[OC] Barton mobile overclock resultaten

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:06:
Ik heb een vraagje (cathegorie-> n00b :P):

Ik heb een AthlonXP-m 2500+ Barton (code weet ik zo niet) in mijn laptop zitten.
Laptop=Jewel Brilliance 2780. Nu kan ik in de bios niets instellen van fsb's en mp's. Is er misschien een programmaatje waarmee dit in Windows (XP) gedaan kan worden?
Ja daar is een programma voor dat heet CPUMSR. even zoeken met google en je hebt de download link ik weet hem niet zo uit het hoofd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Ja daar is een programma voor dat heet CPUMSR. even zoeken met google en je hebt de download link ik weet hem niet zo uit het hoofd meer.
Tnxz, heb het al gevonden en gedownload. Zo eens eventjes (voorzichtig) uittesten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

weet je dat wel zeker weet je hoe freaky heet zo'n laptop kan worden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
liosnel schreef op 18 maart 2004 @ 16:56:
Ik heb zojuist ook een xp2500-M bartonnetje besteld, de 1,45V versie... Verwacht hem ergens volgende week, en hoop er een beetje een strakke score mee te zetten :)

Liefst beter dan deze (met m'n 'gewone' 2500+ op water én ijs)
Laat even je resultaten hier weten, ben wel benieuwd hoe het zich vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Zijn er nu al mensen die de Mobiles uit de inkoopactie binnen hebben en hebben gestressed? Heb erg lang zitten twijfelen maar niet gedaan toen :) Ben wel benieuwd hoe goed ze presteren.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

woutur schreef op 19 maart 2004 @ 02:11:
Zijn er nu al mensen die de Mobiles uit de inkoopactie binnen hebben en hebben gestressed? Heb erg lang zitten twijfelen maar niet gedaan toen :) Ben wel benieuwd hoe goed ze presteren.
Nog niemand heeft deze ontvangen.

* Smarron wacht ook met veel ongeduld op z'n mobile xp'tje en verwacht er erg veel van! Deze zal op een DFI-plankje z'n best gaan doen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik heb hem ook besteld (samen met Liosnel).
Tevens komt er een nieuw moederbord (Abit AN7).
Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
De huidige Barton op huidig moederbord is bijna stabiel op 11,5 x 200 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krullebol schreef op 19 maart 2004 @ 06:46:
Goede keuze voor het mobo, het haalt redelijke hoge fsb snelheden 230 + en is zeer stabiel en fan EQ is een uitkomst :P

Ik hoop ook zeer binnenkort mn mobile binnen te krijgen uit de IA en we gaan deze dan ook zeker even aan de tand voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

mijn mobile heb ik ook besteld bij de IA.
ik ga ook meteen een lanparty erbij bestellen volgende week })
dan rest mij alleen nog goed geheugen en een leuke cpu koeler en het feest kan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Check de pricewatch: pricewatch: AMD Athlon XP-M 2500+ (S-A, 1,87GHz, 512KB, 266MHz FSB)

Het schijnt (maat van me heeft ze gemaild) om de Low Voltage (1,45v) 45Watt variant te gaan

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 13:14:
[...]

Goede keuze voor het mobo, het haalt redelijke hoge fsb snelheden 230 + en is zeer stabiel en fan EQ is een uitkomst :P

Ik hoop ook zeer binnenkort mn mobile binnen te krijgen uit de IA en we gaan deze dan ook zeker even aan de tand voelen!
NF7 was toch beter geweest denk ik. Dit is een gewezen overklokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

auch
Afbeeldingslocatie: http://www.knockknock.f2s.com/Screenies/3194mhz.gif

Ik ben een beetje op mijn bek gegaan bij de onderstaande IA, hopelijk komt alles goed.
Ik hoop binnenkort een 35 watt 2400 XP mobile te bezitten en/of een 2600 XP 45 watt mobile.
zie: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=31459
De inkoopaktie was een goede les voor mij. Voortaan doe ik zo iets zelf. Ik kon %*%** al in december aan de IA mobiles komen. Deze die ik nu noem, zijn voorlopig niet te krijgen in Europa misschien dat ik zelf iets probeer te regelen.
Ach ja, toen had ik wel iets anders aan mijn kop, aldoende leert men >:).
nb: mijn mobiles komen via een Engels bedrijf via de VS naar NL, deze CPU is in de UK gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Spice op 20-03-2004 00:37 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom ook al verhalen tegen van mobile's met een nieuwe stepping die niet meer zo hoog overklokken,2200 met 1,85 Vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 20 maart 2004 @ 00:33:
auch
[afbeelding]

Ik ben een beetje op mijn bek gegaan bij de onderstaande IA, hopelijk komt alles goed.
Ik hoop binnenkort een 35 watt 2400 XP mobile te bezitten en/of een 2600 XP 45 watt mobile.
De inkoopaktie was een goede les voor mij. Voortaan doe ik zo iets zelf. Ik kon %*%** al in december aan de IA mobiles komen. Deze die ik nu noem, zijn voorlopig niet te krijgen in Europa misschien dat ik zelf iets probeer te regelen.
nb: mijn mobiles komen via een Engels bedrijf via de VS naar NL, deze CPU is in de UK gekocht.
Als ik het goed begrijp ben je bang dat de mobiles van de IA niet de goeie zijn?
Ik heb namelijk ook besteld ;)
Ik wil natuurlijk ALLEEN een 45 watter, geen 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:57:
[...]

