maar ik heb al wel gezien dat het vergeleken met een gewone XP langzamer is... is dit ook echt zo? want er moet toch een reden zijn om Mobile te nemen i.p.v. gewone XP
de voornaamste reden om een mobile te kopen is:Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:13:
maar ik heb al wel gezien dat het vergeleken met een gewone XP langzamer is... is dit ook echt zo? want er moet toch een reden zijn om Mobile te nemen i.p.v. gewone XP
een hogere OC bij een lagere voltage (tenopzicht van de normale XP)
nog een voordeel:
wil je stille en energie zuinige pc: dan is de mobile ook handig(er)
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
unlocked!maar ik heb al wel gezien dat het vergeleken met een gewone XP langzamer is... is dit ook echt zo? want er moet toch een reden zijn om Mobile te nemen i.p.v. gewone XP
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Ja heel vaak, dit topic is overspoeld met mensen die op lucht 2700Mhz pifasten. Om van de pifast ranking maar te zwijgen. Ik heb toch nooit geluk met m'n cpu's.The Doctor schreef op 25 april 2004 @ 23:07:[...]
Hoezo vind je dat maar [afbeelding] hij heeft wel gelijk vind ik. mobiles gaan vaak zo hard met dikke lucht of water.
En ik zie dat jij ook een best gemiddelde score haalt 50.20 sec op 2730 Mhz. Echt balen voor je.
.
[ Voor 100% gewijzigd door Tjaps op 26-04-2004 10:17 ]
Ik zeg niet dat er in dit topic veel zulke scores worden gehaald maar op xtreme zag je ze best veel. En mij score ja ik ben er neit echt blij mee, gelukkig kan ik binnekort nog wat andere mobiles testen en hoop we dat die harder gaan.Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 09:57:
[...]
Ja heel vaak, dit topic is overspoeld met mensen die op lucht 2700Mhz pifasten. Om van de pifast ranking maar te zwijgen. Ik heb toch nooit geluk met m'n cpu's.
En ik zie dat jij ook een best gemiddelde score haalt 50.20 sec op 2730 Mhz. Echt balen voor je.
Verwijderd
Mmf, eerst pifast draaien, daarna multipler on the fly hoger zetten en dan een screenshot maken.The Doctor schreef op 25 april 2004 @ 18:53:
[...]
Dat verschilt dus per cpu bij de ene is 2660 pifast stabiel en kan ie op 2700 amper een shot maken en de ander draait 2650 pifast en maakt een shot op 2750.
Jaa zeg, zo kan ik het ook.
Dit verklaart waarom je die overclok resoltaten met een korreltje zout moet neme.
Waarom zou je als je pifast draait je cpu hoger willen zetten dan lijkt het alleen maar alsof je met veel cpu MHz een brakke score draait.Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:02:
[...]
Mmf, eerst pifast draaien, daarna multipler on the fly hoger zetten en dan een screenshot maken.
Dit verklaart waarom je die overclok resoltaten met een korreltje zout moet neme.
Het enige wat je er mee zou kunnen faken is dat je hoge MHz pifast stabiel hebt maar als je dan een pifast score neerzet heb je een kut tijd dus zie het probleem niet zo.
[ Voor 31% gewijzigd door Tjaps op 26-04-2004 12:01 ]
volgens mij kun je met een nf7-s moeilijk on the fly de MP hoger zetten, aangezien het een nForce 2 chipset opzit en die kan dat vaak niet (of is daar in tussen al een oplossing voor bedacht?)Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:02:
[...]
Mmf, eerst pifast draaien, daarna multipler on the fly hoger zetten en dan een screenshot maken.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Nou kijk, iedereen die een mobile heeft zit dik in de 2600. Dus om dan te zeggen dat het een wereld oc is.. neuh..Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:00:
Sorry hoor, maar dit gemiddeld noemen vind ik maar [afbeelding]
Daarom alweer een gemiddelde score : Pifast @ 2700Mhz
[afbeelding]
2700Mhz daarentegen is wat anders
Edit:
Het probleem is dat veel luitjes alleen GoT lezen.. Nou..ik kan je vertellen dat we hier op GoT een stel prutsers zijn vergeleken met andere fora.. Dus..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 20:00 ]
ok alle GoTters naar: http://www.watbenjedan.nl/Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:59:
[...]
Het probleem is dat veel luitjes alleen GoT lezen.. Nou..ik kan je vertellen dat we hier op GoT een stel prutsers zijn vergeleken met andere fora.. Dus..
noem eens wat échte DOC-forums dan, fewture
/OT
zoals welke? ivm waar ik nog meer info kan scoren
ik snuffel ook op amdmb.com en xtremesystems.org
binnekort meivakantie dan ga ik me nieuwe spulletjes eens onder handen nemen
edit: beetje trage reactie maar whatever
zoals welke? ivm waar ik nog meer info kan scoren
ik snuffel ook op amdmb.com en xtremesystems.org
binnekort meivakantie dan ga ik me nieuwe spulletjes eens onder handen nemen
edit: beetje trage reactie maar whatever
[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 26-04-2004 20:31 ]
Verwijderd
XS, TE, madshrimps bijv. Verder zijn er zat fora waar overclockers zitten. HardOCP, amdmb.
Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je geen mening kunt opbouwen als je alleen GoT leest. We zijn altijd de laatste hier. De 2650Mhz OC op een mobile is al lang geen nieuws meer, behalve hier
Nog steeds gemiddeld dus 
Edit:
Iedereen denkt w000t 2650Mhz!! Mja..hier hebben dan ook een paar mensen een mobile (active users dan).
Wat ik ermee probeer te zeggen is dat je geen mening kunt opbouwen als je alleen GoT leest. We zijn altijd de laatste hier. De 2650Mhz OC op een mobile is al lang geen nieuws meer, behalve hier
Edit:
Iedereen denkt w000t 2650Mhz!! Mja..hier hebben dan ook een paar mensen een mobile (active users dan).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 20:39 ]
denk dat ie al eerder gesteld is, maar toch
: zijn die mobiles nog steeds allemaal unlockt?
Verwijderd
Ja-Austin Powers- schreef op 26 april 2004 @ 21:14:
denk dat ie al eerder gesteld is, maar toch: zijn die mobiles nog steeds allemaal unlockt?
offtopic:
Ik heb eerder in dit topic m'n probleem verteld van me audigy die opgeeft op hoge fsb( plop in t geluid en dan niks meer. Na een restart weer ok ). Nu doet ie t nog steeds op een lage fsb
Iemand enig idee of de kaart gesloopt kan zijn met oc-en, of moet ik t bij m'n moederbord (nf7-s) zoeken? 
Ik heb eerder in dit topic m'n probleem verteld van me audigy die opgeeft op hoge fsb( plop in t geluid en dan niks meer. Na een restart weer ok ). Nu doet ie t nog steeds op een lage fsb
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:30 ]
Verwijderd
Hallo mensen, ik dacht laat ik hier maar geen heel topic aan verspillen en gewoon hier vervelende opmerkingen maken over mijn halve dag oude XP-M 2500+
Overclocken? Doet ie super... Op mijn Epox 8RDA+ rev 2.1 makkelijk 2500MHz (200fsb) @ 1.625V. Maar.... Mijn ouwe gewone 2500+ @ 2400MHz (200fsb) haalde 6971 3Dmarks in versie 2003... met alleen CPU overprikken en bios zelfde instellen haal ik maar net 5400 punten... Ik dacht toch gelezen te hebben dat de core's in feite hetzelfde waren alleen de XP-M deed het ook op een lager voltage.
Ik heb btw de 45W versie....
Ik snap het niet meer
Overclocken? Doet ie super... Op mijn Epox 8RDA+ rev 2.1 makkelijk 2500MHz (200fsb) @ 1.625V. Maar.... Mijn ouwe gewone 2500+ @ 2400MHz (200fsb) haalde 6971 3Dmarks in versie 2003... met alleen CPU overprikken en bios zelfde instellen haal ik maar net 5400 punten... Ik dacht toch gelezen te hebben dat de core's in feite hetzelfde waren alleen de XP-M deed het ook op een lager voltage.
Ik snap het niet meer

3D mark 2003 is ook niet echt een goede manier om je prestaties van een cpu te meten, aangezien daar hoofdzakelijk de videokaart verantwoordelijk is voor je score. Probeer pifast eens...
