Toon posts:

[XP] home gebruikers wisselen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt werkt de functie gebruikers wisselen in windows xp home bij mij niet meer. De optie voor snel af en aanmelden heb ik aanstaan. Op het moment dat van gebruiker 1 naar 2 wordt gewisseld (2 administrator accounts) zie ik wel het welkom scherm, daarna wordt alles zwart.

Als ik vervolgens een tijdje wacht, kom ik weer terug in het aanmeld scherm??? Daarna kan ik geen van beide accounts meer gebruiken en is de enige optie een reboot. Vind dit wel een erg vaag probleem, ik ben ook met de search niets tegengekomen wat hier op lijkt.

Help please, ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat zegt het eventlog hierover? (Configuratiescherm, systeembeheer, logboeken)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Eventviewer bekijken inderdaad.. en Windows update uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn eventviewer staat rond het tijdstip waarop ik heb geprobeerd te wisselen het volgende:

WinMgmt kan de basisonderdelen niet initialiseren. Dit kan het gevolg zijn van een incorrect geïnstalleerde versie van WinMgmt, een mislukte upgrade van de WinMgmt-opslagplaats, onvoldoende schijfruimte of onvoldoende geheugen.

De windows installatie is verder helemaal up to date. Ik heb geen idee waar dat winmgmt progje voor is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossingen uit dat topic geprobeerd en het werkt niet. Wel ben ik er achter gekomen dat er iets mis is met WMI. Toen ik de eigenschappen voor Terminal Services bekeek, kwam er een pop up waarin stond:

WMI algemene fout

Ik zou niet weten of dat er iets mee te maken heeft, maar misschien weet iemand met deze fout wat er mis is.

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje, sorry maar ik kom er niet uit namelijk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bij je eventviewer melding staat ook een eventcode - kijk eens bij www.eventid.net ofdat er iets nuttigs bij staat? (en post het hier ook even inclusief de source) :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is alles wat bij het event vermeld staat. Met het ID 28 krijg ik bij microsoft online help de melding dat er geen informatie voorhanden is.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: WinMgmt
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 28
Datum: 29-2-2004
Tijd: 14:38:41
Gebruiker: n.v.t.
Computer: JEROEN-A2800
Beschrijving:
WinMgmt kan de basisonderdelen niet initialiseren. Dit kan het gevolg zijn van een incorrect geïnstalleerde versie van WinMgmt, een mislukte upgrade van de WinMgmt-opslagplaats, onvoldoende schijfruimte of onvoldoende geheugen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost! Ik heb via de recovery console van winxp het bestand winlogon opnieuw ge-extract. Vervolgens werkte alles weer normaal. Topic kan gesloten worden dus.
Pagina: 1