Als ik het goed begrijp ben je bang dat de mobiles van de IA niet de goeie zijn?
Ik heb namelijk ook besteld ;)
Ik wil natuurlijk ALLEEN een 45 watter, geen 75.
[mierenneukmodus]
Het is 72w niet 75w dacht ik :p
[/mierenneukmodus]

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 09:53:
Ik kom ook al verhalen tegen van mobile's met een nieuwe stepping die niet meer zo hoog overklokken,2200 met 1,85 Vcore.
Ik denk dat dit toeval is hoor.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 10:29:
[...]

[mierenneukmodus]
Het is 72w niet 75w dacht ik :p
[/mierenneukmodus]
Hehe, t is nog vroeg ;)

maar ook die wil ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 10:30:
[...]

Hehe, t is nog vroeg ;)

maar ook die wil ik niet :+
Kijk eens naar smoothtweaker :)
Dan kan je je nog bedenken hoor :p maar ja dat kan ook toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

auch
[afbeelding]

Start je daarvoor misschien ook een IA dan? Heb je deze voor ongeveer dezelfde prijs?
En de grote vraag is waarom kan je in NL zo weinig krijgen :? In duitsland etc. hebben ze veel eerder van zulke spullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik heb namelijk ook besteld
Ik wil natuurlijk ALLEEN een 45 watter, geen 75
o, nee volgens mij zijn ze goed. Dit is niet de plek om er op in te gaan btw, ik d8 alleen dat ik een afspraak had maar dat was klaarblijkelijk niet zo.
Start je daarvoor misschien ook een IA dan? Heb je deze voor ongeveer dezelfde prijs?
En de grote vraag is waarom kan je in NL zo weinig krijgen In duitsland etc. hebben ze veel eerder van zulke spullen
Ja, dat klopt. Maar waar een wil is, is een weg. Ik vertelde al dat ik in december een mobile had. Helaas zat ik toen prive in zware tijden. Ik denk/weet nu als je erg actief bezig bent met nieuwe ontwikkelingen, die ziet en er ook mogelijkheden in hebt dat ik er iets mee moet doen. Ik zit alleen nu erg vast aan mij vaste baan (32 uur) en heb niet altijd de ruimte. Daar hangt het organiseren van een IA af. Ik heb naast mijn baan een eigen tokootje waar ik barebones bouw en verkoop en dat gaat toch iets beter dan ik verw8 had, bovendien moet ik ook nog Spice-girl vermaken >:).
Ik wil binnenkort aan de slag met tablet-pc voor 850 euro daar zit volgens mij ook ruimte in.
We zien het wel ;).

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 20-03-2004 11:15 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 18 maart 2004 @ 23:40:
weet je dat wel zeker weet je hoe freaky heet zo'n laptop kan worden ..
Heet :P Maar (gelukkig) krijg ik m'n mp niet hoger bij het proggie, omdat 'ie al op z'n max staat (13,5) en je de fsb niet kunt veranderen.

Dus ik heb gelukkig niets kunnen mollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Krullebol schreef op 19 maart 2004 @ 06:46:
Hmm ik spreek Liosnel elke 2 dagen zo'n beetje... ik had nog een AN7 liggen die is nu al weg... maar verwacht er niet teveel van hoor... kan je beter een ASUS helemaal modden, die gaan een stuk harder!

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Whoot, 35 watts 2400 XP mobile zijn te bestellen!
2600 Mobile 45 Watt (nog niet), jullie horen nog van me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 22 maart 2004 @ 15:49:
Zozo, waar te bestellen bij je groothandel? >:) Dit keer wil ik een keer niet te laat zijn voor de IA :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Spice schreef op 22 maart 2004 @ 15:49:
De 35 Watt's versies wilden toch niet in een SocketA passen? Of zijn dat geen 1.25V exemplaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 22 maart 2004 @ 16:02:
[...]