Oorzaken kunnen dus zijn: andere videokaart clocks, of je sys is gewoon niet stabiel, waardoor je score lager is
Oorzaken kunnen dus zijn: andere videokaart clocks, of je sys is gewoon niet stabiel, waardoor je score lager is
Verwijderd
Hm, da's idd erg vreemd ja ( dat wist je natuurlijk alVerwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:32:
Hallo mensen, ik dacht laat ik hier maar geen heel topic aan verspillen en gewoon hier vervelende opmerkingen maken over mijn halve dag oude XP-M 2500+
Ik snap het niet meer
Merk je ook een verschil in games, dat die minder lekker lopen? Fps bedoel ik dan.
Idd, run prime 95 is en kijk of je geen fouten krijgt, of pifast jaYoupY schreef op 26 april 2004 @ 21:37:
3D mark 2003 is ook niet echt een goede manier om je prestaties van een cpu te meten, aangezien daar hoofdzakelijk de videokaart verantwoordelijk is voor je score. Probeer pifast eens...
Iemand waarbij nog een lichtje gaat branden wat betreft mijn probleem (zie vorige reply) ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:40 ]
Verwijderd
Ik heb 32MB superpi uitgerekend en da ging perfect 
Lijkt stabiel... Met WinAmp, MSN en de hele rattaplan nog gewoon draaiend op de achtergrond,.... Maar ook op 12×200 gewoon lagere score dan voorheen...
Videokaart heb ik nix aan verandert... gewoon 9800PRO @ XT
Snapt die Epox het wel? Hij zeg namelijk ook K7 processor. CPUID ziet m wel gewoon als XP-M barton. Bios is ook die van 12-02-2004.
Ik niet snap....
Edit: stress temp was 35°C @ 2.5GHz... & Running Prime95 atm
Het is toch gewoon zo dat de cores van de XP en XP-M qua prestatie niet verschillen? Temp en Voltages daargelaten?
PiFast @ 2.5GHz 64 seconden
Epox 8RDA+
2x 512 11-3-3-2.5
2x 120GB Maxtor @ RAID 0 / Silicon Image
XP-M 2500+
Lijkt stabiel... Met WinAmp, MSN en de hele rattaplan nog gewoon draaiend op de achtergrond,.... Maar ook op 12×200 gewoon lagere score dan voorheen...
Videokaart heb ik nix aan verandert... gewoon 9800PRO @ XT
Snapt die Epox het wel? Hij zeg namelijk ook K7 processor. CPUID ziet m wel gewoon als XP-M barton. Bios is ook die van 12-02-2004.
Ik niet snap....
Edit: stress temp was 35°C @ 2.5GHz... & Running Prime95 atm
Het is toch gewoon zo dat de cores van de XP en XP-M qua prestatie niet verschillen? Temp en Voltages daargelaten?
PiFast @ 2.5GHz 64 seconden

Epox 8RDA+
2x 512 11-3-3-2.5
2x 120GB Maxtor @ RAID 0 / Silicon Image
XP-M 2500+
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 11:12 ]
Hoi Iedereen,
Ik heb de afgelopen dagen dit topic compleet doorgelezen (op m'n werk dan, vandaar die aantal dagen
) en ik moet zeggen dat het vrij interessante materie is allemaal (zoals wel es gezegd wordt 'Boys with Toys'
). Nu heb ik zelf de volgende spullen aangeschaft:
Mobo: DFI Lanparty NFII Ultra 400 Rev. A (omdat ik anders 200gig mis ga lopen)
CPU: AMD Athlon XP-M 2500+ met de 0410TPMW Stepping, 45watt=FQQ4C
Mem: Mushkin PC3200 Cas 2 Dual Channel DDR 1024mb
VGA: R9800pro @ XT met Gigacube bios
Cooling: Op CPU: Innovatek CoolRev 4
OP NB: Innovatek Graph-o-matic Transparant
Op VGA: Innovatek Graph-o-matic Transparant
Pomp: Eheim 1048 met automatische pompstarter
Radiator: Innovatek Dual Radi met 2 maal 120mm fan
Reservoir: Innovatek Tank-o-matic
Vloeistof: Demi Water gemengd met Innovatek AntiCorosie Vloeistof en
groene kleurvloeistof.
Verder zit er bij deze set nog een inline tempdiode die de watertemp
meet en er is een water uitlaat systeem bij geintegreerd.
Sound: Creative SB Audigy 2 ZS 7.1
TV: Pinnacle PC TV Pro
TempSersor: CoolerMaster Aquarius II
PSU: LeviCom Blackline 550 Dual fan doorgekoppeld aan een Mini ATX PSU 230Watt
Behuizing: Thermaltake Xaser III V2000a met 7 x 80mm fans
Verder kan ik nog melden dat de levicom 550watt voeding 8 grote molex aansluitingen heeft die direct naar m'n hd's gaan (6 stuks) en 2 naar m'n 2 dvd branders. De mini atx 230 watt psu die doorgekoppeld is vanaf m'n 550 watt, ga ik gebruiken om puur en alleen m'n casefans aan te sturen en m'n grafische kaart en waarschijnlijk m'n pomp. Ik weet dat dit wat overkill is maar ik wil graag directe aansluitingen van de molexkabels naar m'n ide apparaten, en geen gebruik gaan maken van molex y splitters op die 550; dit ben ik wel van plan om te gebruiken op de 230 watt mini atx psu want op deze voeding zitten maar 3 grote molex stekkers. Doorlussingen voor fans etc. moet wel lukken dacht ik zo.
Over de watercooling setup wil ik nog even vermelden dat deze geheel buiten de kast geplaatst gaat worden. Het reservoir monteer ik aan de achterzijde van de kast, de radiator op de bovenkant van de kast. Dit i.v.m. de ruimtebezetting in de kast zelf.
Maar goed. Om een lang verhaal nog langer te maken,
, wat denken jullie van deze opstelling. Ga ik hiermee leuke results halen?
Ik moet alles nog in elkaar zetten hoor, dus testresults komen er wel alleen dat duurt nog ff.
Graag jullie reacties/meningen.
Ik heb de afgelopen dagen dit topic compleet doorgelezen (op m'n werk dan, vandaar die aantal dagen
Mobo: DFI Lanparty NFII Ultra 400 Rev. A (omdat ik anders 200gig mis ga lopen)
CPU: AMD Athlon XP-M 2500+ met de 0410TPMW Stepping, 45watt=FQQ4C
Mem: Mushkin PC3200 Cas 2 Dual Channel DDR 1024mb
VGA: R9800pro @ XT met Gigacube bios
Cooling: Op CPU: Innovatek CoolRev 4
OP NB: Innovatek Graph-o-matic Transparant
Op VGA: Innovatek Graph-o-matic Transparant
Pomp: Eheim 1048 met automatische pompstarter
Radiator: Innovatek Dual Radi met 2 maal 120mm fan
Reservoir: Innovatek Tank-o-matic
Vloeistof: Demi Water gemengd met Innovatek AntiCorosie Vloeistof en
groene kleurvloeistof.
Verder zit er bij deze set nog een inline tempdiode die de watertemp
meet en er is een water uitlaat systeem bij geintegreerd.
Sound: Creative SB Audigy 2 ZS 7.1
TV: Pinnacle PC TV Pro
TempSersor: CoolerMaster Aquarius II
PSU: LeviCom Blackline 550 Dual fan doorgekoppeld aan een Mini ATX PSU 230Watt
Behuizing: Thermaltake Xaser III V2000a met 7 x 80mm fans
Verder kan ik nog melden dat de levicom 550watt voeding 8 grote molex aansluitingen heeft die direct naar m'n hd's gaan (6 stuks) en 2 naar m'n 2 dvd branders. De mini atx 230 watt psu die doorgekoppeld is vanaf m'n 550 watt, ga ik gebruiken om puur en alleen m'n casefans aan te sturen en m'n grafische kaart en waarschijnlijk m'n pomp. Ik weet dat dit wat overkill is maar ik wil graag directe aansluitingen van de molexkabels naar m'n ide apparaten, en geen gebruik gaan maken van molex y splitters op die 550; dit ben ik wel van plan om te gebruiken op de 230 watt mini atx psu want op deze voeding zitten maar 3 grote molex stekkers. Doorlussingen voor fans etc. moet wel lukken dacht ik zo.
