MOHAA graphics varnacheld

Pagina: 1
Acties:

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuwe pc met een ATI Radeon 9700 TX, 128 MB videoplank.

Als ik MOHAA speel, dan pleurt 'ie de refreshrate terug naar 75hz, waar ik dus echt de schele koppijn van krijg.

Ik heb al ff in de search gekeken en enkele Radeon topics doorgespit, daar wordt het probleem wel aangestipt, maar geen oplossing aangedragen. Ik heb de nieuwste ATI drivers net geinstalled, maar dat bregt geen verbetering.

Iemand al enig idee hoe je dit kan oplossen??

HENG HENG

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Je hebt een probleem met games, en die horen in Spielerij - Problemen & Vragen, dus bij deze staat 'ie nu daar :)

Probeer eens de console omlaag te halen (druk op ~) en daar r_displayrefresh xx (waar xx de gewensde refreshrate is) in te voeren, en druk op Enter. Tik daarna vid_restart in om de instellingen toe te passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 11-07-2003 09:32 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Ik denk dat je de Refresh Rate Overrite nog gewoon op 75 Hz hebt staan, waardoor elk spel die op een andere resolutie dan je desktopresolutie draait dus op 75 Hz draait.

Refresh Rate Overrite verander je zo:
Rechtermuis knop ergens op je desktop » Eigenschappen en dan bij de tabbladen moet je op Instellingen klikken, dan krijg je dus dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.stfu.nu/mindless/images/refresh11.jpg

Vervolgens druk je op Geavanceerd (de omcirkelde knop). Nu krijg je dus weer een nieuw scherm met ook weer allemaal tabbladen, één van deze tabbladen heet Displays (staat een ATI logo voor). Daar moet je op klikken en dan krijg je dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.stfu.nu/mindless/images/refresh22.jpg

Nu moet je dus weer op het omcirkelde gedeelte klikken en krijg je wéér een nieuwe scherm, maar deze is eindelijk waar je moet zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.stfu.nu/mindless/images/refresh33.jpg

Bij het uitklapschermpje die uitgeklapt staat, waar boven staat Refresh Rate Override kan je de refreshrate instellen die je wilt hebben voor elke resolutie. Als je dus 100 Hz instelt draait elk spel en alle programma's op die resolutie. (Alleen moet je dan wel uitkijken met de resoluties, want ik denk niet dat je monitor op elke resolutie bijvoorbeeld 100 Hz aan kan).

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat dit ook je probleem verhelpt :)

The devil is in the details.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
spel draait op exact dezelfde settings als mijn desktop, 1024x768@85hz, 32 bits kleurdiepte. Ik zal het eens ff proberen in die console.

excuus voor het verkeerd plaatsen. zal wel door de warmte komen...

HENG HENG

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Rafe schreef op 10 July 2003 @ 13:34:
Je hebt een probleem met games, en die horen in Spielerij - Problemen & Vragen, dus bij deze staat 'ie nu daar :)

Probeer eens de console omlaag te halen (druk op ~) en daar r_displayrefresh xx(waar xx de gewensde refreshrate is) in te voeren, en druk op ENter. Tik daarna vid_restart in om de instellingen toe te passen.
Deze werkt. thnx!!!

HENG HENG