ff zeker wilt weten stuur je ze toch even een mailtje of bel je ze toch even?? kleine moeite :+

edit:
en koenpje, volgens mij heeft ramdac er niets mee te maken ;)

RAMDAC (random access memory digital-to-analog converter) is a microchip that converts digital image data into the analog data needed by a computer display. A RAMDAC microchip is built into the video adapter in a computer. It combines a small static RAM (static random access memory) containing a color table with three digital-to-analog converters (digital-to-analog conversion) that change digital image data into analog signals that are sent to the display's color generators, one for each primary color - red, green, and blue. In a cathode ray tube (cathode ray tube) display, an analog signal is sent to each of three electron guns. With displays using other technologies, the signals are sent to a corresponding mechanism.
How It Works
The SRAM part of the RAMDAC contains a color palette table. A logical color number in the digital data input to SRAM is used to generate three separate values obtained from the table - one for each of red, green, and blue - that are output to one of three digital-to-analog converters. The analog signal output from the converter is input directly to the display electron guns or other image projecting mechanisms.
For displays with true color, the digital color data is fed directly to the DACs, bypassing the SRAM table, which is not needed.

Verwijderd

Google Images: BGA memory
Brand: ATI
Chip: RV360
Form Factor: AGP 4/8X
GPU Mhz: 400
Memory MHz: 300

Video memory: 128 Mb
Memory Bandwith: 128 bit
Memory Type: BGA DDR

DVI: Yes
TV/OUT: Yes
Features: Access new channels of home entertainment with a high volume collection of TV, DVD, radio, audio and video tools. The ALL-IN-WONDER® 9600 Series brings together dynamic features with wireless remote control and the processing power of cinematic rendering. Supporting DirectX® 9.0 and AGP 8X with up to 128MB DDR memory, ALL-IN-WONDER® 9600 series represents an unbeatable combination of value and performance.

Order Code: CGA-AIW96

http://www.club-3d.nl/
De low profile kaartjes zijn 100% lite versies (64 bit memory interface), deze dus niet, echter wel met een lagere GPU/mem clock: 400/300MHz.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan Radeon 9600PRO's met een hogere GPU/mem clock ?
Of zou ik dan een andere Radeon 9600 moeten kopen ?
De 9600XT bijv. ?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:58:

[...]
De low profile kaartjes zijn 100% lite versies (64 bit memory interface), deze dus niet, echter wel met een lagere GPU/mem clock: 400/300MHz.
ehmmm euss het is dus niet de lite versie want die is 400/200MHZ , de laatste is nl ddr, wat dus neer komt op deze versie : 400/600MHZ en de lite 400/400MHZ

(tenminste ik d8 dat het zo zit O-) )

LinkedIn
BlackIntel

• Zeus
OW yeah! Mod geowned! :P
Maar dit is toch heel vaak langsgekomen al? Ik snap niet dat je dit niet kan vragen in al eerdere topics.

Verwijderd

Topicstarter
Dus is het de Lite versie of niet ? Jullie spreken namelijk steeds van 2 clock values ... 400/600 , 400/400 , 400/200 en zow .

Maar ik lees op die site maar 1 value af , hoe weet ik nu wat het is zonder een mailtje te hoeven sturen of te hoeven bellen , dat kan namelijk morgen pas .

Verwijderd

Jullie spreken namelijk steeds van 2 clock values
200MHz = 400DDR
300MHz = 600DDR
De 2 genoemde snelheden zijn van de GPU/mem

Vandaar de extra verwarring.
euss het is dus niet de lite versie want die is 400/200MHZ , de laatste is nl ddr, wat dus neer komt op deze versie : 400/600MHZ en de lite 400/400MHZ
Ah, duidelijk (ik dacht dat die 9600's een stuk sneller geklokt waren en dat lite/nonlite in eerste instantie alleen in de memorybus zat).
Dan maakt dit de kaart van de topicstarter een nonlite kaart:
GPU: 400 MHz
Memory: 300 MHz (600DDR)

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Radeon 9600PRO op alternate ( check eerste post ) geeft aan bij RAMDAC dat er 400MHZ op zit . Wil dat dus zeggen dat hij 80O heeft in werkelijkheid ?
Of juist dat hij 200 in werkelijkheid heeft ?

Want die met 200 zijn dus lites ?
En die met meer zijn da dus niet of wa ?
Ben namelijk niet echt bekend met dat soort dingen , daarom raadpleeg ik jullie ook :p

Verwijderd

RamDac zegt niks over de snelheid van je kaartje en al helemaal niets over (non)lite/(non)pro etc. (RamDac is bij de Radeon 9xxx kaartjes 400MHz en verdeeld over de 2 outputs, dus 200MHz elk).

Alleen de snelheden van je geheugen en GPU bepalen of je een (non)lite/(non)pro hebt (tesamen met de aantal pixelpipelines en geheugenbusbreedte).

De Club3D 3D Ati Radeon 9600 Pro is géén lite en heeft DDR SDRAM met BGA chips.

Review van de Powercolor uitvoering: http://www.techtastic.ca/reviews2/9600pro.html

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:46 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:58:

[...]
400/300Mhz is tog normaal voor een 9600PRO :/

[ Voor 59% gewijzigd door naps op 04-01-2004 21:46 ]

Pagina: 1