Over de watercooling setup wil ik nog even vermelden dat deze geheel buiten de kast geplaatst gaat worden. Het reservoir monteer ik aan de achterzijde van de kast, de radiator op de bovenkant van de kast. Dit i.v.m. de ruimtebezetting in de kast zelf.
Maar goed. Om een lang verhaal nog langer te maken,
Ik moet alles nog in elkaar zetten hoor, dus testresults komen er wel alleen dat duurt nog ff.
Graag jullie reacties/meningen.
[ Voor 7% gewijzigd door TheWizzard op 27-04-2004 11:35 ]
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Geinig setup 
Eigenlijk maar 1 opmerking... jammer van die Rev A
je had ook gewoon een IDE (raid) kaart kunnen kopen
Eigenlijk maar 1 opmerking... jammer van die Rev A
je had ook gewoon een IDE (raid) kaart kunnen kopen
mja das waar, maar nu spaar ik een pci slot uit, waardoor er een betere flow tussen de kaarten ontstaat lijkt me.
Maar hoezo jammer van die coolrev a. Wat had je dan aangeraden? Want ik heb op m'n mobo geen gaten rond de socket.
Maar hoezo jammer van die coolrev a. Wat had je dan aangeraden? Want ik heb op m'n mobo geen gaten rond de socket.
Ik bedoel Rev A van je mainboard vandaar een pci kaartje... en airflow heb je daar toch niet zwaar nodig, je hebt toch niet voor niets WC?
enige dat beetje koel moet blijven is je videokaart en de mosfets etc maar die zitten vrij *hoog* in je kast.
De rev b klokt beter over en heeft gaten... (ik prefereer gaten boven van die hang aan socket waterblokken aangezien er dan aardig wat gewicht aan hangt)
enige dat beetje koel moet blijven is je videokaart en de mosfets etc maar die zitten vrij *hoog* in je kast.
De rev b klokt beter over en heeft gaten... (ik prefereer gaten boven van die hang aan socket waterblokken aangezien er dan aardig wat gewicht aan hangt)
[ Voor 23% gewijzigd door Vandread op 27-04-2004 12:10 ]
hehe oke, 'k zat ff niet op te letten. Tja. Extra Raidkaartje had ik idd kunnen doen alleen kost een goede raid kaart ook weer €50. Op een gegeven moment houd het wel een keer op natuurlijk 
Maar, de rev. a, die klokt toch niet fundamenteel slechter over als de rev b neem ik aan? We hebben het dan toch over marginale verschillen neem ik aan?
Maar, de rev. a, die klokt toch niet fundamenteel slechter over als de rev b neem ik aan? We hebben het dan toch over marginale verschillen neem ik aan?
[ Voor 34% gewijzigd door TheWizzard op 27-04-2004 12:27 ]
nou ik zou er niet oprekenen, is best wel veelTheWizzard schreef op 27 april 2004 @ 12:24:
hehe oke, 'k zat ff niet op te letten. Tja. Extra Raidkaartje had ik idd kunnen doen alleen kost een goede raid kaart ook weer €50. Op een gegeven moment houd het wel een keer op natuurlijk
Uit te startpost van [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 3[/rml] staat:
Vooral in het laatste stuk wordt uitgelegd wat de verschillen zijn. Zal dus(denk ik) niet zoveel uitmaken. Maar aan de andere kant, ze hebben ook niet voor niets een rev. B gemaakt.Verschillen LANPARTY NFII ULTRA B en LANPARTY NFII ULTRA rev. A
A ->Audio Connectivity 3 port backplane speaker
B ->S/PDIF I/O on I/O shield 5 port backplane speaker, S/PDIF I/O on backplane
A ->IDE RAID Highpoint HPT372N RAID controller w/ 2 ports
A ->SATA Marvell 88i8030, 1 port bridge from primary ATA
B ->SATA RAID 4 device RAID0, RAID1 Silicon Image Sil3114, 4 port
A ->NVIDIA 10/100, RTL8101 10/100
B ->NVIDIA 10/100, RTL8110S 10/100/1000
B ->Mounting holes rondom de socket
Uit de review van Hexus*
A nip here, a tuck there. The biggest change is the dropping of IDE RAID support in favour of SATA. The Sil3114 offers 4 full SATA channels which the board duly makes good use of, giving you 4 physical ports to hang your drives from. The chip does RAID0 and RAID1 on all channels, giving you decent flexibility in your disk configuration. You can run seperate RAID levels on two channel pairs, as far as I can make out without explicit testing anyway. The lack of physical IDE ports for the old Highpoint chip on the old board means a layout change for the B revision, I'll talk about that on the following page.
Gebruik CPUID oid om de ondersteuning van multimedia applicaties van je Barton-M te checken. Misschien komt daar uit naar voren dat bijvoorbeeld SSE niet wordt ondersteund. Als dit zo is, dan wordt de CPU niet goed gedetecteerd door het mobo.....en dat zit ik ook met een probleem(zie sig, en ik heb net een 2400M+ besteld)...Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:32:
Ik snap het niet meer
Ik houd jullie posted
Verwijderd
Ik heb nu maar een DFI Lanparty gekocht...PowerPee schreef op 27 april 2004 @ 15:55:
[...]
Gebruik CPUID oid om de ondersteuning van multimedia applicaties van je Barton-M te checken. Misschien komt daar uit naar voren dat bijvoorbeeld SSE niet wordt ondersteund. Als dit zo is, dan wordt de CPU niet goed gedetecteerd door het mobo.....en dat zit ik ook met een probleem(zie sig, en ik heb net een 2400M+ besteld)...
Ik houd jullie posted
Moet nog ff een format en hopen dat het goed gaat. Die Epox was eigenlijk toch al verkocht, maar had leuk geweest dat het zou werken. De meneer bij Tweakstore zei dat die DFI de XP-M probleemloos ondersteunde dus daar vertrouwen we dan maar op.
Ik laat het nog wel weten
Heb ook een Mobile 2500+ (Besteld van de IA) Ik haal 11,5 x 205 max (~2366) hiermee, dit is ook de enige snelheid waarbij hij het bij een cold start nog steeds doet....
Het rare is dat als ik de snelheid aanpas als hij gestart is het zonder problemen doet, bijvoorbeeld 12x200 tot iets van 12x205 ongeveer, maar na een cold start niet meer... Ik heb een Asus A7N8x Deluxe Rev2.0, voor meer specs zie sig, hebben jullie nog tips voor mij?
Het rare is dat als ik de snelheid aanpas als hij gestart is het zonder problemen doet, bijvoorbeeld 12x200 tot iets van 12x205 ongeveer, maar na een cold start niet meer... Ik heb een Asus A7N8x Deluxe Rev2.0, voor meer specs zie sig, hebben jullie nog tips voor mij?
https://powershellisfun.com
Maakt giga-veel uit, rev. B. is een topplank, rev. A een marginaal plankje.Vooral in het laatste stuk wordt uitgelegd wat de verschillen zijn. Zal dus(denk ik) niet zoveel uitmaken. Maar aan de andere kant, ze hebben ook niet voor niets een rev. B gemaakt.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
w00t, mijn lokale pc boer kan nu ook aan mobiles komen tegen (vind ik) goede prijzen:
Allemaal 1,45v dus
2400+: 92 euri
2500+:101 €
2600+: 113€
Hier dus:
http://www.bytesatwork.be/shop/customer/home.php?cat=540
Allemaal 1,45v dus
2400+: 92 euri
2500+:101 €
2600+: 113€
Hier dus:
http://www.bytesatwork.be/shop/customer/home.php?cat=540
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
neem dan voor 10€ meer de 2500+, is ook 45 watt, heb ehm hier draaien, ook bij alternate vandaan, heb je tenminste 512kb L2 cache, ipv 256kb.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:22:
Ik zie zojuist dat alternate de XP-M 2400+ op voorraad heeft! De 45 Watt versie.
proc doet 2500 stabiel.
www.google.nl
Verwijderd
De 2400+ heeft ook 512.MisteRMeesteR schreef op 28 april 2004 @ 21:27:
[...]
neem dan voor 10€ meer de 2500+, is ook 45 watt, heb ehm hier draaien, ook bij alternate vandaan, heb je tenminste 512kb L2 cache, ipv 256kb.
proc doet 2500 stabiel.
Alle mobiles zijn toch bartons??MisteRMeesteR schreef op 28 april 2004 @ 21:27:
[...]
neem dan voor 10€ meer de 2500+, is ook 45 watt, heb ehm hier draaien, ook bij alternate vandaan, heb je tenminste 512kb L2 cache, ipv 256kb.
proc doet 2500 stabiel.
Iig ze hebben toch allemaal 512kb l2??
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ja,
Klik je op productinfo is het weer 512, gewoon een typfoutje van ze dat 256kb L2
Klik je op productinfo is het weer 512, gewoon een typfoutje van ze dat 256kb L2
[ Voor 7% gewijzigd door whyz op 28-04-2004 22:21 ]
Right for all the wrong reasons.
ff kort vraagje, k heb niet het hele topic doorgelezen ds ik weet niet echt welke stepping goed/minder goed is. Maar is deze een betje goed : AQYHA 0410 TPCW ?
Verwijderd
Tja dat is de stepping die iedereen tegenwoordig krijgt,ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over.sapphire schreef op 28 april 2004 @ 23:20:
ff kort vraagje, k heb niet het hele topic doorgelezen ds ik weet niet echt welke stepping goed/minder goed is. Maar is deze een betje goed : AQYHA 0410 TPCW ?
2500Mhz@1,9V op een Zalman 7000
Ik heb deze stepping zelf ook, haal echter veel minder (Zie response een paar reply's hoger) Wat zijn je bios instellingen en wat voor versie bios heb je op je a7n8x?Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:23:
[...]
Tja dat is de stepping die iedereen tegenwoordig krijgt,ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over.
2500Mhz@1,9V op een Zalman 7000
Verwijderd
Ik heb momenteel de gewone 1007 bios van Asus en draai op 12,5 x 200 en een vcore van 1,85(bord geeft dan 1,9V),geheugen op 100%.
Ik weet niet hoelang je je processor al hebt maar die van mij was in het begin ook niet zo snel,probeer eens met de kast open en maximale koeling hoever je stabiel komt als je tenminste luchtkoeling hebt en draai dan eens een paar uur prime95.
Voor 2500Mhz moet ik ook mijn kast open hebben anders redt hij het niet,valt me op dat als de temp rond de 50 graden komt hij aardig instabiel wordt.
Ik weet niet hoelang je je processor al hebt maar die van mij was in het begin ook niet zo snel,probeer eens met de kast open en maximale koeling hoever je stabiel komt als je tenminste luchtkoeling hebt en draai dan eens een paar uur prime95.
Voor 2500Mhz moet ik ook mijn kast open hebben anders redt hij het niet,valt me op dat als de temp rond de 50 graden komt hij aardig instabiel wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 23:37 ]
Ik ben weer een beetje aan het herrijzen. 35 wattertje besteld, distri wist nog niet of 1'tje kon, ik w8 wel af.
over dat alle mobiles 512Kb zijn, NEE.
Het is zo eenvoudig, lezen!
Deze link is ook essentieel, er zijn nog zoveel misvattingen over mobiles, wattages, voltages en L2-cache.
Hier staat alles, voeg deze toe aan je favorites -> http://www.amdboard.com/amdid.html
exerpt->
AMD Processor Ordering Part Number (OPN) Breakdown

Voltage (Nominal Core Voltage):

L2-cache

max bus speed (FSB)
over dat alle mobiles 512Kb zijn, NEE.
Het is zo eenvoudig, lezen!
Deze link is ook essentieel, er zijn nog zoveel misvattingen over mobiles, wattages, voltages en L2-cache.
Hier staat alles, voeg deze toe aan je favorites -> http://www.amdboard.com/amdid.html
exerpt->
AMD Processor Ordering Part Number (OPN) Breakdown

Voltage (Nominal Core Voltage):

L2-cache

max bus speed (FSB)

Heb hem nog maar twee daagjes hoorVerwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:34:
Ik heb momenteel de gewone 1007 bios van Asus en draai op 12,5 x 200 en een vcore van 1,85(bord geeft dan 1,9V),geheugen op 100%.
*edit*
Dat heeft hij overleefd, 3 uur lang op 100% draaien... Ben hem nu vanaf vanochtend 7 tot iets van 7 vanavond aan het stressen
[ Voor 9% gewijzigd door Tags NL op 29-04-2004 11:10 ]
Ja maar de 2400+ 1,45v heeft toch gewoon 512kb l2?
Ik heb m nog nooit met 256kb gezien eerlijk gezegd.
De 2400+, 2500+ en de 2600+ wel ja. Maar er is ook een 1800+ mobile, en dat is een ThoroughbredEl Snorro schreef op 29 april 2004 @ 11:12:
Ja maar de 2400+ 1,45v heeft toch gewoon 512kb l2?
Ik heb dit ff uit de alternate site gesloopt: http://www6.alternate.de/html/nodes/003218000_prev.html
daar staan (misschien) alle mobiles bij elkaar.
Let op! µPGA-processors passen niet op een normaal (desktop) moederbord, daarvoor is de OPGA bedoelt.
Let op! µPGA-processors passen niet op een normaal (desktop) moederbord, daarvoor is de OPGA bedoelt.
Verwijderd
Jep..er is geen 2400+ tbred Mobile (niet meer iig). Die is dus vervangen door de 2400+ Barton.Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 22:11:
[...]
Op de site van Alternate staat ''maar'' 256kb cache, is dat dus foute informatie?
Ik zou niks van die site geloven..staat vol met fouten. Bijv een uPGA DTR..Spice schreef op 29 april 2004 @ 12:49:
Ik heb dit ff uit de alternate site gesloopt: http://www6.alternate.de/html/nodes/003218000_prev.html
Toen ik die 5 mobiles ging halen ben ik ook eerst bij Alternate geweest. Moest dus eerst gaan bellen omdat er geen reet van die site klopt.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:52 ]
Hi,
Ik heb 3 dagen gelden mijn XP2500M ook via IA binne gekregen. Alleen nu ik hem er eindelijk in heb, heb ik niets dan problemen
Ik krijg hem nog geen eens stabiel op 11x200 (Vcore alles geprobeert, mem 8 3 3 2.5). Prime 95 heat en mem test geven nog onder de minut fouten.
Het eenigst wat echt stabiel is 11x166
hierop draait prime95 uren zonder fouten.
Alles met 166fsb is stabiel, dus ik weet niet of het mn geheugen is of dat mn cpu gewoon brak is.
Ik run:
Asus A7N8X-D rev2.0 1007 uber bios
2x 512 Twinmos C2.5
Ik zou graag van iemand wat hulp willen want ik weet niet waar dit aan kan liggen en ik heb niet voor niets 111 euro neer geteld voor deze cpu en ik heb er nu al spijt van.
Gkir
Ik heb 3 dagen gelden mijn XP2500M ook via IA binne gekregen. Alleen nu ik hem er eindelijk in heb, heb ik niets dan problemen
Ik krijg hem nog geen eens stabiel op 11x200 (Vcore alles geprobeert, mem 8 3 3 2.5). Prime 95 heat en mem test geven nog onder de minut fouten.
Het eenigst wat echt stabiel is 11x166

Alles met 166fsb is stabiel, dus ik weet niet of het mn geheugen is of dat mn cpu gewoon brak is.
Ik run:
2x 512 Twinmos C2.5
Ik zou graag van iemand wat hulp willen want ik weet niet waar dit aan kan liggen en ik heb niet voor niets 111 euro neer geteld voor deze cpu en ik heb er nu al spijt van.
Gkir
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Verwijderd
11,5 x 166 al geprobeerd?Gkirmathal schreef op 29 april 2004 @ 14:59:
Hi,
Het eenigst wat echt stabiel is 11x166hierop draait prime95 uren zonder fouten.
Ik run:
2x 512 Twinmos C2.5
Gkir
Same here, ook gehaald via de IA. Ik haal max 11,5x205=2358Mhz... Ben hem aan het inbranden vandaag, misschien wil hij dan wat hoger...Gkirmathal schreef op 29 april 2004 @ 14:59:
Hi,
Het eenigst wat echt stabiel is 11x166hierop draait prime95 uren zonder fouten.
