[Netwerk] Connectie tussen PC's!!

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik ben hier bij mn vriendin een netwerk aan het configureren, na heel wat probs met het draadloze gedeelte is het me toch gelukt om nu op 1 of andere manier online en draadloos te communiceren met de router met Access Point! Hierbij heb ik wel de WEP moeten uitschakelen maar hierdoor is de router nog niet volledig beveiligd en ik zou de WPA willen instellen en hierbij heb ik volgende instellingen de keuze:
* Enable - Manual Pre-Shared Key
* Enable - Pre-Shared Passphrase
* Enable - 802.1X Mode
Dit kon je wel al vinden op volgende URL:...
Ik heb wel al informatie gezocht omtrend dit maar niet echt iets deftigs gevonden waarmee ik iets kan doen!! Iemand een oplossing??

Mijn 2e probleem is het volgende, de instellingen zijn goed, pingen naar de router en pingen tussen de laptop en desktop gaat perfect zonder enig verlies! Heb wel al een paar documenten gedeeld op beide PC's en als ik dan ga kijken naar mijn netwerklocaties dan geeft hij enkel de documenten weer van de PC zelf en maakt hij geen connectie met de gedeelde bestanden van de andere PC!! Waaraan kan dit liggen?? Firewall van router staat ook nog op disable dus heeft nog geen echte beveiliging!

Ook heb ik nog vraagje hoe het komt dat de verzonden en ontvangen zo hoog zijn tegenover als ik dit vergelijk met de desktop, vb:
* Desktop: Verzonden: 5329 & Ontvangen: 7202 (met draad en zelfde tijd opgestart als laptop hieronder beschreven)
* Laptop: Verzonden: 1.012.911 & Ontvangen: 4.854.028
Ook kan ik niet printen via de laptop die draadloos werkt ookal is die mooi geconfigureerd!! Zelfde als bij mij thuis en het printen lukt niet, wel van de desktop. Daar staat de printer wel op aangesloten, maar zoals bij mij thuis is dit ook en als ik dan thuis ff probeer om iets te printen dan zegt hij geen verbinding terug te vinden!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37
Probeer het eerst een zonder wep up te krijgen, dat scheelt alweer een debug stap als alles dan naar behoren werkt ga je wep activeren niet zoals het normaal hoort maar nu een betere keus.

Ping je op dns naam of op ip adres? En wat krijg je te zien als je \\ip andere computer intyped?

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
leon1 schreef op 28 februari 2004 @ 13:09:
Probeer het eerst een zonder wep up te krijgen, dat scheelt alweer een debug stap als alles dan naar behoren werkt ga je wep activeren niet zoals het normaal hoort maar nu een betere keus.

Ping je op dns naam of op ip adres? En wat krijg je te zien als je \\ip andere computer intyped?
IK heb WPA en WEP nog altijd af staan, dat is voor later!!

Als ik probeer te pingen naar de router en naar beide PC's. Dan is alles OK!! Als ik dus \\ip doe dan zie ik alle mappen die gedeelt zijn maar hoe kan ik nu afdrukken vanaf de laptop??

[ Voor 1% gewijzigd door nvidia op 28-02-2004 14:19 . Reden: Verbetering Lay-out!! ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov