[Wireless] Geraak niet tot browsen in IE6

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik heb vandaag een netwerk geconfigureerd. Er staat een router met Access Point tussen nl. SMC 2804 WRB V.2. Laptop heeft 802.11g aan boord. Netwerkverbinding via draad- en wireless geeft een perfecte verbinding weer!
Ik kan wel via een kabel online (cross-over kabel van router naar laptop) maar kan niet online als ik de cross-over kabel uitplug! Wel heeft hij dan nog steeds een connectie met de router maar op het Net gaan is een probleem. Waar zou het probleem aan kunnen liggen???

Rare is ook als ik mijn netwerkverbinding bekijk op de laptop, dat ik dan wel verzonden pakketjes heb maar geen enkele ontvangen!! Ook krijg ik bij ondersteuningen niets te zien en normaal moet daar iets te zien zijn van ip, gateway, ...!!

* Specificatie's laptop: 3.06gHZ, 512 ram, windows home-edition

* Specificatie's desktop: 1.33gHZ, 256 ram en windows pro

EDIT: De laptop die mn vriendin gekocht heeft is de laptop uit de aldi die deze week in promo stond!!

[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 25-02-2004 21:40 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik denk dat het probleem softwarematig ligt.

Als ik je goed begrijp heb je op je laptop 2 netwerk-verbindingen. 1 via UTP/Cross-Cable, en 1 via 802.11g WLAN.

Weet je zeker dat de verbinding in orde is? Kan je pingen als de UTP-kabel eruit ligt? Zo ja:

Heb je bij de netwerkverbinding-instellingen van je WLAN-verbinding wel de goede DNS en Gateway ingesteld?

• nvidia
de 2 verbindingen zijn perfect! Met de kabel kan ik alles doen wat ik wil, maar wireless nie! Nogthans geeft hij bij een programma (naam weet ik nie precies) weer dat hij connectie heeft, kan je zien aan de procenten connectie met de router! Is meestal rond de 90%!!

Vertel eens wat meer over die DNS in gateway!!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan dan wel een goeie verbinding krijgen, maar krijg je ook een juist IP-nummer toegeweze van de router via je wireless verbinding :? Want je spreekt helemaal niet over je IP-nummers, wel over je hoeveelheid geheugen. Dat is niet echt relevant denk ik :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Heb je het wireless gedeelte ook geconfigureerd ??

Meestal heb je wel een tabblad wireless in die webbrowser interface staan.

• nvidia
wel als ik dan kijk bij de connectie (netwerkverbinding van mijn WLAN) dan zie ik bij adrestype, ip adres, subnetmasker en standaard gateway staat er niets, daar staat "niet beschikbaar"!! Nogthans heb ik alles mooi geconfigureerd (denk ik toch)!!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

nvidia schreef op 25 februari 2004 @ 21:43:
de 2 verbindingen zijn perfect! Met de kabel kan ik alles doen wat ik wil, maar wireless nie! Nogthans geeft hij bij een programma (naam weet ik nie precies) weer dat hij connectie heeft, kan je zien aan de procenten connectie met de router! Is meestal rond de 90%!!

Vertel eens wat meer over die DNS in gateway!!
Dat je signaal hebt wil niet per defenitie zeggen dat de verbinding ok is. Fysiek wel ja. Maar kan je een andere computer PING-en? :) (open een CMD-venster, uitvoeren -> CMD, en typ PING ip-adres of PING computernaam in.)

De DNS en Gateway kun je instellen via het Configuratie Scherm, Netwerkverbindingen. Kies daar de verbinding van je Wireless-kaartje, klik er met rechter-muisknop op, en kies voor Eigenschappen (of Properties, mits Engels.)

Selecteer dan het "Internet Protocol (TCP/IP)" en klik op Eigenschappen. Je kunt nu een Gateway en DNS instellen.

Of vergelijk even met een verbinding die wel goed werkt, en neem die instellingen over. Als je met DHCP werkt, zou je eigenlijk helemaal niets in moeten hoeven stellen.

Verwijderd

nvidia schreef op 25 februari 2004 @ 21:48:
wel als ik dan kijk bij de connectie (netwerkverbinding van mijn WLAN) dan zie ik bij adrestype, ip adres, subnetmasker en standaard gateway staat er niets, daar staat "niet beschikbaar"!! Nogthans heb ik alles mooi geconfigureerd (denk ik toch)!!
Krijg je een ip via dhcp of hebben de verbindingen een vast ip?

• Br@m
  • Niet online
Heb je de juiste SSID-naam ingevuld? staat WEP aan/uit?????

[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 25-02-2004 21:53 ]

• nvidia
R4NCOR schreef op 25 februari 2004 @ 21:49:
Selecteer dan het "Internet Protocol (TCP/IP)" en klik op Eigenschappen. Je kunt nu een Gateway en DNS instellen.

Of vergelijk even met een verbinding die wel goed werkt, en neem die instellingen over. Als je met DHCP werkt, zou je eigenlijk helemaal niets in moeten hoeven stellen.
Maar als je naar je eigenschappen gaat van je "Eigenschappen van Internet-protocol (TCP/IP) heb ik "Automatisch IP-adres laten toewijzen" aangevinkt!!