De 35 Watt's versies wilden toch niet in een SocketA passen? Of zijn dat geen 1.25V exemplaren?
Is 35 wat niet bijna passief te koelen? Spice ik hoop dat je een IA start :*) da wil ik er direct eentje :9 . Hoeveel betaal je er ongeveer voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Kun je aan 2400 XP mobile code FJQ4C = 35 watt komen? antwoord ja, dubbel gecheckt net zoals ik de 45 Watt 2400 bestelde voor de IA.
GJQ4C is microOPGA.
Ze zijn niet goedkoop, reken op 110-115 euro (verkoopprijs) met de huidige stand van de dollar.
Het zijn dus Bartons btw :)

[ Voor 5% gewijzigd door Spice op 22-03-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

ik denk toch dat ik bij de volgende actie wel mee ga doen...:D
Mijn duron loopt nu op 2400 mhz, maar heeft daar wel; 2,05v voor nodig. ding vreet stroom als een ***.
kheb liever een die 2500 mhz doet op 1,90 ofzo.
Maar goed ik wacht wel rustig af, ik hou dit topic voorlopig iig goed in de gaten!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:45

sapphire

Die-hard pruts0r

Als er een IA komt voor die 35 watters dan ga ik ckers mee doen !!! zelfs voor die 115 euro :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaOverclocker schreef op 22 maart 2004 @ 21:00:
ik denk toch dat ik bij de volgende actie wel mee ga doen...:D
Mijn duron loopt nu op 2400 mhz, maar heeft daar wel; 2,05v voor nodig. ding vreet stroom als een ***.
kheb liever een die 2500 mhz doet op 1,90 ofzo.
Maar goed ik wacht wel rustig af, ik hou dit topic voorlopig iig goed in de gaten!
Is ie gemod? je gaat iig toch zeker een ferme prestatie boost krijgen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de duidelijkheid dan: volgens mij passen de 35 Watters niet op een normaal Socket A moederbord. De 45 Watters daarentegen wel. Verbeter mij s.v.p. als ik het mis heb.

Nog steeds geen inkoopactie mobiles aangekomen? Ben razend nieuwsgierig :P

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:25
Woutur je hebt helemaal gelijk de 45 en 72 watter passen in de socket A
en de 35watters niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

FJQ4C
zoek op: http://www.amdboard.com/amdid.html

https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=54992

Pfff, ik ben niet iemand die uit mijn nekt lult, dmv mij is de ia begonnen (en overgenomen :( door T), ik heb netjes een 2400 mobile 45 watt gekocht en de fotoos en benches op blz. 1 geplaatst.
Doet er verder niet toe maar ik word zo moe van mensen die roepen zonder iets te onderbouwen |:(

[ Voor 57% gewijzigd door Spice op 23-03-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op 23 maart 2004 @ 20:30:
Woutur je hebt helemaal gelijk de 45 en 72 watter passen in de socket A
en de 35watters niet
Je kan beter zeker weten waar je over praat voordat je wat zegt ;)

XXXX2400+FQQ4C= 45W OPGA
XXXX2400+FJQ4C= 35W OPGA
XXXX2200+GJQ4C= 35W mOPGA

Als je dus een 35W 2400+ hebt past hij dus altijd in socket A want de mOPGA's gaan maar tot 2200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
The Docter ik heb ook ff gezocht en gekeken en sorry voor verkeerd antwoord kan wel :) ik heb altijd ged8 dat het niet kon en dat 45watt en 72watt alleen voor socket A waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit draadje gaat zeker in mijn bookmark. Mijn Xp1800+ @2.29 is van deweek overleden :(

Een IA voor de mobile 35watter zou super zijn.

Korte vraag: op mijn mobo a7n8x deluxe rev1.0 was de laagste voltage waarde met een palamino 1.7, met de tbred weet ik het niet meer. Kan dit mobotje ook deze 35 of ander 42 watter standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06 19:08
auch
[afbeelding]

Heee, dat ziet er goed uit man!! :-D

Heb ook wel interesse in zo'n CPU....ga jij een AI starten?? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 20:29

Pubbert

random gestoord

Morgen komt mn laptop met Athlon XP-M 2800+ binnen, als ik deze zou gaan OCén (past toch in mn NF7-S neem ik aan?) hoever zou ik ongever kunnen komen? Heb nu luchtcooling, maar binnenkort is mn WC-setje weer compleet (pomp was kaduuk).

Mijn Barton 2500+ heb ik op 2.6Ghz gehad met die WC (220x12).

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 24 maart 2004 @ 14:11:
Morgen komt mn laptop met Athlon XP-M 2800+ binnen, als ik deze zou gaan OCén (past toch in mn NF7-S neem ik aan?) hoever zou ik ongever kunnen komen? Heb nu luchtcooling, maar binnenkort is mn WC-setje weer compleet (pomp was kaduuk).

Mijn Barton 2500+ heb ik op 2.6Ghz gehad met die WC (220x12).
De een haald 2600 de andere 2800, maar ik denk niet dat je veel meer haald dan 2600 met luchtkoeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 07:25:
Dit draadje gaat zeker in mijn bookmark. Mijn Xp1800+ @2.29 is van deweek overleden :(

Een IA voor de mobile 35watter zou super zijn.

