Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die 500mA is per controller. Maar let er dan wel op dat jou controller dat ook kan leveren. Even zoeken op merk en type moet je de benodigde info wel geven.
Of je moet er een zelfpowerd usb hub tussen zetten, maar dat is waarschijnlijk juist niet de bedoeling.
Of je moet er een zelfpowerd usb hub tussen zetten, maar dat is waarschijnlijk juist niet de bedoeling.
Ik weet het niet zeker, maar ik heb geloof ik een NEC EHCI controllertje, omdat ik ook een NEC lap hebolof schreef op 27 februari 2004 @ 16:32:
Die 500mA is per controller. Maar let er dan wel op dat jou controller dat ook kan leveren. Even zoeken op merk en type moet je de benodigde info wel geven.
3x Intel 82801DB/DBM Universal Host Controller en 1x Intel 82801DB/DBM Enhanced Host Controller (USB2).
Eigenschappen van de Root hub geeft aan dat ie self-powered is met 500 mA per poort.
Eigenschappen van de Root hub geeft aan dat ie self-powered is met 500 mA per poort.
[ Voor 30% gewijzigd door Stoney3K op 27-02-2004 16:44 ]
Dan kun je er wel vanuitgaan dat je er 500mA uit mag halen. Zet er anders voor de zekerheid een zekering tussen.
Dan is je usb ook nog een beetje beschermd.
Bij mij doet ie het gewoon op de usb hoor
Casemod: Cubeleon
heeft het nut om een zekering tussen je usb en je backlite te stoppen als je weet dat je backlite 250 mAh trekt en je twijfeld of je usb 500 mAh of minder trekt? ik neem aan dan die backlite geen variable stroom nodig heeft. en dat de usb poort of mobo zowiezo wel doorbrand als er te veel stroom wordt onttrokken en dat die zekering niet zoveel uitmaakt dan (tenzij je een kortsluiting veilig wilt stellen)olof schreef op 27 februari 2004 @ 16:47:
Dan kun je er wel vanuitgaan dat je er 500mA uit mag halen. Zet er anders voor de zekerheid een zekering tussen.
-een zekering met een hoog amperage niveau (om ut zo maar te noemen) trekt zich er niet zoveel van aan als je usb poort doorbrand.
-een zekering met een te laag amperage niveau <250 zal er telkes weer uitspringen als je spanning op je backlite zet.
of zit ik nu echt lelijk in de fout... *correct me if im wrong*
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Als je weet dat je lcd 250 mA trekt hoef je verder niets te doen nee. Als je niet zeker weet of ie 250 of 450 mA trekt (of nog ietsje meer) is wel verstandig om te zekeren. Niet voor je lcd, maar voor je usb poorten. Persoonlijk heb ik namelijk liever een zekering kapot dan een usb poort.
Als je zeker weet dat je lcd 250 mA trekt maar je weet je usb poort niet helemaal zeker zou ik ook zekeren. Op 280 mA bijvoorbeeld. Net genoeg om voor je lcd geen problemen te veroorzaken. Dit zal eigenlijk geen invloed hebben, maar het geeft wel een veilig gevoel. Als je usb dit niet kan leveren zal ie of kapot gaan, of gewoon zijn maximale stroom leveren. In het laatste geval zal je lcd het gewoon niet doen door een gebrek aan vermogen.
Als je zeker weet dat je lcd 250 mA trekt maar je weet je usb poort niet helemaal zeker zou ik ook zekeren. Op 280 mA bijvoorbeeld. Net genoeg om voor je lcd geen problemen te veroorzaken. Dit zal eigenlijk geen invloed hebben, maar het geeft wel een veilig gevoel. Als je usb dit niet kan leveren zal ie of kapot gaan, of gewoon zijn maximale stroom leveren. In het laatste geval zal je lcd het gewoon niet doen door een gebrek aan vermogen.
ik voed hem via de ps/2 poort, 9 van de 10 nieuwe toetsenborden gebruiken usb.
plus had ik toevallig nog zo'n doorlus adaptertje liggen van ps/2, waar al een stekker opzit
plus had ik toevallig nog zo'n doorlus adaptertje liggen van ps/2, waar al een stekker opzit
Pagina: 1