En pingen lukt wel, eerst kreeg ze een paar verloren, maar nu is het ....

SSID-naam ingevuld (waar kan ik dit terugvinden)? WEP staat uit geloof ik!!

Moet je bij de Internet opties van je IE6 bij Verbindingen - LAN instellingen - Proxyserver, moet daar bij adres iets ingevuld staan, vb. proxy.telenet.be poort: 8080??

[ Voor 37% gewijzigd door nvidia op 25-02-2004 22:10 ]

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

typ eens IPCONFIG in CMD als je de kabel ook nog ingeplugd hebt?

Je moet dan het IP, subnetmask, DNS en gateway van beide verbindingen te zien krijgen.. Als je dat even hier kopieert is er al weer wat onduidelijkheid de wereld uit ;)

• nvidia
Laptop:
IP-adres: 192.168.2.176
Subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1
DHCP: 192.168.2.1

Desktop:
IP-adres: 192.168.2.104
Subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1
DHCP: 192.168.2.1

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ziet er goed uit, maar krijg je bij je laptop geen gegevens van twee verbindingen?

Trouwens, wat me nog meer te binnenschiet, probeer je Crosscable-netwerkverbinding in Windows eens te disablen? Misschien pakt ie dan wel je Wireless goed op?

• nvidia
ok da ga ik ff mn vriendin zeggen da ze da moet doen, maar iemand had me het volgende gezegd, waar kan ik dit dan terugvinden? Het gaat nl over het volgende
Ben je zeker dat op de router de NAT geactiveerd staat zowel op vaste poorten als op de wireless.

Als je pakketjes kan versturen maar niet ontvangen wil dat meestal zeggen dat uw NAT niet op wireless actief is.

• nvidia
Wat stel je best in bij WPA?
* Enable - Manual Pre-Shared Key
* Enable - Pre-Shared Passphrase
* Enable - 802.1X Mode
Wel kan ze 802.11 G aan!! Router + ook de wifi die g ondersteund, dan de 3e keuze nemen??

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb exact hetzelfde...!!

Ik heb een D-Link 624+ (54mb) en een D-Link DWL-G650+ Netwerkkaart (54mb) op mijn laptop. Ook met een Benq AWL-100 netwerkkaart (11mb) geprobeerd, maar ik kan geen bytes ontvangen!

Ik snap er helemaal niets van!!!

Verbinding via UTP (3com onboard) werkt perfect...

--> Waar kun je NAT in/uitschakelen voor Wlan???

assumption is the mother of all fuck ups

• nvidia
je moet je wep uitschakelen!!

• Harm_Genius
ik heb Wep uitstaan... (werkt het bij jou nu wel dan?)

Ik krijg iig geen IP van de router

• nvidia
ja web uitschakelen anders kan mijn vriendin niet online geraken!! Maar weet iemand een antwoord wat ik moet aanzetten bij WPA??
* Enable - Manual Pre-Shared Key
* Enable - Pre-Shared Passphrase
* Enable - 802.1X Mode

• Harm_Genius
Opnieuw installeren XP?

• nvidia
nee, je moet iets uit settings van je router veranderen, der is iets verkeerd mee, voor info contact me @ kevin5423@hotmail.com

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
En wat is de oplossing dan ??
zou ik ook best interresant vinden.

• Br@m
  • Niet online
nvidia schreef op 26 februari 2004 @ 20:20:
nee, je moet iets uit settings van je router veranderen, der is iets verkeerd mee, voor info contact me @ kevin5423@hotmail.com
Ja hallo, het is hier een forum hoor. Dus best wel handig als je hier effe post wat de "oplossing" is/was. Ook makkelijk als iemand anders eens gaat zoeken naar het zelfde probleem. Snap je... ;)

• nvidia
ja gewoon WEP uitschakelen was de oplossing, maar nu is hij nog nie beveiligd, maar daar ga ik ff naar kijken hoe ik wel WPA of WEP kan aanzetten en ondertss wel kan surfen op het NET!!

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
WEP aan zetten, shared manual 128bit encryptie kiezen, key maken copieren in de wireless network connection van de clients en klaar :*)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• nvidia
Welke key kopiëren?? Waar kan ik dit vinden??

• Nono_home
die key maak je zelf (manual) is een Hex Decimale key A tm F en 0 tm 9 combinatie
Je kunt hem ook laten maken (auto) wat je wil. Die key knip en plak je in een txt file en bewaar je goed.....in de wireless netwerk aansluiting van je wireless clients enable je wep en plak je de key op de daarvoor bestemde plaats.

• nvidia
ga dit zeker even testen!!

• Nono_home
ja want de halve straat gratis internet geven gaat een beetje te ver.........

• nvidia
ja maar ik vind nog 1 ding heel raar, mijn vriendin heeft bij haar thuis Telenet (Kabel) en als ik dan Dynamisch kies is alles OK (op het eerste zicht) maar wat dan soms voor problemen zorgt is dat hij connectie soms door een onverklaarbare reden gewoon wegvalt!!

Dit had ik vroeger ook en vanaf ik PPPoe heb ingesteld is me dit nog nooit meer voorgevallen maar PPPoe is toch enkel voor X/DSL of heb ik het verkeerd??

• nvidia
niemand een antwoord??

Pagina: 1