Ik run:
2x 512 Twinmos C2.5
Gkir
ik had eerst ook twinmos geheugen, pc3200,

Verwijderd
Het ging over mobiles tochMister_X schreef op 29 april 2004 @ 16:17:
[...]
ik had eerst ook twinmos geheugen, pc3200,k*t geheugen was dat zeg, kon niet eens op zijn specs draaien, (nforce2 ultra chipset) bleken er compatibiliteits problemen te zijn, nu met corsair value (2.5-3-3-7) op 220mhz fsb
Verwijderd
Vraagje,
Kan je ook bij die Barthon mobiels de core voltage verander on te fly(met CrystalCPUID) ? Of ligt het aan je mobo of het werkt ?
Kan je ook bij die Barthon mobiels de core voltage verander on te fly(met CrystalCPUID) ? Of ligt het aan je mobo of het werkt ?
Tell me, maar het staat er best netjes en vrij compleet.Toen ik die 5 mobiles ging halen ben ik ook eerst bij Alternate geweest. Moest dus eerst gaan bellen omdat er geen reet van die site klopt.
Het kostte mij ook enige moeite om het aan mijn leverancier uit te leggen welke mobiles ik wilde, voltages, wattages etc. de http://www.amdboard.com/amdid.html link is dan onmisbaar
Je had van mij alle hulp van de wereld gekregen als de IA-organisator zich aan zijn woord had gehouden, helaas deed hij dat niet en zul je met vragen tot hem moet richten.Ik zou graag van iemand wat hulp willen want ik weet niet waar dit aan kan liggen en ik heb niet voor niets 111 euro neer geteld voor deze cpu en ik heb er nu al spijt van.
Gkir
Ik geef toch wel redelijk snel antwoord op de vragen hier, wel graag eerst even zelf zoeken.
edit: Wat wel een idee is, is dat de doctor het openingstopic aanpast en verschil maakt tussen de verschillende mobiles.
[ Voor 14% gewijzigd door Spice op 29-04-2004 17:41 ]
Alles wat van 11 tot 13x 166 fsb draait stabiel in Prime95 blend en large FFT tests.
Schijnbaar wertk 195 fsb ook nog, alleen toen kreeg ik ineens andere problemen:
MBM geeft af en toe hele rare values aan (op elke cpu settings) van voltage tot temps en fan rpms, een case temp van -51 dan weer gewoon +25, een -12V van -6 of alles staat ineens op 0. Dit heb ik nooit meegemaakt en komt alleen voor bij multip van 11 of hoger.
CPU-z geeft dan vaak gelijk tijdig aan dat dat de Vcore iets van 0.525 of iets is
CPU temps blijven nagenoeg wel stabiel, hoogst gehaalde 2500MHz (12.5x200) idle 41 strs 45. Op 6x200 (Vcore 1.65) 31 idle 37 strs. (nu op dit mom MBM warning core temp -51

Dus ik denk dat het 3 dingen kunnen zijn:
-brak mem
-brak mobo
-brakke cpu
-of alle drie
Gkir
AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W
Hou daar nou eens over opSpice schreef op 29 april 2004 @ 17:37:
[...]
Tell me, maar het staat er best netjes en vrij compleet.
Het kostte mij ook enige moeite om het aan mijn leverancier uit te leggen welke mobiles ik wilde, voltages, wattages etc. de http://www.amdboard.com/amdid.html link is dan onmisbaar.
[...]
Je had van mij alle hulp van de wereld gekregen als de IA-organisator zich aan zijn woord had gehouden, helaas deed hij dat niet en zul je met vragen tot hem moet richten.
Ik geef toch wel redelijk snel antwoord op de vragen hier, wel graag eerst even zelf zoeken.
edit: Wat wel een idee is, is dat de doctor het openingstopic aanpast en verschil maakt tussen de verschillende mobiles.

Als jij nieuwe openings post wilt maken doe je je best maar als dit topic vol is mag je van mij een deel 2 maken.
Verwijderd
Sorry hoor, maar dit is wat beneden het niveau. Nu snap ik dat het vervelend is dat het niet gaat zoals je wil. Als je met deze info niet kan verzinnen wat het probleem is moet je even de FAQ gaan lezen.Gkirmathal schreef op 29 april 2004 @ 17:54:
[...]
Alles wat van 11 tot 13x 166 fsb draait stabiel in Prime95 blend en large FFT tests.
Schijnbaar wertk 195 fsb ook nog, alleen toen kreeg ik ineens andere problemen:
MBM geeft af en toe hele rare values aan (op elke cpu settings) van voltage tot temps en fan rpms, een case temp van -51 dan weer gewoon +25, een -12V van -6 of alles staat ineens op 0. Dit heb ik nooit meegemaakt en komt alleen voor bij multip van 11 of hoger.
CPU-z geeft dan vaak gelijk tijdig aan dat dat de Vcore iets van 0.525 of iets is
CPU temps blijven nagenoeg wel stabiel, hoogst gehaalde 2500MHz (12.5x200) idle 41 strs 45. Op 6x200 (Vcore 1.65) 31 idle 37 strs. (nu op dit mom MBM warning core temp -51) Alles met fsb 200 geeft in prime95 errors.
Dus ik denk dat het 3 dingen kunnen zijn:
-brak mem
-brak mobo
-brakke cpu
-of alle drie
Gkir
Tip: die cpu is het dus niet
AXMD2400FJQ4C aqyha0413 vpkw
Draait nu op 11x242=2664 mhz op 1.80 volt op mijn abit NF7-s
Mp een halve omhoog zorgt nog voor blauw scherm, maar dat komt wel als ie een beetje gewent is.........
Mp een halve omhoog zorgt nog voor blauw scherm, maar dat komt wel als ie een beetje gewent is.........
Verwijderd
Toch maar de L12 mod gedaan op m'n moederbord d.m.v een draadje in de socket en haal nu 215 i.p.v 210 en kan zelfs in windows komen op 220 maar zodra ik Pifast laat rekenen reboot m'n computer.
Misschien het geheugen dat niet hoger wil op 2,9V(Twinmos CH-5 of Infineon PC2700 USA),zal nog eens een keer proberen met het geheugen op 83%.
Misschien het geheugen dat niet hoger wil op 2,9V(Twinmos CH-5 of Infineon PC2700 USA),zal nog eens een keer proberen met het geheugen op 83%.
Domme vraag misschien, maar hoe zit het met die L12 mod ?
Daar hoor ik ( bijna ) niemand over hoe je zo'n mod moet doen.
En of het wel nodig is ?
Daar hoor ik ( bijna ) niemand over hoe je zo'n mod moet doen.
En of het wel nodig is ?
Laat je geheugen maar op 100% is altijd sneller.Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 10:20:
Toch maar de L12 mod gedaan op m'n moederbord d.m.v een draadje in de socket en haal nu 215 i.p.v 210 en kan zelfs in windows komen op 220 maar zodra ik Pifast laat rekenen reboot m'n computer.
L12 mod staat al paar keer hier in de draad. En ja het helpt op een nForce 2 mobo vaak wel. Enige grote uitzondering is de DFI waar het niks uitmaakt.
Verwijderd
Weet ik maar wou gewoon even kijken wat hoe hoog m'n moederbord wil komen,maar als ik het geheugen op 83% zet start hij helemaal niet op,a-sychroonVinnieWeiss schreef op 30 april 2004 @ 10:58:
[...]
Laat je geheugen maar op 100% is altijd sneller.
vind hij waarschijnlijk niet leuk.
Voorlopig dus 215 stabiel,220 niet en daartussen moet ik nog proberen.
Waar bemoei jij je in vredesnaam mee?Hou daar nou eens over op
Bepaal jij wat iemand zegt? Ben je de baas van dit forum ofzo? Ik ben veel te lief geweest, ik mag voor mezelf opkomen. Ik hou er nu over op. Ik gaf gewoon antwoord op de vraag van een user punt. Ik geef tenminste nuttige en inhoudelijke info dat zie je de IA-persoon niet doen punt. Nu weer ontopic.
Wat VinnieWeiss zegt over de L12-mod hierboven is helemaal correct. Op de DFI-plankjes Infinity en Lanparty rev. B scheelt het enkele MHz.
