Toon posts:

Emule bestand onverwijderbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Vorige week wilde ik een gedownloade film (van 700 mb)afspelen maar dat deed ie niet. Van alles geprobeerd maar het lukte niet :'( . Uiteindelijk wilde ik 'm maar deleten, maar elke keer kreeg ik de foutmelding: This file is already in use bla bla close the program before deleting this file ( het gebruikelijke windows praatje als een bestand in gebruik is dus. )

Nu heb ik de pc vaak gereboot maar ik krijg m niet eraf hij geeft steeds die error weer aan.
Nu weet ik dat deze topic ooit al eens is gepost(door Superfruitig op 29 januari), maar de toen gegeven oplossingen gaan me boven mijn pet. Heb namelijk (helaas) weinig verstand van computers. Kan iemand stap voor stap uitleggen hoe ik 'm kan deleten, want tis 700 mb en mijn schijf zit vol en 't moet eraf.

Vriendelijke groet,
:'(

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:26
Welkom @ got.

Gebruik je windows XP?
Probeer het eens via de command line.

Roomba E5 te koop

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 15:36
Welkom bij GoT.

Dit verschilt per persoon.
Start bij jou Edonkey automatisch op?
Zo ja, moet je em eerst afsluiten.
Welk OS gebruik je op het moment?
Als je een windows 9x systeem hebt (9x is windows 95, 98 en me)
dan kun je tijdens het opstarten van de pc, vlak voordat het windows opstart scherm komt op F8 drukken. Hierbij krijg je een menu waarin je ms dos moet starten.
Als je niet weet hoe je met dos moet werken, dan horen we dat hierna wel weer. >:)

Als je geen windows 9x hebt, maar een nt versie (dus windows nt4, 2000 of xp)
dan kun je ook tijdens het opstarten op de bovengenoemde F8 toets drukken, maar in het menu moet je veilige modus selecteren. Als dan windhoos opgestart is, ga je naar de directory en kun je (als het goed is) het bestand verwijderen.

Even nog een aanvulling:
Als het met F8 niet lukt, kun je gewoon tijdens het opstarten rustig op F8 drukken een aantal keer, als het goed is komt het scherm dan ook.
Pijltjes toets gebruiken om te selecteren. Daarn enter om door te gaan.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 16:55
In de faq staat een heel stuk over niet verwijderbare bestanden(avi's)
Windows Operated Systems - FAQ
Voor niet afspeelbare avi kun je met gspot kijken welke codec's gebruikt worden.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hij zegt dat het bestand in gebruik is door een prog, wat waarschijnlijk emule is.
sluit e-mule en alle andere programma's die het bestand kunnen gebruiken af.
kill desnoods zoveel mogelijk processen met crtl-alt-del
lukt het niet ga dan deleten via de commandline

ps:
hoe weet iedereen hier altijd zo goed dat iemand nieuw is? klikken jullie eerst op user profile?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:01
Mystic Spirit schreef op 01 maart 2004 @ 15:37:
Hij zegt dat het bestand in gebruik is door een prog, wat waarschijnlijk emule is.
sluit e-mule en alle andere programma's die het bestand kunnen gebruiken af.
kill desnoods zoveel mogelijk processen met crtl-alt-del
lukt het niet ga dan deleten via de commandline

ps:
hoe weet iedereen hier altijd zo goed dat iemand nieuw is? klikken jullie eerst op user profile?
offtopic:
Dat kan je vaak zien, mensen die begroeten, en afsluiten met een groet kennen vaak de regels niet, immers begroeten wij elkaar constant ;)

Bestand verwijderen via savemode lijkt me een oplossing, of zet emule uit :)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Volgens de FAQ moet je explorer.exe killen en dan via commandline verwijderen. :)

Verwijderd

ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad, zoals hier ook te lezen is. de oplossing die ik toen aangereikt kreeg was deze:
Lekkere Kwal schreef op 07 januari 2004 @ 10:25:
[...]
A. Start->Uitvoeren cmd <enter>, cd c:\progra~1\emule\temp, del 'naambestand', exit.
B. Zet de optie 'try to download first and last chunks first' aan.
A. heeft mijn probleem opgelost (zonder te moeten herstarten overigens) en sindsdien het probleem ook niet meer gehad, dus kennelijk werkt B. ook.

Verwijderd

Topicstarter
gegroet,

Allereerst dank voor de reacties.

Aan Nielsoveres: Ik heb Windows XP. Van veilige Modus selecteren heb ik weleens gehoord maar weet niet hoe dat werkt. Ik moet dus tijdens het opstarten op F8 drukken en wijst het zich daarna vanzelf?????

Aan Filterzakje en de rest: De oplossing die jij beschreef (A. Start->Uitvoeren cmd <enter>, cd c:\progra~1\emule\temp, del 'naambestand', exit.) daar heb ik eerder van gehoord. Als ik bij uitvoeren CMD invul krijg ik: C:\Documents and settings\Temp>
Wat moet ik nu doen???

groeten

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:10

Zoefff

❤ 

Zoals iemand anders ook al suggereerde, je moet even in de WOS FAQ kijken. Er zit een klein bugje in XP waardoor je mediabestanden soms niet kan verwijderen omdat ze in gebruik zijn door de previewfunctie oid.

Het desbetreffende FAQ onderdeel is dit: Windows Operated Systems - FAQ
1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Verwijder de "Default" waarde die "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" zou moeten zijn.

