[WC] Zelf koelblokje maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106164

Topicstarter
Een vriend van me werkt nu bij een bedrijf met alemaal draaimachines enzo..
Dus ik vroeg hem of hij mischien een koelblokje voor mij kon draaien en toen vroeg hij dus om een tekening met alle maten erbij.
Heeft iemand mischien zoiets? van een goed cpu blokje.. lieft ook northbridge en gpu blokje :)
Op internet vond ik aleen hoe je zelf een koelblokje kan maken met boren en zagen etc.. maarja daar heb ik dus niets aan.
Ik moet aleen een tekeningjetje hebben en ik heb een mooi koelblokje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

moet je eens zoeken naar tha mafkees op got
geloof dat hij dat al eens eerder gedaan had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 14:29
Je kunt ook de afmeting van het coolblok opmeten en in autocad een tekening maken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

zoek even in DOC zijn al een aantal keren schema's voorbij gekomen. En natuurlijk kan je ook even mailen met mensen die al een blokje hebben gemaakt in het verleden.

edit:

[rml][ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!! [ Gesloten][/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 51220 op 02-03-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
keej, thx voor de racties.

Ik heb inmiddels tha_maskees gemaild over zijn koelblokjes, of hij zijn schemas (als hij die nog heeft) naar mij toe wilt mailen.
Zoniet moet ik zelf maar overwegen om te gaan fotosoepen en/of PAINT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31
ik heb me blokjes (die nog niet klaar zijn) ontworpen in visio

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Misschien is dit wat??

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.klop/Waterkoeling/tekening.jpg
klikbaar...

Blokje wat ik ontworpen en een paar jaar gebruikt heb...

[ Voor 23% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-03-2004 20:09 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
apen-nootjes schreef op 02 maart 2004 @ 15:58:
Misschien is dit wat??

[afbeelding]

Blokje wat ik ontworpen en een paar jaar gebruikt heb...
Een redelijk standaard blokje/kanalenstelsel, maar koelt het ook goed???

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Afbeeldingslocatie: http://dark26.9online.fr/images/Watercooling/serpentin_1_b.jpg

Ook best mooi toch??

[ Voor 4% gewijzigd door Twynn op 02-03-2004 20:09 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
maar die koelt niet echt bijzonder goed, tis alu en er zijn betere ontwerpen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die van mij vondt ik vrij goed koelen.. heb niet de preciese tempraturen meer omdat ik alweer een tijdje op een pelt zit.. maar voor waterkoeling deed hij het goed...

offtopic:
Damn Twynn stiekem al editen terwijl ik een TR aan het doen ben he?? ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-03-2004 20:26 . Reden: Twynn: Heb ik al aangepast ;) ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
ja ok, maar alu is neit zo goed als koper

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/FU58Q2U2T2N

dit had ik in visio gemaakt, blokjes zijn 6x4cm (meer dan 4cm wil niet, koperen staaf te smal voor)

mijn blokjes zijn nog niet af, maar hopelijk voor de zomer mijn WC aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85767

Anoniem: 106164 schreef op 02 maart 2004 @ 12:04:
Een vriend van me werkt nu bij een bedrijf met alemaal draaimachines enzo..
Dus ik vroeg hem of hij mischien een koelblokje voor mij kon draaien en toen vroeg hij dus om een tekening met alle maten erbij.
Heeft iemand mischien zoiets? van een goed cpu blokje.. lieft ook northbridge en gpu blokje :)
Op internet vond ik aleen hoe je zelf een koelblokje kan maken met boren en zagen etc.. maarja daar heb ik dus niets aan.
Ik moet aleen een tekeningjetje hebben en ik heb een mooi koelblokje :)
Waar vind je hoe je koelblokken moet maken?? de grote lijnen kan ik wel vinden/volgen alleen het gedeelte met de gasbrander en het solderen snapk niet :S
Anoniem: 106164 schreef op 02 maart 2004 @ 13:05:
keej, thx voor de racties.

Ik heb inmiddels tha_maskees gemaild over zijn koelblokjes, of hij zijn schemas (als hij die nog heeft) naar mij toe wilt mailen.
Zoniet moet ik zelf maar overwegen om te gaan fotosoepen en/of PAINT :D
Zou je zijn/jouw tekeningen en ideeen naar mij kunnen mailen? simonklein at quicknet.nl alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4726

Ik ben nu zelf ook bezig met enkele zelfbouw waterblokken, een kennis wilde deze voor mij draaien, thnx Marcel ;) .

