[ervaringen] casefan's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Voor de echte Die-Hards onder ons:

Papst 4656N
120x120x38 mm, 220 Volt >:)
Ballbearing (erg soepeltjes)

Ervaring:

Ik heb ze gesloopt uit een serverkast. Ze zijn erg degelijk uitgevoerd in staal en wegen redelijk zwaar. Ik wil ze gebruiken voor m'n watergekoelde bench setup aangezien ze in een mooie behuizing (met een mooie aparte stekker) zitten die precies op m'n radiator past. Ik kan ze niet aanraden voor dagelijks gebruik: Ze maken een takkeherrie! Ik heb geen ervaring met het ondervolten van 220 volt ventilatoren, maar misschien dat ze wat zachter kunnen draaien. De airflow die ze geven is veel. Heel erg veel. Ik gebruik in m'n 24/7 setup enermax 120 mm fans. Deze hebben een opgegeven airflow van 95 cfm. Papst geeft op dat deze fans een airflow hebben van 94,2 cfm. Het verschil is echter dat ik met de Papst m'n haar kan fohnen en met de Enermax niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Bwhahaha, meesterlijk! Volgens mij moet je daar niet je vingers insteken, dan ben je ze simpelweg kwijt!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen ervaring met de Silverstone SST-FM121.
Afbeeldingslocatie: http://www.web-gamble.pt/onshop/images/SST-FM121.jpg

Specs:
Dimension

120 x 120 x 25mm
Material Plastic (PC)
Bearing Dual ball bearing
Rated Voltage 12 VDC
Start Voltage 5 VDC
0.40A (Max. 0.45A)
4.8W (Max. 5.4W)
Speed 800 ~ 2400rpm
Airflow Max. 110.03CFM !!!
Noise Level 17dBA at 800rpm, 39.5dBA at 2400rpm
Life Expectancy 50,000 hours

Prijs €12,35 Azerty
Homepage : link

Ik ben op zoek naar een sterke casefan, mag best wat geluid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op vrijdag 27 februari 2004 @ 21:06:
[...]

12v: + van de fan op de gele (12V) draad, - van de fan op de zwarte (-) draad
7v: + van de fan op de gele (12V) draad, - van de fan op de rode (5V) draad
5v: + van de fan op de rode (5V) draad, - van de fan op de zwarte (-) draad
kan iemand dit iets meer uitleggen?
ik heb 2 8cm fans die op het mobo zijn aangesloten.(3pins)
Deze maken best wat lawaai dus zou ik ze graag op 7volt willen laten draaien. Alleen hoe moet je dat precies doen?ik zie geen + en - op de fan draadjes ofzo :?
alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Doet niemand aan de Vantec Tornado's ?

Ik heb er 2 stuks liggen .. _/-\o_ en nog 1 120 mm.
Ze blazen iig super hard :9

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Had dit al in het stille pc topic geplaatst, maar kwam net dit topic weer tegen, dus vandaar ook even hier om hulp vragen]

Ik heb dus nu een Antec Tricool ledfan op mn Big Typhoon geplaatst. Ziet er mooi uit enzo, alleen als ik em beneden een bepaalde snelheid zet gaat de fan ontzettend trillen (duidelijk zichtbaar en hoorbaar). Ik vind dit niet zo'n fijn idee op mijn processor, dus vraag me af wat ik hieraan kan doen. Zodra ik em hoger zet lijkt het weg, maar als ik aan de koeler voel zit er nog steeds een lichte vibratie in (tot in de heatpipes). Heb ik gewoon een slecht exemplaar te pakken, of is dit normaal voor deze Antec fans? Het lijkt wel alsof de fan totaal niet in balans is, zit eraan te denken em te vervangen, maar zo kun je wel bezig blijven.

Edit: Dit leek me eventueel wel een goede vervanger, de Thermaltake Smart Case Fan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Fijn dat dit topic opgegraven is, ik ben momenteel bezig om een Lian Li te modden voor mijn waterkoeling en heb daarvoor nog fans nodig. Nou was mijn oog gevallen op de aluminium LED-fans van Ultra Products (zie hier) maar ik vroeg me af hoe de geluid/prestatie verhouding van deze dingen is. De prijs is in ieder geval goed te doen :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Econosto
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-02 12:57

Econosto

LOL

okay ik mis hier een best wel goede kandidaat eigenlijk ....

de Aerocool tubine fan's

ik heb nu inmiddels 2 jaar een aerocool kast (zo'n pre modd geval) en heb daar destijds 2 120 mm turbine fan's bij gekocht, type Turbine 1000 en echt ze zijn fluister stil en houden de kast mooi koel (max 30 graden mobo (full load) in een kamer waar het gemiddeld 22 graden is)
mijn moederbord is passief gekoelt trouwens.

er zat nog een fan bij de kast geleverd, in het zijpaneel zit een 80 mm ook fluister stil, maar die begint na 2 jaar toch een beetje herrie te produceren, niet veel, maar je kan horen dat ie z'n beste tijd heeft gehad :P

