Hee beste mensen
In MoHaa (1.11) heb ik constant last van het feit dat de bovenste helft/derde van mn scherm een stukje eerder ververst dan de rest. Als ik rondkijk in een kamer, zie ik op de bovenste helft van mn scherm een iets gedraaider beeld dan op de onderste helft, soms is mn beeld ook in drieen gesplitst. Het is het ergst bij verticale opjecten als palen en balken.
Toen ik het probleem voor het eerst zag dacht ik gelijk: ow, ff vsync aanzetten. Maar dat helpt dus geen biet.
Allereerst mn setup:
Athlon 1800+
GeForce4 Ti4200 64Mb (met forceware 53.03 WHQL)
512Mb pc2700
17" tft, draait op 60Hz refresh
Wat heb ik al geprobeerd?
- vsync aangezet.
- com_maxfps op 60 gezet
- even gevarieerd in resolutie enkleurdiepte. Probleem treedt op in zowel 1280x1024x32 als in 800x600x16...
- gegoogled, leverde weinig op.
- geGoT. Enige thread die er qua symptomen op leek was deze, maar de aldaar aangeboden oplossing werkt niet.
- nieuwste(?) drivers voor GF4 gehaald, hielp niets.
- stevig gebaald
Nou heb ik de indruk dat het misschien aan tft ligt. Dit denk ik omdat ik het spel op een bijna identieke pc met een CRT-bak heb zien draaien en toen was er geen vuiltje aan de lucht.
Mijn vragen:
- klinkt dit probleem bekend?
- Speelt iemand MoHaa op een tft en heeft hij nergens last van? Let me know!
- Heeft er iemand een workaround/oplossing?
Mijn dank is groot
In MoHaa (1.11) heb ik constant last van het feit dat de bovenste helft/derde van mn scherm een stukje eerder ververst dan de rest. Als ik rondkijk in een kamer, zie ik op de bovenste helft van mn scherm een iets gedraaider beeld dan op de onderste helft, soms is mn beeld ook in drieen gesplitst. Het is het ergst bij verticale opjecten als palen en balken.
Toen ik het probleem voor het eerst zag dacht ik gelijk: ow, ff vsync aanzetten. Maar dat helpt dus geen biet.
Allereerst mn setup:
Athlon 1800+
GeForce4 Ti4200 64Mb (met forceware 53.03 WHQL)
512Mb pc2700
17" tft, draait op 60Hz refresh
Wat heb ik al geprobeerd?
- vsync aangezet.
- com_maxfps op 60 gezet
- even gevarieerd in resolutie enkleurdiepte. Probleem treedt op in zowel 1280x1024x32 als in 800x600x16...
- gegoogled, leverde weinig op.
- geGoT. Enige thread die er qua symptomen op leek was deze, maar de aldaar aangeboden oplossing werkt niet.
- nieuwste(?) drivers voor GF4 gehaald, hielp niets.
- stevig gebaald
Nou heb ik de indruk dat het misschien aan tft ligt. Dit denk ik omdat ik het spel op een bijna identieke pc met een CRT-bak heb zien draaien en toen was er geen vuiltje aan de lucht.
Mijn vragen:
- klinkt dit probleem bekend?
- Speelt iemand MoHaa op een tft en heeft hij nergens last van? Let me know!
- Heeft er iemand een workaround/oplossing?
Mijn dank is groot