[draadloos] Advies beste apparatuur (AP en wireless kaart)

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ik was van plan binnenkort een draadloos netwerkje aan te schaffen en aan te sluiten.
Maar wat vinden anderen nu eigenlijk de beste hardware hier voor?

Als Access Point hoef ik alleen puur een Access Point met webconfigurtatie, maar geen router er in en zo, want dat zit wel op mn ADSL modem. ;)

Ik zelf zat te denken aan de Linksys Wireless-G Access Point en daarbij de Linksys Wireless-G Notebook Adapter.
Mede omdat ik weet dat Linksys het consumentenmerk van Cisco is en ik weet dat Cisco een sterk en goed merk is op netwerkgebied.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het bijvoorbeeld goed werken icm met mn Multi PC Modem van KPN, is het bereik ok, is de verbinding stabiel, etc. etc.?

Zo nee, wat voor merk en type zou jij aanbevelen?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
om evt op te letten : 1) kan er evt externe antenne op ? 2) is je wificard compatible met de os-sen (bijv linux) die je ermee wilt laten werken ? 3) wil je ook netwerksniffen enzo met kismet of netstumbler, moet je even hun websites kijken.
4) wil je ook extra antenne kunnen aansluiten op je wificard ?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Ik let altijd op. ;)
1) kan er evt externe antenne op ?
Op het AP kan een externe antenne, daar had ik al enigszins op gelet.
2) is je wificard compatible met de os-sen (bijv linux) die je ermee wilt laten werken ?
Een aantal maanden moet ie nog met Windows ME werken, vanaf plm. juni op Windows XP, misschien wordt het ook wel Windows 2000 ipv XP. Lijkt me dat dat wel moet gaan werken.
3) wil je ook netwerksniffen enzo met kismet of netstumbler, moet je even hun websites kijken.
Netwerkstumbler moet er wel op werken ja (lijkt me toch dat die wel alle kaarten pakt. En voor netwerksniffen maakt het toch niet uit wat voor netwerkkaart je hebt? Ethereal pakt bij mijn weten elke netwerkkaart wel.
4) wil je ook extra antenne kunnen aansluiten op je wificard ?
Nee, dat wil ik niet, ik wil namelijk vooral mijn notebook draadloos kunnen aansluiten en dan is een externe antenne nogal onhandig vind ik. ;)

Maar ik was vooral op zoek naar mensen met ervaringen met 1 of allebei van de bovengenoemde apparaten van Linksys. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:52

ADH_ED

Hoogbevaagd

Wil je perse 54 Mbit,

Ik heb zelf namelijk een E-tech Acces Point op 11 Mbit, en een Q-tec NIC. Werkt uitstekend, en heb er niet al te veel voor betaald, access point 69 euro en het kaartje 25 euro

edit: Niet goed gelezen 8)7 , zag dat je PCMCIA wilde, die is (geloof ik) 35 a 40 euro,
leverancier was Norrod

[ Voor 23% gewijzigd door ADH_ED op 01-03-2004 13:40 ]