[MoHaa] graphics zijn brak, Vsync lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Topicstarter
Hee beste mensen

In MoHaa (1.11) heb ik constant last van het feit dat de bovenste helft/derde van mn scherm een stukje eerder ververst dan de rest. Als ik rondkijk in een kamer, zie ik op de bovenste helft van mn scherm een iets gedraaider beeld dan op de onderste helft, soms is mn beeld ook in drieen gesplitst. Het is het ergst bij verticale opjecten als palen en balken.

Toen ik het probleem voor het eerst zag dacht ik gelijk: ow, ff vsync aanzetten. Maar dat helpt dus geen biet.

Allereerst mn setup:

Athlon 1800+
GeForce4 Ti4200 64Mb (met forceware 53.03 WHQL)
512Mb pc2700
17" tft, draait op 60Hz refresh

Wat heb ik al geprobeerd?
- vsync aangezet.
- com_maxfps op 60 gezet
- even gevarieerd in resolutie enkleurdiepte. Probleem treedt op in zowel 1280x1024x32 als in 800x600x16...
- gegoogled, leverde weinig op.
- geGoT. Enige thread die er qua symptomen op leek was deze, maar de aldaar aangeboden oplossing werkt niet.
- nieuwste(?) drivers voor GF4 gehaald, hielp niets.
- stevig gebaald :)

Nou heb ik de indruk dat het misschien aan tft ligt. Dit denk ik omdat ik het spel op een bijna identieke pc met een CRT-bak heb zien draaien en toen was er geen vuiltje aan de lucht.

Mijn vragen:

- klinkt dit probleem bekend?
- Speelt iemand MoHaa op een tft en heeft hij nergens last van? Let me know!
- Heeft er iemand een workaround/oplossing?

Mijn dank is groot :)

specs

Verwijderd

Ik ben geen TFT expert, maar zou het soms met de respone time van je monitor te maken kunnen hebben? Als dat zo is, dan zou je hetzelfde effect bij meer 'snelle' spellen moeten zien. Probeer eens je TFT om te wisselen met een CRT en/of probeer eens andere FPS spellen uit :)

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Topicstarter
de betreffende tft is een LG L1710S met (volgens de specs) een refresh van 16ms. Dat is erg laag en zou dus geen probleem moeten vormen. Bovendien speel ik op dezelfde computer zo'n 10uur/week Counter-Strike, zonder problemen. Dus de computer is het probleem niet.

Het moet haast een instelling in MoHaa zijn, maar daar ben ik dus niet zo in thuis.

Wel attent trouwens dat er om 1:40 een mod aanwezig is. Petje af hoor!

specs

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Topicstarter
com_maxfps staat nu op 50 (waar hij dus ook mooi nonstop tegenaan zit)

50 frames/sec is lager dan de refreshrate van mn monitor, dus dan kan ik toch nooit een vsync-probleem krijgen? Ik snap het niet meer.

Voor de mensen die MoHaa kennen: als testcase gebruik ik The Hunt (obj1). Daar zit helemaal aan het begin van de map (voor allies, wel te verstaan) links een kamer met een leuk behangetje met vertikale strepen. Welnu, als ik daar ga staan en ik kijk langzaam rond, dan verspringt mn beeld op 3 verschillende hoogtes, vrij irritant.

Iemand?

specs

• _fool

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Topicstarter
Hee mensen,

Uiteindelijk zelf de oplossing gevonden in de cmdlist van MoHaa.

r_swapinterval 1

Zet ook in de applicatie zelf vsync aan. Kennelijk overrulede MoHaa de windows-settings.

edit:
Deze kan dus dicht

[ Voor 9% gewijzigd door _fool op 02-03-2004 16:11 ]

specs