Het gaat hierbij om een videokaart en chipset koeler, ik heb hier enkele foto's, deze zou ik hier wel willen plaatsen, maar helaas heb ik geen upload ruimte bij mijn bagger provider (Fast-XS).

Als iemand een stukje upload ruimte voor mij heeft dan kan ik een paar foto's laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 4726 schreef op 02 maart 2004 @ 22:19:
Ik ben nu zelf ook bezig met enkele zelfbouw waterblokken, een kennis wilde deze voor mij draaien, thnx Marcel ;) .

Het gaat hierbij om een videokaart en chipset koeler, ik heb hier enkele foto's, deze zou ik hier wel willen plaatsen, maar helaas heb ik geen upload ruimte bij mijn bagger provider (Fast-XS).

Als iemand een stukje upload ruimte voor mij heeft dan kan ik een paar foto's laten zien.
www.theforumisdown.com

* _ferry_ gaat morgen op school kijken voor koper. Volgen een klasgenoot hebben ze op school ook gewoon koper liggen, ik kon nix meer vinden dan dikke koper en alu staven van 4,5cm diam. dus eens kijken of ik wat beters kan vinden, dan ga ik hdd koelers en een nieuwe CPU koeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85767 schreef op 02 maart 2004 @ 20:33:
[...]

Waar vind je hoe je koelblokken moet maken?? de grote lijnen kan ik wel vinden/volgen alleen het gedeelte met de gasbrander en het solderen snapk niet :S

[...]

Zou je zijn/jouw tekeningen en ideeen naar mij kunnen mailen? simonklein at quicknet.nl alvast bedankt! _/-\o_
gwon ff googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 18-06 22:34
Ik heb mijn waterkoeling met de hand gemaakt. Je kan een lading pics vinden op mijn site: www.kingofdos.com/bredend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99852

Ach, een muurplaat van de bouwmarkt voor €1.79 voldoet ook.
Staan nog wel een paar foto's op mijn site.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/robert-hendriks/Waterblok2paint.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Vet! :D

Maar koelt ie ook goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oguz286 schreef op 03 maart 2004 @ 02:01:
Vet! :D

Maar koelt ie ook goed dan?
Temperatuur van mijn 30 liter vuilnisbak is 26.6 graden en processor 47 graden.
Dit na anderhalf uur BF42 gespeeld te hebben.
Barton 2500 en loopt op 11x200.
idle is die rond de 42 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 18-06 08:17
Heb je dit blokje wel eens vergeleken met een ander blok?

Mooi is anders maar dat kan me eigenlijk niet zo heel veel boeien.
Lijkt me wel wat 3 van die "blokjes" voor CPU, GPU en NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
Anoniem: 99852 schreef op 03 maart 2004 @ 01:43:
Ach, een muurplaat van de bouwmarkt voor €1.79 voldoet ook.
Staan nog wel een paar foto's op mijn site.

[afbeelding]
Hij blijf zeer ingenieus :P Leuk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heel apart hoor, en lekker weinig werk :D ga dat ook es proberen, probeer nu ook een bl;okie te maken maar dat werkt niet, misschien is dit simpeler :D

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86592

Het is uiteraard ook gewoon simpel en snel met een dremel te doen :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~i.hartman/waterblok.JPG

Blokje presteerd best goed. Alleen momenteel niet meer omdat ik lekkage had bij mijn slangpilaren. Gewoon te maken door 2 gaten te boren en dan die 2 gaten te verbinden door sleuven te maken met een dremel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398

Mooi blokje !
En hoe presteerd ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106398 schreef op 03 maart 2004 @ 19:45:
Mooi blokje !
En hoe presteerd ie ?
Hij hield mijn athlon XP 1700+ @ 2330mhz en 2.15V (ja brakke proc :() op 51 graden stressed met water van 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tazzy schreef op 03 maart 2004 @ 15:33:
Heb je dit blokje wel eens vergeleken met een ander blok?

Mooi is anders maar dat kan me eigenlijk niet zo heel veel boeien.
Lijkt me wel wat 3 van die "blokjes" voor CPU, GPU en NB
Nee, ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
De kunst is om het koelwater koel te houden, waterblok is minder van belang.
Ik ben bang dat die muurplaten minder geschikt zijn voor VGA en Northbridge, ze wegen nogal wat, maar ik overweeg het wel eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

waterblok is ook behoorlijk van belang, aangezien water zelf warmte relatief slecht geleid moet je gewoon zo veel mogelijk water in contact brengen met materiaal(koper) dat wel goed warmte geleid. groter contact oppervlak scheelt echt bij de hoge wattages die een proc uitstoot.

