Toon posts:

PC slaat af na 3á4 seconden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag en coolermaster cooldrive 4 en een nieuwe CPU koeler aangesloten op mijn PC. Toen ik klaar was wou ik hem dus opstarten, dat doet hij dan ook maar na 3/4 seconden slaat hij weer af :?. Ik heb geprobeert op te starten met alleen mobo, cpu en geheugen - niks werkt. Ik heb ook de hele pc nagekeken op mogelijke kortsluitingen en die zijn ook niet te vinden.

Specs:
Enermax 430 watt
xp 2100+
GA-7VAXP Gigabyte mobo

Heb ook nog op google & bij search gekeken, daar vond ik oplossingen als bios resetten en voeding isoleren, dit werkt niet bij mij.

wat kan ik doen??

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Heb je even gekeken of de CPU koeler ook draait?

Kubuntu

• Master4Disaster
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Je weet zeker dat de powerknop niet blijft hangen?

If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Master4Disaster schreef op 01 maart 2004 @ 20:48:
Daar dacht ik ook net aan ;)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Master4Disaster schreef op 01 maart 2004 @ 20:48:
My thoughts exactly

FF lostrekken en met de schroevendraaier aanzetten.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meestal gaat je pc weer uit als de ventilator op de koeler niet draait, heb je gekeken of alle draden goed zitten op het mobo, als het goed is moet je 3 draden hebben

Damn, wat zijn jullie snel

[ Voor 11% gewijzigd door Hooglander1 op 01-03-2004 20:50 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn cpu, khad per ongeluk teveel koelpasta @ core gesmeerd en dit kwam dus op me bridges terecht, met als gevolg cpu instabiel half uur later dood, nu heb ik het gevoel dat jij dit nog niet hebt maar je koellichaam gewoon verkeerd om hebt gedaan, montage was bij mijn cpu zeer specifiek als je "noord en zuid" omwisselde terwijl het er hetzelfde uitzag bootte ie soms niet en soms wel :S, veel succes ermee :)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
CPU koeler draait en met die schroevendraaier gebeurt hetzelfde :( - en alle draden zijn aangesloten op het mobo.

en alternativ, jij bedoelt de headsink met koellichaam?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 20:55 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Cpu koeler wel op de CPU fan header aangesloten? Sommige mobos weigeren door te starten als ze geen cpu fan connected hebben op de cpu fan header.

Verder, neem ik aan dat je de cpu koeler wel comform de regels geinstalleerd heb?

Verwijderd

er bestaat een kleine kans dat je mb kapot is (ervaring) ofzoals hierboven gezegt wordt de koeler zit niet goed/verkeerd

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zo zijn dat hij niet opstart omdat er een temp. sensor van die coolernmaster op de CPU zit? (niet op de core maar ernaast)

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

@!mPulzZ.. Koellichaam staat bij mij inderdaad voor heatsink sorry voor de onduidelijkheid, wat je wel eens kunt proberen is een andere athlon fixen, heb je deze niet tot je beschikking, probeer em dan netjes schoon te maken en laat hem testen @pc store want als je geluk hebt net als ik heb je boxed setje waarop je 3 jaar garantie krijgt..

Normaal gesproken maakt die temp sensor niet uit heb ik ook tenzij ie echt contact maakt met de core want dat vind ie gloov ik niet zo heel leuk aangezien het allemaal metaal is en dat geleid

[ Voor 23% gewijzigd door Alternativ op 01-03-2004 21:04 ]

alternativ

Verwijderd

heb jeje cpu cooler aan de coolriver 4 hangen?
als dit het geval is,.: je mobo heeft een RPM ratig nodig om optestarten.
zet een cooler op de cpu aansluiting en start hem dan weer normaal op. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:09:
Heb ik ook algeprobeert :(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lijkt mij dat de beveiliging ingrijpt en de boel uitzet omdat je processor te heet wordt, heb ik ook gehad met mijn xp2500+ bleek mijn koellichaam er niet goed op te zitten |:( , controleer je koellichaam of haal 'm er af en monteer hem opnieuw just to be sure :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Kun je een andere cpu proberen dan, of is dit totaal niet mogelijk, ik heb 2 weken trug namelijk precies het zelfde gehad (heb alleen aerogate 2 :S)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
wat ik heb gedaan is de proc eruit gehaalt en opgestart, nu blijft hij _wel_ aan, hij piept wel natuurlijk maar nu is het zeker dat het aan cpu ligt. Ik ga hem er nu weer op monteren en ook koeler opnieuw en zien wat er gebeurt.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Ok, das dus duidelijk zorg dat je geen pasta op je l bruggen hebt zitten en dat je eerst je heatsink monteerd zonder je coolerdrive aan te sluiten veel succes...

alternativ

• Master4Disaster
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb je de oude cooler nog? Zo ja zet die eens op de CPU aansluiting voor een goeie RPM. Anders zou ik zeggen CPU d00d.

