wie helpt mij GOED clocken

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• PSYch0landeR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 08:28

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Topicstarter
Hoi

ik had laatst myn pc geclockt van 2.6 naar 2.994 omdat myn mobo ni boven de 3.0 werkt ik clock met Softmenu toen had ik 1x ddr400 en 1x ddr333 maar toen is er in plaats van die 333 2x400 bij gekomen dus 768mb ddr400 maar sinds dat ik dat heb gedaan krijg ik opeens blauwe schermen van uit ut niets en alleen als me pc druk bezig is en dat ben ik nu dus ff zat en heb weer alles standaard gezet maar ik wil weer clocke maar ik heb het idee dat me ddr ratio niet goed was want ik heb alleen me cpu geclockt dus weet iemand wat ik dus precies moet invoeren zodat hij wel stabil gaat draaien!!!!

P4 HT 2.6 ghtz
Mobo Abit Is7-E
3x ddr 400 cl 3 van infineon
en asus Radeon 9200

wat zyn de juiste instellinge voor me softmenu om tot maximum van mijn mobo te clocke 3.0 of ewel 2.994 dan

khoop dat jullie me kunen helpe _/-\o_

Verwijderd

Wel eens van comma's gehoord?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
PSYch0landeR schreef op 02 maart 2004 @ 01:54:
Hoi

ik had laatst myn pc geclockt van 2.6 naar 2.994 omdat myn mobo ni boven de 3.0 werkt ik clock met Softmenu toen had ik 1x ddr400 en 1x ddr333 maar toen is er in plaats van die 333 2x400 bij gekomen dus 768mb ddr400 maar sinds dat ik dat heb gedaan krijg ik opeens blauwe schermen van uit ut niets en alleen als me pc druk bezig is en dat ben ik nu dus ff zat en heb weer alles standaard gezet maar ik wil weer clocke maar ik heb het idee dat me ddr ratio niet goed was want ik heb alleen me cpu geclockt dus weet iemand wat ik dus precies moet invoeren zodat hij wel stabil gaat draaien!!!!

P4 HT 2.6 ghtz
Mobo Abit Is7-E
en asus Radeon 9200

wat zyn de juiste instellinge voor me softmenu om tot maximum van mijn mobo te clocke 3.0 of ewel 2.994 dan

Oh man, alsjeblieft.. donder een verzameling leestekens in die lap tekst!
Zo begrijpt niemand er wat van, en zullen we je ook niet kunnen helpen. :X

Edit:
Btw, laat ik maar niet beginnen over de spelfouten :X

No Flame Intended hoor, maar dit is echt niet te doen zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurenz op 02-03-2004 01:59 ]

Leave only footprints, take only memories

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Topicstarter
Hoi

ik had laatst myn pc geclockt van 2.6ghtz naar 2.994ghtz omdat myn mobo ni boven de 3.0gthz werkt ik clock met Softmenu toen had ik 1x ddr400 en 1x ddr333 maar toen is er in plaats van die ddr333 2xddr400 bij gekomen dus 768mb ddr400 maar sinds dat ik dat heb gedaan krijg ik opeens blauwe schermen van uit ut niets en alleen als me pc druk bezig is en dat ben ik nu dus ff zat en heb weer alles standaard gezet maar ik wil weer clocke maar ik heb het idee dat me ddr ratio niet goed was want ik heb alleen me cpu geclockt dus weet iemand wat ik dus precies moet invoeren zodat hij wel stabiel gaat draaien!!!!

P4 HT 2.6 ghtz
Mobo Abit Is7-E
en asus Radeon 9200

wat zyn de juiste instellinge voor me softmenu om tot maximum van mijn mobo te clocke 3.0ghtz of tewel 2.994ghtz dan

dit btr dan

• Laurenz
PSYch0landeR schreef op 02 maart 2004 @ 02:00:
Hoi

ik had laatst myn pc geclockt van 2.6ghtz naar 2.994ghtz omdat myn mobo ni boven de 3.0gthz werkt ik clock met Softmenu toen had ik 1x ddr400 en 1x ddr333 maar toen is er in plaats van die ddr333 2xddr400 bij gekomen dus 768mb ddr400 maar sinds dat ik dat heb gedaan krijg ik opeens blauwe schermen van uit ut niets en alleen als me pc druk bezig is en dat ben ik nu dus ff zat en heb weer alles standaard gezet maar ik wil weer clocke maar ik heb het idee dat me ddr ratio niet goed was want ik heb alleen me cpu geclockt dus weet iemand wat ik dus precies moet invoeren zodat hij wel stabiel gaat draaien!!!!

P4 HT 2.6 ghtz
Mobo Abit Is7-E
en asus Radeon 9200

wat zyn de juiste instellinge voor me softmenu om tot maximum van mijn mobo te clocke 3.0ghtz of tewel 2.994ghtz dan

dit btr dan
Daar kunnen toch wel een paar punten, komma's en hoofdletters in? :|

Wat heb je nou eigenlijk veranderd :? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Laurenz op 02-03-2004 02:05 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Ten eerste, welkom op GoT!!

Ten tweede, voor je hier begint te posten is het verstandig om de algemene faq en de faq van het forum waarin je post te lezen. Als je dit had gedaan had je genoeg info om op dit punt verder te komen. Als je geen antwoord vind in de faq's kun je ook nog de search gebruiken. Pas als je zelf gezocht hebt kun je hier posten, en doe dit dan op een duidelijke manier, vermeld je systeemspecs en wat je zoal zelf hebt geprobeerd om je probleem op te lossen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Begin eens met het controleren van je geheugen met bv. :

http://www.memtest86.com/

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Topicstarter
Hoi

ik had laatst myn pc geclockt van 2.6ghtz naar 2.994ghtz omdat mijn Mobo niet hoger dan 3.0 ghtz aankan.

