Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Voeding] Compaq voedingen compatible?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Compaq PC met 250Watt voeding, die heb ik wel zo uitgebreid dat de voeding tekort komt. Ik heb een nieuwe videokaart, 2 modems en een soundcard aangesloten. Nu staat er bij de software van m'n videokaart (Asus 9600Xtreme) dat hij niet genoeg power krijgt van het moederbord. Ik neem aan dat dat dus aan mijn zwakke voeding ligt (als dat niet zo is word ik graag verbeterd).

1)Nu heb ik een nieuwe voeding gevonden, maar er staat P4 bij op de site, betekent dat dan dat het alleen compatible is met P4 moederborden?

2)Hoe sluit ik de voeding aan? Moet je de kabels uit de componenten verwijderen en krijg je die draden bij een nieuwe voeding, of moet je de draden uit de voeding verwijderen, en dan hoe?

Zou 400Watt genoeg zijn voor de PC die ik nu heb;
Compaq moederbord
512 sdRAM
Asus 9600Xtreme editie
En nog een paar componenten die energie zuigen?

Als ik te kort ben geweest met informatie geven e.d. moet je dat even aangeven.

B.v.d.!

William

Verwijderd

1) nee, dat er zo'n extra 4 polig stekkertje bij zit. nix van aantrekken.

2) haha. er zitten stekkers aan hoor. didn't notice?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voeding komt compleet met bedrading. De zgn. P4 aansluiting, die overigens ook voor een AMD64 benodigd is, zit daar ook bij maar die zul je gezien jouw vraag niet nodig hebben.

Let op dat Compaq weleens problemen heeft met niet Compaq voedingen. Formaar kan afwijken en soms ook de bedrading.

Advies goed kijken of het een standaard-voeding met een standaard-bedrading betreft.

edit:

Laat dat groeten en gedag zeggen maar achterwege, Tweakers groeten elkaar constant en het scheelt weer wat regels tekst :)

Ook even op de topictitel letten... 'hoe' kan van alles zijn, bijv. Hoe... vangt een koe een haas. Voeding voor Compaq. Compatible? was een mooie geweest

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 28-02-2004 16:50 . Reden: mooi mooi van gemaakt ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal een newb bij GoT, vandaar.

Ik ga zo een voeding halen van 400Watt, hopelijk is dat genoeg en kan ik 'm aansluiten met mijn "kennis". Bedankt voor de replies :)

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
of 400watt genoeg is voor jou systeem ligt er helemaal aan wat voor een 400watt voeding je gaat halen, een 300watt voeding van een goed a merk (antec/enermax etc) zou je system aankunnen terwijl bv een q-tec (b-merk dus) :r van 400watt dat mischien niet zou kunnen..

ik zou eigenlijk niet weten wat dit met CME te maken heeft maargoed :)

Ik zou als ik jou was even in dit "Welke voeding heb ik nodig?" topic kijken!

[ Voor 30% gewijzigd door naps op 28-02-2004 13:57 ]

Verwijderd

naps schreef op 28 februari 2004 @ 13:54:
of 400watt genoeg is voor jou systeem ligt er helemaal aan wat voor een 400watt voeding je gaat halen, een 300watt voeding van een goed a merk (antec/enermax etc) zou je system aankunnen terwijl bv een q-tec (b-merk dus) :r van 400watt dat mischien niet zou kunnen..

ik zou eigenlijk niet weten wat dit met CME te maken heeft maargoed :)

Ik zou als ik jou was even in dit "Welke voeding heb ik nodig?" topic kijken!
Wat dit met CME te maken heeft? Nou.. best wel veel.. Casemodding & Elektronica ;).. er komen hier vaker vragen over de voeding ed voorbij, vooral als het gaat om het aansluiten van voedingen en koppelen van voedingen ed. Nu is deze vraag eigenlijk niet zoveel elektronica, maar dat wist de ts nog niet voordat hij het topic opende ;)

Verwijderd

Topicstarter
True, en het probleem is verholpen. Ik heb zonder al te veel problemen de voeding (480Watt) aan kunnen sluiten. Thanks voor alle replies!

Kan van mij een slotje op. :)
Pagina: 1