Toon posts:

Waterkoeling - De eerste keer

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn computer nogal wat herrie maakt en ik net een nieuwe processor besteld heb, wil ik waterkoeling gaan gebruiken. Ik heb dit nog nooit gedaan/in het echt gezien, maar naar aanleiding van wat lezen en rondkijken op internet heb ik het volgende samengesteld:

Alle onderdelen zijn van Innovatek

Water Cooler CPU Klem (X)X-Flow/FlatFlow (Sock A)
Water Cooler CPU InnovaFlatFlow-O-Matic Rood
Slang Anti Knik - Transparant - per meter
Water Pomp Eheim 1048
Water Reservoir AGB-O-Matic (Eheim 1046/48)
Radiator innovaRADI - Single

Als ik dit bestel, heb ik dan een net systeempje om een Barton 2500+ koel te houden (en eventueel over te clocken naar 3200+)? Of heb ik nog meer nodig?
Hoeveel slang heb ik nodig? Ik denk dat 1 meter net te weinig is.
Ik weet dat een autoradiator goedkoper is, maar zo handig ben ik niet...

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:16:
Omdat mijn computer nogal wat herrie maakt en ik net een nieuwe processor besteld heb, wil ik waterkoeling gaan gebruiken. Ik heb dit nog nooit gedaan/in het echt gezien, maar naar aanleiding van wat lezen en rondkijken op internet heb ik het volgende samengesteld:

Alle onderdelen zijn van Innovatek

Water Cooler CPU Klem (X)X-Flow/FlatFlow (Sock A)
Water Cooler CPU InnovaFlatFlow-O-Matic Rood
Slang Anti Knik - Transparant - per meter
Water Pomp Eheim 1048
Water Reservoir AGB-O-Matic (Eheim 1046/48)
Radiator innovaRADI - Single

Als ik dit bestel, heb ik dan een net systeempje om een Barton 2500+ koel te houden (en eventueel over te clocken naar 3200+)? Of heb ik nog meer nodig?
Hoeveel slang heb ik nodig? Ik denk dat 1 meter net te weinig is.
Ik weet dat een autoradiator goedkoper is, maar zo handig ben ik niet...
Vergeet de fannen niet ... en het ligt er aan hoe groot je kast is om het met maar 1 meter te redden ... pak een buigzaam iets een snoer ofzow en volg de plekken waar de slangen moeten komen met een ruime bocht .. zo kan je aardig meten wat je nodig hebt .. ps hou goed rekening met de slangdiameter en de aansluitingen op de blokken .. die moet wel overal het zelfde zijn om het makkelijk te houden .. en als je ooit nog wilt uitbreiden is het mischien wel leuk om een dual radi te kopen .. je kunt dan 2 fannen gebruiken en die langzamer laten draaien = nog steeds veel koeling en nog minder herrie :P ( ook goed voor je 2500+ alleen natuurlijk ).. zo heb ik het nu ook maar dan met alles dangerden en een airplex evo 240 met 2x papst ..

Verder weet je het nooit of een 2500+ de 3200+ haalt maar de meeste wel ..

veel suc6 en blijf bij water want water ruled :)

[ Voor 7% gewijzigd door Maku op 02-03-2004 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle slangen/aansluitingen zijn 8mm, daar heb ik al op gelet.
En wat de fan betreft heb ik er toch alleen een nodig voor de radiator?
Een dual radiator is een goed idee. Ik wil mijn computer wat stiller maken en daarvoor moeten de videokaart en de voeding ook dBtjes inleveren.

Hoe zit dat eigenlijk met de northbridge koelers? Ik heb een MSI K7N2 maar daar zit een passief gekoeld blok op. Waterkoeling is dan toch helemaal niet nodig? Of alleen als je een hogere FSB gebruikt dan standaard ondersteund wordt (200+)?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Je bridge hoef je eigenlijk alleen extra te koelen als je echt zwaar gaat overclocken met hoge fsb's. Ik heb zelf altijd een epox 8k3a+ gehad en die draaide zelfs hoge fsb's terwijl deze passief gekoeld was. Dus zo warm wordt de northbridge niet IMO. Let wel dat als je alles ingebouwd hebt, je wc-setup een dagje laat draaien zonder de pc zelf aan te zetten. Mocht er dan wat fout gaan, lekkage of zoiets, dan kan je je hardware nog drogen zonder dat deze schade op loopt. Voel aan het eind van de run of je aansluitingen 'droog' zijn, en er nergens een druppel aan hangt of zo. Geloof me, scheelt een hoop ellende. Gebruik ook een gedestilleerd goedje, mocht er onverhoopt toch wat water op bv je videokaart terecht komen dan is er een kleine kans dat hij het nog doet na goed drogen.

• Maku

Maku

Derp

demi of strijkijzer water ( is het zelfde ) kan je gebruiken met evt waterwetter om het water nog effectiever te maken .. kost allemaal niets maar bespaart een hoop gekloot ps waterwetter is meteen corrosie werend en het is voor ongeveer 3.5 liter zo'n flessie dus je kan nog een paar keer je water verversen/verkloten ... te koop bij oa www.tweakstore.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Maku op 02-03-2004 00:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je gedemineraliseerd water halen?
En er zijn ook potjes met water stabilisator te koop. Is dat nodig en wat doet het?

EDIT: Maku is helderziend, hij antwoordt al voordat ik op 'Verstuur bericht' geklikt heb...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 00:42 ]

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 00:41:
Waar kan je gedemineraliseerd water halen?
En er zijn ook potjes met water stabilisator te koop. Is dat nodig en wat doet het?

EDIT: Maku is helderziend, hij antwoordt al voordat ik op 'Verstuur bericht' geklikt heb...
demi water kan je gewoon bij de suup of bouwmarkt halen .. water stabilisator zal wel ongeveer het zelfde als waterwetter zijn maar mischien boverderd het niet de warmte opname zoals waterwetter dus wel doet ..

PS goed he ...

Ohja en morgen gaat de zon schijnen !! .. HA ik was je voor :+

[ Voor 9% gewijzigd door Maku op 02-03-2004 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De RECOM set die op tweakstore.nl wordt aangeboden is zo'n 100 euro goedkoper, maar bevat ook een Northbridge koeler en een VGA koeler (die ik bij bovenstaande configuratie achterwege heb gelaten vanwege de kosten). Is dat een goede optie? Of is het veel mindere kwaliteit?

Verwijderd

minder kwaliteit

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Meer info over hoe en waarom:

[WC] Het grote waterkoelingsvragen topic Part VI

Use the Search Luke...

Verwijderd

Dit is een typische kandidaat voor het 'Het grote waterkoelingsvragen' topic, zxoals SilentPuma an aankaartte..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.