Ik clock met Softmenu van Abit IS7-E mobo
Eerst had ik 1x ddr400 en 1x ddr333 erin maar toen is er in plaats van die ddr333 2xddr400 bij gekomen dus 768mb ddr400 maar sinds dat ik dat heb gedaan krijg ik opeens blauwe schermen van uit het niets en alleen als me pc druk bezig is, dat ben ik nu dus ff zat en heb weer alles standaard gezet

Maar ik wil weer overclocke... maar ik heb het idee dat me ddr ratio niet goed was want ik heb alleen me cpu overgeclockt de rest had k standaard gelaten.

Dus weet iemand wat ik dus precies moet invoeren zodat hij wel stabiel gaat draaien als hij is overgeclockt??

P4 HT 2.6 ghtz
Mobo = Abit Is7-E
en asus Radeon 9200 128mb

khoop dat jullie me kunen helpe

ik vind me verhaal nu wel mooi genoeg

• Laurenz
Da's al wat beter zo ja.

Zoals hierboven ergens al vermeld: geheugen testen (www.memtest86.com)
Verder kan je geheugen ook gewoon slecht-overklokbaar zijn, dan heb je gewoon pech.

Je kan ook je FSB/MP omhoog gooien, maar je geheugen op DDR400 laten lopen.
Als je dan slecht overklokbaar geheugen hebt, kan je wel je CPU op een hogere snelheid laten lopen :)
(Of loop ik nu alles door elkaar te gooien? :X )

Verder zou je nog even in de FAQ van dit subforum kunnen kijken:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Daar staat ook een hele meuk nuttige info in :)

• PSYch0landeR

PSYch0landeR

www.bimmercodes.nl

Topicstarter
ik heb dus net geclockt:

mijn ddr ratio staat op 5:4
agp pci is fixed op de standaard van 66/33
en mijn core voltage is nu van 1.520 naar 1.5250

mijn snelheid is nu 2.99ghtz @ 921fsb

zouden jullie denken dat dit stabiel gaat blijven?

Verwijderd

PSYch0landeR schreef op 02 maart 2004 @ 02:38:

zouden jullie denken dat dit stabiel gaat blijven?
Zucht er is er maar 1 die dat kan testen en dat ben jij, dus gooi er wat stessprogrammaas tegen aan en je weet het ;)
Dat soort dingen moet je toch echt zelf doen, behalve als je mij (LOL)remote acces geeft >:)

Geef die core voltage nog maar een sweep.
En geef je geheugen ook minstens 2,75 volt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 02:54 ]

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Meneer FAQ helpt jou wel clocken, of mevrouw google'tje.

• Laurenz
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 02:50:
[...]

Zucht er is er maar 1 die dat kan testen en dat ben jij, dus gooi er wat stessprogrammaas tegen aan en je weet het ;)
Dat soort dingen moet je toch echt zelf doen, behalve als je mij (LOL)remote acces geeft >:)

Geef die core voltage nog maar een sweep.
Inderdaad, rechtstreeks uit de FAQ B) :

Stress-testen van de CPU

Als je na je overklok prima in Windows kunt komen, word het tijd om eens te testen of alles wel zo soepel draait bij 100% belasting. Een van de beste manieren om alleen je processor te stressen is het draaien van de programma's BurnXX, waarbij XX voor je processortype staat. Dus voor de Athlon/Athlon XP/Thunderbird kun je BurnK7 gebruiken, voor de P3 kun je BurnP6 nemen. Voor zover ik weet is er geen specifieke P4 versie. Of het geheugen nog stabiel draait na een overclock is te testen met BurnMMX. Om er zeker van te zijn dat deze programma's zoveel mogelijk CPU tijd krijgen, is het aan te raden om de prioriteit van het proces op 'high' te zetten. Dit kan in Windows NT/2000/XP met behulp van de Task Manager. Je doet dit door naar de 'processes' tab te gaan, met de rechtermuisknop het gewenste programma selecteren, en vervolgens 'Set Priority -> High' te kiezen. Windows 95/98/Millenium gebruikers kunnen gebruik maken van het programmaatje 'setprio'.

Om een overklok van de grafische kaart te testen is het draaien van een 3DMark2001 test nuttig. Draai een stuk of 10 benchmarks achter elkaar. Als er geen artifacten optreden en de boel niet hangt, dan kun je er redelijk van uitgaan dat de overklok gelukt is.

Andere pakketjes die regelmatig gebruikt worden om het systeem te stresstesten zijn SiSoft Sandra (burn-in test), de Distributed.net client (ook wel koetje genaamd), en Super PI.

Alle genoemde programma's zijn eenvoudig te vinden door middel van een Google search.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurenz op 02-03-2004 02:56 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit topic gaat op slot en wel om onderstaande redenen:

• Dit is FAQ-werk van ver onder het gestelde niveau van Die-Hard Overclocking & Cooling. Lees de FAQs eens goed door en maak gebruik van de zoekfunctie op zowel GoT als Google.
• Je schrijft totaal onbegrijpelijk. Een goede startpost incl. topictitel maken in begrijpelijk en overzichtelijk Nederlands is erg belangrijk, Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #topicstart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.