Wel even belangrijk denk ik om te vermelden, want ik heb alles aan gesloten op mijn voeding, een be quiet die speciaal 3 aparte case fan aansluitingen heeft en ook automatisch bij regeld via een knop met 3 standen op de voeding, (link kan ik zo even niet vinden, hij heeft blauw verlichte ventilatoren 2 80 mm op precies te zijn) ook een heel erg stille voeding

even wat links :)
http://www.aerocool.us/p-...e%20fan/turbine%20fan.htm
http://www.aerocool.us/p-case/x202/aero-x202.htm

Ik heb geen db meter, maar alles bij elkaar aan casefan's, denk ik rond de 20 db te zitten en das toch netjes al zeg ik het zelf

edit:

voeding is genaamd:
Be Quiet 450 Watt Colorline-Titan (wordt niet meer gemaakt) *ook makkelijk als je geen spiegel hebt :P*

link:

http://www.ikbenstil.nl/product_info.php?products_id=455

(Ik heb geen db meter, maar alles bij elkaar aan casefan's, denk ik rond de 20 db te zitten en das toch netjes al zeg ik het zelf)
Dat is dus zonder inhoud (mobo enz.) en met geluids isolatie *was ik nog even vergeten te melden*

*zwaait wild met de handen en roept hocus pocus pilatus pas ik wou dit topic weer in leven was*
(sorry moet even want dit vind ik toch een best wel belangrijk topic voor de modders)

[ Voor 19% gewijzigd door Econosto op 27-10-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k wil binnenkort een keer me blauw/zilvere stc-t01 (cm stacker) van fans voorzien.

Nou leken die aluminium fans van coolermaster wel wat.
Maar nou las ik erges dat daar ook ledversies van zijn... die kan ik nergens vinden, ook niet op site coolermaster :?

iemand enig idee waar ik die fans kan vinden?

(120mm/80mm)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet van Coolermaster zelf, maar 2 posts boven je wordt er ook naar alluminium LEDFans gevraagd, misschien die link ens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzzl78.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 14:11
TwieX924 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:36:
Voor de echte Die-Hards onder ons:

Papst 4656N
120x120x38 mm, 220 Volt >:)
Ballbearing (erg soepeltjes)
.....
Papst geeft op dat deze fans een airflow hebben van 94,2 cfm. Het verschil is echter dat ik met de Papst m'n haar kan fohnen en met de Enermax niet ;)
ik heb een paar delta AFB HHE 120x120x38mm gewoon op 12V draaien
(geen extra 220v draden dus)
met een opgeven airflow van 120.07 cfm blazen die je papst-jes de kamer uit :P
vindt je 44dB teveel: zet je hem net als ik op 5v, is ie stil en blaast ie nogsteeds harder dan een papst met eenzelfde noise level, heb je wat extra koeling nodig, kan ie weer een standje hoger, wat niet kan met een standaard 'stille fan'

zie ook:
http://www.delta.com.tw/p...f/AFB/AFB120x120x38mm.pdf
ps. ik heb er 2 over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Modbreak:Niet doen.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 07-11-2006 19:10 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Dit is niet toegestaan en als je grappig wil zijn: Het is je bij deze niet gelukt... :/

Beetje jammer dit soort reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
@lias,

Dat is niet grappig, er kijken ook wel kleine kinderen naar dit forum en als ze dan zit zien .... :(
[edit]
Gelukkig het is al weggehaald :)

Ontopic :)

Ik heb een NMB 40 mm fan.
Type (iets andere heb ik maar het komt hier lijkt hij het meeste op): 1608KL-04W-B50
Operation Voltage: 10.2 ~ 13.8V
Stroom (A): 0.11
Verbruik (W): 1.32
RPM: 8500
CFM: 9.5
M3/Min: 0.27
Geluid: 33 dB
Gewicht: 25 g

http://www.nmbtc.com/pdf/dcfans/1608kl.pdf

Hij maakt een aardig wat geluid op 12 volt. Ik ga binnenkort als ik weer tijd heb een thermaltake controller ertussen zetten (heb ik nog liggen) om te kijken of dat veel verschil maakt en of hij ook wil werken op een wat lager voltage van 10,2 als dat nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernie op 07-11-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik had dus zo'n ACE-Crystal Clear ledfan op mn big typhoon geplaatst, en deze vervolgens aan men fancontroller gehangen. Meteen de eerste keer al een raar geluid uit de fan, ik kast open... keer goed aandraaien, kast weer dicht en pc aan. vervolgens beetje spelen met de fancontroller... alleen het geluid werd steeds erger. Ik dacht dus al meteen aan een kapotte lager oid, en nog voor ik de pc uit kon zetten hield de fan ermee op. In totaal 2 minuten gedraait.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk was dat dit helemaal geen regelbare fan is, ging er altijd vanuit dat elke (normale) fan wel te regelen moest zijn?

Specs:
Bearing type: 2x Ball Bearing
Bearing Brand: NMB Bearings
Voltage: 12 Volt
Current: 0.45A
Connector: Fan Connector 3 Pin / Black
Speed: 2200Rpm +/- 10%
Pagina: 1 2 3 Laatste