Het voldoet(dit woord komt niet in mijn vocabulaire voor :D ) wel zoals je zegt maar als je betere prestaties wil zal een beter koelblok nodig zijn. Bij veel blokken zie je een behoorlijk verschil tussen de temperatuur van het water en de temperatuur van de core. Hieruit kun je eenvoudig concluderen dat het waterblok de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Is Tha_Mafkees nog op dit forum aanwezig en maakt hij nog zulke blokjes want ikb en zeker geinteresseerd :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik eigenlijk ook wel, ik moet nog aan goedkopen en goede gpu en nothbridge blokjes zien te komen...

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:22

BLN

Als hij een cnc frees heeft, meot je gewoon autocadden en dan t bestandje aan hem geven. Dan kan hij gewoon die machine t werk laten deon.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ik zoek ook nog goedkope goede wc blokjes voor mn cpu, nb en gpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 18-06 22:34
Anoniem: 86592 schreef op 03 maart 2004 @ 19:44:
Het is uiteraard ook gewoon simpel en snel met een dremel te doen :)

[afbeelding]

Blokje presteerd best goed. Alleen momenteel niet meer omdat ik lekkage had bij mijn slangpilaren. Gewoon te maken door 2 gaten te boren en dan die 2 gaten te verbinden door sleuven te maken met een dremel :)
Hoe diep zijn die sleuven? Als ik hetzelfde probeer te doen moet ik het slijpschijfje altijd scheef houden en daarom zijn ze of breed of niet diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik heb een simpel koelblok gemaakt, 2x voor de northbridge en m'n geforce kaartje. Heel simpel, ik heb iemand met een frees het laten uitfresen. Check m'n (hoofd)site, www.pckennis.net daar staan pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bredend schreef op 05 maart 2004 @ 18:25:
[...]

Hoe diep zijn die sleuven? Als ik hetzelfde probeer te doen moet ik het slijpschijfje altijd scheef houden en daarom zijn ze of breed of niet diep.
Het koper is 10mm dik en de sleuven ongeveer 8mm diep. Ik heb ze gemaakt door dat slijpschijfhoudertje zover mogelijk ui mijn dremel te laten steken zodat ik precies haaks kon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
zou ik een deksel vast kunnen maken met lijm of soldeertin??
zou dit niet gaan smelten ivm met temps v/h blokje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Laatst online: 18-06 08:17
Solderen, het tin word niet warm genoeg bij gebruik van het blokje om weer vloeibaar te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-06 08:55
kopere deksel kun je op een koper blokje solderen. dit gaat niet los, tenzij je blokje over de 300º C gaat, dan begint het tin te smelten (maar dat zal niet gebeuren want dan is je pc al lang dood).

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79743

heb het ongeveer hetzelfde gedaan als seaborg.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.vsoest/106-0697_IMG.JPG

Deze is bedoeld voor me northbridge en is meer een testblokje voor mijn CPU blok die ik nog steeds een keer moet maken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
DaNiEl KuNsT schreef op 10 maart 2004 @ 14:56:
kopere deksel kun je op een koper blokje solderen. dit gaat niet los, tenzij je blokje over de 300º C gaat, dan begint het tin te smelten (maar dat zal niet gebeuren want dan is je pc al lang dood).
]

Je zegt koper, maar mijn blokje is van alu..
gaat dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

El Snorro schreef op 10 maart 2004 @ 18:42:
[...]
]

Je zegt koper, maar mijn blokje is van alu..
gaat dat ook?
Kan wel, maar niet zonder speciale maatregelen. Alu en koper verdragen elkaar namelijk niet in 1 systeem. Het beste is om een opofferings materiaal (zink o.i.d.) in het systeem te plaatsen of anders verdwijnt je alu blokje langzaam. Meer info in het welbekende [WC] Het grote waterkoelingsvragentopic Part VII. :)

Gister ben ik ook eindelijk begonnen met mijn aankomende WC setup. Een CPU, GPU en NB block staan op het programma. Alleen het waterdicht krijgen zie ik nog als een probleem: dit gaat niet met een rubberen O-ring gebeuren, maar met siliconen kit omdat dat makkelijker te verwerken is. Hoop dat het werkt... :X

Sneak-peak in AutoCAD:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/LKM60IK8T5GM/picserver.jpeg

[ Voor 7% gewijzigd door Silentpuma op 10-03-2004 19:23 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

VET! :9~ Heb je die zelf gemaakt of ergens gekocht?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Pagina: 1