Korte vraag: op mijn mobo a7n8x deluxe rev1.0 was de laagste voltage waarde met een palamino 1.7, met de tbred weet ik het niet meer. Kan dit mobotje ook deze 35 of ander 42 watter standaard aan?
Tb B =1,5 volt en sommige 1,65volt(2400+) ;) Ik denk wel dat hij het aankan en anders stel je toch zelf het voltage in B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik nou precies zo'n 2400+ 35 watt kopen, kehb al een uur zitten zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 15:43:
Waar kan ik nou precies zo'n 2400+ 35 watt kopen, kehb al een uur zitten zoeken :(
Volgens mij nergens in NL, alleen Spice kan er dus aankomen via via :Z . Hoop dat hij snel wat van zich laat horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:53:
[...]

Is ie gemod? je gaat iig toch zeker een ferme prestatie boost krijgen dan.
hijs wel gemod naar 256 kb ja....

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lopen die 35 watters nou op 1,25 V, las ik dat goed? Zou wel mooi zijn, dan hoeft mijn DFItje geen vmod :)
Maaruh, Spiceje, nog wat gehoord :D, of ben je je Spicegirl aan het vermaken;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 25 maart 2004 @ 00:41:
Lopen die 35 watters nou op 1,25 V, las ik dat goed? Zou wel mooi zijn, dan hoeft mijn DFItje geen vmod :)
Maaruh, Spiceje, nog wat gehoord :D, of ben je je Spicegirl aan het vermaken;)
Tuurlijk moet er wel een vmod op! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

hoi, spice-girl in Noorwegen dus ff tijd :). Ik moet 1st ff de lucht klaren mbt de 1e IA. Ik kom er zeker op terug. No worries!
<en ff de cebit laten inkicken :9~)>

[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 25-03-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijne net binnen.

AXMH2500FQQ4C T846993C41202
AQYHA 0410 TPAW 1999 AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:30:
...iemand ervaring met de Gistron Athlon Mobile XP 2400+/1.8MHZ/266(45W)? Dan bedoel ik zowel overclockbaarheid als leverbaarheid (de site lijkt te wijzen op 3-5 dagen?)...
Dat staat er echter al weken :X . Ik denk dat je het beste ze kunt mailen of het echt maar 3-5dagen duurt. Heb je anders niet nog een paar weken de tijd, want volgens mij heeft Spice dus contact met iemand die voor 35 watters kan zorgen, maar hij wilt eerst even de lopende IA afronden B) !
Hoop dat de volgende snel start >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:18
...iemand ervaring met de Gistron Athlon Mobile XP 2400+/1.8MHZ/266(45W)? Dan bedoel ik zowel overclockbaarheid als leverbaarheid (de site lijkt te wijzen op 3-5 dagen?)...
Nee, maar wel geinteresseerd, want ik wil er ook 1 gaan bestellen. En tot nu toe kan ik ze nergens anders vinden, behalve in Belgie, maar dat kost me 30 euro verzendkosten dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Nog een weekje, dan zullen we de mobiles van de IA ontvangen!! Kan haast niet wachten!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Dan zal dit topic lekker vol lopen met scores. ik kan zelf ook niet wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er in Nederland gewoon heel moeilijk aan te komen is,ik heb er zelf ook een besteld via een vriend die hem bij de groothandel kan bestellen maar wacht nu al 5 weken terwijl er al een paar keer gezegd werd door de groothandel "volgende week is hij binnen" pff en ik word al ongeduldig na een paar dagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb m'n mobile eindelijk binnen:

AMXH2500FQQ4C
AQYHA0410TPAW

Eerste test 2200Mhz en 1,575 Vcore(ik heb niet lager geprobeerd) en 32 graden idle,Super Pi 45 sec dus 2400 moet wel lukken denk/hoop ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Laatst online: 16-09 18:12

Garrett

Watercooler

Pifast 45 sec? Yeah right...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, hij zal wel niet goed hebben gekeken. Maak anders ff een screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

Laat me niet lachen .. 45 sec ... jeah en me duron zit daar met 2200 en de helft cache nog net onder 44 sec ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
l0l 45 seconden damn wat een goede cpu die is zelf nog sneller dan een AMD 256bit :) met 4mb Cache en 16GB Quatro Channel Memory 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door SmoothTweaker op 27-03-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry foutje moet niet Pifast wezen maar Super Pi. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe 2400Mhz(12x200)met 1,65V(kan misschien lager),Super Pi 43 sec en temperatuur idle(nu dus) 30 graden,alle sisoft benchmarks zonder problemen en ga nu ff prime95 proberen.
Hij is in ieder geval koeler dan me Duron op 2200MHz,moet alleen nog uitzoeken wat nu de zwakste schakel is,m'n moederbord of geheugen(BH-6 & CH-5) want ik kom niet hoger dan 210 fsb met beide reepjes en snelste timings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
SmoothTweaker schreef op 27 maart 2004 @ 14:21:
l0l 45 seconden damn wat een goede cpu die is zelf nog sneller dan een AMD 256bit :) met 4mb Cache en 16GB Quatro Channel Memory 8)7
Zo snel is het nou ook weer niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Misschien SuperPi1M (of hoe heet dat proggie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prime95 liep vast op 2400/1,65 maar wel stabiel op 2310/1,625 temp tijdens p95 37 graden(Zalman7000 max rpm)
Voor de Pifast liefhebbers 63,97 sec op 2310(210x11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Is zo'n mobile proc nou meteen unlocked of moet je eerst met de bruggen gaan snijden? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben maar ik kan het niet terug vinden? :?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Mobile procs zijn unlocked, zo kunnen ze op een lagere frequentie draaien met dezelfde fsb. Hetzelfde als de ahtlon 64's, deze zijn ook unlocked tot op een bepaalde multiplier.