Met dank aan SaMuRaIX-SwA

Een andere manier om een bestand te verwijderen dat niet weg wil is de volgende:

* Druk op Ctrl - Alt - Delete
* Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe
* Be%indig dit proces
* Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD
* Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory
* Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand
* Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT
* Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER

Als het geen bestand betreft maar een directory kun je gebruik maken van het commando RD [directorynaam].

Met dank aan insan1ty
Overigens, je zegt dat het filmbestand niet werkt. Weet je wel zeker dat je de juiste codecs geinstalleerd hebt? Het zou zonde zijn om het bestand weg te gooien voordat je dit even gecheckt hebt natuurlijk.

Met het programma GSpot kan je bekijken welke codecs je filmbestand gebruikt, en of deze wel geinstalleerd zijn op je computer.

Veel voorkomende codecs zijn bijvoorbeeld de DivX en XviD codec.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Zoefff schreef op 01 maart 2004 @ 16:44:
Zoals iemand anders ook al suggereerde, je moet even in de WOS FAQ kijken. Er zit een klein bugje in XP waardoor je mediabestanden soms niet kan verwijderen omdat ze in gebruik zijn door de previewfunctie oid.

Het desbetreffende FAQ onderdeel is dit: Windows Operated Systems - FAQ

[...]

Als ik CMD heb ingevuld en dus in een soort DOS bestandje kom, weet ik niet wat ik moet invullen. Hierboven staat dat ik naar de juiste directory moet gaan, maar ik weet niet hoe? Na CMD te hebben ingevuld staat er bij mij: C:\Documents and settings\Temp>
Wat moet ik vervolgens doen???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat had je al gevraagd ;)

Je moet dan naar de juiste directory gaan met het command CD - precies zoals je zelf al zegt.
cd c:\progra~1\emule\temp {enter}
etc.

Pak er anders een handleiding "MS-DOS" bij, of lees een dozijn andere topics op GoT met dezelfde vraag :)

offtopic:
Trouwens nog welkom op GoT :)
Omdat je nieuw bent: lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) even goed door, dat geeft wat uitleg over wat de bedoeling is op GoT, stap voor stap uitleg behoort daar eigenlijk niet toe :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

^^ Zie F_J_K voor een antwoord op je vraag :P

Maar ik ben nog steeds benieuwd, heb je al op codecs gechecked? Het zou zonde zijn als je een bestand wegooid wat prima werkt natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hey Zoefff,

Ik heb bij CMD het volgende ingevuld.
cd C:\Program Files\eMule\Incoming

vervolgens staat er: C:\Program Files\eMule\Incoming, daarachter vul ik del en daarachter de bestandsnaam. Maar dan zegt ie: "Kan ik niet vinden??????

Wat doe ik in godsnaam nog fout

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dan tik je de bestandsnaam verkeerd in ;)

Hoofdletters en extensie ook correct?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:22

E-Vix

Nu met sneeuw!

Zoefff schreef op 01 maart 2004 @ 21:50:
Dan tik je de bestandsnaam verkeerd in ;)

Hoofdletters en extensie ook correct?
en vergeet de spaties niet die er eventueel in zitten.
Een spatie in je commandline wordt herkend als een scheiding tussen twee bestanden. Zet daarom de bestandsnaam tussen "".
(of begin met het tikken van de bestandsnaam, en druk op TAB. Windows maakt de naam dan zelf af)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Arunia
Het spreekt voor de rest voor zich. Het menutje wijst voor zichzelf. Wanneer de pc eenmaal opgestart is, dan kun je of doormiddel van de verkenner of doormiddel van de dos-box het bestand waarschijnlijk wel verwijderen.

Voor de dos-box:
als je wilt weten wat er in die directory staat, dan moet je even dir/w invullen
Dan krijg je een lijstje met bestanden. Degene die je moet hebben zal er dan waarschijnlijk ook bij staan.

Die exacte bestandsnaam moet je na de del invoeren. Als het goed is zal het bij de win nt versies gewoon de exacte naam zijn. Gelukkig maar, want voor de oudere versies van dos had je een bepaalde lengte van de naam waarna het eindigde met ~1.
Als er nou niets in die directory staat wat behouden met blijven, dan kun je de hele directory legen door het commando del *.* te gebruiken.
De sterretjes betekenen dat het niet uitmaakt wat er voor of na de punt staat.
Dus wil je alle dat bestanden verwijderen kun je del *.dat doen.
Wil je alle bestanden die beginnen met bijvoorbeeld video verwijderen, dan kun je del video*.* doen.
video.* verwijderd alle bestanden die alleen de naam video hebben waarbij achter de punt niet uitmaakt wat er staat.

Als ik jou was, zou ik ergens een boek of op internet een uitleg voor dos zoeken. Dit komt nogal eens van pas. Geloof mij naar maar, dos vraagt tenminste niet twintig keer of je zeker weet dat je iets wilt verwijderen. (Alhoewel de dos-box in windows dit wel doet, maar dat is eigenlijk wel logisch.) Als je nog meer vragen hebt, dan horen we het wel. Laat het ook even weten of het gelukt is en op welke manier. Is wel zo netjes voor ons om te weten of het opgelost is of niet en zo ja, hoe je dit gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Het is gelukt, het bestand van 700 mb is eindelijk verwijderd.

Mijn dank is groot aan diegene die me adviezen hebben gegeven. Ik heb het via de manier van Nielsoveres gedaan. Heb de hele directory gedelete, stond namelijk verder niet veel soeps in....

Groeten

• Arunia
>:) grof geweld wil altijd wel werken.

Ben blij dat het je gelukt is.
Niet verwijderbare bestanden zijn best iritant, zeker van dat formaat.
Pagina: 1