If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeert met eigen proc, gebeurt niks... :(, toen met thinderbird van me broer en hij deed et weer.... proc dood...

bedankt voor jullie reacties :), anders was ik geen stap verder gekomen..

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

En zat je cpu bij een boxed cpu setje, dan heb je namelijk 3 jaar garantie dat is wettelijk (Europees) vastgesteld, dan zijn ze namelijk verplicht om de kroam op te sturen en na te kijken en als het echt aan de cpu ligt krijg jij waarschijnlijk een vervangende maak je processor wel goed schoon zodat er geen paste meer zit op je bruggen :)

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
helaas.... niet geboxt :r

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, gecondoleerd.

Wat ik me wel realiseer is hetvolgende. Ik heb een p3 550 met een stoffige cpu fan. Als de fan minder dan 2500 tpm (pin me er niet op vast) draaide flipte ie ook.

Naja, proc stuk, zonde.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Idd, jammer ik zou zeggen koop altijd boxed en regel je eigen koeler daarna zodat je nog wel kunt aantonen dat je em boxed hebt gekocht Rip another athlon ;x

alternativ

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
wat sommige mensen voor mentaliteit hebben weet ik niet maar door je eigen geklungel een cpu omzeep helpen en dan om garantie schreeuwen word ik toch ff niet goed van.

wil je graag rommelen wees dan ook zo'n vent dat je zelf de opgelopen schade betaald en die niet op een ander zn kosten zet.

:( :( :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

monterey schreef op 02 maart 2004 @ 08:58:
wat sommige mensen voor mentaliteit hebben weet ik niet maar door je eigen geklungel een cpu omzeep helpen en dan om garantie schreeuwen word ik toch ff niet goed van.

wil je graag rommelen wees dan ook zo'n vent dat je zelf de opgelopen schade betaald en die niet op een ander zn kosten zet.

:( :( :(
aub lees eens goed wat er staat in het venster als je het bericht gaat posten en let dan voor al op dit stukje:
want dit hoeft zo niet hoor. je mag het er best niet mee eens zijn. maar meld dit dan aub niet zo.
* Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
* Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook * de policy die wij op dit forum hanteren.
* Lees je eigen bericht even door voor je het post.
verder probeer eerst die cpu eens in een ander mobo en probeer hem eens goed schoon te maken met iets van alcohol of iets in die richting voor je een cpu ten doden op geeft ;).
zo ben ik ook aan de vervanger van mijn oude duron 900 mhz gekomen })
hier mag jij hebben hij is tog kapot. ik schoon maken en hij deed het weer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 02-03-2004 09:26 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 21:09:
Dit was ook mijn eerste ingeving.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Misschien zeg ik nu iets stoms, amar ik hoor jullie alleen maar over de CPU. Kan het niet iets met het geheugen zijn!?

ff memtesten? Settings tjekkuh!? Ander geheugen tjekkuh!?

Of zeg ik nu rare dingen

Ja dus :D Had er overheen gelezen :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Jilvoos op 02-03-2004 21:24 ]

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Jilvoos schreef op 02 maart 2004 @ 17:03:
Misschien zeg ik nu iets stoms, amar ik hoor jullie alleen maar over de CPU. Kan het niet iets met het geheugen zijn!?

ff memtesten? Settings tjekkuh!? Ander geheugen tjekkuh!?

Of zeg ik nu rare dingen
en dan doet hij het wel met de Thinderbird van zijn broer? 8)7 8)7 :O

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Oftewel je zegt wel rare dingen :)

alternativ

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem.Bij mij lag het eraan dat ik een temp sensor tussen de core en me heatsink had gedaan.Hij zat op een klein hoekje van me core maar dit was al genoeg om hem te overheaten.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik had ook dit probleempje, bleek dat ik de P4 stekker vergeten was erin te drukken :o

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• My-life
  • Laatst online: 20:55
Pagina: 1