Edit: Stomme typo :p Ze zijn dus unlocked :)

[ Voor 15% gewijzigd door pisart op 27-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Zijn ze nou unlocked, of te unlocken? :P

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

Exigence

dnkroz

iets schreef op 27 maart 2004 @ 17:17:
Zijn ze nou unlocked, of te unlocken? :P
Nou, waarom denk je dat iedereen een mobile koopt en de normale Athlon XP's mijdt? Normale Athlon XP's zijn standaard locked. en mobiles zijn standaard.....[vulmaarin] :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 27-03-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Exigence schreef op 27 maart 2004 @ 17:19:
[...]

Nou, waarom denk je dat iedereen een mobile koopt en de normale Athlon XP's mijdt? Normale Athlon XP's zijn standaard locked. en mobiles zijn standaard.....[vulmaarin] :)
Ja ok nu snap ik het wel ;). Alleen vroegah bijvoorbeeld, kon je je athlon wel unlocken. Maar dan moest je allemaal aan de gang gaan met zilverlijm enzo :P.

De gelockte athlons van nu zijn totaal niet te unlocken. Dus misschien is zo'n mobile ook gelocked, alleen kun je die wel unlocken met de bruggen. Aldus mijn hersenspinsel.

Maar tnx iig voor de info, ik koop niet graag een cpu voor €80 om er dan achter te komen dat ik die nog moet unlocken :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vage proc.
Doet zo'n 2.4ghz met 1.7volt, maar na een paar uur 2433 en 1.725volt, slaat windhoos vast, kan ik nog ff muis bewegen en dan crasht ie, gewoon scherm vast.
En meer volt en meer Mhz proberen, slaat ie zo al vast bij pifast, hij draait een keer of 4 dan vast.
Minder volt, error, meer volt, vast.
Nu ben ik aan het testen wat zijn max volt en Mhz is stabiel primen voor een uur of 10. Dan ga ik eens verder testen of ie ineens 1.9volt ofzo wil slikken en mss wel stabiel gaat draaien.
Anders zal ie gewoon lang moeten inbranden.
Ow ja ik doe een paar uur burnk7 en daardoor doet ie dus vaag na een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:14:
Ik heb ook een vage proc.
Doet zo'n 2.4ghz met 1.7volt, maar na een paar uur 2433 en 1.725volt, slaat windhoos vast, kan ik nog ff muis bewegen en dan crasht ie, gewoon scherm vast.
En meer volt en meer Mhz proberen, slaat ie zo al vast bij pifast, hij draait een keer of 4 dan vast.
Minder volt, error, meer volt, vast.
Nu ben ik aan het testen wat zijn max volt en Mhz is stabiel primen voor een uur of 10. Dan ga ik eens verder testen of ie ineens 1.9volt ofzo wil slikken en mss wel stabiel gaat draaien.
Anders zal ie gewoon lang moeten inbranden.
Ow ja ik doe een paar uur burnk7 en daardoor doet ie dus vaag na een paar uur.
Temperatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watercooled stressed 33 graden, nu aan het testen of ik warmer krijg met passief rad.
Nu dus 36 a 37 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He sOlAr4life we hebben dezelfde stepping en ook bij mij is 2400Mhz al moeilijk met 1,7v,ik kwam al eerder tegen op een duits forum dat de nieuwere steppings niet meer zo makkelijk waren over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

