9600XT op Asus A7V333 functioneert niet juist

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nielzkuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11-2018
Op een ander systeem hiero zit sinds kort een nieuwe videokaart in. De Asus A9600XT 128MB, dit op een Asus A7V333 moederbord zoals de titel al doet voormoeden. ;)

Het probleem is dat ik vaak bij opstarten geen beeld krijg, op de TFT verschijnt dan No Input Signal. Na vele malen opnieuw opstarten werkt het vaak wel weer, soms goed, maar soms ook niet. Bijvoorbeeld je beweegt je muis en heel het beeld word wazig met strepen en andere waas. Of het beeld valt 1sec weg, of zelfs helemaal of beeld hangt vast, VPU recover, etc.

Had al van alles geprobeerd, formatteren, drivers, TFT analoog ipv digitaal aansluiten, noem maar op.

Toen had ik eens Asus Smart Doctor geinstalleerd, om de videokaart 'gezondheid' te meten. Afwijkingen van voltages ingestelt op max 4%, weet niet of dit meer mag zijn?
Echter nu komt het, het progje geeft aan:

"VGA's voltage is out of safe bound. Motherboard doesn't supply reliable 3.3 voltage. Contact with its manufacturer for help."

Het AGP VDDQ Voltage is dan ook rood aangegeven, dit hoort 3.3V te zijn maar is 1.57 V.
Wat kan ik hier nu aan doen? Op het moederbord zitten velen switches/jumpers maar van de handleiding word ik niet veel wijzer. Wel zit er een AGP Pro slot op, wat dat inhoud weet ik niet, ik kan er iig een klipje o.i.d. uithalen, en heb wat gelezen in de handleiding over 1.5V videokaart. Maar heeft dit ermee te maken, wie kan me helpen?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
je heb een agp 4x max board dus als ie 1,5 af geeft moet ie ook op agp 4x draaien agp..

misschien domme vraag maar heb je ook wel de molex stekker aangesloten op je vga kaart ?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die videokaart van jou moet juist op 1.5 V werken hoor.

{signature}

• nielzkuh
Er zit geen molex stekker op...
Als de videokaart op 1.5V moet draaien prima maar waarom dan die melding?? Volgens het progje is de standaard 3.3V.
Videokaart draait op AGP4x , aangezien AGP8x niet ondersteunt wordt door moederbord.

[ Voor 12% gewijzigd door nielzkuh op 26-02-2004 23:20 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

vraagje wat voor voeding hebben wij het hier over ? zo'n kaart trekt wat extra stroom in verhouding tot een ouder kaartje ;)
en ja op deze kaart hoort volgens mij tog echt een extra stroom aan sluiting te zitten. tenminste op de 9600 pro die ik nu ter reparatie heb staan wel ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Shunt op 26-02-2004 23:30 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shunt schreef op 26 februari 2004 @ 23:30:
vraagje wat voor voeding hebben wij het hier over ? zo'n kaart trekt wat extra stroom in verhouding tot een ouder kaartje ;)
en ja op deze kaart hoort volgens mij tog echt een extra stroom aan sluiting te zitten. tenminste op de 9600 pro die ik nu ter reparatie heb staan wel ;).
Mijn 9600 Pro heeft ook geen molexje en een XT dacht ik ook niet ;) alleen de 9800 Serie dacht ik en de oude garde de 95/9700 serie ;)

Maar ik denk inderdaad dat het je voeding is, haal ergens een Antec/[ander merk] voeding en check of die het wel doet en dan een van 350 Watt of meer :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nielzkuh
Er zit echt geen molex op hoor. Bij 9600 Pro verschilt dat net zoals bij de 9600XT, verschilt gewoon per merk.

Verder zit er een 300Watt AOpen voeding in, prima voedingen. Zal echter mijn Zalman 400Watt eens een keer proberen.

Verwijderd

mijn sapphire 9600 pro heeft ook geen molex erop..

