Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe icm 2* 512MB TwinMOS Dualchannel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

ik zit al zo'n 2 weken met een probleem en ik kom er maar niet uit.
Ik heb hier een A7N8X-E Deluxe mobo maar als ik beide reepjes Twinmos erin stop dan is het mis. Mijn systeem start dan steeds opnieuw op.

Heb beide reepjes apart getest in alle 3 de slots, memtest gedraaid en niets aan de hand. Maar zodra ik die 2e erbij stop dan is het weer mis.
Nu is mijn vraag wat de beste bios instelllingen zijn.

Alles staat nu standaard ingesteld, maar ik weet dat ik het een en ander moet veranderen. Wat zijn de beste instellingen daarvoor?

Specs:
AMD Athlon XP+ 3200
Asus A7N8X-E Deluxe (met laatste bios update ver 1008)
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
2*TwinMOS Dualchannel 512MB (TMD7608F8E50D)
nVIDIA GeForce FX 5600 Ultra (Asus AGP-V9560 Ultra)

Bios Settings voor DDR:
RAS 8
RCP 3
RP 3
CAS 2,5

Hoop dat iemand me kan helpen want ik om er echt niet meer uit...

Grtz,
Solid_Ray

Verwijderd

Zit met soortgelijk probleem
ASUS A7N8X DELUXE and MTEC/Twinmos 3200

Downgrade je geheugen is even naar 166 Mhz dan zal hij wel werken,
maar ja dit is natuurlijk geen oplossing.
Geheugen dat ik heb, eindigt ook op 50D

Verwijderd

DDR voltage verhogen.
Op SPD zetten.
Nieuwste bios.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 08:01

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ander merk geheugen. Neem maar Kingston of zo.
Er zijn al diverse topics hierover, zoek ff met de search!!!
Ik heb zelf _nog_ de Twinmos shit, maar ga binnenkort ruilen voor iets van Kingston, Corsair of zo.

Edit:
Kijk even hier: Twinmos PC3200 niet stabiel op 200mhz

[ Voor 17% gewijzigd door musiman op 27-02-2004 08:57 ]

Make music, not war

Verwijderd

Ik heb weer eens een goede aankoop gedaan zeg :+

Ik heb hetzelfde mobo (A7N8X-E Deluxe) maar dan met Kingston Value Ram 1Gb kitje PC3200
én een Radeon 9600XT 256Mb. Ik lees nu dus dat de combinatie geheugen met mobo alsmede de combinatie videokaart met dit mobo (of nForce2) problemen geeft.
Verder het ik een Athlon XP 3200+ erin zitten en een Creative Audigy. Er zit een goede Zallman 400W of 450W voeding in want zelfs daar had ik aan gedacht. Ik heb de voltages van CPU, mem en VGA al omhoog gegooid zonder resultaat. Bij mem heb ik hem op auto en op SPD gehad. Alles wat ik zo'n beetje kon vinden heb ik al geprobeerd. Ik kan nog proberen mn audigy eruit te gooien om te zien of het eventueel daar aan zou kunnen liggen en ik heb nog niet geprobeerd om mn geheugen op 166Mhz te draaien of op Single Channel....ook ff geen idee hoe ik dat doe by the way.

Bij mij springt hij random op BSOD en reboot hij het zooitje...ik dacht eerst dat het aan mn grafische kaart lag omdat het meestal gebeurde in game. Maar ook als ik niets doe met de pc reboot hij spontaan. De ene keer 2 min nadat hij gereboot heeft en de andere keer kan ik gewoon een paar uur werken/spelen met de pc....ik snap er helemaal niets van maar ik ben er helemaal klaar mee...k zit alweer te kijken naar een nieuw setje terwijl ik nog geen 2 a 3 weken geleden maar laatste nieuwe onderdeel heb gekocht. Hiervoor zat er een 2600+ op 266fsb in en daar had ik dan ook geen problemen mee....met ditzelfde geheugen by the way. Maar sinds mn 3200+ erin zit en mn geheugen op 200Mhz moet lopen, alleen maar ellende. In die BSOD zie ik af en toe iets met IRQL_.... voorbij flitsen want dat scherm staat er maar 1 sec ofzo.

Ik heb ondertussen alles wat uberhaupt irq's kan innemen uit gezet in mn bios maar niets helpt.

Mijn BIOS versie is 1013, laatste nForce drivers geprobeerd, oudere nForce drivers geprobeerd, laatste catalyst drivers, oudere versies, omega drivers de laatste...niets helpt! Laatste drivers van mn audigy staan er ook op omdat die zelfs problemen kunnen geven heb ik weer in een ander topic gelezen.....djeez...k ben t zo zat allemaal.

[UPDATE]
Ik heb mn geheugen dus op 166Mhz gezet (83%) en nu loopt hij als een trein...alleen een beetje jammer dat je je geheugen moet onderklokken om t stabiel te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 18:55 ]