He sOlAr4life we hebben dezelfde stepping en ook bij mij is 2400Mhz al moeilijk met 1,7v,ik kwam al eerder tegen op een duits forum dat de nieuwere steppings niet meer zo makkelijk waren over te klokken.
Ik heb dit ook gelezen, ook op Amerikaanse fora. Er was zelfs een gast die beweerde dat niet alle mp's beschikbaar zijn, daar twijfel ik aan.
Wat ik ook lees, is dat de 2600 mobiles ongelooflijk hard gaan. 2400 35 watters zijn ook aardig, alleen daar zijn er zo weinig van dat je er weinig van leest. 2400 MHz op 1.7 volt was nog het leukste. Ik kan (nog) niet aan 2600 komen, dan wordt het aantrekkelijk om er een stel te kopen met wat 2400 35 watts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn proc doet net 2300Mhz 1.7V op lucht dus ja... 2960MHz op 2.08V in een prom. Die van NoStra is bijna hetzelfde als die van mij en die doet met gemak 2700MHz op water..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 27 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Ik heb dit ook gelezen, ook op Amerikaanse fora. Er was zelfs een gast die beweerde dat niet alle mp's beschikbaar zijn, daar twijfel ik aan.
Wat ik ook lees, is dat de 2600 mobiles ongelooflijk hard gaan. 2400 35 watters zijn ook aardig, alleen daar zijn er zo weinig van dat je er weinig van leest. 2400 MHz op 1.7 volt was nog het leukste. Ik kan (nog) niet aan 2600 komen, dan wordt het aantrekkelijk om er een stel te kopen met wat 2400 35 watts.
Tjah dat evrtel je al een tijd. Alleen wij kunnen er niet aankomen en jij wel. Ik wet dat je de rest eerst wilt afhandelen maar kan je die dingen gewoon halen in een shop @england/USA? Zojah wil je dat misschien vertellen welke :D . Maarja vreemd dat er zo moeilijk aan te komen is, lijkt me dat er veel vraag is en kan je toch juist zoveel mogelijk dingen verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 23:17:
[...]

Tjah dat evrtel je al een tijd. Alleen wij kunnen er niet aankomen en jij wel. Ik wet dat je de rest eerst wilt afhandelen maar kan je die dingen gewoon halen in een shop @england/USA? Zojah wil je dat misschien vertellen welke :D . Maarja vreemd dat er zo moeilijk aan te komen is, lijkt me dat er veel vraag is en kan je toch juist zoveel mogelijk dingen verkopen ;)
Tja we zullen het wel niet snappen maar BH-5 reepjes en AMD mobile's zijn big business alleen de fabrikanten weten het waarschijnlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mobiel nu stabiel op 2400Mhz lopen maar heeft daar wel 1,75V voor nodig,ik denk dat m'n moederbord niet hoger wil dan 210fsb want als ik mijn timings spd zet dan komt m'n geheugen geen Mhz hoger dan met de snelste timings,verder doet multiplier 10-10,5 het niet op m'n moederbord(daar had ik ook al last van bij m'n unlockte Duron) dus dat kan ook aan het Uberbios liggen.
Ik heb wel een keer het koelblok van m'n Northbridge afgehaald en er Artic Silver opgedaan maar deze Northbridge was niet echt vlak(eerder bol) dus het kontakt is niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens is er weer een nieuwe inkoopactie.
Helaas niet van Spice, dus ook geen 35Watters...
http://www.inkoopacties.net/ia/bxvpfb75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
VinnieWeiss schreef op 28 maart 2004 @ 12:25:
Overigens is er weer een nieuwe inkoopactie.
Helaas niet van Spice, dus ook geen 35Watters...
http://www.inkoopacties.net/ia/bxvpfb75
AMD Athlon XP-M 2400+ 266 FSB 35W
AXMD2400FJQ4C

Nog mee bezig maar waarschijnlijk leverbaar!

€ 0,00 0

Misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Intronic schreef op 28 maart 2004 @ 13:15:
[...]

AMD Athlon XP-M 2400+ 266 FSB 35W
AXMD2400FJQ4C

Nog mee bezig maar waarschijnlijk leverbaar!

€ 0,00 0

Misschien wel :)
Hehe, die stond er toen ik dit postte nog niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 28 maart 2004 @ 13:23:
[...]

Hehe, die stond er toen ik dit postte nog niet bij. :)
Eens even in de gaten houden, dan ben ik er snel bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Zijn die 35Watt dingen met 256kb cache of zijn het ook Bartons?
Edit-> ik heb het gevonden na een tijd zoeken:

XP-Ms 35 watts
2400+/266FSB (Barton)
2200+/266FSB (Barton)
2000+/266FSB (Thoroughbred)
1900+/266FSB (Thoroughbred)
1800+/266FSB (Thoroughbred)
1700+/266FSB (Thoroughbred) Dies Q1

Athlon XP-Ms 45 watts
2600+/266FSB (Barton) – this one is 47 watts
2500+/266FSB (Barton)
2400+/266FSB (Barton)
2200+/266FSB (Thoroughbred)
1900+/266FSB (Thoroughbred)

Athlon XP-Ms 72 watts
3000+/266FSB (Barton)
2800+/266FSB (Barton)
2600+/266FSB (Barton)
2500+/266FSB (Barton)
2400+/266FSB (Thoroughbred)
2200+/266FSB (Thoroughbred)

Gaan die 2400+ 35W dingen nog harder dan de 2600+ 45Watt?

