Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 23:26:
Epox 8RDA+ 1.1 chipsetrev. c. Ok net werd het echt bizar (op 2.0vcore): toen startte ik prime torture test en toen sloeg het hele systeem uit
Iets anders wat bizar was, was dat toen ik de proc er net in had en hij niet werd herkend etc. (en op 600mhz werd gezet) dat ik toen in de BIOS ineens de spanning van de Chipset kon instellen (een feature die pas op 8RDA+ 2.0 zit!). Dat is nu weer weg ook...
(WOW ik zie net: 2200mhz@1,9vcore -> 88 graden!!!

Maar prime is stabiel tot nu toe, 10 tests and running...) Maar straks is dit mijn max.!!!

Dat zou balen zijn.
edit:
Eh nee, 64 graden, SpeedFan stond verkeerd ingesteld. Pfoei. Valt weer mee.
edit:
OK FOK! En weer zette de computer zichzelf 'uit' dwz. dood, lampje blijft branden, geen soft-off, geen ctrl-alt-del etc...
Er zijn nu 3 dingen die ik zelf kan verzinnen (dus commentaar is welkom):
- jammere core: het zit er niet in
- mijn chipsetkoeling is inadequaat. Dit is reëel want er zit geen fan op het koellichaam op het moment...
- mijn processorkoeling is inadequaat en hij doet on-core diode shutdown. Wel wat raar zou dat zijn, want zoals ik schrijf, de uitgelezen temp. is niet zo heel schrikwekkend hoog... En de koeler is een groot koperen blok van Coolermaster met heatpipe, niet het minste dingetje...
Eh... HELP!!!
damn ik weet niet wat voor koeling jij heb maar 64 grade vind ik NOG veel en op 1.9 vcore nog wel.
zit je koeler er wel goed op met arctic silver? en wat voor fan zit erop..
mijn normale 2800+ barton op 9,5 x 255 @ 2volt is 35 idle en 42 stressed op air
thermalrightslk 900a + 80 mm fan @ 4800 rpm
tja herrie maarja, je wil oc'en
(btw mijn mobile staat als betaling ontvangen dus nu nog ff wachten !

ik ben z benieuwt of deze hard gaat, mijn 2800+ heeft namelijk moeite met hoger als 2450 mhz dan doet hij het niet)
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 13-03-2004 08:52
]