Toon posts:

[XP] Nieuw mainboard - XP opnieuw installeren?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja lui....
Ik ben van plan mijn mbo, proc en mem te gaan vervangen. Wat denken jullie? Moet ik xp opnieuw installeren (even los gezien van de activatie)?
Ga van amd 900 naar 2500+ en van VIA naar SIS de rest (nou ja wat over blijft) blijft hetzelfde....
O ja, als het werkt, watzijn pro cq. contra's. Wat is het voordeel om opnieuw te installeren? Blijft er drivertroep achter? e.d.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45
Ja, het is slim om Windows er overnieuw op te zetten, zeker als je van chipset verandert, omdat er anders veel zooi achterblijft en alles onnodig slomer wordt.

En mag ik vraag wat dat 'en vooral lui...' betekend in je topictitel? Dat je alles op een dienblaadje aangereikt wilt krijgen?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]December schreef op 27 februari 2004 @ 16:17:
En mag ik vraag wat dat 'en vooral lui...' betekend in je topictitel? Dat je alles op een dienblaadje aangereikt wilt krijgen?[/quote]

Rustig, rustig, het slaat op het feit dat ik te lui ben om opnieuw xp te moeten gaan installeren. Je weet wel die procedure dat je altijd iets over het hoofd ziet en zaken kwijt bent.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 10:21
Ik ben zelf van een Asus A7V --> Gigabyte 7VA-C --> Asus A7N8X gegaan.
Iedere keer hoefde ik gelukkig geen complete reinstall te doen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je bang bent dat je data 'over het hoofd' ziet, waarom maak je dan geen bakcup? Of ben je daar ook al te lui voor?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk hier even: [rml][ XP] windows verder gebruiken met nieuw mobo[/rml]

edit:
ik zou voor een herinstall gaan trouwens

[ Voor 22% gewijzigd door Mike Jarod op 27-02-2004 16:32 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik heb begrepen als Windows XP vindt dat er te veel hardware in een keer veranderd dat je dan alsnog opnieuw moet activeren.. Heb het echter nog nooit meegemaakt maar dat zul je vanzelf wel merken..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat ik je wel kan aanraden als je dan toch gaat formatteren

is 1 partitie van 5 gig voor xp, en verder niets op die partitie zetten dus al je meuk zoals programma's en games gewoon op een andere partitie zetten

als je dan moet formatteren kan je gewoon je c: leeggooien zonder dat je ook maar iets kwijtraakt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Daniel29,

Welkom op GoT ;)
We hebben op GoT een en ander aan richtlijnen opgesteld om een topic goed te laten verlopen - kort samengevat zijn dit 3 de belangrijkste:
  • Toon zelf initiatief (zoek bv. even op GoT enzo).
  • Maak een nette en duidelijke topic start waarin je je probleem en vraag schetst
  • Kies een goede topic titel
Je topic titel is niet echt handig gekozen als je bovenstaande regels in acht neemt - ik pas die dan ook nog even aan :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]PilatuS schreef op 27 februari 2004 @ 16:34:
wat ik je wel kan aanraden als je dan toch gaat formatteren

is 1 partitie van 5 gig voor xp, en verder niets op die partitie zetten dus al je meuk zoals programma's en games gewoon op een andere partitie zetten

als je dan moet formatteren kan je gewoon je c: leeggooien zonder dat je ook maar iets kwijtraakt[/quote]

Heb ik inderdaad ook aan gedacht. Is een goed idee om inderdaad niets kwijt te raken. Nadeel is dat progjes opnieuw geinstalleerd moeten worden (en je weet ik ben dus heeeeeeel lui ;) ).
Op zich een goed idee, omdat het zo en zo geen kwaad kan om xp af en toe opnieuw te installeren.

Ok dan nog een eigenwijze vraag van een luiaard: Stel ik doe dit allemaal niet. Ik sluit de schijf gewoon aan en stel dat XP (na natuurlijk een hoop gemopper over allerlei drivers) gewoon opstart. Wat zou dan het nadeel kunnen zijn ten opzichte van een schone installatie? Wat blijft er (actief) achter?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 20:40
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 11:30:

Ok dan nog een eigenwijze vraag van een luiaard: Stel ik doe dit allemaal niet. Ik sluit de schijf gewoon aan en stel dat XP (na natuurlijk een hoop gemopper over allerlei drivers) gewoon opstart.
Verander voor je je mainboard vervangt onder apparaatbeheer je 'VIA Bus Master IDE Controller' naar 'Standaard Dual Channel PCI IDE Controller', anders heb je grote kans dat XP helemaal niet opstart.
Wat zou dan het nadeel kunnen zijn ten opzichte van een schone installatie? Wat blijft er (actief) achter?
Er zal inderdaad wel wat achter blijven, maar het is echt niet zo dramatisch dat je blijft zitten met een onwerkbare XP installatie. :)

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie:
Wees niet lui maar installeer xp opnieuw...
Zal wel werken maar niet optimaal (vraag me toch nog steeds af wat er dan achterblijft)...

Ik ga wanneer ik de spulletjes binnen heb er maar weer even een paar daagjes voor uitrekken. Sje sje sje wat heb ik daar een hekel aan. Alles weer opnieuw installeren.
Pagina: 1