Toon posts:

Nieuwe mem/mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dus wat nieuwe spulletjes bestellen, te weten:

- DDR TwinMos 1GB (2x512) PC400/PC3200 Duall Channel
- ASUS P4 S478 P4C800 DELUXE ATX
- Intel Pentium-4 800FSB 3000/512 Box

Nu lees ik hier in het rond, het zie heel veel conflicten tussen de asus mobo's en twinmos duall channel mem! als ik het nou koop, moet ik dan rekening mee houden dat het gewoon niet gaat werken?

oh ik zie jullie ook praten over de mem op 200mhz laten draaien enzo.. maar het is toch 400mhz bij dit geheugen? (sorry voor de noob vraag.. maar ben confused :X en 550 euro is neit niks.

thanks

Verwijderd

Dat 200 Mhz wordt verdubbeld doordat het DDR geheugen is en dan kom je op die 400 Mhz :) wat ik als ik jou was zou doen is 2x 512 kopen want 1 reep van 1024 MB kun je voor zover ik weet niet in duelchanel laten draaien dan moet je altijd 2 reepjes hebben.

Verwijderd

Topicstarter
//EDIT: Sorry stepzand, vergeten bij te vermelden, 2x512

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 02:15 ]

Verwijderd

;) Het andere deel of Twinmos niet goed loop op het genoemde Asus bord weet ik niet misschien dat je ff op GoT rond kunt kijken na reviews van het bord, volgens mij geven moederbord makers vaak ook een lijst van ondersteunend geheugen op de website, je zou daar eens naar kunnen kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
das het probleem, al gedaan.. schijnt allemaal te moeten werken.

heb ook 3 verschillende webstores gemaild, ook die zeggen dat het goed moet werken.

maar lees hier zoveel bummers ermee :?

Verwijderd

Ik neem aan dat je de onderdelen gewoon bij een winkel koopt ??
Zo ja, vraag het in de winkel zeggen zij dat het goed moet werken, probeer je het werkt het niet ga je terug en trekt die vent over de balie }) en zegt doe mij eens wat ander geheugen.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Wij verkopen al niet eens meer P4C800's met twinmos geheugen omdat hier gewoon teveel problemen mee zijn. Als je geluk hebt dan werkt het :D
Kan zijn dat er nu nieuwe revisies uitzijn en dat het nu wel werkt, maar dat zou je even na moeten zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
zucht.. dat bedoel ik, kan ik wel lekker lopen rellen in die store, maar dan heb ik helemaal alles aan de hand 8)

ik ga het bestellen bij webstore.. heb niks in de buurt, en >> :r geen auto!<<

Verwijderd

Misschien dat je aan deze topic's wat hebt:

[url] TwinMos -> Ter informatie! [/url]

[url] Post hier je TwinMOS Memory Specs - Thread. [/url]

Het schijnt dat je Twinmos geheugen nodig hebt met TDM Chips.

Verwijderd

Topicstarter
thanks man :) kom dr wel uit met dat topic

Verwijderd

np succes met je nieuwe pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 n00bish vraagje.. die 512 die achter de processor staat, dat is het cache geheugen toch?

WAT doet dat, en is het verschil 512 of 1 gig heel groot? (kwa perf.)

(lol we zijn de enige actief hier volgens mij stepzand)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 02:37 ]

Verwijderd

Die 512 is inderdaad het Cache geheugen,

Het verschil tussen 512 en 1024 merk je als je veel spellen draaid of 3D rendering programma's

Spellen zoals Battlefield 1942 zijn echt geheugen eters dus dan is wat meer wel lekker.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2004 02:38 . Reden: typo ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tgozey, je wandelt hier al lang genoeg rond om te weten dat je de policy moet lezen en je er ook aan houden :o

PMG Beleid

Maar vooral ook:
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen? :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.