Toon posts:

HELP kan niet op huisnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt kom ik niet op het huisnetwerk. We hebben hier net kabelinternet gekregen. Ik gebruik win98 als besturingssysteem. Ik kan wel op internet maar kan niet kijken wat mijn huisgenoot op zijn pc heeft staan (heeft WEL geshared). Als ik kijk bij netwerkomgeving komt er te staan volledig netwerk. Als ik hier op klik dan geeft ie aan dat dit niet mogelijk is. Heb gezocht onder help maar kan daar niets zinvols vinden. Heb mijn netwerkeigenschappen aangepast: gateway 255.255.255.0 aangegeven en automatisch ip verkrijgen. Mijn huisgenoot draait winxp. Heeft het hiermee te maken of zie ik iets heel anders over het hoofd?

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

Metzie

Nyaano !

Zie de FAQ over thuisnetwerken:
FAQ Network Troubleshooting

Topic is reeds Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:27:
Zoals de titel al zegt kom ik niet op het huisnetwerk. We hebben hier net kabelinternet gekregen. Ik gebruik win98 als besturingssysteem. Ik kan wel op internet maar kan niet kijken wat mijn huisgenoot op zijn pc heeft staan (heeft WEL geshared). Als ik kijk bij netwerkomgeving komt er te staan volledig netwerk. Als ik hier op klik dan geeft ie aan dat dit niet mogelijk is. Heb gezocht onder help maar kan daar niets zinvols vinden. Heb mijn netwerkeigenschappen aangepast: gateway 255.255.255.0 aangegeven en automatisch ip verkrijgen. Mijn huisgenoot draait winxp. Heeft het hiermee te maken of zie ik iets heel anders over het hoofd?

Alvast bedankt voor de hulp.
Win 98 heeft wel vaker deze onzinnige en vervelende eigenschap. Probeer TCP/IP is opnieuw te installeren. Dus eerst alles weggooien, opnieuw aanmaken en zelfde werkgroep naam gebruiken....

De aanhouder wint! :P

SUC7

//EDIT
Klein vraagje voor de TS.... Je internet via de WINXP machine? Dus die fungeert in dat geval als proxy? Of zit er nog iets van een router tussen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 00:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:27:
gateway 255.255.255.0 aangegeven
255.255.255.0 is de netmask :)
Als gateway moet je het IP van je router/modem opgeven.
en automatisch ip verkrijgen.
Dit heeft alleen nut als je router/modem een DHCP servertje draait. Is dit hier ook het geval of... :?
Geef es wat meer info, zo is het nogal vaag. Help us help you :)

Verwijderd

idd, 255.255.255.0 is je subnetmask
hier voorbeeldje wat ik heb :

Connection-specific DNS Suffix . :
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.104 --> zelf ingevuld , kon ook bv 105 zijn
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1 --> dat is dus die router

p.s --> firewall ?? staat die aan toevallig ? zo ja, disabelen, of in dat programma instellen dat bepaalde ip's toegestaan zijn

khoop dat je hier wat aan hebt ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Was je geduld na 7 minuten al op? Djeez...

Anyway, hoe kun je nou 255.255.255.0 als gateway instellen en toch kunnen internetten? Dat vind ik behoorlijk vaag. Heb je toevallig 2 netwerkkaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de snelle reacties. Er zit wel een router tussen maar heb gelezen dat het te maken heeft met het verschil tussen win 98 en win xp. Kan er helaas nu niet verder na kijken want huisgenoot slaapt. Maar nogmaals bedankt voor alle reacties en heb voorlopig genoeg leesvoer.

Ps heb 1 netwerkkaart en internetten gaat goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 01:39 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft te maken met de accounts onder de XP bak. Je moet een share niet alleen sharen, maar je moet ook de GUEST user er aan koppelen.

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Als hij WinXP Pro heeft moet hij het volgende doen:

In local security policy:
User Right Assignments: -->
z.n. Access this computer ftom the network: 'Guest' erbij zetten
z.n. Deny access to this computer from the network: 'Guest verwijderen

Security Options -->
Guest account: enabled

Verder moet hij bij zijn gedeelde mappen niet alleen 'delen', maar ook Rechten Toekennen aan de gebruiker 'Guest' in het gedeelte Security

---

Hij kan ook de wizard Network (of zoeiets, zie config scherm-network) draaien en dan wordt het goed gezet.... (meestal... MS ;))

Zorg dus ook dat je beide dezelfde Workgroup hebt..

Suc6..... WinXP moeten dus vaak de meeste dingen mee worden gedaan...

Verwijderd

Ten eerste: Help Help!!!!!!!, je titel voldoet niet aan onze regels.
Ten tweede: http://gathering.tweakers.net/forum/faq, kicken na twintig minuten (!) doen we niet hier :/

Ten derde: enige wat je hoeft te doen is de Guest-account enablen op de Windows XP-machine: Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Users and Groups -> "Guest" -> Enable account.
En ook daar hebben we een linkje voor, dat staat hier: [url]http:/www.tweakers.net/reviews/171[/].

Voortaan graag kennis nemen van onze regels en even zélf onderzoek doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.