Alle info over de DFI's staat hier: http://forums.pcper.com/s...5346&page=1&highlight=l12
Er is ook een fix voor deze 2 planken mbt herkennen mobile XP door het bios (volgens mij het 1e mobo die dit kan?) en MEMTEST86 #5 als FSB > 200 MHZ is werkt nu wel.
[ Voor 38% gewijzigd door Spice op 30-04-2004 12:28 ]
Volgens mij is het hier nog niet gezegt maar de 1,45 volt versies zijn nu ook op alternate te koop, ik ben van plan om er deze zomer een te kopen. Komt dan meteen een sp97 op (waterkoeling is me te duur
) en ik heb ook nog een nieuwe kast nodig (mijne is te klein voor een fatsoenelijke koeler op mijn cpu
)
edit: ow lees net dat het dus toch al gezegt was dat ze te koop waren bij alternate, hmm tja er stond namelijk bij de datum er iets was aangepast 30-4-2004

edit: ow lees net dat het dus toch al gezegt was dat ze te koop waren bij alternate, hmm tja er stond namelijk bij de datum er iets was aangepast 30-4-2004
[ Voor 21% gewijzigd door Aapenootjes op 30-04-2004 13:58 ]
Waarom ik dat zeg is omdat die jongen een goede vriend van me is en je zit m hier gewoon vreselijk zwart te maken. Maar goed hou er idd maar over op.....Spice schreef op 30 april 2004 @ 11:53:
[...]
Waar bemoei jij je in vredesnaam mee?
Bepaal jij wat iemand zegt? Ben je de baas van dit forum ofzo? Ik ben veel te lief geweest, ik mag voor mezelf opkomen. Ik hou er nu over op. Ik gaf gewoon antwoord op de vraag van een user punt. Ik geef tenminste nuttige en inhoudelijke info dat zie je de IA-persoon niet doen punt. Nu weer ontopic.
Wat VinnieWeiss zegt over de L12-mod hierboven is helemaal correct. Op de DFI-plankjes Infinity en Lanparty rev. B scheelt het enkele MHz.
Alle info over de DFI's staat hier: http://forums.pcper.com/s...5346&page=1&highlight=l12
Er is ook een fix voor deze 2 planken mbt herkennen mobile XP door het bios (volgens mij het 1e mobo die dit kan?) en MEMTEST86 #5 als FSB > 200 MHZ is werkt nu wel.
Verwijderd
Mijn barton van de IA is ook binnen:
IQYHA0406UPMW
Maarja heb er momenteel al 1 in mijn nf7-s zitten die 3ghz iig gebencht heeft, moet mijn mosfets heatsinken en prometeia goed bevestiggen, helaas zit ik met mijn exames dus ik heb hier geen tijd voor, meschien ook niet om deze dus te testen.
Maarja zodra er results zijn post ik ze meteen!
IQYHA0406UPMW
Maarja heb er momenteel al 1 in mijn nf7-s zitten die 3ghz iig gebencht heeft, moet mijn mosfets heatsinken en prometeia goed bevestiggen, helaas zit ik met mijn exames dus ik heb hier geen tijd voor, meschien ook niet om deze dus te testen.
Maarja zodra er results zijn post ik ze meteen!
Verwijderd
Met CrystalCPUID weet ik niet maar het kan wel met het programma 8rdavcoreVerwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:15:
Vraagje,
Verwijderd
"CPU interface" enabled of disabled?charrel schreef op 30 april 2004 @ 07:43:
AXMD2400FJQ4C aqyha0413 vpkw
Ik kom met "CPU interface" enabled niet hoger dan 219 stabiel. Ik kom tot en met 228 in windows, maar dan kapt na een tijdje m'n geluid ermee (audigy) en/of me toetsenbord/muis , heel vreemd.
(edit: de proc kan tot en met 2630 stabiel aan, daar ligt t niet aan. Geheugen is twinmos/winbond ch5)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 16:11 ]
ik kan het ieg niet met cpumsrVerwijderd schreef op 30 april 2004 @ 15:55:
[...]
Met CrystalCPUID weet ik niet maar het kan wel met het programma 8rdavcore
Hoi Iedereen,
Ik heb net m'n dfi lanparty nfII ultra 400 rev. a plank in m'n kast gezet. Het geheugen is corsair twinx 1024 mb cas 2 pc 3200 LL dual channel mem.
Ik krijg m'n cpu absoluut niet boven de 1400mhz. Het is een amd barton xp mobile 2500+ AQYHA2500 FQQ4C 0410 TPMW Stepping. Ik gebruik het dfi performance bios. Ik las in deze draad dat mensen allemaal met fsb 200 of hoger draaiden. Zodra ik bv. fsb 200 instel in de bios dan save ik het, pc reboot en geen beeld meer en dan hoor je een alarm en een pieptoon. Waaraan ligt dit en hoe stel ik het in?
Kan iemand me bijvoorbeeld ff toevoegen op msn? alexander_latka@hotmail.com
alvast bedankt voor jullie hulp
Ik heb net m'n dfi lanparty nfII ultra 400 rev. a plank in m'n kast gezet. Het geheugen is corsair twinx 1024 mb cas 2 pc 3200 LL dual channel mem.
Ik krijg m'n cpu absoluut niet boven de 1400mhz. Het is een amd barton xp mobile 2500+ AQYHA2500 FQQ4C 0410 TPMW Stepping. Ik gebruik het dfi performance bios. Ik las in deze draad dat mensen allemaal met fsb 200 of hoger draaiden. Zodra ik bv. fsb 200 instel in de bios dan save ik het, pc reboot en geen beeld meer en dan hoor je een alarm en een pieptoon. Waaraan ligt dit en hoe stel ik het in?
[ Voor 11% gewijzigd door TheWizzard op 30-04-2004 20:38 ]
Ok, TheWizzard ...TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 20:37:
Hoi Iedereen,
Je kunt je fsb wel naar 200 schroeven, maar hoe zit het met de rest van je instellingen? Je MP, je vcore etc. ? Lijkt me aan die sirene dat je systeem te weinig juice krijgt, of je MP staat gewoon te hoog. Zet je Vdimm ook eens naar 3,3v, je AGP locken op 66Mhz en 1,5v ofzo. Kom ff met wat meer info hoe de rest van je instellingen zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
mja...godver..het lijkt wel of er niets lukt op dit mobo
welke mp is bij een fsb van 200 normaal dan (als je wil komen tot een mhz van 2500 t/m 2700?
En ja...er zijn zo ontzettend veel instellingen mogelijk in dit bios...daar heb ik bijna 4 pagina's voor nodig om ze te noteren.
Wat zijn de belangrijkste instellingen dan die ik moet aanpassen?
En in de bios staat dat het geheugen (bij instelling spd) op 200mhz draait terwijl er dus 400mhz geheugen in zit? (ik gebruik momenteel corsair twinx geheugen van 1024mb cas 2 pc3200ll mem, van deze set is er 1 defect; of is dat de reden dat er in m'n bios staat dat het mem op 200mhz draait ipv 400mhz?
Ik zet de instellingen in de advanced features op turbo...dan staat de cpu instelling op agressive, mem op turbo.
Ook als ik gewoon bios optimized defaults laad en reboot weer in de bios ga en dan de mp wijzig en de fsb wijzig...dan lijkt het alsof dat geen enkel effect heeft. De cpu blijft dan gewoon staan op 800mhz. Kijk ik dan in de bios dan staan de mp en fsb nog precies zo als ik het ingesteld had. Er zijn toch geen gelockte mobiles in omloop? Bv. ik had net dus 11 x 190 geprobeert, maar hij bleef op 800mhz staan. Ik snap er echt geen snars van.
Misschien dat het handig is als iemand die hetzelfde mobo heeft als ik, dus de DFI NF2-Ultra 400 Rev. A, met de performance bios erin, voor me zijn instellingen naar me toemailt ofzo...als iemand dit in de vorm van een word of .txt file heeft ofzo.
Ik kom er zo niet meer uit. En het erge is nog...ik ben echt geen pc n00b; en dat dit me dan niet lukt geeft me dus wel dat gevoel en dat is kl$#$#@
welke mp is bij een fsb van 200 normaal dan (als je wil komen tot een mhz van 2500 t/m 2700?