[ Voor 76% gewijzigd door kutkip op 28-03-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat m'n 2500 voorlopig ff draaien op 2200Mhz en 1,575(1,63V volgens Asus probe en lager kan ik niet in het bios),ik had m'n Duron ook op deze snelheid draaien maar had daar 1,85V voor nodig en de Duron was een stuk warmer(3-5 graden).
Misschien dat ik m'n NB ga vlakken of overstap op een DFI Infinity,valt me trouwens op dat als ik me Zalman 7000 sneller laat draaien de NB ook warmer wordt :?
Ik lees dat er al weer een nieuwe inkoopactie is en zo'n 2400 35W lijkt me wel wat voor een Barebone(SN41G2 of SN45G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Tjah dat evrtel je al een tijd. Alleen wij kunnen er niet aankomen en jij wel. Ik wet dat je de rest eerst wilt afhandelen maar kan je die dingen gewoon halen in een shop @england/USA? Zojah wil je dat misschien vertellen welke . Maarja vreemd dat er zo moeilijk aan te komen is, lijkt me dat er veel vraag is en kan je toch juist zoveel mogelijk dingen verkopen
Het is een groothandel in nl waar ik goede contacten mee heb. Ik kan misschien wel veel verkopen maar ik ben maar een klein eenmanszaakje en ben door de omstandigheden niet aktief zelf bezig.
Wat is er dan? Tsja ik ben door allerlei gebeurtenissen (waarschijnlijk)overspannen (werk al 3 weken maar 50 procent), dat is niet iets wat je graag toegeeft of vertelt, ik werk nu dus veel minder en ben met allerei 'dingen' bezig om weer terug te komen.
Ik zou dolgraag een hoop energie steken om van alles te kopen, te testen en te verkopen helaas heb ik gewoon de fut niet :(.
Misschien moet ik wel kappen met werken en alleen hardware gaan verkopen maar ik zie me niet een shop runnen, naast met mijn handen werken, moet ook mijn hoofd met veel info gevoed geworden (wetensch. onderzoeker) dus neem ik die stap ook niet (komt ook door de omstandigheden)
Ik vond het handig om dit dan met iemand samen te doen, alleen dit ging niet zo goed. Ik ben daarom nogal terughoudend.
Wat heb jullie hieraan? Niks maar dan ben ik het kwijt.
Inkoopactie is voor mij ook fijn omdat je dan in 1x kunt bestellen en verkopen en geen voorraad hebt. Ik zou het graag samen doen maar je snapt al ik ben wantrouwig en door de omstandigheden geen ideale partner.
Reken dus ff niet op mij, hoeft ook niet want iemand anders doet het al. Ik wil niet iets half doen als ik het wel doe, doe ik het goed en hoor je het vanzelf.
Ik ben niet zielig ofzo, komt wel goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rustig Jongen, adem in.....adem uit....:P
Tja, we verwachten ook geen wonderen van je, als het niet gaat..dan gaat het niet he :)
ff eenv raagje over de steppings:
voor de 35 watter: AXMD2400FJQ4C
en de 45: AXMH2500FQQ4C

zijn dit goeie steppings ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Spice schreef op 27 maart 2004 @ 23:09:
[...]

Zou je misschien je bron kunnen vermelden? Ben wel benieuwd welke threads er lopen over die steppings of zit je voornamelijk op Xtreme?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

voornamelijk op Xtreme?
yeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Gistron zouden ze nu (1-2 dgn. levertijd) de Athlon-MP 2400+ (45watt, maar niks over stepping) binnen moeten hebben...maar ik zit nu te twijfelen om deze te halen of nog ff te wachten op de MP-2600+ 45watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:17:
Op Gistron zouden ze nu (1-2 dgn. levertijd) de Athlon-MP 2400+ (45watt, maar niks over stepping) binnen moeten hebben...maar ik zit nu te twijfelen om deze te halen of nog ff te wachten op de MP-2600+ 45watt.
Hier te verkrijgen: www.inkoopacites.net ;)
Edit: Of bedoel je echt een MP, kan je ook makkelijk modden van een Mobile :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier eigenlijk nooit (lees wel al 2 jaar), maar dit is wat gistron mij stuurde toen ik naar de levertijd van de 2400+ mobile vroeg:

"Geachte heer/mevrouw,

De verwachte levertijd is ongeveer een week (dit wel onder voorbehoud).

Met vriendelijke groet,

Gistron."