• nielzkuh
Maar zou 300W AOpen niet voldoende zijn?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

nielzkuh schreef op 27 februari 2004 @ 11:48:
Maar zou 300W AOpen niet voldoende zijn?
Dat zou best kunnen, bekijk anders je waardes of post ze hier, het zal er iig om hangen of het goed werkt. Test anders ff een andere 400 Watt merkvoeding

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nielzkuh
Voltages?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

jah ffe je bios in duiken en dan onder health nog iets menu gaan kijken daar zal het wel staan

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• nielzkuh
Ja, ik ben geen leek. Ik weet waar de voltages te vinden zijn etc. echter wist ik niet dat het van belang was dat te weten hierbij. De voltages heb ik gisteren of eergisteren bekeken en hadden een minimale afwijking. Zal ze later wel even posten.

[ Voor 10% gewijzigd door nielzkuh op 27-02-2004 13:53 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online

• nielzkuh
Blijkt dus bekend probleem te zijn, echter het werkt nog steeds niet. Welke stappen moet ik nu ondernemen?

Inmiddels hoort dit topic denk ik ook onder een ander subforum thuis, er van uitgaande dat het nu aan de videokaart ligt? Of toch niet?

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.asus.com.tw/su...elName=A7V333&Type=Latest

Je hebt niet genoemd welke biosversie je gebruikt. Zoals je op bovenstaande pagina ziet is er vanaf bios versie 1016 een Ati vga fix in het bios opgenomen.

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op 29 februari 2004 @ 12:14:
http://www.asus.com.tw/su...elName=A7V333&Type=Latest

Je hebt niet genoemd welke biosversie je gebruikt. Zoals je op bovenstaande pagina ziet is er vanaf bios versie 1016 een Ati vga fix in het bios opgenomen.
ik heb ook een a7v333 en 9600 XT.
Bios updaten naar 1016 is niet nodig. Dit lost nl. een hele andere fout op waar je geen last van hebt.

Het enige dat je hoeft te doen is Smartdoctor verwijderen en de laatste ATI Catalyst drivers te installeren. Dan heb je nergens last meer van.

• nielzkuh
Had de laatste BIOS-versie.

En met verwijderen van Asus Smart Docter schiet je niks op hoor. Eerst stond hij er zelfs niet op. Is gewoon een bekend probleem, *##$*Asus. ;)

Maar goed heb inmiddels m'n geld terug gekregen.

Verwijderd

nielzkuh schreef op 15 maart 2004 @ 00:55:
Had de laatste BIOS-versie.

En met verwijderen van Asus Smart Docter schiet je niks op hoor. Eerst stond hij er zelfs niet op. Is gewoon een bekend probleem, *##$*Asus. ;)

Maar goed heb inmiddels m'n geld terug gekregen.
Je kon ook downgraden naar bios versie 1015. lees maar op dat forum hierboven.
Dan werkt alles perfect. Ik heb nu de Asus Ati Radeon 9600XT perfect werkend op een Asus A7V333 moederbord met bios 1015. I'll stick with the 1015. Support voor dat moederbord is toch al overleden.

Mijn ervaring is: Koop over het algemeen geen splinternieuwe kaart op een mobo van 1 jaar oud. You might have bad dreams...

• nielzkuh
Ach, het probleem is opgelost. Zo oud is het moederbord niet maar goed schijnt toch niet te werken, slecht hoor van Asus.
Met de videokaart die er eerst inzat werkt het nu perfect gewoon weer, 8500.

Verwijderd

je moet de voltage error bound in smartdocter op 15 % zetten dat is standaart
ik had eerst ook veel van die meldingen op 15% lkkr naar 20% gedaan meldingen weg

en nu heb ik alle drivers en smartdocter eraf gegooid en alleen de 4.3 cats erop

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 12:19:
[...]

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:19 ]

Pagina: 1