En ja...er zijn zo ontzettend veel instellingen mogelijk in dit bios...daar heb ik bijna 4 pagina's voor nodig om ze te noteren.
En in de bios staat dat het geheugen (bij instelling spd) op 200mhz draait terwijl er dus 400mhz geheugen in zit? (ik gebruik momenteel corsair twinx geheugen van 1024mb cas 2 pc3200ll mem, van deze set is er 1 defect; of is dat de reden dat er in m'n bios staat dat het mem op 200mhz draait ipv 400mhz?
Ik zet de instellingen in de advanced features op turbo...dan staat de cpu instelling op agressive, mem op turbo.
Ook als ik gewoon bios optimized defaults laad en reboot weer in de bios ga en dan de mp wijzig en de fsb wijzig...dan lijkt het alsof dat geen enkel effect heeft. De cpu blijft dan gewoon staan op 800mhz. Kijk ik dan in de bios dan staan de mp en fsb nog precies zo als ik het ingesteld had. Er zijn toch geen gelockte mobiles in omloop? Bv. ik had net dus 11 x 190 geprobeert, maar hij bleef op 800mhz staan. Ik snap er echt geen snars van.
Misschien dat het handig is als iemand die hetzelfde mobo heeft als ik, dus de DFI NF2-Ultra 400 Rev. A, met de performance bios erin, voor me zijn instellingen naar me toemailt ofzo...als iemand dit in de vorm van een word of .txt file heeft ofzo.
Ik kom er zo niet meer uit. En het erge is nog...ik ben echt geen pc n00b; en dat dit me dan niet lukt geeft me dus wel dat gevoel en dat is kl$#$#@
[ Voor 74% gewijzigd door TheWizzard op 30-04-2004 21:18 ]
Tja rev A is super goede overklokker. Had je ook wel kunnen lezen op bepaalde plekken.TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 21:09:
Geen pc n00b, maar je begrijpt niet dat 2x200mhz (Double Data Rate) oftewel je geheugen werkt intern op 2x de snelheid.
Bovenstaand dikgedrukte doet je laatste zin niet echt eer aan nee. 200Mhz in je bios is dus gewoon DDR, oftewel 400Mhz. Snappie ?TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 21:09:
Ik heb een Infinity, die exact hetzelfde is, buiten de goodies.
Wat je eerst maar eens kunt proberen:
MP: 10
FSB: 166
Vcore: 1,75
Vdimm: 3,3
VDd: (evt. naar 1,8 ofzo)
oow oke...ff vergeten...dus als in de bios wordt weergegeven dat m'n mem op 200mhz loopt dan staat 'ie dus eigenlijk al op 400mhz
Ja, dat houdt DDR (Double Data Rate) in.TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 21:31:
oow oke...ff vergeten...dus als in de bios wordt weergegeven dat m'n mem op 200mhz loopt dan staat 'ie dus eigenlijk al op 400mhz
ey maar smarron...kun je ff online komen anders...'k heb je toegevoegd...jij kunt me wel helpen zo te horen en via msn praat makkelijker en sneller
TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 21:33:
ey maar smarron...kun je ff online komen anders...'k heb je toegevoegd...jij kunt me wel helpen zo te horen en via msn praat makkelijker en sneller
offtopic:
Ben aan het werk op dit moment. Ik zie je request via mijn mobile wel, alleen typen zal niet snel gaan.
Ben aan het werk op dit moment. Ik zie je request via mijn mobile wel, alleen typen zal niet snel gaan.
Wat heb je tot nu toe allemaal geprobeerd ? Bovenstaande instellingen geprobeerd die ik had gegeven ?
Add mij anders maar ff (E-mail staat in me profile).TheWizzard schreef op 30 april 2004 @ 21:33:
Ben nu wel ff 30mins weg maar daarna wil ik je wel ff helpen
Hij wil niet hoger op mijn a7n8x board, ik heb net een DF Lanparty rev b besteld. Hopelijk doet deze het beter aangezien ik daar hogere voltages op heb...-={Fred_Perry}=- schreef op 29 april 2004 @ 16:11:
[...]
Same here, ook gehaald via de IA. Ik haal max 11,5x205=2358Mhz... Ben hem aan het inbranden vandaag, misschien wil hij dan wat hoger...
Ik heb mijn mobile Barton 2600+ ook binnen. Hij draait nu 12.5 x 205=2550 MHz op een Abit NF7. Voltage is volgens de bios 1.85 Volt, maar volgens Sisoft maar 1.79 Volt.
Prime is niet 100% stabiel helaas, maar ik zie ook dat mn +12 Volt lijn maar 11.65 Volt afgeeft, dat lijkt me wat weinig ?? Ik heb de L12 Mod nog niet gedaan trouwens.
Maar ik heb een ander raar probleem. Ik kan de bios van mijn NF7 niet flashen
Ik boot onder DOS, start de flashtool, maar als hij de .bin file gelezen heeft, krijg ik een dikke PIEPPPPP uit mn mobo en er gebeurt niks
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen (mobo verrot ?)
Prime is niet 100% stabiel helaas, maar ik zie ook dat mn +12 Volt lijn maar 11.65 Volt afgeeft, dat lijkt me wat weinig ?? Ik heb de L12 Mod nog niet gedaan trouwens.
Ik boot onder DOS, start de flashtool, maar als hij de .bin file gelezen heeft, krijg ik een dikke PIEPPPPP uit mn mobo en er gebeurt niks
l12 mod is alleen voor echt hoge fsb's nuttig, en flashen zou ik dan gewoon in windows proberen. Doe ik eigenlijk altijd > en ik heb er wat geprobeerd, van die biossen. Gebruik nu d23-sub zero ( gemod bios) werkt echt super.Sleepie schreef op 30 april 2004 @ 22:17:
Ik heb mijn mobile Barton 2600+ ook binnen. Hij draait nu 12.5 x 205=2550 MHz op een Abit NF7. Voltage is volgens de bios 1.85 Volt, maar volgens Sisoft maar 1.79 Volt.
Ik boot onder DOS, start de flashtool, maar als hij de .bin file gelezen heeft, krijg ik een dikke PIEPPPPP uit mn mobo en er gebeurt niks![]()
![]()
![]()
Het flashen was een domme actie van mezelf, dat is intussen gelukt.
Ik draai met Twinmos reepjes met BH5 chippies erop. Dat moet nog wel hoger kunnen dan 205 MHz, vandaar dat ik toch ff de L12 mod wil proberen.
Ik draai met Twinmos reepjes met BH5 chippies erop. Dat moet nog wel hoger kunnen dan 205 MHz, vandaar dat ik toch ff de L12 mod wil proberen.
Wel grappig dat ik precies hetzelfde heb > 1.85 volt levert maar 1.79 volgens mbm.Sleepie schreef op 30 april 2004 @ 23:36:
Het flashen was een domme actie van mezelf, dat is intussen gelukt.
Vaag dat jij dat ook hebt, gelukkig ben ik niet alleen!! Met dat d23 sub zero bios haal ik echt betere fsb's dan met welk ander bios. Boardje is nu wel gevoltmod m'n ch-5 winbond loopt nu op 241fsb@2-2-2-11 op 3.2 volt
Verwijderd
OK dan, ff flink wat gelezen, best veel.... tijd voor een update/samenvatting in de startpost (met name opheldering over de slechtere steppings?
Ik heb nu een barton 2500+ @ 2000Mhz (geen mobile dus!) maar die is dus gelocked. Ben nu op zoek naar een leuke mobile om te kijken of ik daar meer geluk mee heb. Gistron en Alternate hebben in ieder geval mobile's te koop.
Alleen lees ik best veel over gevallen waar de OC-resultaten behoorlijk tegen vallen. Is dit gewoon hele domme pech of is het bij alle/veel nieuwe mobile's het geval? Ik heb namelijk geen zin om voor een paar Mhz een nieuwe cpu te kopen.
Welke CPU ik neem zie ik later wel, ik wil wel graag een redelijke zekerheid hebben dat ik iets met die CPU kan bereiken.
Ik heb nu een barton 2500+ @ 2000Mhz (geen mobile dus!) maar die is dus gelocked. Ben nu op zoek naar een leuke mobile om te kijken of ik daar meer geluk mee heb. Gistron en Alternate hebben in ieder geval mobile's te koop.
