[vba word 2000] Sjabloon opslaan als

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Na het lezen van [rml][ VBA] Sjabloon opslaan[/rml] kom ik er nog steeds niet uit.

Op t werk is er een bestaand sjabloon.
Ik wil de layout in het document en ook de macro's veranderen dus denk ik:
Kopieer bestaande sjabloon naar een map, rename het bestand.

Maar als ik uiteindelijk een wijziging in de layout doe (dus in het worddocument) dan kan ik dat niet in het sjabloon opslaan (ik krijg een SAVE AS venster)

Eigenlijk logisch, omdat ik een sjabloon maak en bij het opstarten daarvan krijg ik vanzelf als document4 (bijvoorbeeld) te zien.

Maar toch, ik weet niet hoe ik dit opgelost krijg...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Weet je zeker dat je je sjabloon opent. Kies eens rechtermuisknop | OPEN...

Dubbelklikken op een sjabloon geeft New document en niet het openen van het sjabloon zelf.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Kies je het sjabloon bij Nieuw -> Als Sjabloon of open je het gewoon uit de map zelf? Bij dat laatste (gewoon naar de locatie van het sjabloon bladeren, hetzij in Documents and Settings, hetzij in de map van de werkgroepsjablonen) kan het namelijk wel.

• Vinzzz243
haha voel me dom :)

OPEN ipv NEW , thx!

slotje

[ Voor 138% gewijzigd door Vinzzz243 op 01-03-2004 23:41 ]

• Vinzzz243
gelukkig nog geen slotje :)

toch nog vraagje

macro's opnemen lukt prima, maar een macro opnemen en dan in word een textvak invoegen werkt niet.
Hoe kan ik dan in vba toch een tekstvak ergens in mn worddoc plaatsen met wat inhoud?

Verwijderd

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt; wil je een tekstvak invoegen mbv een macro? Of kun je geen tekstvak gebruiken als je het als sjabloon hebt opgeslagen?
Kun je wat specifieker zijn?

• Vinzzz243
da kan ik wel :)

kijk, om erachter te komen hoe je in vba iets moet proggen kun je gewoon op MACRO OPNEMEN klikken en dan slaat ie alles op wat je doet...

Stel ik weet niet wat code is voor backspace druktoets (ik neem maar simpel vb) dan doe ik ff MACRO OPNEMEN druk op backspace, MACRO STOP, voila...

Maar nu wil ik dus bv weten hoe ik in vba een textbox op een bepaalde plek in een document zet. Nu kan ik niet zomaar MACRO OPNEMEN doen en dan een textbox plaatsen, want dat neemt de macro dus niet op :)

Dus de vraag hoe ik erachter kom wat de code is van een textbox toe te voegen (hoe ik daar zelf achter kom in word)

duidelijker of nog niet :D

Verwijderd

Bij mij werkt dat opnemen wel. Twee soorten tekstvakken:
Visual Basic:
1
2
ActiveDocument.ToggleFormsDesign
Selection.InlineShapes.AddOLEControl ClassType:="Forms.TextBox.1"

Visual Basic:
1
2
Selection.FormFields.Add Range:=Selection.Range, Type:= _