Kost je wel 112 euro exclusief verzendkosten dus de inkoopactie lijkt mij ook verstandiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:57:
Ik laat m'n 2500 voorlopig ff draaien op 2200Mhz en 1,575(1,63V volgens Asus probe en lager kan ik niet in het bios),ik had m'n Duron ook op deze snelheid draaien maar had daar 1,85V voor nodig en de Duron was een stuk warmer(3-5 graden).
Misschien dat ik m'n NB ga vlakken of overstap op een DFI Infinity,valt me trouwens op dat als ik me Zalman 7000 sneller laat draaien de NB ook warmer wordt :?
Ik lees dat er al weer een nieuwe inkoopactie is en zo'n 2400 35W lijkt me wel wat voor een Barebone(SN41G2 of SN45G)
Is het voltage bij de A7n8x ook 1,575 als de Vcore instelling op [Auto] staat? Tis maf dat dit mobo niet het standaard voltage van zo'n mobile cpu aankan.

Het bord zou zo laag moeten kunnen, in de handleiding staat zelfs dat je van 1.1 volt tot 1.85 volt kan instellen. Dit klopt niet, ik vind op internet overal dat het alleen maar het standaard voltage vd cpu is of hoger. Maar dit gaat hier dus niet op, want het blijkt dus 1,575 of hoger te zijn bij een mobile. :? Zou iemand opheldering kunnen geven?

Ik zit namelijk te denken aan een Asus a7n8x-e deluxe (lekker gigabit lan) en zon mobile proc voor mijn toekomstige htpc, en dan is het wel lekker dat ie inderdaad maar 45 watt verstookt. (qua geluid enzo)

Ik hoop dat dit niet te offtopic is, lage voltages horen hier eigenlijk niet echt thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 16:38:
Ik post hier eigenlijk nooit (lees wel al 2 jaar), maar dit is wat gistron mij stuurde toen ik naar de levertijd van de 2400+ mobile vroeg:

"Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,

Gistron."

Kost je wel 112 euro exclusief verzendkosten dus de inkoopactie lijkt mij ook verstandiger. :)
Ik kreeg iets anders: namelijk dit:
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment hebben wij de Boxed versie van deze processor nog op voorraad bij ons postorder bedrijf. De voorraad is op dit moment 3 stuks. Waarneer de voorraad 0 is en we zouden deze processor moeten bestellen, dan is de verwachte levertijd ongeveer een week (dit wel onder voorbehoud)

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

Gistron.
Dus ze hebben er 3. Alleen ik vraag me af of ze me wel goed begrepen hebben of dat ze de gewone 2400+ bedoelen, want een mobile is toch nooit 'boxed'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 16:38:

"Geachte heer/mevrouw,

Met vriendelijke groet,

Gistron."

De IA lijkt me inderdaad een betere keus. De 2400+ is daar namelijk ook een 35w ipv de 45w bij Gistron.

Heb er zelf inmiddels 1 besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjmeut op 29-03-2004 20:24 ]

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Mobile 2500 valt toch tegen en mag dan ook aannemen dat de nieuwe steppings moeilijker zijn over te klokken :(
Ik heb 1,85V nodig om 2400Mhz te draaien en dan kan ik misschien 30min prime95(max heat torture test)draaien dus niet stabiel,temp is dan 55 graden.
Bij 2500Mhz en 1,9V boot het bios al niet eens meer op dus 2200-2300Mhz is het wel zo'n beetje voorlopig :'( ik had net zo goed een gewone Barton kunnen kopen want ook die halen de 2200-2300 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
maar dan is wel de mp gelocked en kan je ook je fsb niet hoger krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 15:52:
Mijn Mobile 2500 valt toch tegen en mag dan ook aannemen dat de nieuwe steppings moeilijker zijn over te klokken :(
Ik heb 1,85V nodig om 2400Mhz te draaien en dan kan ik misschien 30min prime95(max heat torture test)draaien dus niet stabiel,temp is dan 55 graden.
Bij 2500Mhz en 1,9V boot het bios al niet eens meer op dus 2200-2300Mhz is het wel zo'n beetje voorlopig :'( ik had net zo goed een gewone Barton kunnen kopen want ook die halen de 2200-2300 wel.
Tjah, altijd houd je dat niet alle steppings goed zijn :+ . Zo zijn er tegenwoordig ook Barton's(2500+) die nog geen 2200mhz doen. Dus met een mobile zit je iniedergeval wel aardig goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 30 maart 2004 @ 16:02:
maar dan is wel de mp gelocked en kan je ook je fsb niet hoger krijgen ;)
De 2500 heeft multiplier 11 dus er is genoeg ruimte om met de fsb te spelen.
Ik kan trouwens nu ook multipliers onder de 11 niet krijgen maar dat ligt aan mijn moederbord.

Voor 2200 Mhz heb ik 1,632V(bios 1,575) nodig,oudere steppings gaan meestal tot 2400Mhz met dit voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:32:
[...]

Voor 2200 Mhz heb ik 1,632V(bios 1,575) nodig,oudere steppings gaan meestal tot 2400Mhz met dit voltage.
Ik heb me XP 2400 mobile ook op 2200mhz (11*200) lopen op 1,5 volt en stabiel.
Hij is gewoon maar 24 graden idle met boked koeler

Specs

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.