Alleen lees ik best veel over gevallen waar de OC-resultaten behoorlijk tegen vallen. Is dit gewoon hele domme pech of is het bij alle/veel nieuwe mobile's het geval? Ik heb namelijk geen zin om voor een paar Mhz een nieuwe cpu te kopen.
Welke CPU ik neem zie ik later wel, ik wil wel graag een redelijke zekerheid hebben dat ik iets met die CPU kan bereiken.
offtopic:
Pfff, als je een tijdje uit de OC-wereld bent geweest valt het niet mee om er weer in te komen met al die nieuwe meuk
Pfff, als je een tijdje uit de OC-wereld bent geweest valt het niet mee om er weer in te komen met al die nieuwe meuk
Ik ken nog iemand met een NF7-S die heeft precies hetzelfde. Schijnt dus "normaal" te zijn.charrel schreef op 30 april 2004 @ 23:46:
[...]
Wel grappig dat ik precies hetzelfde heb > 1.85 volt levert maar 1.79 volgens mbm.
Vaag dat jij dat ook hebt, gelukkig ben ik niet alleen!! Met dat d23 sub zero bios haal ik echt betere fsb's dan met welk ander bios. Boardje is nu wel gevoltmod m'n ch-5 winbond loopt nu op 241fsb@2-2-2-11 op 3.2 volt
Die 241 MHz zou ik ook wel willen, ik heb net de 23DSub-Zero erin geflashed en eens kijken of hij nu hoger wil. Voltmod komt binnenkort.
[ Voor 5% gewijzigd door Sleepie op 30-04-2004 23:58 ]
De gemiddelde mobiles doen het toch aardig hoor. Als je een Mobile Barton 2600+ zou kopen, die draait standaard al sneller dan wat je nu hebt. Zels met een 10-15% overklok zou je dan al een heel leuk resultaat hebben.Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 23:53:
OK dan, ff flink wat gelezen, best veel.... tijd voor een update/samenvatting in de startpost (met name opheldering over de slechtere steppings?
offtopic:
Wizzard je kan proberen wat je wil, je hebt gewoon de verkeerde plank voor hoger FSB.
Verwijderd
Hmm, voor de gein toch maar ff ACPI uitgezet, omdat ik niet hoger kwam dan 219 FSB. Nu zit ik stabiel op 11x238
(abit NF7-S rev2 + barton 2500+ mobile). Toch wel een verbetering
Ik zit voor t eerst onder de 54 seconden met pifast
@Spice:
Dat zal wel meevallen dacht ik. De Rev. A van DFI moet toch ook minstens FSB200 aankunnen? Zij het dat hij al moeilijk begint te doen als de FSB166 en hoger gaat. De CPU springt dan dus terug naar 800mhz en welke combi je daarna ook insteld, hij blijft standaard op 800mhz draaien.
Dat zal wel meevallen dacht ik. De Rev. A van DFI moet toch ook minstens FSB200 aankunnen? Zij het dat hij al moeilijk begint te doen als de FSB166 en hoger gaat. De CPU springt dan dus terug naar 800mhz en welke combi je daarna ook insteld, hij blijft standaard op 800mhz draaien.
200 haalt dat bord makkelijk.TheWizzard schreef op 01 mei 2004 @ 10:54:
@Spice:
230 zal je met vdimm mod ook nog wel halen.
Verwijderd
Dankje, nu weet ik dat het niet mogelijk is om de Vcore te verandere doormiddel met CPUMSR/CrystalCPUID.
8rdavcore werkt via de chipset en werkt alleen nog maar met de nfocre mobo's.
Het ging mij er omdat CrystalCPUID me cpu automatich op een hogere multilper zet waneer er meer rekening kracht nodig is. Alleen waneer die langzamer loopt dan zal het beter voor de cpu zijn om dan de voltage omlaag te gooien wat je ook bij CrystalCPUID kan instellen. Jammer genoeg werkt dat niet
Ik dacht dat ik het zu kunne oplossen door een paar bruggen aan te passen (ik heb een barthon gemod naar een mobiel.)
Iemand hier die zijn Mobile heeft draaien op de originele settings. Ik heb zo een 35 watt 2400+ en ik had op mijn A7N8X-X niet eens de goede MP en hij herkende hem ook niet eens. Nou wil ik hem graag draaien op de orginele settings ( FSB133, MP13.5, 1,35 V) Maar het voltage gaat niet onder de 1.525, MP 13.5 werkt als 5.5, de hoogste die ik heb is 12.5.
Iemand enig idee met welk bord ik hem wel op originele settings kan draaien? Of met welk bios ik een lagere voltage kan kiezen?
(draai nu maar 166 * 12.5 op 1.525V)
Iemand enig idee met welk bord ik hem wel op originele settings kan draaien? Of met welk bios ik een lagere voltage kan kiezen?
Verwijderd
hoi ff een vraagje ik heb dus een Asrock K7S8XE+ mobo
en vandaag de 2500+ xp-m besteld
kan deze proc ook goed overclockt worden op dit moederbord?
heb er ook 512 pc3200 kingston geheugen in zitten
(heb al heel wat uurtjes zitten zoeken maar vind niet zoveel info over de combi van deze mobo/proc)
alvast bedankt!!!
en vandaag de 2500+ xp-m besteld
kan deze proc ook goed overclockt worden op dit moederbord?
heb er ook 512 pc3200 kingston geheugen in zitten
(heb al heel wat uurtjes zitten zoeken maar vind niet zoveel info over de combi van deze mobo/proc)
alvast bedankt!!!
Asrock=budget merk van Asus. Niet bedoeld voor overklokken. Als er al een overclock functie opzit zul je niet echt ver komen denk ik
.
tvw
dat asrock bordje is mijn oog wel de allerbeste overklokbaare budget bord.iets schreef op 02 mei 2004 @ 03:40:
Asrock=budget merk van Asus. Niet bedoeld voor overklokken. Als er al een overclock functie opzit zul je niet echt ver komen denk ik.
Voor dezelfde prijs kan ik geen beter overklokbord vinden. Ik zie veel mensen die toch aardig ver komen met dat bordje. Het is iig beter dan ECS in dezelfde prijscatogorie. En die sis chipset ondersteund ook 200fsb perfect dus je komt er wel redelijk ver mee. Je kan natuurlijk maar beter 10 a 20 euro meer uitgeven aan een asus a7n8x-x maarja het is wel weer 10 a 20 euro.
Dat ga je nu nog niet redden, heb nu een mobile ingebouwd op een dfi nforce lanparty, msi kt600 boardje en mijn abit nf7-s en overal draait ie op 1.5X volt.DRaakje schreef op 02 mei 2004 @ 01:00:
Iemand hier die zijn Mobile heeft draaien op de originele settings. Ik heb zo een 35 watt 2400+ en ik had op mijn A7N8X-X niet eens de goede MP en hij herkende hem ook niet eens. Nou wil ik hem graag draaien op de orginele settings ( FSB133, MP13.5, 1,35 V) Maar het voltage gaat niet onder de 1.525, MP 13.5 werkt als 5.5, de hoogste die ik heb is 12.5.
Het varieerde van 1.52 bij mij tot 1.57 op die kt600 chipset.
Die dfi kan wel lagere voltages kiezen maar daar werkte die gewoon niet op.
En geen van alleen herkend hem, alleen maar > unknown cpu < .
De NF7-S kan toch 1.4v, ik heb ooit eens met mijn desktop 2500+ op die voltage gedraait, omdat ik ff een klote koeler had en het werkte perfect.charrel schreef op 02 mei 2004 @ 08:13:
[...]
Dat ga je nu nog niet redden, heb nu een mobile ingebouwd op een dfi nforce lanparty, msi kt600 boardje en mijn abit nf7-s en overal draait ie op 1.5X volt.
Het varieerde van 1.52 bij mij tot 1.57 op die kt600 chipset.
Die dfi kan wel lagere voltages kiezen maar daar werkte die gewoon niet op.
En geen van alleen herkend hem, alleen maar > unknown cpu < .
De Abit kan ook mp's boven de 12.5, dus die moet het wel ondersteunen. Ooit heb ik zelfs op mp17 gedraait, omdat mijn geheugen maar pc2100 was.
[ Voor 12% gewijzigd door pisart op 02-05-2004 08:33 ]
Dit topic is gesloten.