[XP] windows verder gebruiken met nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb een nieuw moederbord geplaatst en wil eigenlijk graag gewoon verder borduren op mijn hardeschijfje zoals deze met het oude mobo was.

Ik weet niet of het helemaal duidelijk is?

Ik wil dus gewoon mijn oude OS en instellingen en e-mails en bestanden gebruiken zonder dat ik moet gaan overkopieren.

Ik heb een keer ergens gelezen dat je een config bestandje in windows moest legen en dat windows dan zelf dit config bestandje zou vullen met de nieuwe gegevens van het nieuwe mobo.

Of is windows systeemherstel voldoende??

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft je nieuwe mobo dezelfde chipset? Zo ja dan zou het in theorie moeten werken. Zo nee herinstallatie.

Ik zou zowiezo een herinstallatie doen.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je kan systeem herstel proberen. Ik heb het ook een keer gedaan bij iemand en dat werkte wel, ik moet wel zeggen dat de stabiliteit niet van het systeem afdroop dus raad ik je aan wel een herinstallatie te doen. En tja, back up de dingen die je houden wil, mail etc, en met een schone lei beginnen is nooit weg.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou zowiezo voor een nieuwe install gaan. Zeker als je een mainbord hebt vervangen.

en als ik je dan gelijk een tip mag geven. Zet je belangrijke bestanden in het vervolg, zoals bv je email en weet ik wat je nog meer hebt op een apparte partitie. Dan staat dat veilig als je windows opnieuw gaat installeren, en hoef je niet steeds te backuppen

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 08-02-2004 13:44 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik neem aan dat je bedoelt tijdens het gebruiken van windows, en niet nu pas Br@m, anders is het backuppen :P

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hann1BaL schreef op 08 februari 2004 @ 13:42:
Ik neem aan dat je bedoelt tijdens het gebruiken van windows, en niet nu pas Br@m, anders is het backuppen :P
uiteraard bedoel ik dat :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• wildow
  • Laatst online: 02-11-2025
Ik heb het oude mobo nog, ik zal dan eerst even mijn mail etc. Back-uppen en dan zal ik toch maar voor een herinstallatie gaan.

Het is helaas niet hetzelfde chipset. Ik ga van een sis naar een intel 865pe(met pentium 2,8C erop)

bedankt voor de snelle reacties

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het enigste wat echt mis kan gaan als je van MB wisselt is dat Windows een BSOD geeft omdat de driver voor de nieuwe ide-controller niet geinstalleerd is. Dit kun je heel eenvoudig oplossen door voordat je van MB verandert de driver van je huidige ide-controller onder systeembeheer te veranderen naar 'Standaard Dual Channel PCI IDE Controller'. Deze driver is wel iets langzamer, maar geeft je in ieder geval de mogelijkheid om XP op te starten van je nieuwe MB, waarna je alle juiste drivers kunt installeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kopieer wat je ook doet van iedere gebruiker de map in ' C:\documents and settings\%gebruikersnaam%' naar een veilige locatie. Daar is de meeste informatie standaard opgeslagen. Brand het desnoods even op cd ;)

Mail van Outlook wordt opgeslagen in .pst bestanden en Outlook Express gebruikt .wab en .dbx bestanden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1