Toon posts:

[VBA] Sjabloon opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is eigenlijk meer in 'Word probleem' maar aangezien hier de meeste mensen die met vba werken zitten....

Ik heb enkele macro's in word geschreven voor een faxsjabloon, zodat je dmv een dialoogvenster een aantal gegevens kan invoeren. Nu kan ik in de VB editor het opslaan, maar in Word niet, zodra ik dan op opslaan (of ctrl-s) druk dan moet ik een bestandsnaam opgeven, ik sla het vervolgens als sjabloon op en dan is mijn macro weg.

Specs progbak:
- Windows 2k pro (SP3)
- Office2000 SR1 Premium

Verwijderd

het lijkt er op dat je in het Word document een macro aanmaakt. Die verdwijnt natuurlijk aangezien je dat niet opslaat. Zorg ervoor dat het macro in de VB Editor onder 'Normal' staat, dan wordt het opgeslagen in je normal.dot Dat is het template wat bij het openen van Wordt automatisch geactiveerd wordt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar staat die macro dan in. In je sjabloon of in je document (instance van het sjabloon)?

En volgens mij kan dit topic toch beter in [SA].

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 11:51

MrDry

Desperados!

Inderdaad...als je nix aangeeft dan slaat je je sjablonen op in normal.dot

In de VB editor van MS Word staan in de projectverkenner onder je normal.dot de formulieren en de modules....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
Wat nu eigenlijk de bedoeling is, is dat ik een Sjabloon aanmaak (dmv nieuw document > sjabloon...) en dat dan het formulier tevoorschijn komt met de daarbij behorende macro..

Het moet dus niet standaard bij het opstarten van word aanwezig zijn (de macro) en dus niet in de normal.dot..

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

En dus zul je de macro moeten opslaan in jouw-sjabloon.dot in plaats van in normal.dot.
Da's een mogelijkheid die je gewoon hebt bij de macro's, dus dan lijkt het me niet zo moeilijk meer...? :P

Tip: druk eens op die toets met 'F1' er op...

[ Voor 6% gewijzigd door OZ-Gump op 19-03-2003 11:18 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 19 maart 2003 @ 11:17:
En dus zul je de macro moeten opslaan in jouw-sjabloon.dot in plaats van in normal.dot.
Da's een mogelijkheid die je gewoon hebt bij de macro's, dus dan lijkt het me niet zo moeilijk meer...? :P

Tip: druk eens op die toets met 'F1' er op...
arg ja dat zeg ik dus dat heb ik al gedaan, maar daarmee lukt het dus niet..

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wil je nou een sjabloon aanmaken met een macro erin, zodat iedereen die dat sjabloon gebruikt die macro heeft? Of is het de bedoeling dat als iemand een nieuwe sjabloon aanmaakt, dat ze dan jouw macro krijgen? Dat zijn namelijk twee heel verschillende dingen.

Enne.... heb het hier net geprobeerd, maar ik kreeg keurig mijn eigen macro'tje te zien toen ik die had opgeslagen in mijn eigen sjabloon... Vertel anders eens hoe je wat geprobeerd hebt (stap voor stap), misschien kunnen we je dan makkelijker verder helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 19-03-2003 12:04 ]

My personal website

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Heb het zojuist ook op een paar andere systemen geprobeerd ... maar het werkt toch echt.

Wat me in ieder geval een slimme actie lijkt, is om via ALT + F11 naar de Visual Basic editor van Word te gaan, en dan de code voor je macro eens te kopieren en in je sjabloon te zetten.

Je moet op dat moment echter wel oppassen dat je de sjabloon opent om te BEWERKEN. Als je dubbelklikt zal je gewoon een instance van de sjabloon krijgen, en alles wat je daarin doet wordt NIET in het sjabloon opgeslagen. Misschien dat daar dan de fout ligt?

Probeer dus maar eens: rechtermuisknop op het sjabloon en dan kies je voor 'Edit' (of 'Bewerken' bij een Nederlandse versie) en vervolgens het ALT + F11 verhaal...

My personal website

Pagina: 1